چند روز بعد هشتگ واقعا شتاب گرفت، وقتی ویدیوی بحث و مشاجره کالانیک با یک راننده Uber درباره کاهش مبلغ پرداختی به راننده منتشر شد. کالانیک در قالب یک بیانیه در وبسایت Uber گفت: “من باید اساسا به عنوان یک رهبر تغییر و رشد کنم.” اما برای بسیاری از مشتریان Uber، این صدمه دیگر وارد شده و ویدیو ویرال شده بود.
مدیریت بحران Uber
ام بی ای نیوز: Uber، یکی از معروف ترین برند ها در جهان در چند ماه گذشته بیش از بقیه برند ها مورد توهین و حمله قرار گرفت. این شرکت تاکسی اینترنتی برای اولین بار در سال 2017 خود را در معرض انتقاد ها دید وقتی که مشخص شد که مدیر عامل آن، تراویس کالانیک در قالب یک شورای مشاوره به پرزیدنت ترامپ خدمت کرده است. به این ترتیب هشتگ DeleteUber متولد شد و کالانیک اعلام کرد که او به زودی از عضویت در آن شورا دست خواهد کشید.
چگونه Uber این توجه منفی را مدیریت کرد؟ در شرایطی که شرکت همچنان به ارائه بیانیه های مرتبط با هر اتفاق می پردازد، سخت است که این واقعیت را نادیده بگیریم که اشتباهات مدام در حال افزایش هستند. کمبود شفافیت بزرگ ترین شکست Uber در برخورد با مسائل مربوط به منافع عمومی بود. یک نامه صادقانه از سوی مدیر عامل شرکت با وعده تبدیل شدن به یک رهبر بهتر، شرکت را از جایگاه بد فعلی خود دور نخواهد کرد مگر این که عموم مردم شاهد گام ها و اقداماتی برای رسیدن به جایگاه عالی سابق آن باشند.