Uber » اخبار بازاریابی-تبلیغات-کسب و کار-تحقیقات بازاریابی


ام بی ای نیوز: Uber، یکی از معروف ترین برند ها در جهان در چند ماه گذشته بیش از بقیه برند ها مورد توهین و حمله قرار گرفت. این شرکت تاکسی اینترنتی برای اولین بار در سال 2017 خود را در معرض انتقاد ها دید وقتی که مشخص شد که مدیر عامل آن، تراویس کالانیک در قالب یک شورای مشاوره به پرزیدنت ترامپ خدمت کرده است. به این ترتیب هشتگ DeleteUber متولد شد و کالانیک اعلام کرد که او به زودی از عضویت در آن شورا دست خواهد کشید.

هشتگ دوباره در ماه فوریه زنده شد، زمانی که Uber با وجود اعتراض به قانون ممنوعیت مهاجرت پرزیدنت ترامپ، به فعالیت در فرودگاه بین المللی JFK ادامه داد. در مرحله دوم، رونق مجدد استفاده از این هشتگ وقتی اتفاق اقتاد که کارمند سابق شرکت، سوزان فولر، ادعا هایی مبنی بر آزار و اذیت جنسی و بد رفتاری شدید بخش منابع انسانی (HR) در Uber را مطرح کرد. کالانیک دستور یک تحقیق فوری پیرامون این موضوع را داد اما نخستین سرمایه گذاران بابت بی طرفی تحقیقات داخلی و وجود بند حکمیت خصوصی نگران شدند.

چند روز بعد هشتگ واقعا شتاب گرفت، وقتی ویدیوی بحث و مشاجره کالانیک با یک راننده Uber درباره کاهش مبلغ پرداختی به راننده منتشر شد. کالانیک در قالب یک بیانیه در وبسایت Uber گفت: “من باید اساسا به عنوان یک رهبر تغییر و رشد کنم.” اما برای بسیاری از مشتریان Uber، این صدمه دیگر وارد شده و ویدیو ویرال شده بود.

فوریه 2017 نیز Uber از دعوی قضایی گوگل ضربه خورد. مدیران این غول دنیای فناوری ادعا کردند که Uber فناوری را ازبخش اتومبیل خودران آن ها، Waymo دزدیدهاست. تاکنون، پرونده این مورد قضایی به نفع Uber پیش نرفته است. این شرکت نوپای فعال در عرصه فناوری به دلیل استفاده از فناوری موسوم به “Greyball” در راستای اجتناب از برخورد با مقامات در سرتاسر جهان و همچنین انتصاب مسئولان اجرایی متعدد از جمله استعفای مدیر ارتباطات آن ها تحت فشار قرار گرفته است.

مدیریت بحران Uber

چگونه Uber این توجه منفی را مدیریت کرد؟ در شرایطی که شرکت همچنان به ارائه بیانیه های مرتبط با هر اتفاق می پردازد، سخت است که این واقعیت را نادیده بگیریم که اشتباهات مدام در حال افزایش هستند. کمبود شفافیت بزرگ ترین شکست Uber در برخورد با مسائل مربوط به منافع عمومی بود. یک نامه صادقانه از سوی مدیر عامل شرکت با وعده تبدیل شدن به یک رهبر بهتر، شرکت را از جایگاه بد فعلی خود دور نخواهد کرد مگر این که عموم مردم شاهد گام ها و اقداماتی برای رسیدن به جایگاه عالی سابق آن باشند.


منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/2813-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86–Uber.html