همه این موارد که گفتیم فقط قطره ای از دریای بی پایان کاربردهای هوش مصنوعی بودند! حالا بیایید ببینیم که این ابداع بی نظیر دست بشر، چطور در دنیای دیجیتال مارکتینگ غوغا می کند و کار بازاریابان دیجیتال را صد پله راحت تر می کند.
Thumbnail Blaster هم یکی دیگر از فرزندان خوش ذوق هوش مصنوعی است که کاورهای جذاب برای ویدئوهای یوتیوب و ریل های اینستاگرامتان می سازد تا مخاطب مشتاق به کلیک کردن روی آن ها شود.
قبلاً پیش بینی آب و هوا نیازمند بررسی دستی نقشه ها و داده های مختلف بود؛ اما امروز با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته، قادریم به صورت دقیق و خودکار، آب و هوای روزهای آینده را پیش بینی کنیم.
این شرکت در تبلیغ جدیدش به نام شاهکار (Masterpiece) که قسمت هایی از آن با هوش مصنوعی ساخته شده، کولاک به پا کرد! این تبلیغ یک هنرجوی نقاشی را نشان می دهد که کاملاً خسته به نظر می رسد و برای کشیده نقاشی به الهام نیاز دارد؛ اما چیزی به ذهنش نمی رسد؛ اینجاست که تابلوهای نقاشی، از تابلوی جیغ اثر ادوارد مونک گرفته تا دختری که در تابلوی دختری با گوشواره های مروارید می بینیم، همگی دست به کار می شوند تا یک بطری کوکا کولا را به دست او برسانند.
همین دیروز بود که برای ترجمه یک متن باید به دیکشنری ها مراجعه می کردیم؛ حالا امروز با استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ترجمه خودکار، با یک کلیک متن های خود را به زبان دیگر ترجمه می کنیم.
این قصه سر دراز دارد و اگر بخواهیم از شگفتی هایی که می شود با این فناوری جادویی رقم بزنید برایتان بگوییم، یک مقاله کافی نیست و باید یک طومار 10 صفحه ای برایتان بنویسیم. اگر مشتاق هستید شما هم جادوی هوش مصنوعی را وارد کسب و کارتان کنید، تیتر بعدی را بخوانید تا یکی از اولین و بهترین دوره های استفاده از معجزه هوش مصنوعی در بازاریابی را به شما معرفی کنیم.
عقب ماندن از غافله یا سازگاری با هوش مصنوعی؟ انتخابتان چیست؟
به طور کلی به جای این که خودتان زحمت صفر تا صد ساخت تبلیغات را بکشید، اجازه دهید هوش مصنوعی بخشی از فرآیند را انجام دهد تا سریع تر کار انجام شود یا برای شما تبلیغاتتان را بسازد؛ یعنی دقیقاً همان کاری که شرکت های بزرگی مثل کوکا کولا و کوارتز (Quartz) انجام دادند!
در دنیایی که هوش مصنوعی در آن روزبه روز پررنگ تر می شود، اگر از غافله عقب بمانیم دیگر جایی برای ما و کسب و کارمان نخواهد بود. اما اگر یاد بگیریم چطور از هوش مصنوعی به نفع خودمان استفاده کنیم، به جای ضرر کردن، بُرد می کنیم!
هوش مصنوعی در تبلیغات جادو می کند! همه ما استفاده های عادی و معمولی از هوش مصنوعی در تبلیغات را می دانیم. مثلاً این که هوش مصنوعی با جمع آوری اطلاعات کاربران از جمله سن، جنسیت و علایق آن ها تبلیغات مناسبی را به آن ها نشان می دهد. گوگل تا الان از این ویژگی در تبلیغات خود زیاد استفاده کرده است. اما هنوز خیلی از افراد از جادوی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در طراحی و اجرای تبلیغات بی خبرند.
اگر استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال را بلد باشید، مطمئناً سه هیچ از بقیه جلو خواهید بود زیرا قادر هستید بدون هیچ زحمتی تبلیغات بی نظیر بسازید، محتوای جذاب تولید کنید، پشتیبانی بی نقص و عالی ارائه دهید و تجربه ای متفاوت از خرید را به مشتریانتان ارائه دهید.

بیایید نگاهی به معجزه ای که کوکا کولا در تبلیغ جدیدش با هوش مصنوعی رقم زد بیندازیم تا بهتر ماجرا را متوجه شوید:
کوکا کولا در تبلیغ جدیدش با هوش مصنوعی کولاک کرد!
تا اینجای کار داشته باشید تا ببینیم این هوش مصنوعی چه دردی از کار ما دوا می کند.
چرا در حال حاضر بدون این فناوری نمی توانیم زندگی کنیم؟
مثلاً عکس زیر را بینید. این عکس با هوش مصنوعی بینگ ساخته شده. سمت راست دستوری که تحویل دادیم و سمت چپ عکسی که تحویل گرفتیم است.
هوش مصنوعی حتی قادر است لباس های مختلف را در تن مشتری نشان دهد، بدون این که نیاز باشد آن ها را بپوشد! یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام AI hairstyle online free نیز وجود دارد که عکستان را در آن وارد می کنید و هوش مصنوعی مدل موهای مختلف را روی سر شما امتحان می کند.
با هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ غوغا کنید: 6 کاربرد خارق العاده!
یک تبلیغ عالی و خلاقانه که مخاطب را عمیقاً جذب می کند اما به لطف استفاده از هوش مصنوعی، در عین حال زحمت و هزینه بیش از حدی هم برای آن صرف نشده است. یعنی یک تیر و چند نشان!
یک ابزار هوش مصنوعی بسیار خارق العاده دیگر هم هست به اسم Otter.ai که کپشن های مرتبط و جذابی را برای پست های شما پیشنهاد می دهد.
هشتگ مرتبط آماده تحویل بگیرید
آیا می دانستید یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام The Grid وجود دارد که خودش سایت شما را طراحی می کند؟ سایتی که بدون هیچ کمکی از طرف انسان ها خودش می تواند خودش را طراحی کند، قطعاً قابل ستایش است!
ایلان ماسک یک بار در یکی از سخنرانی هایش گفت: «ما این انتخاب را داریم که یا عقب بمانیم و اجازه دهیم هوش مصنوعی جای کسب و کار ما را بگیرد، یا این که راهی پیدا کنیم که با هوش مصنوعی خیلی مسالمت امیز زندگی کنیم.»
یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ که این روزها حسابی غوغا کرده است، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتواست. بیایید ببینیم هوش مصنوعی برای تولید محتوا چه کمکی به ما می کند.
ابزارهای در هوش مصنوعی وجود دارد، که برای شما هر عکسی که بخواهید تولید می کند، بدون اینکه نیاز باشد عکاسی کنید، ادیت کند یا دنبال عکس خوب برای محتوایتان بگردید. تازه و دست اول و تولید فکر خودتان و هوش مصنوعی! یکی از این ابزارها Doll-e است که چند وقت پیش خیلی سرو صدا کرد. دومی ابزار هوش مصنوعی bing است که از همین doll-e استفاده می کند ولی خب در دسترس تر است. Simplified ابزار دیگری است که عکس موردنظرتان را تولید می کند.
RiteTag هم یک ابزار دیگر هوش مصنوعی است که با توجه به موضوع پست هشتگ های مرتبط را به شما اعلام می کند. با بهینه سازی هشتگ هایتان به کمک هوش مصنوعی، بیشتر دیده می شوید و شانستان برای وایرال شدن صد برابر می شود.
با هوش مصنوعی بدون ایده نمی مانید
هیچ فروشگاهی نمی تواند برای هر مشتری یک دستیار شخصی جداگانه ارائه دهد که سلیقه او را بداند و او را راهنمایی کند. اما این کار امروز با هوش مصنوعی ممکن است و شما هم می توانید تجربه خرید از سایتتان را همین قدر برای مشتریان راحت و جذاب کنید.
2 مثال باورنکردنی اما واقعی از کاربرد هوش مصنوعی در ارائه تجربه خاص از خرید!
هوش مصنوعی تا جایی پیش رفته که چندین ایبوک با هوش مصنوعی نوشته شده است و در آمازون فروخته می شود. عجیب است نه؟ کتابی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است؛ شاید علاوه بر عجیب\xa0 کمی هم ترسناک باشد.
هوش مصنوعی باعث کاهش خطای انسانی در انجام کارها می شود؛ وظایف یکنواخت مثل پاسخ دادن به ایمیل ها، تولید فاکتور و... را اتوماتیک می کند. داده ها و اطلاعاتی که خواندن آن ها برای انسان ساعت ها طول می کشد را در یک دقیقه پردازش و تحلیل می کند؛ علم پزشکی را صدها پله به جلو برده است و حتی قادر است کارهای خطرناک مثل اکتشاف دریا و کمک به عملیات نجات بازماندگان بعد از بلایای طبیعی را انجام دهد.
تا همین چند وقت پیش طراحان و ادیتورها برای ایجاد کوچک ترین تغییر در یک عکس، مثلاً حذف بک گراند آن، کلی وقت می گذاشتند و دردسر داشتند؛ اما حالا عکس را به یک ابزار هوش مصنوعی تحویل می دهید و با چند تا کلیک هر تغییری که بخواهید در عکس ایجاد می کنید.
در این مورد هم ChatGPT مرتبط ترین و بهترین هشتگ ها برای پست اینستاگرام شما را برایتان پیدا می کند و کارتان را برای تولید محتوای اینستاگرامی راحت می کند. کافیست موضوع پست را برای این هوش مصنوعی بنویسد و درخواستتان را مطرح کنید.
تبلیغات هزینه بر هستند و همه ما این موضوع را می دانیم؛ پس اگر از مؤثر بودن تبلیغاتتان مطمئن نباشید، در آخر ضرر مالی می کنید. حتی بدتر از آن! تبلیغات بی کیفیت ممکن است مشتری ها را نسبت به کسب و کار شما سرد کند. خوشبختانه اینجا هم هوش مصنوعی مثل یک فرشته نجات نازل می شود و به کمک ما می آید تا مطمئن شویم که پولمان عاقلانه خرج می شود. چطور؟
اگر این شرکت ها با استفاده از هوش مصنوعی بازار را در دست می گیرند، چرا شما این کار را نکنید؟ مثلاً به هوش مصنوعی عکس محصولتان را می دهید و او برایتان یک بنر خوب تبلیغاتی را آماده می کند. (یا حتی می توانید از او بخواهید یک سناریو تبلیغاتی جذاب را به شما پیشنهاد دهد!)
4. تجربه ای خاص از خرید را با هوش مصنوعی به کاربر ارائه دهید.
هوش مصنوعی تمام تبلیغاتی که قبلاً در گوگل انجام شده و نتایج آن ها را در حافظه خود دارد؛ یعنی به خوبی می داند که کدام نوع تبلیغات موفق تر بوده اند و کدام یک چندان چنگی به دل کاربران نزده اند!
(همه ما سال ها فکر می کردیم که شخصیتی که در تابلوی جیغ می بینیم نشانگر اضطراب و هراس است؛ در حالی که آن شخص بیچاره فقط یک بطری کوکا کولا می خواسته!)
هوش مصنوعی Amper Music موسیقی های جذاب که مناسب ریل اینستاگرامتان باشند و حق کپی رایت هم نداشته باشند را برایتان پیدا می کند.
یک ربات هم به عنوان دستیار شخصی الناز در این سایت در خدمت او خواهد بود و در یک چت باکس (جعبه گفتگو) با او صحبت می کند و سؤالاتی از او می پرسد تا بهتر بتواند او را راهنمایی کند.