در حقیقت همه این تکنیک ها به شکلی هستند که کاربران راحتتر به نتایج خود برسند و بازاریابها هم از این ظرفیت برای فروش بیشتر استفاده کنند. در مورد مزایای دوره ی مدیریت کسب و کار در زمینه ی بازاریابی اینترنتی، فروش وحسابداری داشتن مدرک آن در بخش قبل صحبت کردیم . در صورتی که تبلیغات گوگل در سیستم ادوردز به درستی تنظیم، راهاندازی، و مدیریت شوند میتوانید نتایج فوقالعادهای را در کسب و کار اینترنتی خود مشاهده کنید. با استفاده صحیح و اصولی از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال میتوانید در مدت زمانی مناسب و با بودجهای معقول به نتایج شگفتانگیزی دست پیدا کنید.
در راستای اهداف کسب و کار است. بازاریابی در حوزه کسب و کار انواع مختلفی دارد که هر روش دارای مزایای متفاوتی است و بازاریابان برای پروژههای مختلف از روشهای مختلف متناسب با پروژه سود میبرند. محصولاتی مانند دستگاههای الکترونیکی، لوازمخانگی و تجهیزات رایانهای اغلب با مشخصات فنی و قابلیتهای عملکردی شناسایی و متمایز میشوند. نکته مهم یا تغییر خیلی مهمی که در این مورد پیش آمده و مانند قبل نمیتوانیم مثلا به راحتی یک ایمیل ارسال کنیم و فروش زیادی ایجاد کنیم این است که اکنون لازم است فهرست اعضای سایت و مخاطبان خودمان را بخشبندی کنیم. شخصی در زیر مقالهای که انتخاب کیف لپتاپ بود نظری داده است بنابراین، این احتمال وجود دارد که فرد به خرید کیف لبتاپ علاقهمند است و خود لپتاپ را دارد بنابراین میتوانیم پیامهای خاصی بفرستیم و یک کیف خاصی را با فروش ویژه برای فرد بفرستیم تا ترغیب شود و آن را خریداری کند.
با توجه به آنکه امروزه بسیاری از افراد ناچار به داشتن یک آدرس ایمیل و استفاده از آن هستند، استفاده از تکنیکهای ایمیل مارکتینگ میتواند نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین آشنایی با اصطلاح دیجیتال مارکتینگ بسیار به تولیدکنندگان و فروشندگان توصیه میشود. شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که در آن به ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال پرداخته میشود. که من توصیه میکنم این موارد در شرکت خودتان انجام شود و حتی اگر شرکتی از بیرون در بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تحت نظارت فردی در شرکت باشد. در این زمان شاید راه دیگر این باشد که فرد باهوش و زرنگی را استخدام کنید و به عنوان مدیر سایت یا به عنوان مسئول سایت که بعدا این فرد آموزشهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را ببیند و به فردی تبدیل شود که یک دیجیتال مارکتر حرفهای است و میتواند برای شما سود و پول واقعی ایجاد کند. به این معنا که بتوانیم در ماه به ازای هر فردی که عضو سایت شده است یک درآمد مشخصی داشته باشیم و این هدف بسیار ارزشمندی است که کسبوکار دیجیتال ما را سریع پیش خواهد برد. البته سیستم گوگل ادز رایگان نبوده و تبلیغکننده باید به ازای هر کلیک هزینهای را پرداخت کند.
در میان تمام روشهای بازاریابی، بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژهای برخوردار است. اهمیت بازاریابی اینترنتی در توانایی ایجاد ارتباطات دو طرفه نهفته است. با توجه به اینکه کاربران موبایل روز به روز بیشتر میشوند، فرصت خوبی برای صاحبان کسب و کار به وجود امده که بتوانند کاربران را در سایت هایی که بیشتر وقت میگذرانند، شکار کرده و پیام تبلیغاتی خود را به آنان نشان دهد. دوره دیجیتال مارکتینگ در 25 جلسه 90 دقیقهای است و یک فردی که با اصول اینترنت به اندازه کافی آشنا است و حتی بهترین حالت اینکه تا حدی با وردپرس و مباحث اینترنتی پیشرفتهتر نیز آشنا باشد میتواند با استفاده از دوره دیجیتال مارکتینگ در 6 ماه از یک مدیر سایت معمولی یا از یک فردی که مبتدی است، تبدیل به یک دیجیتال مارکتر بسیار حرفهای شود.
موضوع این مقاله، آشنایی با 0 تا 100 مراحل بازاریابی است و ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات مهم و کلیدی در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم و به سوال مراحل بازاریابی چیست پاسخ دهیم و به بررسی دقیق مراحل بازاریابی بپردازیم. با توجه به موارد گفته شده، آشنایی با علم دیجیتال مارکتینگ برای بخش قابل توجهی از مردم جذاب است. یعنی ویدیو بدون هیچ محدودیتی قابل دیدن است ولی آن چکلیست منوط به این است که شخص ایمیل خودش را وارد کند. بدون آن کسبوکار شما به دلیل کاهش فروش از رونق خواهد افتاد. فروش در پی برآوردن نیاز های شرکت و بازاریابی به دنبال برآوردن نیاز مشتری است. هریک از مواردی که در بالا عنوان شد، مبحثی مفصل است و نیاز به ساعتها آموزش دارد. به گفته انجمن بازاریابی آمریکا، متخصصان بازاریابی ایمیلی نه تنها می دانند که چگونه کمپین های قانع کننده ایجاد کنند، بلکه از دسترسی موثر مخاطبان به این کمپین ها نیز آگاهی دارند و در تجزیه و تحلیل تعاملات و داده های مشتری و تصمیم گیری استراتژیک بر اساس آن داده ها مهارت دارند. شمار زیادی از کاربران تنها از نتایج ابتدایی گوگل برای یافتن مقالات و مطالب مورد نظر خود استفاده میکنند.
یک دیجیتال مارکتر باید بتواند از روشها و ابزارهای رایگان یا پولی در دسترس کسبوکار استفاده کند؛ و از طریق آنان به اهدافی همچون، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل، افزایش نرخ فروش و نرخ بازگشت سرمایه و مواردی از این قبیل را بدست آورد. منظور از پولسازی در دیجیتال مارکتینگ آن است که ما یک تعداد مخاطبان و اعضایی داریم که اطلاعات تماس خود را در اختیار ما قرار دادهاند و ما باید بتوانیم که از این افراد درآمد ایجاد کنیم یعنی در این قدم است که سعی میکنیم پیشنهادهای فروش محصولات و خدماتمان را به این افراد خاص ارائه دهیم. این وب سایت نیز درسنامههای ویدئویی جامعی در مورد دیجیتال مارکتینگ دارد.
مشاوران ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ میانبر میتوانند با بررسی دقیق فعالیتهای کسب و کار شما و نیازسنجی بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ را ارائه داده و آن را به اجرا درآورند. در ادامه مطلب روشهایی را در جهت افزایش ترافیک ورودی وبسایت به شما معرفی خواهیم کرد تا با بهرهگیری از آنها بتوانید قدمی در جهت ارتقای سئوی وبسایت خود بردارید. با داشتن پاسخ این سوالات یه سادگی میتوان به بهینه سازی دیگر تبلیغات پرداخت خوشبختانه در فضای آنلاین به سادگی میتوان تمامی ابعاد کمپینهای تبلیغاتی را چه در زمان انجام کمپین و چه در زمان اتمام کمپین تبلیغاتی، در تمامی ابعاد بررسی کرد. تفاوت اصلی در این است که با توجه به بودجهی اختصاصدادهشده در این حوزه، برندها باید با دقت نظر و زیرکی، به انتخاب تبلیغات مناسب بپردازد. بازاریابی دیجیتال باید یکی از محورهای اصلی استراتژی کلی بازاریابی هر کسب و کار باشد. نکته ی مهم در این بخش این است که در حالت ایده آل ، عمر راهبردهای بازاریابی می بایست طولانی تر از هر یک از طرح های بازاریابی باشد؛ چرا که اصولاً راهبردها حاوی ارزش های اصلی و المان های مهم برند یک کسب و کار بوده و عموماً در طول زمان طولانی تر از قابلیت اعتماد و اتکای بیشتری برخوردار هستند.
بنابراین با روشهایی که توضیح داده شد میتوان گفت ابتدا محتوا، بعد گرفتن اطلاعات تماس که میتوانید با این روش ایمیلهای بیشتری را بگیرید.این موضوع نیز تغییری پایهای است که در بخش فعالسازی دیجیتال مارکتینگ اتفاق افتاده و اکنون مثل سابق نمیتوانید قولهایی بدهید که شخص نمیتواند آنها را ببیند و درخواست کنید که ایمیل یا اطلاعات تماسش را بدهد. البته این موضوع به این مفهوم نیست که ما کاری میکنیم که تمام اعضای وبسایت ما 1000 تومان خرید کنند شاید 80 یا 90 درصد آنها خریدی انجام ندهند ولی 10 تا 20 درصد آنها خریدهایی با مبالغ بیشتر انجام دهند که این موضوع جبران میشود و ما میتوانیم به این عدد برسیم. همانطور که گفته شد هر بخش فرآیند دیجیتال مارکتینگ که 4 بخش بود نیاز به یک معیار قابل سنجش دارد شاید بهترین معیار قابل سنجش برای پولسازی «درآمد به ازای هر نفر» است؛ یعنی اگر وبسایت شما هزار عضو دارد و درآمد به ازای هر نفر را 1000 تومان تعریف میکنید بنابراین با هر عملیات بازاریابی که انجام میدهید مثلا ایمیلی که میفرستید، پیامی که در تلگرام و… منتشر میکنید باید بتوانید یک میلیون تومان فروش ایجاد کنید به این دلیل که ما معیار را درآمد به ازای هر نفر گذاشتهایم که این معیار 1000 تومان است و 1000 عضو داریم که اگر بتوانیم به ازای هر عضو 1000 تومان درآمد ایجاد کنیم باید بتوانیم یک میلیون فروش ایجاد کنیم.
با این کار نه تنها فروش بیشتر میشود بلکه رضایت این افراد بالاتر میرود. برخی از شرکتها و سازمانها ممکن است خواستار تمامی این خدمات باشند؛ در حالی که برخی دیگر تنها خواستار تمرکز بر یکی از این موارد هستند. بر اساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمانها و شرکتهای بزرگ ناگزیرند در تعیین خطمشیهای بازاریابی خود، عوامل مهمی نظیر منافع شرکت، خواستههای مصرفکننده و منافع جامعه را مشترکاً مدنظر قرار دهند. کشاورزان و دولت در کمال ناباوری شاهد نابودی این بخش از اقتصاد کشور خود بودند. خوشبختانه شرکتهای زیادی در کشور ایران به ارائه چنین خدماتی میپردازند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر. البته در ایران تنها برخی از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و لیندکین مورد توجه قرار گرفتهاند. ممکن است تصور کنید که ایمیل مارکتینگ تنها به داشتن یک آدرس ایمیل و ارسال تبلیغات به مخاطبان محدود میشود. بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ یکی از متداولترین انواع بازاریابی شبکههای اجتماعی است که میتوان آن را زیرمجموعۀ بازاریابی محتوا نیز قرار داد. با توجه به آنکه امروزه بسیاری از افراد تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات اینترنتی داشته و زمان زیادی را در شبکههای اجتماعی سپری میکنند استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.
با توجه به محبوبیت اینستاگرام در بین ایرانیان، حتماً آدرس کانال تلگرام خود در قسمت معرفی (Bio) قرار دهید. عواملی از محبوبیت وبلاگ ها بین کاربران اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی می تواند فعالیتی 24 ساعته و فراتر از جغرافیای بازار در حالت بازاریابی سنتی باشد. با این وجود استفاده از تکنیکها و روشهای بازاریابی دیجیتال برای موفقیت و توسعه هر شرکت و سازمانی که قصد موفقیت در اینترنت را دارند واجب و ضروری است. 5 (2) امروزه رسانههای اجتماعی به بخشی ضروری از استراتژی کسبوکار تبدیل شدهاند. به کمک شبکههای اجتماعی ای مثل یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ به راحتی میتوان کسبوکار و بازاریابی دیجیتال را رونق داد و با تدوین یک استراتژی مناسب، برترین کانال بازاریابی را به مخاطبان هدف خود معرفی کرد. احتمالا اگر کسبوکار خیلی کوچکی داریم این موضوع امکانپذیر نیست به این دلیل که ما وقت کافی نداریم و باید به موارد دیگر کسبوکارمان بپردازیم ولی اگر خیلی اول راه هستیم شاید بتوانیم خودمان این 4 بخش دیجیتال مارکتینگ را تا حدی یاد بگیریم و بر آن تسلط پیدا کنیم و انجام بدهیم. معنای واژه مارکتینگ همان بازاریابی است.
دلایل زیادی برای خوش بین بودن نسبت به آینده متاورس وجود دارد اما با این حال خطرات جدی نیز وجود دارد که می تواند باعث شکست بشود. منظور از تغذیه آن است که مرتب با Content Marketing یا بازاریابی محتوا، محتواهای کوچک ارزشمندی در اختیارشان قرار دهیم تا همیشه سطح رضایت بالایی حفظ شود و این موارد هم تقریبا مانند بازگرداندن مخاطب میتواند ویدیوهای کوتاهی باشد، پیام مدیرعامل شرکت باشد و حتی میتواند اطلاعات جالبی باشد که فکر میکنید باعث میشود مخاطب احساس کند بعد از خرید هم میتوانید برایش مفید واقع شوید و میتواند به شما اعتماد کند و مرتب با محتواهای کوچکی که از شما دریافت میکند حس خوبی نسبت به شما داشته باشد. کاری کنیم کسی که حداقل یکبار از ما خرید کرده همان ذهنیت خوب را نسبت به ما حفظ کند و تشویق شود که در موارد بعدی اگر نیازی به خرید داشت ما در ذهن آن فرد اولین و بهترین گزینه باشیم. حال به فرض اینکه شما از وب سایت خوب با تمامی امکانات بهره می برید در ادامه با ایتروز همراه باشید. 5 (6) مشتریان در پلتفرمهای مختلف، قالبهای مختلف و با نگرشهای مختلف از محتوای شما استفاده میکنند.
در حقیقت میتوان دیگر خدمات دیجیتال مارکتینگ را نیز زیرمجموعهای از بازاریابی سایت fieldmarketing محتوا دانست. آژانس دیجیتال مارکتینگ میانبر ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ به صورت تضمینی. در نتیجه، کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات گردشگری همه این اقدامات را بصورت پیوسته و متوالی انجام دادند و توانستند فروش خود را بصورت چشمگیری افزایش دهند. افکار ما، رفتار ما، محیط کاری ما باید نشان دهنده این باور باید باشد. بنابراین لازم است که ما سیستمی طراحی کرده باشیم و صفحاتی از سایتمان مربوط به خریداران خاص باشد و با ایمیلهای اتوماتیکی که بعد از خرید میفرستیم کاری میکنیم که افراد سایت و رسانههای اجتماعی ما را به فراموشی نسپارند و همین باعث میشود که مشتریان خود را حفظ کنیم. بخشبندی یک اصطلاح بسیار رایج در بازاریابی، بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است و مفهومش آن است که ما یک پیام را به تمام افراد نمیفرستیم بلکه با توجه به سابقه افراد، فعالیتی که در سایت داشتند و اتفاقاتی که قبلا برایشان پیش آمده است پیامهای ویژه میفرستیم؛ مثلا فرض کنید که ما میدانیم فردی در سایت مدیر سبز PDF استودیوی جیبی را دانلود کرده است که موضوعش این است «چگونه با موبایل فیلم بگیریم و محتواهای آموزشی تولید کنیم و…