در ادامه مراسم نیز پروفسور حداد حسینی رییس کنفرانس و معاون دانشگاه تربیت مدرس سخنرانی کرد وی تاکید کرد ، اهمیت بازاریابی در همه بخشهای جامعه و سیاست قابل ذکر است و در هر کسب وکاری 80 درصد سرمایه باید روی مسائل بازاریابی گذاشته شود.
پروفسور حسینی نیز در سخنان خود به موضوع نسل پنج اشاره کرده و افزود دنیا در حال ورود به نسلپنج است و در این مسیر ما در حوزه بازاریابی شاهد تغییرات بسیار شدید و البته غیر پیش بینی هستیم .
در واقع سفرمشتری و تجربه خرید درهوش مصنوعی ازجمله موضوعاتی است که در حوزه بازاریابی نسل پنجمباید به آن توجه شود .
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی صنعتی (B2BMarkting)، با تقدیر از مرحوم دکتراحمد روستا پدرعلم بازاریابی ایران و با هدف ارائه گزارش دستاوردهای مارکتینگکشور برپا شد.






لازم به ذکر است این مراسم در سه سالن به شکل جداگانه با سخنرانی اساتید و دست اند رکارانصنعتی و بازاریابی کشور برگزار شده و از فعالان این حوزه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
منبع: http://mbanews.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/3390-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-B2BMarkting-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF.html
به گزارش خبرنگار “ام بی ای نیوز”، در این مراسم که چهارشنبه24 خرداد ماه در محل سازمان مدیریت صنعتی با حضور اساتید، کارشناسان و دست اندرکاران و انجمنهای مرتبط با این حوزه برگزار شد، از خدمات و دستاوردهای دکتر احمد روستا بعنوان پدرعلم مارکتینگ ایران با رونمایی از سردیس آن مرحوم ، تجلیل به عمل آمد .
در ابعاد اقتصادی احتیاج داریم سند مدیریت مشتری با تعریف مزیتها وغیره را داشته باشیم .
در کشور ما متاسفانه شرایطی فراهم شده که فضای رقابتی به انحصاری تبدیل شدهو قیمت تمام شده قابل رقبت با دنیا نیست و بازاریابی به عنوان حلقه واسط بین واحدهای مختلف میتواند نقش موثری ایفا کند.
وی تصریح کرد تحولاتی در دنیا در حال دگرگونی است که نشان میدهددیگر به شکل سنتی شرکتها نمی توانندبه کار خود ادامه دهند، در این مسیر ما مجبور هستیم در حوزه مارکتینگ به شناخت بیشتر ظرفیتها جهانی، تلاش برای حضور در پروژه های بین المللی و شناخت نظام های حقوقی و قراردادهاییکه دردنیا بر پایهی این تحولات بوجود میآید حرکت کنیم.
وی تصریح کرد در مسیر تسهیلگری توسعه باید به این موضوع توجه شود که بازاریابی فقط در فکر فروش محصول نیست، بلک تکمیل کنندگی زنجیرهی تولید و پایداری اهمیت بیشتری دارد .
در ابتدای، مراسم ابوالفضل کیانی بختیاری، رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به ظهور و بروز پنج نسل در ابعاد مختلف پژوهش، صنعت و جامعه و بازاریابی، اشاره داشته و تصریح کرد، در حوزه بازاریابی شاهد بروز نسلهایی نظیر مصرف گرایی، خواسته مخاطبان ، تجلیل نیاز مشتری و انسان محوری، بازاریابی دیجیتال از طریق فناوری و در نهایت نسل پنجمکه پدیده هوش مصنوعی و اینترنت برای تحلیل رفتار مخاطبان است، خواهیم بود.
از خدمات و اقدامات دکتر زهره دهدشتی در حوزه تدریس و پژوهش بازاریابی نیز دراین مراسمتقدیر و تجلیل شد وی در سخنرانی خود به موضوع هم آفرینی ارزش در بازارهای صنعتی با توضیح هرم ارزشهای در بازار صنعتی تاکید کرد.


در ادامه نیز دکتر رئوف رابطی ، محقق و مشاور بازاریابی سخنرانی داشت ، وی بر اهمیت رویکردهای نوین و تجربه مشتریان در بازارهای “B2B” اشاره داشت و افزود : در پروسهی خرید ایجاد تجربیات لذت بخش برای مشتری باعث افزایش درآمد شرکتهای بزرگ شد ه است.
در مسائل سیاسی در رابطه با سایر کشورهای دنیا علم بازاریابی اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود.
دکتربرادران خلخالی، معاون وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در این مراسم سخنرانی کرد، وی بر اهمیت مزیتها در تولید درکشور اشاره داشته و افزود: دولتها در حوزه توسعه سه رویکرد میتوانند داشته باشند: شامل عامل ،مانع و تسهیل گر توسعه این سه نقش است که باید تلاش شود مودهایی را حذف کرد و ظرفیتهایی را در راستای توسعه تقویت کرد و جایگاه تسهیلگر توسعه رویکردی است که دولتها دربعد مواد اولیه و مسئولیتهای اجتماعی باید به آن توجه نشان دهند.
درواقع در تعاملات هر مشتری به عنوان یک مجموعه درنظر گرفته شود و با آنها تعامل ایجاد شود.
او تاکید کرد درنسل پنجم بازاریابی، موضوعاتی کلیدی شامل: هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی، واقعیت ترکیبی و اینترنت اشیاء مطرح است و از مهمترین موضوعاتی که در ایننسل مورد تاکید خواهد بود تاب آوری و انسان محوری است.