کتاب بازاریابی – آموزش روش های نوین بازاریابی

یکی دیگر از استراتژی های پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال، بهره گیری از بازاریابی ویروسی دیجیتال می باشد که با گسترش اینترنت و فضاهای اجتماعی، انجام این روش نیز آسان سایت fieldmarketing شده است. علاوه بر استفاده از بازاریابی محتوا و ویدیو مارکتینگ در سایت، می توان تاثیرگذارترین آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از روش های زیر هم در برندسازی استفاده نمود. یکی از اولین روش های بازاریابی در اینترنت، ایمیل مارکتینگ بود. خیلی راحت میتوانید در وسط کمپین این بهینهسازی را اجرا کنید. با استراتژی تبلیغات هوشمند میتوانید محتوای منتشر شده بر روی سایت خود را با هزینه کم به مخاطبین باکیفیت برسانید. از نقاط قوت پلتفرم های آنلاین مختلف برای قالب ها یا انواع محتوای خاص استفاده کنید. شما باید بدانید که چگونه نتایج کمپینهای در حال انجام و تمام شده را با استفاده از نرمافزار مربوطه ارزیابی کنید و استراتژی خود را برای بهبود نتایج خود در آینده بهینه سازید. همانطور که اشاره شد استراتژیهای بسیار زیادی در بازاریابی وجود دارد؛ در زمان پیشبرد این استراتژی هر فردی میتوانید از یک تکنیک خاص در بازاریابی استفاده کند. بر خلاف بازاریابی سنتی در بازاریابی اینترنتی به دلیل وجود ارتباطات آنلاین، در هر لحظه برای کسب و کار شما سفارش وجود دارد.

برای هر یک از کانال های بازاریابی دیجیتال ابزارهای گوناگونی وجود دارد که در بالای این مطلب آورده شده اند. حال بازاریابی در دنیای مجازی نیز مانند دنیای واقعی دارای شیوه های متنوعی می باشد که به عنوان بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از آنها یاد می شود. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید یاد بگیرم؟ طراحی سایت WordPress: با توجه به کاربرد فراوان و طراحی بیش از یک سوم سایت ها با این سیستم مدیریت محتوا، یادگیری طراحی سایت با وردپرس، اصول سئو و بازاریابی به وسیله آن جزو آموزش های الزامی یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. اگر سوالی در این زمینه دارید، از ما بپرسید تا در اسرع وقت این آموزش را کاملتر نماییم. این نسل از بازاریابی نیز در سالهای حدود ۱۹۹۰ منسوخ گردید. استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف بازاریابی اینترنتی که با استفاده از ابزارهای متنوع صورت می پذیرد، نوعی روش پایدارتر و شاید کم هزینه تر از روش های سنتی می باشد که آهسته آهسته روش های بازاریابی سنتی منسوخ شده و جای خود را به روش های نوین دیجیتال مارکتینگ خواهند سپرد. از این طریق می توان مفاهیمی را که حتی انتقال آن بسیار دشوار و وقت گیر است را به شیوه ای جذاب و صمیمی تر در حافظه مخاطب ماندگار کرد.

بازاریابی اینترنتی بر ایجاد حضور در وب تمرکز دارد. راه دستیابی به همه اینها، استفاده از یک رویکرد مارکتینگ هوشمندانه است که یک استراتژی بازاریابی و برنامه اجرایی درست را برای رسیدن به اهداف تجاری شما ایجاد کند. دیجیتال مارکتینگ(Digital Marketing) به منظور گسترش محصولات و برندها با استفاده از شیوه های نوین از طریق شبکه های ارتباط الکترونیکی صورت می پذیرد. ایسنتاگرام، تلگرام، توئیتر و لینکدین هر کدام روش ها و محتواهای مختص خود را می طلبند. بازاریابی یکی از مهمترین اصول به منظور پیشرفت هر کسب و کاری شناخته می شود که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، روش های متنوع دیجیتال به منظور بازاریابی محصولات و خدمات روی کار آمده اند.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید یا مدت زمانی به این نوع درآمد مشغول هستید، پیشنهاد می کنیم از تکنیک های نوین در زمینه بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت کسب و کار خود بهره بگیرید. پس با انتخاب یکی از شاخه ها به کسب درآمد بپردازید. اگر صاحب کسب و کار هستید و از درآمد خود رضایت کافی را ندارید، پیشنهاد ما به شما بازاریابی اصولی می باشد. اگر استراتژی محتوا هم داشته باشید قطعا این محتوا اثربخش تر خواهد بود و شما را به اهدافتان از تولید محتوا می رساند. یعنی با بررسی مطالب رقبا به ویژه نتایج موجود در صفحه اول گوگل، مطلبی جامع تر و کاربردی تر به مخاطب ارائه کنیم. اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید صرف داشتن کالا مهم نیست چون خیلی ها می توانند آن کالا را داشته باشند و حتی با قیمت پایین تر بفروشند. قدم اول در استراتژی تولید محتوا، شناخت کسب و کار، پرسونای مخاطب و علاقه مندی های ایشان برای تعیین استراتژی مناسب جهت جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می باشد.

به منظور آشنایی بیشتر با مفهوم بازاریابی محتوا، پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریابی محتوا چیست؟ برای کمک به شما در جستجوی 10 نوع برتر روشها و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در این مقاله بازاریابی دیجیتال هستیم. بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی یا اجتماعی که دارای تعدد بسیاری نیز می باشند، از طریق تبلیغ کالا و خدمات در قالب بنرهای معرفی همراه با لینک در کانال های بزرگ صورت می پذیرد که در نتیجه منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر خواهد شد. شبکههای اجتماعی از قویترین کانالهای بازار یابی برای تبلیغات، برندسازی و ارتباط با مشتریان هستند. موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند به روز بودن، خلاقیت و شناخت ترندهای روز بازار است. مجموعه ابزارهای موجود در دنیای تکنولوژی و اینترنت که بهره گیری از آنها سبب افزایش فروش محصولات و خدمات خواهد شد به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شهرت دارد. بازاریابی ویروسی که به بازاریابی دهان به دهان نیز شهرت دارد با کمترین هزینه تبلیغات و حتی نزدیک به صفر صورت می گیرد که به نوعی کمپین تبلیغاتی با استفاده از افراد خواهد بود که که بنرهای معرفی کالا و خدمات را در میان افراد منتشر خواهند کرد. این نوع بازاریابی، سبب شهرت برند شما در شبکه های اجتماعی می شود.

شرکت cisco پیشرو در راه اندازی سایت تجارت الکترونیک در سال 1996 شناخته می شود و به فاصله کمی بعد از آن شرکت های بزرگ ومطرح دیگری همچون Microsoft و IBM پا به این عرصه گذاشته و نرم افزارهای تجاری خود را روانه بازار کردند. به منظور آشنایی بیشتر با تبلیغات بنری، پیشنهاد می کنیم به مقاله سایت نوین سری بزنید. علاوه بر این میتوانید با مراجعه به مقاله چک لیست دیجیتال مارکتینگ در سال 2019 با بهترین ابزارهای این روش بازاریابی اینترنتی آشنا شوید. در مقایسه با ایمیلها که تنها ۲۰-۳۰ درصد شانس خوانده شدن دارند، بیش از ۹۰ درصد پیامکهای ارسالی توسط کاربر خوانده خواهد شد.

به طور متوسط حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت با استفاده از موبایل و تبلت آنرا مشاهده می کنند، در نتیجه امکان نمایش صحیح یک سایت در این وسایل (ریسپانسیو بودن و استفاده از صفحات اختصاصی موبایل با نام AMP) از اهمیت بالایی در طراحی سایت برخوردار است. در حالی که 33 درصد به وب سایت های برند تجاری و 26 درصد به دنبال برنامه های تلفن همراه هستند. با توجه به رشد روز افزون امکانات تلفن های هوشمند، اینترنت پرسرعت و برنامه های کاربردی متنوع در پلتفرم موبایل، امروزه تبلیغات در این کانال بازاریابی دیجیتال به شدت افزایش یافته و رو به گسترش است. علی رغم دیدگاه منفی جامعه و آذرده خاطر بودن اغلب مردم از دریافت انبوهی از پیامک های تبلیغاتی ناخواسته، در صورتی که بانک تلفن از طریق آن کسب و کاری که قصد تبلیغ برای محصولاتشان را داریم و به صورت مستقیم تهیه شده باشد و اجازه انجام این کار از مخاطب گرفته شده باشد، بسته به موضوع پیامک، زمان ارسال و نوع روایت ما، بازاریابی پیامکی می تواند تاثیر بسیار خوبی برای یادآوری نام برند یا موفقیت در رویدادی خاص را داشته باشد. به منظور آشنایی بیشتر با تبلیغات در شبکه های اجتماعی کلیک نمایید.

جدید بودن این شیوه از فروش در ایران باعث میشود افراد کمی از میان این جمعیت حدود هشتادمیلیونی تجربهٔ خرید آنلاین را داشته باشند، ضمن آنکه به دلیل اجتماعی بودن مردم ایران اغلب توصیههای خرید و معرفی محصول توسط افراد غیر وابسته به شرکتها بهصورت زبانی انجام میشود. انواع تبلیغات نمایشی در ابعاد مختلف، حاوی ویدئو، تصویر و متن که در صفحات وب قرار می گیرند و با جلب توجه و ترغیب کاربر برای کلیک کردن در جهت اهداف تبلیغات بنری یعنی بازدید یا تبدیل کاربر به مشتری بالقوه انجام می شود. ما هم سعی می کنیم بودجه تبلیغات و بازاریابی شما را به بهترین نحو مدیریت کنیم تا هم رضایت شما را به دست آوریم و هم به مخاطبان، تبلیغات درستی نشان دهیم. آنها ممکن است نیاز به دانستن هزینه راهنمایی های شرکت ها، اینکه یک یا چند حسابدار را بخواهند استخدام کنند و موارد دیگر دست به تحقیق بزنند. برای آشنایی با استراتژی دیجیتال مارکتینگ، مبانی، کانال ها، ابزارها، کمپین ها و همچنین ارزیابی و سنجش اثربخشی فعالیت های بازاریابی و اصلاح آن با ما همراه باشید. این نوع بازاریابی معمولا با معرفی و ارجاع کاربران از طریق سایت ها، وبلاگ ها و صفحات پرمخاطب به سایت اصلی که کالا و خدمات ارائه می کند، صورت می پذیرد و یا محصولات دیگران در یک سایت قرار می گیرد و سایت مذکور این خدمات و کالاها را به فروش می رساند.

اگر واقعا می خواهید بیشترین ارتقاء را در داخل سایتتان ایجاد کنید باید انگشتتان را روی پالس آمار نگه دارید و ترافیک های ورودی خود را بررسی و تحلیل کرده تا بتوانید از آن یا بگیرید. یکی دیگر از زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتال، بهره گیری از بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) می باشد که با کمترین هزینه، می توان بیشترین بازدهی را دریافت نمود. اصول بازاریابی دیجیتال همانطور که از نامش مشخص می باشد، بر پایه شبکه های اجتماعی و اینترنتی می باشد که به صورت های مختلف انجام خواهد شد. در تصویر زیر تگ عنوان و توضیحات متا برای مطلب «استراتژی تبلیغات کلیکی» از مجله فرادرس مشخص شده است. در نهایت باید آرایه ای از صفات تارگت، داده شده است . بهترین وظیفه که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهد این است که خلاقیت داشته و وقتی مقاله دیجیتال مارکتینگ pdf را مطالعه می کند باید بتواند با بهرهگیری از قوه خلاقیت خود تکنیک ها را به صورت تغییر یافته در کسب و کار خود به کار گیرد و نتیجه را آنالیز و بررسی کند. اگر از سئو اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می کنم مقاله سئو چیست؟

بنابراین مهمترین اصل در دیجیتال مارکتینگ، افزایش فروش محصولات و خدمات با استفاده از استراتژی های نوین بازاریابی می باشد. بازاریابی دیجیتال نوعی استفاده از شیوه های تعامل با بازار هدف و شناسایی آن محسوب می شود که در نتیجه به جذب مخاطب و افزایش فروش منجر خواهد شد. سرویس های انتشار ویدیو که کاربران میلیونی دارند بستر مناسبی برای دیده شدن ویدیوها ارائه می دهند. انتشار مطالب مفید و ارگانیک با توجه به نیازهای مخاطبان در بازه های زمانی خاص، سبب گرایش کاربر به محصولات شما خواهد شد و به مرور زمان یک مشتری عادی را به یک خریدار وفادار تبدیل خواهد کرد.

تولید محتوایی تاثیرگذار و مورد پسند، حاوی لینک دلخواه به صفحات سایت ما، با هزینه ای مقرون به صرفه، برای معرفی کالا یا خدمات یک برند و انتشار آن در سایت های پربازدید، اغلب می تواند هم بر سئوی حرفه ای یک سایت و هم به یادآوری آن برند در اذهان مردم نقشی به سزا داشته باشد. بدون تردید یکی از مهمترین عوامل مؤثر موفقیت شرکتها در بازارهای بینالمللی توجه به روش های بازاریابی است. یکی از روش های پرکاربرد در تبلیغات محصولات و خدمات، تبلیغات بنری به شمار می آید که با استفاده از طراحی یک بنر جذاب و شیک که به طور کامل کالا و خدمات سایت شما تشریح خواهد کرد، صورت می پذیرد. در این روش، ابزارهای مختلف آنلاین حرف اول را برای یافتن، جذب، تبلیغات و فروش میزنند. همانطور که در بخش قبل اشاره شد، استراتژی دیجیتال مارکتینگ به مجموعهای از اقدامات در فضای آنلاین گفته میشود که به کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف خود با استفاده از کانالهای بازاریابی آنلاین کمک میکند.

اهمیت تحلیل آماری وبسایت به درس چهارم اختصاص دارد و در درس پنجم به طور کامل به روشهای سئو پرداخته میشود. پس یک دیجیتال مارکتر باید نسب به طراحی وب سایت با استفاده از روش های مختلف بینش کافی داشته، مشکلات موجود یک سایت در سئو را بشناسد و بتواند آن ها را اصلاح و روند بازاریابی را بهبود بخشد. اما به نظر شما چرا تصمیم گرفتم که در یک بخش جداگانه به آن بپردازم؟ اما «بازاریابی اینفلوئنسری» (Influencer Marketing) به فرآیند همکاری با اینفلوئنسرها برای تبلیغ یک محصول یا خدمات میگویند که این تبلیغ برای فالوورهای این افراد انجام میشود. ایازی با اشاره به اینکه در ابتدا بازیهای آزمایشی را در اختیار کاربران قرار میدهند تا تشویق به بازی کردن شوند گفت: بعد از مدتی که مداوم برنده شدید و تشویق به ادامه بازی شدید، بازی اصلی را در اختیارتان قرار میدهند و شما میبازید اما هوش مصنوعی این بازی به گونهای طراحی شده است که هنگام باختن عصبانی شوید و مجددا بازی کنید تا برنده شوید و مجددا مبلغ بیشتری را ببازید. در دنیای دیجیتال امروز که دستیابی به هر چیزی تنها با اینترنت و چند کلیک میسر شده است و داشتن یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر و اینترنت بسیاری از فعالیت ها را تحت الشعاع خود قرار داده است، دیجیتال مارکتینگ به یک ابزار قدرتمند به منظور پیشرفت کسب و کار تبدیل شده است.