12/20
1401
کاهش فروش دوغ با 465 محصول فعال در بازار
میانگین قیمت دوغهایی که در بستهبندی بطری پلاستیکی عرضه میشوند به طور متوسط هر لیتر 18 هزار تومان بوده است که 46% بیشتر از میانگین قیمت دوغهایی است که در بستهبندی کیسه پلاستیکی عرضه میشوند (هر لیتر حدود 13 هزار تومان). با این حال بیشترین فروش برای دوغهایی بوده که در بطری پلاستیکی عرضه شدهاند. همچنین بیشترین حضور این محصول در مغازههای بزرگ و بعد از آن به ترتیب در مغازه های متوسط، مغازههای کوچک، سوپرمارکت و تعاونی ها و کیوسکها بوده است.
دوغ یکی از محبوبترین نوشیدنیهای ایرانی است که نزدیک به 85 برند در ایران اقدام به تولید و عرضه آن به بازار میکنند. طبق گزارشهای شرکت پژوهش بازار رسانه امروز، در بازار پرهیاهوی دوغ، 465 کالای فعال در بازه خرداد تا آذر 1401 ثبت شده است. این بازار نیز این روزها دستخوش تغییرات شده و گزارشها نشان از کاهش فروش محصول دوغ دارند. فروش محصول دوغ در آخرین بررسی (آبان- آذر) نسبت به دو دوره ماهانه گذشته (شهریور –آذر) 7%کاهش فروش حجمی و 7% کاهش فروش ریالی داشته است. همین بررسی نشان میدهد: در سه ماه گذشته بیشترین فروش حجمی محصول دوغ از میان انواع دوغ، مربوط به دوغهای بدون گاز بوده است. همچنین از میان حجمهای متفاوت، دوغهای 5/1 لیتری بیشترین میزان فروش حجمی را داشتهاند.
لازم به ذکر است اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز از بازار محصولات دوغ است که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیمها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با در ارتباط باشند.
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.