قطعاً این 1000 نفر در همان صفحه اول یک فروشگاه خوب پبدا می کنند و خریدشان را انجام می دهد. درست مثل خود ما که معمولاً جواب سوالاتمان در همان نتایج اولیه هست و نیازی نیست به صفحات بعدی برویم.
فرآیند سئو به چه بخش هایی تقسیم می شود؟
سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو راهی برای فهم بهتر مطالب وب سایت توسط موتورهای جستجو است و به شدت برای دیده شدن در دنیای اینترنت ضروری است. بهینه سازی اصولی می تواند منجر به افزایش ترافیک یک سایت یا مشتریان یک فروشگاه اینترنتی شود.
خیلی از کسانی که تازه با بازاریابی دیجیتال آشنا شده اند می پرسند آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده ترین جواب این است که سئو تنها یکی از ابزارهای موجود برای بازاریابی اینترنتی و رشد یک کسب و کار است. ابزارهای دیگری مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه سئو در موفقیت بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار هستند.
پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، در حقیقت شما 1000 مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده اند را از دست داده اید.
به تمام تکنیک هایی که خارج از سایت خودمان انجام می دهیم تا رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیریم، سئوی خارجی سایت گفته می شود. سئوخارجی یا off-page Seo را اغلب با لینک بیلدینگ می شناسند اما شامل متدها و تکنیک های بیشتری در مقایسه با ساخت لینک می شود.
فرض کنید شما یک فروشگاه فروش قهوه دارید. روزانه نزدیک 1000 بار خرید انواع قهوه در گوگل سرچ می شود. یعنی 1000 مشتری دست به نقد که قصد خرید قهوه دارند و دنبال جایی برای خرید می گردند.
سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می کند تا سایت شما پیدا کند، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط\xa0 سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. در حقیقت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه ای می کند. اما چرا اینقدر مهم است؟
لینک های ورودی، معیار نسبتاً قابل اعتمادی هستند که تاثیرشان به سایت لینک دهنده بستگی دارد؛ این تاثیر می تواند مثبت و منفی باشد. اگر از یک وب سایت شناخته شده و قابل اعتماد لینک دریافت کنید قطعاً موجب بهبود جایگاه شما خواهد شد، اما اگر این لینک از وب سایت های اسپمی، غیرمرتبط و فروشنده بک لینک دریافت شده باشد باید انتظار عواقب منفی آن را داشته باشید.
سئوی تکنیکال (technical Seo)
در سایت های فروشگاهی و خدماتی، اگر سنجش تبدیل کاربر به مشتری در نظر گرفته نشوند، دو معیار دیگر نیز فاقد اهمیت و کارایی لازم می شوند. اگر این نرخ تبدیل به حد قابل انتظار نرسد یا هزینه هر تبدیل آن قدر گران تمام شود که قابل رقابت با سایر روش های بازاریابی نباشد، متأسفانه سئوی سایت شما موفقیت آمیز نبوده است.
یا یک مثال از سایت خودمان بزنم:

اگر یک کسب و کار آنلاین یا سایت دارید و مخاطبان شما نمی توانند شما را بین نتایج صفحه اول پیدا کنند، مشتریان خود را از دست می دهید. به همین راحتی.
برای بهینه سازی و سئو سایت، یکسری تکنیک ها داخل سایت انجام می شود که مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب سایت، ربات ها، کدهای برنامه نویسی و... هستند؛ به این بخش از سئو، تکنیکال می گویند.
آیا تا به حال وقتی که در گوگل دنبال چیزی می گشتید، نتایج صفحه سوم گوگل را هم چک کرده اید؟ به احتمال زیاد هیچوقت به صفحه سوم نرسیدید و اطلاعات خود را در همان چند نتیجه اولیه پیدا کرده اید. به همین دلیل سئو بسیار مهم است.
برای سئو کردن یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باید یکسری کارها و تکنیک \u200d های انجام شود که می توان این تکنیک ها را به 3 بخش کلی تقسیم کرد.
سئو داخلی سایت (On-page SEO)
بخشی از کارهای بهینه سازی برای موتورهای جیتجو در داخل سایت خودتان انجام می شود که به آن سئوی داخلی با on-page seo می گویند.
اما الان تکنیک هایی که سال ها قبل به بهبود رتبه وب سایت شما و رونق کسب و کارتان منجر شده بود، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سئو سایت شما وارد کند. چون گوگل همه این موارد و کلاهبرداری ها را با دقت بررسی می کند.
مطمئناً فقط شما نیستید که از پتانسیل سئو و ابزارهای بازاریابی دیجیتال خبر دارید. رقبای شما هم بیکار نمی نشینند و دست یه کار می شوند. اگر شما سایت خود را بهینه نکنید یا بعد از مدتی سئوی سایت را متوقف کنید، رقبا به راحتی جای شما را در گوگل می گیرند و مشتری هایتان را مال خود می کنند.
اگر هنوز نمی دانید اهمیت سئو چیست، ادامه مقاله را بخوانید.
چرا سئو مهم است؟
سئو تکنیکال برای این است که سایتی داشته باشیم که اولاً به راحتی قابل درک و بررسی باشد، دوماً از لحاظ ساختار درست باشد تا کاربر به راحتی بتواند با آن کار کند.

اگر تکنیک های سئوی داخلی را درست اجرا کرده باشید، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می خوانند، موضوع آن را می فهمند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می شناسند.
برای اینکه درک کامل تری از اصول سئو داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سری به صفحه آکادمی سئو و آموزش های رایگان سئو بزنید، ما در این آموزش ها درباره هرآنچه برای شروع یادگیری سئو لازم دارید، صحبت کرده ایم.
چرا نباید سئو را متوقف کرد؟
درست است که سئو مهم است ولی نباید شما را از کیفیت محصول، سرویس یا محتوا غافل کند. این یک واقعیت است که محتوای بی کیفیت حتی با معجزه نیز نمی تواند برای مدت طولانی جایگاه خوبی در میان نتایج موتورها و مخاطبان داشته باشد. توجه داشته باشید در کوتاه مدت هم نرخ تبدیل مورد نظر شما حاصل نمی شود. سئو روندی زمانبر است که نیاز به صبر و حوصله دارد، اما مطمئن باشید زمانی که این درخت به بار بنشیند شیرینی لذت بهشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
اگر دنبالشغل پردرآمد سئو هستید، یا کسب و کاری راه انداخته اید و می خواهید سایتتان رو با کمترین هزینه در نتایج گوگل بالا بیاید، یادگیری سئو به شما کمک می کند به هدفتان برسید. کاملترین بسته آموزش سئو را می توانید از آکادمی نوین تهیه کنید. در این پکیج، مباحث تخصصی سئو داخلی و خارجی، سئو تکنیکال، کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه می شود.
چه تفاوتی میان سئو و بازاریابی اینترنتی است؟
در سئو داخلی سایت در نظر گرفتن کاربر خیلی مهم است. شما باید در مرحله اول محتوای باکیفیت و مفیدی داشته باشید. شاید سئو بیرونی سایت برای شما ترافیک بیشتری بیاورد، اما شما به این مخاطبان چه چیزی عرضه می کنید؟ محتوای با کیفیت است که کاربران مهمان را به مخاطبان همیشگی تبدیل می کند. بنابراین سئو درونی سایت از سئو بیرونی بسیار مهم تر است. برای کسب و کارهای کوچک که از قدرت سرمایه گذاری محدودی برخوردارند و مشتریان آنها طیف کوچکی از جامعه محسوب می شوند، سئوی On Page سایت تمام آن چیزی است که نیاز دارند.
آیا این به معنای اجتناب کسب و کارها از سرمایه گذاری در سئو است؟ پاسخ منفی است. با این حال، قطعاً این شکست در میزان سرمایه گذاری بعدی تاثیر خواهد گذاشت. به یاد داشته باشید که سئو مانند فیس بوک، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی کاربر محور است و بر اساس نوع نیاز و رفتار آنها بهینه سازی می شود. با این وصف اگر پس از سئو کردن سایت به نتایج رضایت بخش نمی رسید تنها باید استراتژی خود را تغییر دهید، نه آنکه آن را به کل کنار بگذارید.
نتیجه گیری
اینکار کاملاً غلط است و\xa0 به 2 دلیل ادامه دادن سئو اهمیت دارد و نباید آن را متوقف کنید:
الگوریتم گوگل مدام تغییر می کنند
صاحبان کسب و کارهای موفق دوست دارند، هر هزینه و سرمایه ای خرج کسب و کار می کنند، نتیجه اش را ببیند و یا بقولی بازگشت سرمایه داشته باشند. سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و صرفِ هزینه برای آن نیازمند راه هایی برای اندازه گیری سئو است. در ادامه روش هایی می گوییم که با استفاده از آن میزان موفقیت و پیشرفت سئو را زیر نظر بگیرید:
- نخستین معیار اندازه گیری، میزان ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت است، افزایش منطقی و بلندمدت ترافیک نشان از موفقیت استراتژی سئو دارد.
- دومین معیار، جایگاه مناسب در نتایج جستجو است؛ ابزارهایی هستند که رتبه بندی و مشاهده تغییرات ایجادشده در آن را در اختیار کاربران قرار می دهد. گوگل نیز این اطلاعات را با جزئیات دقیق در اختیار وب مسترها می گذارد.
- آخرین و مهمترین معیار، میزان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل است. این معیار بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی و سایت های خدماتی است. مشتریانی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند اما هنوز آنها را خریداری نکرده اند. این مشتریان علاقه خود را با کامل کردن فرم های نظرسنجی و ثبت نام و یا ایجاد ارتباط با مراکز فروش و پرس وجو درباره محصولات نشان می دهند. برای بررسی این معیار لازم است پرسش هایی را مطرح کنید و به آنها با دقت پاسخ دهید. سوالاتی مانند:
- میزان نرخ تبدیل چقدر است؟
- تعداد تماس های تلفنی و ایمیلی چقدر است؟
- و از همه مهم تر هزینه تمام شده برای هر تبدیل چه مقدار است؟
امیدوارم خواندن این مقاله برایتان لذت بخش بوده باشد.