هویت و استراتژی برند نوکیا تغییر می‌کند

در حالی که نوکیا همچنان در صدد است تا کسب و کار خدماتی خود را توسعه داده و تجهیزات لازم و ضروری را به شرکت‌های مخابراتی بفروشد، تمرکز اصلی آن هم اکنون فروش تجهیزات به سایر کسب و کار‌ها است.

برای اولین بار در شش دهه گذشته نوکیا لوگوی خود را به روز می‌کند. لوگوی جدید از پنج شکل هندسی مختلف تشکیل شده که کلمه «نوکیا» را از نو می‌سازند. بر خلاف لوگوی قبلی که کلا به رنگ آبی بود، در طراحی لوگوی جدید از طیف متنوعی از رنگ‌های شاد و دلنشین استفاده شده است که بسته به کاربرد مورد نظر تغییر می‌کند.

شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری با سازندگان تجهیزات مخابراتی مانند نوکیا برای فروش شبکه‌های خصوصی اینترنت 5G به مشتریان، عمدتا در بخش تولید، همکاری می‌کنند.

www.reuters.com


منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/3288-Nokia-s-brand-identity-and-strategy-is-changing.htmlلاندمارک گفت: «سیگنال‌های ارسالی بسیار واضح هستند. ما فقط قصد داریم در کسب و کار‌هایی حضور پر رنگ داشته باشیم که رهبری جهانی در انتظارمان باشد.

نوکیا می‌خواهد مسیر رشد کسب و کار‌های مختلف خود را بررسی کرده و جایگزین‌هایی از جمله واگذاری را در آینده در نظر بگیرد.

لاندمارک در ادامه خاطرنشان کرد: «شرکت ما در سال گذشته رشد بسیار خوب 21 درصدی را تجربه کرد. ما می‌خواهیم هر چه سریع تر این رقم را بالا ببریم.»

حرکت نوکیا به سمت اتوماسیون کارخانه و مراکز داده‌های اطلاعاتی همچنین باعث خواهد شد تا با شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری نظیر مایکروسافت و آمازون ارتباط برقرار کند. گاهی اوقات آن‌ها به شرکا، مشتریان و رقبای نوکیا تبدیل خواهند شد.

تغییر در هویت و استراتزی برند نوکیا نشان از تمرکز شرکت بر روی بازار فناوری تجاری دارد. به گفته مدیر عامل نوکیا، پکا لاندمارک، وابستگی به تلفن‌های هوشمند دیگر اولویت اصلی شرکت به شمار نمی‌رود. امروز نوکیا یک شرکت فعال در زمینه فناوری تجاری به حساب می‌آید. بر این اساس می‌توان گفت که این شرکت دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند باز نخواهد گشت. در حال حاضر گوشی‌هایی که با برند نوکیا فروحته می‌شوند، توسط شرکت «HMD Global» تولید گردیده و نوکیا صرفا نامی است که بر روی آن‌ها نقش بسته اند.


دیروز روز بسیار شلوغی برای برند نوکیا بود. به نظر می‌رسد که این سازنده گوشی‌های تلفن همراه افسانه ای بالاخره به فکر ایجاد تغییرات در هویت و استراتژی خود افتاده است. در این راستا نوکیا سرانجام دست به طراحی یک لوگوی منحصر به فرد جدید زد.

هند سریع ترین بازار در حال رشد نوکیا است که حاشیه سود کمتری دارد و حالا شرکت به ان تمایل پیدا کرده است.

www.gizmochina.com