همه‌چیز درباره Ad Block ها


این یک باور عمومی در تیم تبلیغات است که کاربران مسدود­کننده‌­های تبلیغاتی (Ad Block) دست‌­نیافتنی هستند. از این رو، گروه تبلیغات به صورت معمول این گروه از کاربران را از لیست گروه‌­های هدف خود خارج می­‌کنند. اما به لطف راهکارهای جدید، این باور به سرعت در حال تغییر است.

افراد به صورت روزانه 6 ساعت آنلاین هستند و قسمتی از خرید خود را به صورت آنلاین، انجام می‌­دهند. این قسمت هر روز در حال رشد است و از این رو تبلیغات در این زمینه، هر روز رو به افزایش است. وجود تبلیغات فراوان و آزاردهنده سبب شده است تا بسیاری از کاربران به سمت استفاده از مسدودکننده‌­ها بروند. از این رو برای گروه تبلیغات، شناخت دقیق مسدودکننده­‌ها و راهکارهای رسیدن به کاربران این افزونه­‌ها، یک ضرورت است.

گزاره اول: کاربران Ad Block
از تبلیغات متنفر نیستند

یکی از جالب­‌ترین حقایق در رابطه با کاربران این افزونه‌­ها، نداشتن نگاه منفی نسبت به تبلیغات آنلاین است. بسیاری از این افراد به خوبی از نقش تبلیغات در تدوام ارائه محتوا و خدمات رایگان آگاه هستند و از همین رو، از وجود تبلیغات حمایت می‌­کنند. بر اساس آمار منتشر شده، 75 درصد از کاربران اینترنت، اهمیت تبلیغات در تدوام استفاده رایگان از محتوا و خدمات ارائه ­شده در شبکه اینترنت را ، به خوبی درک می‌­کنند.

چیزی که کاربران مسدودکننده‌­ها را بیش از هر چیزی آزار می‌­دهد، تبلیغاتی هستند که استفاده از اینترنت را مختل می‌­کنند؛ برای مثال تبلیغاتی که شما را به صفحات دیگر انتقال می‌­دهند یا تبلیغاتی که مدام بر روی صفحه ظاهر شوند.

گزاره دوم: کاربران مسدودکننده‌­ها خاص هستند.

دومین حقیقت جالب در رابطه با کاربران این افزونه‌­ها، ارزش اقتصادی آن­‌ها برای شرکت­های تبلیغاتی است. بر اساس تحقیقات صورت­‌گرفته، بسیاری از این افراد جوان، تحصیل­کرده و علاقه­‌مند به تکنولوژی هستند و نسبتا درآمد بالایی هم دارند. به زبان دیگر، احتمال خرید آنلاین توسط این گروه 80 درصد بیش­تر از کاربران عادی اینترنت است؛ پس ارزش بالایی برای گروه تبلیغات دارند.

با این گزاره­‌ها، سوالی که هر مدیر تبلیغات آنلاین باید از گروه خود بپرسد این است: «آیا ما به این گروه از کاربران دسترسی داریم؟ اگر جواب خیر است، چرا؟»

تغییرات در افزونه‌­های Ad Block

در آغاز مسدودکننده‌­ها، اجازه ارائه هیچ­‌گونه تبلیغاتی را به صفحات نمی‌­دادند و از همین رو دسترسی به کاربران آن‌­ها به واقع تقریبا غیر­ممکن بود. اما حالا در این افزونه‌­ها، امکانی برای آزاد کردن تبلیغات در برخی صفحات وجود دارد. بررسی­‌ها نشان می‌­دهد صفحاتی که تبلیغات آزاردهنده ندارند و تجربه Browsing کاربران را مختل نمی­‌کنند، به لیست سفید این افزونه­‌ها اضافه می­شوند، لیستی که به صفحات این اجازه را می‌­دهد که تبلیغات خود را نمایش دهند.

بنابراین طراحی تبلیغات باید به گونه‌­ای باشد که تجربه browsing کاربران را با دشواری روبرو نکند. نباید فراموش کرد که این گروه از کاربران از تحصیلات بالایی برخوردار هستند و به خوبی نقش تبلیغات را می‌­دانند. بنابراین متقاعد کردن آن­‌ها، در صورت رعایت نکات فوق، کار دشواری نیست.

گزاره نهایی: دسترسی

تیم­‌های تبلیغاتی باید بدانند که کاربران افزونه‌­های مسدود­کننده تبلیغات، به هیچ عنوان غیرقابل دسترس نیستند. آن‌­ها منتظر راه­‌حل­‌هایی از سوی شرکت­‌های تبلیغاتی هستند که نگرانی‌­های آن­‌ها را تا حد ممکن پاسخگو باشد.

یکی از نخستین قدم‌­ها در این مسیر بررسی اکوسیستم همگانی است که پیرامون Acceptable Ads شکل گرفته است. این ایده نخستین بار در سال 2011 و به عنوان یک ویژگی جدید در Ad Block ها معرفی شد. این اکوسیستم برای برقراری صلح بین کاربرانی که از تبلیغات آزاردهنده خسته شده و شرکت‌­های تبلیغاتی که بخش مهمی از درآمد خود را از دست داده بودند، شکل گرفت. در سال 2019 استاندارد Acceptable Ads به عنوان استاندارد پایه برای 200 میلیون کاربر مسدودکننده‌­ها، تایید شده و مورد استفاده قرار می‌­گیرد. در سال­‌های اخیر با ارائه قوانین جدید و بازنگری‌­های صورت­‌گرفته، این استاندارد به یک اکوسیستم تبدیل شده است. پیاده‌­سازی این اکوسیستم، ارزش فراوانی را به آژانس­‌های تبلیغاتی، شرکت‌­های متقاضی و کاربران اینترنت اضافه خواهد کرد و دسترسی شرکت­‌های تبلیغاتی به کاربران خاص و ارزشمند فضای مجازی را فراهم خواهد آورد.


منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/2943-Think-you-know-all-about-ad-block-users-Think-again.html