همان طور که پیشتر گفتیم هشتگ های اینستاگرام عکس های کاربران مختلف را در یک صفحه در کنار هم قرار می دهد. اگر می خواهید پُست هایتان در این صفحه برای همه نشان داده شود باید صفحه ی خود را عمومی یا Public کنید. با کلیک کردن روی یک هشتگ به صفحه ای هدایت خواهید شد که از ۳ قسمت تشکیل شده است:
- هشتگ های مرتبط (Related Hashtags): تمام هشتگ های مرتبط با هشتگی که شما جستجو کرده اید در این قسمت به نمایش درخواهند آمد که در صورت تمایل می توانید روی آن ها کلیک کرده و پست هایی که از آن هشتگ استفاده کرده اند را نیز مشاهده کنید.
- پست های پرطرفدار (Top Posts): تعداد ۹ پستی که در بالای صفحه نشان داده می شوند پست هایی هستند که بیشتر مورد توجه دیگران قرار گرفته اند. یعنی یا از طرف اشخاص و برندهای معروف به اشتراک گذاشته شده اند یا تعداد لایک، کامنت و دوباره به اشتراک گذاری آن ها بیشتر بوده است.
- پست های اخیر (Most Recent): در این قسمت می توانید تمام پست هایی که از این هشتگ استفاده کرده اند را به ترتیب زمانی که منتشر شده اند مشاهده کنید.
هشتگ ها در لینکدین مشابه دیگر شبکه های اجتماعی عمل می کنند. برای استفاده از هشتگ کافی است روی گزینه ی Write an article یا در صفحه اصلی لینکدین خود بر روی گزینه Share an article, photo or update کلیک کنید و پس از قرار دادن پست مربوطه خود، هشتگ های مورد نظر خود را در متن خود تایپ کرده و سپس آن را منتشر کنید.
به عنوان مثال، کره بادام زمینی JIF در سال 2021 هشتگ #JIFRapChallenge راه انداخت؛ این هشتگ یک چالش بود که خواننده رپ لوداکریس را با دهانی پر از کره بادام زمینی jif رپ می کرد و از بقیه خواست تا این چالش را اجرا کنند.
استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام یک بحث خیلی مهم است که در دوره «آموزش کسب درآمد از اینستاگرام» حسابی به آن پرداخته ایم. حتماً سری به صفحه این دوره بزنید و سرفصل ها/توضیحات آن را بررسی کنید. این دوره 25 ساعت است و بدون شک، کامل ترین دوره ای است که می توانید پیدا کنید. در این دوره، از تولید محتوا در اینستاگرام گرفته تا استراتژی هشگ گذای و نکات افزایش فروش را به شما یاد می دهیم.
هشتگ در تلگرام
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.
هشتگ چیست؟
گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگ های برند، هشتگ های محبوب و مناسبتی نیست. شما فقط کافی است از هشتگ های مرتبط با پست خود استفاده کنید. به عنوان مثال پستی درباره ی بازاریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال به اشتراک بگذارید یا پستی که مرتبط با یک جاذبه ی توریستی است را با هشتگ شهر آن به اشتراک بگذارید.
۵- هشتگ های دعوت به یک اقدام
تعداد این ابزارها در دنیای اینترنت بسیار زیاد است و شما با توجه به هدفتان از استفاده از هشتگ ها می توانید از خدمات آن ها بهره مند شود.
بایدها و نبایدهای استفاده از هشتگ
هرچقدر از کلمات خاص تری برای هشتگ های خود استفاده کنید مخاطب های هدفمندتری را می توانید جذب کنید. و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت. اغلب کسب و کارها با توجه به موضوع محصول یا خدمات خود از ۱ یا ۲ هشتگ همیشگی در پست های خود استفاده می کنند.
البته گفتنی ست ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که در پیدا کردن هشتگ های مرتبط و تحلیل هشتگ های استفاده شده به شما کمک می کنند که ما ۲ مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم. همچنین، باید و نبایدهایی در استفاده از هشتگ ها وجود دارند که ما در این مقاله آن ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.
شاید بتوان گفت مهم ترین استفاده از هشتگ ها مربوط به بازاریابی شبکه های اجتماعی است. هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو هستند و اگر به درستی استفاده شوند می توانند به ابزاری برای آگاهی از برند و حتی بهبود وضعیت سئوی سایت شما تبدیل شوند. در مقاله چگونه مثل یک حرفه ای در گوگل جستجو کنیم توضیح دادیم که شما می توانید هشتگ ها را نیز در گوگل جستجو کنید.
شما با استفاده از تحلیل کردن هشتگ ها می توانید برند خود را زیر نظر داشته باشید و حتی عملکرد رقبای خود را نیز بررسی کنید. ابزارهایی وجود دارند که به استفاده ی کارآمدتر از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کمک می کنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم:
۱- Hashtagify.me
بنابراین، هر زمان که کاربر از یک هشتگ در پُست های خود استفاده کند آن پست بلافاصله توسط شبکه ی اجتماعی فهرست بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می تواند پست او را پیدا کرده و مشاهده کند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک می کنید به صفحه ای هدایت می شوید که همه ی پست هایی که از آن هشتگ استفاده کرده اند در یک جا قابل مشاهده هستند.
هشتگ چگونه به وجود آمد؟
شما با این کار دقیقا مخاطبان هدف خود را با برندتان آشنا خواهید کرد. همچنین مناسبت های خاص مانند عید نوروز را فراموش نکنید. شما با استفاده از هشتگ های مرتبط با این ایام و ارائه ی پیشنهادات ویژه می توانید فروش خود را افزایش دهید.
۳- هشتگ های گفتگو
اگر در یک شبکه ی اجتماعی محبوب هستید می توانید از مخاطبان خود بخواهید که در مورد یک موضوع مرتبط و جالب با استفاده از یک هشتگ خاص صحبت کنند یا اینکه در مورد یک موضوع خاص پستی بگذارید و نظر مخاطبان خود را بپرسید و از آن ها بخواهید که با استفاده از یک هشتگ خاص در گفتگو شرکت کنند.
۴- هشتگ های مرتبط با متن
ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن استراتژی و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
برای استفاده از هشتگ نیاز به عمل خاصی نیست و فقط کافی است که لغت یا عبارت مورد نظر خود را بدون استفاده از فاصله و نقطه در جلوی علامت # قرار دهید. فاصله ندادن در کلمات انگلیسی مشکلی در ناخوانا بودن متن به وجود نمی آورد اما ظاهر عبارات فارسی را به هم می ریزد. به همین منظور برای استفاده از هشتگ به زبان فارسی، بین کلمات از علامت Underline استفاده می شود مانند #وبلاگ_نوین، این علامت با فشردن Shift و - ایجاد می شود.
بسیاری از برندها برای اینکه پست هایشان توسط مخاطبان بیشتری دیده شود از هشتگ های معروف و محبوب برای پست های خود استفاده می کنند. این کار زمانی جواب می دهد که پست شما به آن هشتگ محبوب مرتبط باشد در غیر این صورت پست شما به عنوان Spam تشخیص داده می شود و این موضوع در بلند مدت باعث کم شدن تعداد فالو ئرهایتان می شود.
در استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید
یکی دیگر از مواردی که باید در هشتگ های خود رعایت کنید این است که هر کلمه ای را هشتگ نکنید. این کار نه تنها موجب نارضایتی مخاطبانتان می شود، بلکه باعث می شود که شبکه های اجتماعی شما را به عنوان اسپم شناسایی کنند. زیاده روی در استفاده از هشتگ، دقیقاً مانند زیاده روی در اضافه کردن تگ های سایت است. همچنین، اگر در پست های شبکه اجتماعی خود تنها از هشتگ استفاده کنید (بدون هیچ متن یا محتوایی)، شبکه اجتماعی مربوطه شما را به عنوان اسپم می شناسد و اهمیت چندانی به پست شما نخواهد داد.
نتیجه گیری
هدف از استفاده از این هشتگ ها این است که مخاطبان خود را با یک اقدامی درگیر کنید. این هشتگ ها معمولا از چند کلمه تشکیل شده اند و با فعل همراه هستند. به عنوان مثال هشتگ #کتاب_خوب_بخوان مخاطبان را تشویق می کند که تصویر کتاب هایی که خوانده اند را با این هشتگ به اشتراک بگذارند و در نتیجه با برند شما آشنا شوند.
ابزارهای مدیریت و یافتن بهترین هشتگ ها
افرادی که در توییتر یکدیگر را فالو نمی کنند، می توانند از طریق هشتگ با یکدیگر صحبت کنند. در این شبکه ی اجتماعی نیز با جستجو کردن یک هشتگ به صفحه ای هدایت خواهید شد که تمام پست هایی که از آن استفاده کرده اند را می توانید در یک جا مشاهده کنید. این صفحه از قسمت های زیر تشکیل شده است:
- Top: در این تَب پُست هایی قرار دارند که از نظر لایک، کامنت و ... بیشتر مورد توجه دیگران واقع شده اند. و معمولاً شامل پست هایی می شود که توسط افراد معروف و برندها به اشتراک گذاشته شده اند.
- Lastest: این تب شامل آخرین پست هایی است که اخیرا توسط همه ی افراد و با هشتگی که شما جستجو کرده اید به اشتراک گذاشته شده اند.
- People: لیستی از برترین کاربرانی که از این هشتگ استفاده کرده اند را به شما در این تب پیشنهاد می دهد تا شما در صورت تمایل آن ها را فالو کنید.
- Photos: در این تب نیز عکس هایی که با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده اند به شما نشان داده خواهند شد.
- Videos: همان طور که از نامش پیداست این تب شامل ویدئوهایی است که از تگ مورد جستجوی شما استفاده کرده اند.
- More: زدن این تب لیستی را برای شما باز می کند که از موارد مختلفی مانند From people you follow و Near you تشکیل شده است. شما با انتخاب هریک از این موارد می توانید جستجوی خود را محدود کنید. شما همچنین می توانید با زدن Save this search نتیجه ی جستجوی خود را ذخیره کنید و بعداً دوباره به آن دسترسی داشته باشید.
برای جستجوی هشتگ مورد نظر نیز می توانید آن را به راحتی و در کادر بالای صفحه وارد کرده و جستجو کنید. همانطور که گفتیم لینکدین هنوز استفاده از هشتگ ها را به رسمیت نشناخته است. به همین دلیل استفاده از آن ها به راحتی دیگر شبکه های اجتماعی نیست.

هشتگ در فیسبوک
در قسمت سمت چپ نیز هشتگ های ترند یا محبوب شده قرار دارند که با مراجعه به آن ها می توانید از موضوعات داغ روز دنیا باخبر شوید و از آن ها در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کرده یا در بحث های آن ها شرکت کنید. برای استفاده از هشتگ نیز فقط کافیست تا در کادر بالای صفحه عبارت و هشتگ های مورد نظر خود را تایپ کنید. در صورت تمایل می توانید عکس و ویدئو نیز به پست خود اضافه کنید.
جستجوی هشتگ در توییتر
هشتگ ها در تلگرام نیز بسیار کاربرد دارند. شما به کمک آن ها قادر هستید تا تمام محتوایی که در گروه ها، کانال ها یا چت های خصوصی خودتان با این هشتگ به اشتراک گذاشته شده اند را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که تنها مطالب گروه ها و کانال هایی را می توانید مشاهده کنید که در آن ها عضو هستید.
مواردی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می کند که با استفاده ی صحیح از هشتگ ها بتوانید برند خود را در شبکه های اجتماعی محبوب کنید.
۱- هشتگ های برند
خب، هشتگ ها در اینستاگرام به ۲ دسته ی Branded و Community تقسیم بندی می شوند:
- Branded Hashtags: حدود ۷۰% از هشتگ های اینستاگرام از این نوع اند. این هشتگ ها مخصوص شرکت و برند شما هستند و شامل نام شرکت، محصولات یا کمپین های تبلیغاتی شما می شوند. یکی از مزایای این هشتگ ها این است که می تواند آمار دقیقی به شما بدهد. به عنوان مثال، شما برای بررسی وضعیت کمپین تبلیغاتی خود می توانید هشتگ مرتبط با آن را جستجو کنید. یا برای تحلیل محبوبیت برند خود می توانید هشتگ آن را با ابزراهای تحلیل شبکه های اجتماعی آنالیز کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع هشتگ ها این است که می توانید از فالوئرهای خود بخواهید که برای شما محتوا تولید کنند. به عنوان مثال از آن ها بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده می کنند از آن عکس یا فیلم بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند. سپس شما می توانید چند مورد از بهترین عکس ها و فیلم ها را در صفحه ی خود به اشتراک بگذارید.
- Community Hashtags: هشتگ هایی که در این دسته قرار می گیرند هشتگ های عمومی هستند و لزوماً برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمی شوند. به عنوان مثال هشتگ هایی مانند instafood# یا picoftheda# بسیار محبوب هستند و توسط شرکت یا برند خاصی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
021-41897070داخلی 3