نگاهی به کمپین معرفی برند تازه نفس کرملین


برند کرملین زیرمجموعه برند باسابقه واتا چندی‌ست وارد بازار نوشیدنی‌های انرژی‌زا شده است. برای بررسی اقدامات مارکتینگ و تبلیغاتی این برند گفتگویی با تیم مارکتینگ برند کرملین داشته‌ایم. این اقدامات با طراحی و ایده پردازی آژانس 1001 برندینگ اجرایی شده است که به همین منظور گفتگویی نیز با لادن منتظری از این آژانس داشته‌ایم.

در مورد برند کرملین برایمان بگویید؟

تیم مارکتینگ برند کرملین: برند کرملین در واقع زیر مجموعه برند واتا، تولید شده در شرکت پاک آب سبلان است. آب معدنی واتا سال ۸۲ تولید و وارد بازار شد و بعد از سال‌ها تصمیم مجموعه بر این شد که سبد محصولات را گسترش دهد. حدودا سال ۹۹ تصمیم گرفته شد که اولین محصول انرژی زا در مسیر تولید قرار داده شود. در این زمان تولید کرملین برنامه ریزی شد و در سال ۱۴۰۰ محصول وارد بازار شد. برندهای جدید و رقبا روز به روز در حال اضافه شدن هستند. ما به دنبال این بودیم که مزیتی داشته باشیم که باقی رقبا نداشته باشند. مهم‌ترین نکته محصول ما طعم آن است. مواد اولیه استفاده شده در محصولات ما از باکیفیت ترین نوع خود در دنیا است . طعم این اسانس خیلی متفاوت است و طعم مصنوعی باقی محصولات را ندارد و برای مخاطب ایرانی بسیار جذاب است. همچنین بعضی از رقبا تعداد محدودی از ویتامین‌های گروه ب را دارند اما ما تقریبا بیشتر گروه ویتامین‌های ب را در این محصول داریم که باعث رفع خستگی وبالا بردن سطح انرژی و هوشیاری می‌شود. این جزء مزیت‌های اصلی محصول است. در مورد بسته‌بندی هم ما سعی کردیم از بسته‌بندی استفاده کنیم که برای مخاطب جذاب باشد.

کرملین زیر مجموعه برند شناخته شده واتا است. آیا به عنوان یک برند مستقل در بازار معرفی شده و یا به عنوان زیر مجموعه برند مادر معرفی می‌شود؟

تیم مارکتینگ برند کرملین: محصولات جدیدی به جز کرملین هم به سبد ما اضافه شده و در حال تکمیل هستند. استراتژی ما استفاده از نام برند واتا به عنوان پشتوانه برند است. واتا در زمینه آب‌های معدنی در بازار با اختلاف پیشرو است و ما می‌خواستیم این پشتوانه را داشته باشیم و به آن اشاره کنیم. ما تمایل داشتیم از کیفیت واتا به عنوان پشتوانه برندهای جدید استفاده نماییم.

برای معرفی محصول چه اقداماتی در حوزه مارکتینگ اجرایی کرده‌اید؟

تیم مارکتینگ برند کرملین: وقتی یک محصول تازه لانچ می‌شود ، از بودجه در نظر گرفته شده باید بهترین استفاده را کرد و محتاط‌ بود. ما بیشتر از همه تمرکزمان را روی تبلیغات محیطی گذاشتیم و در حقیقت روی فروش کار کردیم. در واقع بیشتر اقدامات ما در حوزه BTL بوده است. همچنین استندهای یخچالی را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با طرح خود برند قرار دادیم. طراحی که برای محصول یخچال در نظر گرفتیم ۳۶۰ درجه است و از هر زوایه‌ای که وارد فروشگاه شوید، دیده می‌شود. از همه مهم‌تر از اواخر ۱۴۰۰ ایونت‌ها و پروژه‌های سمپلینگ را در دستور کار داشتیم.

کیفیت محصول کرملین نسبت به رقبا متفاوت است و ما در تبلیغات بر این موضوع تاکید داریم و در تلاش هستیم که مصرف کننده آن را از نزدیک درک کند و متوجه آن شود. به غیر از این فعالیت‌ها با بسیاری از ورزشکاران در حوزه دیجیتال همکاری داشتیم که برای کرملین تولید محتوا کردند. کمپین دیجیتالی داشتیم که بسیار موفق بود. این پروژه با بودجه محدود و از صفر شروع شد و ER صفحه اینستاگرام را به میزان قابل توجهی بالا برد.

آیا فعالیت‌ها علاوه بر افزایش آگاهی برروی فروش هم تاثیرگذاشته است؟

تیم مارکتینگ برند کرملین: مجموعه به دنبال این است که بازخورد هر هزینه انجام شده را ببیند. اما برای ما که در مارکتینگ کار می‌کنیم بسیار روشن است که وقتی محصولی تازه لانچ می‌شود خیلی نمی‌توان انتظار فروش بالا داشت و بیشتر تمرکز بر آگاهی از برند است به همین دلیل ما روی سمپلینگ خیلی تاکید کردیم و در گزارش‌های فروشی که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گیریم، می‌بینیم که هر هفته رشد قابل توجهی در فروش داشته‌اند. ما عملا روی رشد فروش محصول تاثیر گذاشته‌ایم.

از همکاری با ۱۰۰۱ برندینگ برای ما بگویید؟

تیم مارکتینگ برند کرملین: بسیار تیم حرفه‌ای و با اخلاقی هستند. برای ما همیشه بسیار مهم بوده است که افرادی که با آن‌ها کار می‌کنیم از لحاظ رفتاری هم حرفه‌ای عمل کنند. مسئولیت پذیری این تیم برای کمپین‌ها واقعا برای من غیر قابل باور بود و در کمتر مجموعه‌ای تجربه کردیم. حتی صحبت شده بود که اگر ما تا پایان کمپین بازخورد که صحبت شده بود را دریافت نکنیم مسئولیتش را با هزینه خودشان قبول می‌کنند تا به بازخورد مورد نظر ما برسند. البته ما در همان کمپین به هدف مورد نظرمان رسیدیم و بسیار کمپین خوبی بود و همینطور تولید محتوا هم بسیار خوب و قابل قبول بود. این همکاری حتما ادامه دار خواهد بود.

درباره همکاری با کرملین برایمان بگویید؟

لادن منتظری از آژانس ۱۰۰۱ برندینگ: نوشیدنی انرژی‌زای “کرملین” محصول تقریبا تازه وارد بازار از برند واتا است. به منظور ورود به بازار با ما در بخش دیجیتال شروع به همکاری کردند. در ابتدا، صفحه‌ای در اینستاگرام برای این برند ثبت و یک استراتژی دیجیتال تدوین گردید. با توجه به جسارتی که برای این برند تعریف شده برنامه‌ای برایشان تدوین و قرار شد تولید محتوای صفحه فوق بر عهده آژانس 1001برندینگ باشد. ما از ورزشکارانی چون آقایان احسان روزبهانی و امیررضا ثابتی‌فر استفاده کردیم که این حالت جسارت و قوی بودن را دارا باشند. همچنین مذاکراتی انجام دادیم، پست‌های گرافیکی و عکس‌های مرتبط با موضوع و ویدیو از این ورزشکاران تولید شد تا در طی ماه در پیج بارگذاری شوند. این روند همچنان ادامه دارد و در طی این دوره در بین مردم، کمپینی برای آگاهی سازی برند طراحی کردیم که از اینفلوئنسرها استفاده شد. بر اساس استراتژی کمپین یک سناریو تدوین و مسابقه‌ای اجرا شد که به KPI مورد نظر دست یافتیم. در این مدت تولید محتوای پیج را متوقف و کمپین اجرا شد. بعد از پایان کمپین مجددا به تولید محتوا بازگشتیم و روند را ادامه دادیم. این کلیت فعالیت‌های ما از اسفند 1400 تاکنون بوده، همچنان تولید محتوای پیج ادامه دارد و در آینده نیز همکاری‌های دیگری خواهیم داشت.

کمی از نتایج کمپین برای ما بگویید که چه رکوردهایی در نظر داشتید و یا چقدر از آن‌ها را بدست آوردید؟

لادن منتظری از آژانس ۱۰۰۱ برندینگ: در شروع کمپین باتوجه به بودجه‌ای که تیم کرملین در بخش دیجیتال درنظر داشتند، شاخص‌های مربوطه را مشخص کردیم و کل کمپین برهمین مسیر طراحی شد. مهم‌ترین شاخص، رشد دنبال‌کننده برای پیج برند و ایجاد تعامل بود که همگی محقق شدند.

برای دیدن ویدیو روی اینجا کلیک کنید


منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/3114-A-look-at-the-new-brand-introduction-campaign-of-the-Kremlin.html