ارسال خبرنامه
با جمع آوری شماره تلفن ها، شما باید بر اساس ایمیل یا لیست contactهای خود فهرست بلند بالایی از مشتریان جدید و مصرف کنندگان بالقوه علاقمند را تدارک دیده باشید. از خبرنامه ماهانه یا سه ماهه خود برای اطلاع رسانی درباره برنامه های بازاریابی تابستانی اتان استفاده کنید. در این خبرنامه ها توضیح دهید که چگونه مشتریانتان می توانند با یک فراخوان واضح و روشن در خبرنامه از فروش محصولات بهره ببرند. در ادامه حتما یک سری نکات و ایده های تابستانی اضافی برای استفاده یا سود بردن از آن ها توسط مشتریان را ارائه دهید.
مشارکت در “فروش موجودی انبار” در نمایشگاه ها و جشنواره ها
بهار و تابستان فصل نمایشگاه ها و جشنواره های در فضای باز است. راه اندازی یک غرفه در یکی از شلوغ ترین نمایشگاه ها و جشنواره ها را در نظر بگیرید و به بازاریابی آن به عنوان ابزاری برای “فروش موجودی انیار” بپردازید. در این نمایشگاه ها و جشنواره ها مشتریان می توانند محصولاتتان را با یک تخفیف فریبنده خریداری کنند. این اقدام نه فقط فروش محصولات شما را در پی دارد بلکه منجر به بازاریابی کسب و کارتان برای پایگاه گسترده ای از مخاطبان می شود که احتمال دارد در آینده وفاداری مشتریان را برانگیزد.
در صورت تمایل به بهره برداری کامل از فعالیت های تبلیغاتی، در حال حاضر نیاز به اجرای استراتژی تبلیغات تابستانی خود دارید. برنامه ریزی برای رویداد های بازاریابی تابستان، پیشنهاد های ویژه و فروش محصولات خود را شروع و یک برنامه عملی برای تبلیغ آن تهیه کنید.
اطلاع رسانی در رسانه های اجتماعی
در صورت ثبات و تداوم تلاش های بازاریابی در حوزه رسانه های اجتماعی، شما باید دنبال کسی باشید که بتواند اطلاعیه هایی در زمینه بازاریابی تابستانی را تهیه و منتشر کند. از توییتر برای اطلاع رسانی های کوتاه درباره فروش محصول بهره ببرید. با ارائه لینک های مختلف افراد را به وبسایت خود یا صفحه هدف (landing page) حاوی اطلاعات راجع به برگزاری یک رویداد خاص وصل کنید. فیسبوک محلی عالی برای اطلاع رسانی به همه طرفداران خود درباره آمار فروش و همچنین رویداد ها محسوب می شود. طرفداران و follower های خود را به انتشار اخبار تشویق کنید.
استفاده از علائم مرسوم
استفاده از علائم مرسوم روشی خاص و قابل توجه برای اطلاع رسانی ها در زمینه بازاریابی تابستانی و فروش محسوب می شود. با یک شرکت تبلیغاتی محلی درباره ساخت یک علامت از جنس vinyl و تشویق گردشگران و رهگذران به خرید از فروشگاه صحبت کنید. افرادی که توجه اشان به ویترین فروشگاه جلب می شود، نیز در زمره این افراد قرار خواهند گرفت. حتی علائم کوچک نظیر “داخل مغازه خنک است” یا “آب یخ تگری” می تواند برای مدت چند دقیقه خریداران کلافه از گرما را داخل مغازه بکشاند و حتی انگیزه خرید چیزی از فروشگاه را در آن ها به وجود بیاورد.
مترجم: مرضیه فروتن
www.morebusiness.com