این اطلاعات را می توانیم به شکل متن، تصاویر، وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافی یا سایر قالب های محتوا در دسترس مشتریان قرار دهیم. محصول نویسی از شاخه های تولید محتوای متنی است و یک نوع تبلیغات دیجیتالی برای برندها و فروشگاه های آنلاین است.
یادتان نرود که نوشتن محتوای محصول آنقدر در فروش تاثیر دارد که ارزشش را دارد که برای تولید آن از یک نویسنده توانمند استفاده کنید.
سخن پایانی
محصول نویسی چیست؟ اغراق یا تشبیه مسئله این است!
یا مثلاً اگر محصولات بهداشتی و آرایشی شما فاقد پارابن باشد و این را ذکر نکنید، کسانی که می خواهند محصولات فاقد پارابن بخرند را از دست داده اید فقط برای اینکه ویژگی محصولتان را بیان نکرده اید.
فروشنده ماهر شروع به بیان ویژگی های منحصر بفرد محصولش می کند. آنقدر با آب و تاب کالایش را توصیف می کند که شما را مجاب می کند که این محصول ارزش خرید دارد. سپس از شما می خواهد با بررسی دقیق تر جزئیات، کالا را امتحان و به خرید آن فکر کنید.
صاف و مستقیم بگویم که وجود محتوا برای فروش محصول لازم و واجب است.

و اما مهم ترین چیزی که باعث می شود فروش شما چند برابر شود، نوشتن فواید این محصول برای مشتری است. این نکته همان چیزی است که فروشنده مغازه می تواند شما را قانع کند که محصول را بخرید و دست خالی بیرون نیایید.
خیلی ساده است باید به عنوان صاحب کالا، محتوایی ارزشمند و غنی برای مخاطب خود تولید کنیم. زیرا در نهایت تولید محتوای غنی برای محصول منجر به درآمد بیشتر و افزایش سهم بازار برای فروشندگان آنلاین می شود.
برای محصول نویسی عجله نکنید!
پس مشخصات و ویژگی های محصول اولین مرحله از محصول نویسی است.

.\xa0 \xa0 عکس از تمام زوایا و جزییات محصول
هر دو مثال بالا درباره یک محصول است اولی فقط ویژگی های محصول را عنوان کرده است، اما دومی روی ارزش محصول برای مشتری تاکید دارد.
حالا که مفهوم آن را فهمیدید بیایید یک تعریف شسته رفته و رسمی تر برای آن بخوانیم:
آیا نوع مخاطب تاثیری دارد؟ بله! شما می توانید محتوای محصول را با توجه به مخاطب و ویژگی هایش بنویسید که احتمال خریدشان بیشتر شودِ مثلاً اگر مخاطب شما نوجوانان باشند، شما باید روی ویژگی هایی تاکید کنید که برای این دسته از مخاطبان مهم است.
تولید محتوای محصول یعنی بیان اطلاعات کاملی دربارۀ یک محصول خاص که شامل نام محصول، قیمت ، ویژگی ها، توضیحات و هر چیز دیگری است که به مصرف کنندگان کمک می کند تا آن محصول را کامل بشناسد و آگاهانه خرید کنند.
در نهایت در کنار متن خوب برای تولید محتوای محصول از عکس ها، ویدئو ها و اینفوگرافی استفاده کنید تا یک محتوای جذاب برای محصول تولید کنید.
مثلاً متن های زیر را ببیند.:
- کفش مدل x از چرم مصنوعی ساخته شده است. مدل آن با پنجه پهن طراحی شده و یک لژ 3 سانتی دارد.
- ما دوستدار طبیعت هستیم و به پاس احترام به مشتریان خود از چرم مصنوعی برای ساخت کفش ها استفاده می کنیم؛ طراحان ما راحتی مشتریان را الویت قرار داده و پنجه های پهن و کفه ای نرم برای کفش ها طراحی کرده اند تا به انگشتان فشار نیاید؛ با این طراحی شما در پیاده روی های طولانی احساس خستگی نمی کنید. قرار دادن یک لژ 3 سانتی باعث می شود تا آسیبی به کمر وارد نشود. ما معتقدیم پا قلب دوم انسان است، مراقبت از آن بسیار مهم است.
مثال: چگونه از برنامه my wash ماشین لباسشویی دوو استفاده کنیم؟
·\xa0 نوشتن دربارۀ لوازم جانبی یا محصولات مرتبط\xa0
اما اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید خودتان برای محصولات فروشگاهتان بنویسید، اما هیچ ایده ای ندارید نگران نباشید در ادامه با آموزش تکنیک های تولید محتوای محصول آشنا می شوید.
واجباتی که باید در صفحه محصول بنویسیم
اگر هم خرید نکنید آن مغازه و کالا را در گوشۀ ذهنتان می سپارید تا در زمان مناسب و در صورت نیاز حتماً محصول را بخرید.
پس در مرحله اول تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا بدانید که مشتری ها برای خرید این محصول دقیقاً چه عباراتی را سرچ می کنند تا متن محصول را براساس آن ها بهینه کنید.
فقط قبل از شروع، دعوت می کنم اگر دربارۀ تولید محتوا هیچ اطلاعاتی ندارید برای درک بهتر مطالب، مقالۀ تولید محتوا چیست؟ را حتماً بخوانید.
درنهایت یک الگوی ثابت را برای تولید محتوای محصول در نظر بگیرید و با توجه به آن برای همه محصولات خود محتوا تولید کنید. فراموش نکنید که افراد محتوای آنلاین را اسکن می کنند پس خواندن محتوای محصول را برای آنها آسان کنید.
اگر یک نفر سوالی دربارۀ محصول داشته باشد، تنها شخص روی کرۀ زمین نیست که درباره آن کنجکاو است. پس از آنها استفاده کنید و صفحه ای با نام سوالات متداول ایجاد کنید و پاسخ سوالات مشتریان را بدهید. چنین محتواهایی می تواند ترافیک زیادی به وبسایت شما برساند.
اول از همه اگر تصور می کنید که مشابه محصولات شما در بازار زیاد است و جذابیتی برای کاربران ندارد تا آن را خریداری کنند، باید بگویم طرز فکر شما اشتباه است. بهتر است قبل از هر چیز رقبای خود را بررسی کنید اما خیلی درگیر آن نشوید. شما می توانید طوری محتوا را بهینه کنید که صفحه شما بالاتر از رقبا قرار بگیرد.
اگر مثل من در خیابان ها و کوچه پس کوچه های طبقه متوسط رو به پایین قد کشیده باشید با صدای فروشندگان وانتی آشنا هستید. همانها که فریاد می زدند:
شما اول از مزایای محصولتان حرف می زنید و بعد می گویید که این مزیت برای مشتری چه فایده ای دارد. عکس زیر نمونه ای از معرفی یک هندزفری بی سیم در دیجی کالاست:
هندوانه! هندوانۀ اعلای مشهد، بدو بیا جا نمونی! قرمز و شیرین به شرط چاقو!
چون وقتی از اینترنت خرید می کنید، نمی توانید محصولاتی که قصد خرید آن را دارید از نزدیک ببینید و بررسی کنید؛ فروشنده ای هم نیست که برایتان با آب و تاب از ویژگی های محصول بگوید و شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین مصرف کننده کاملاً به محتوایی که برند یا خرده فروش ارائه می کند وابسته است و مخاطب قرار است با محتوای شما محصول را بشناسد و مشتاق به خرید شود.
هر محصولی لوازم جانبی مورد نیاز خودش را دارد. به عنوان یک فروشنده به مردم توضیح دهید که چرا داشتن لوازم جانبی محصول مفید است. سپس از طریق صفحه محصول اصلی به صفحات لوازم جانبی لینک بدهید.
·\xa0 پاسخ دادن به سوالات متداول
و باز هم تاکید می کنم درباره ویژگی ها و مزایای محصول با استفاده از عبارات توصیفی به شکل خلاصه توضیح دهید.

تمام شد! خودتان را خوشحال در حال خروج از مغازه با کالای مورد نظر تصور کنید.
این مهارت\xa0 از آن جهت مهم است که تولید کننده محتوا\xa0باید با تمام خلاقیت خود از عبارات و اصطلاحات خاصی استفاده کند تا علاوه بر افزایش بازدید سایت، کاربر را به خریدار تبدیل کند و با جذب مشتری باعث افزایش فروش و درآمد نیز بشود.
در نگاه اول همه چیز به همین سادگی اتفاق می افتاد اما در حقیقت میوه فروش وانتی بدون آنکه بداند، داشت بازاریابی میکرد؛ یعنی با پیدا کردن محل مناسب برای فروش و توضیح و تبلیغ درست، محصولش را میفروخت.
این روزها که دیگر اکثر مردم ترجیح می دهند از سایت ها و شبکه های اجتماعی خرید کنند، صاحبان فروشگاه های آنلاین باید مثل همان وانتی بتوانند مشتریان خود را ترغیب به خرید کنند، اما این بار با بازاریابی محتوا و تولید محتوا برای محصول در فضای مجازی.
اما حتماً از خود می پرسید مگر می شود همۀ اینها فقط با نوشتن یک متن برای محصولات اتفاق بیفتد؟ به شما این اطمینان را می دهم که بله میشود!
ایستادن همانا و خرید همانا!
چطور؟ با من همراه شوید و این مقاله را تا انتها بخوانید تا با تعریف محصول نویسی، تکنیک و نکات آن آشنا شوید و محصولات خود را بهتر از دیگران به فروش برسانید.
سعی کنید تا آنجایی که امکان دارد محتوایی تولید کنید که هم قانع کننده باشد؛ مشتری بعد از دیدن محتوای محصول نباید در خرید ابهام نداشته باشد و کاملاً متوجه شود که محصول شما کدام یک از نیازهای او را برطرف می کند.
فقط کافی است به اهمیت آن پی ببرید و با ویژگی ها و نکات آن آشنا شوید و به درستی از آنها در تولید محتوای محصولات خود استفاده کنید.
اهمیت محتوای محصول در چیست؟
مثال: در دمای 30 درجه یا در جای خنک نگهداری کنید، زیر آفتاب نگذارید، با آب گرم نشویید، در ماشین نیاندازید و ...
مزایا و فواید محصول
خب فرض کنید الان یک صفحه باز کرده اید و می خواهید برای یکی از محصولاتتان تولید محتوا کنید. از کجا باید شروع کنید؟
نوشتن محصول نویسی راهی برای کمک به موفقیت کسب و کارهای آنلاین است. هنگام ایجاد محتوای محصول، باید به روزرسانی ها و قوانین تولید محتوا و سئو را در نظر داشته باشید. در کنار آن، نباید خواسته های مشتری خود را فراموش کنید. اگر تمام دستورالعمل های فوق را رعایت کنید، تنها انتخاب یا حداقل یکی از انتخاب های مشتری برای خرید خواهید بود.