وی افزود : در این مدل برا ی ارزیابی ها امتیاز نهایی 1000در نظر گرفته میشود و بر مبنای آن کار ارزیابی روابط عمومی ها انجام میشود.
همایش تقدیر و معرفی سرآمدان روابط عمومیهای کشور با حضور اساتید و دست اندرکاران این رشته با هدف ارائه راهکارهاییجهت دستیابی به عملکرد مطلوب در روابط عمومی ها و چالش های پیش روی، در تاریخ ششم اسفند 1401،در سالن همایش های صدا و سیما برگزارشد.
همچنین مدیران روابط عمومی ها اگر تمایل به سرآمدی و تعالی دارند باید از ارزیابی شدن نهراسند و بطور مستمر فعالیتها و اقداماتی که در مسیر بهبود روند کاراجرایی میشود را در بوته نقدو ارزیابی حرفه ای قرار دهند.
همچنین روابط عمومی برتر در راستای مسئولیت های اجتماعی حرکت میکند که امسال انجمن بین المللی روابط عمومی این موضوع را در دستور کارخود قرار داده که تمامی دست اندر کاران روابط عمومی با استفاده از ظرفیتهای موجود دراین حرفه به اطلاع رسانی برای حفاظت از زمین و تغییرات آب و هوایی اقدام کنند و گامی در جهت پیش گیری از خطرات جدی در این حوزه باشد.
وی در ادامه گفت: ما به سراغ روابط عمومی هایی رفتیم که در این مسسیر قرار داشتند و مشروعیت لازم را کسب کردند.
وی در ادامه تاکید کرد ، یکی از راه هایی که باعث پیشرقت روابط عمومی ها میشود خطاباوری است ، به این مفهوم که باید بپذیریم که در مسیر تعالی ممکن است خطا صورت بگیرد و در مسیر اصلاح قراربگیریم.
در ادامه مراسم دکتربهزاد عباسی ،مدرس منتخب سازمان ملل در حوزه کسب و کار بر اهمیت زیر ساختهایی که از چشم مدیران با سابقه دور مانده اشاره داشت و افزود : ارزیابی زیر ساختها در شاخصه های روابط عمومی شامل پویایی سازمان ، کاربرد هوش مصنوعی یا دیجیتال مارکتینگ در روابط عمومی در زیر ساختها و مدیریت این حوزه حائز اهمیت است .همچنین هوش مصنوعی در ارزیابی های روابط عمومی ها به کمک آنها آمده که بزودی شاهد از بین رفتن مشاغل با ظهور ربات های خواهیم بود .
درارزایابی های صورت گرفته که isoo روابط عمومی ها در نظر گرفته شده بین 950 تا 1000 امتیاز در نظرگفته شده ولی عموماً بالاترین امیتاز حدود 850 بوده ،برای رسیدن به رتبه 1000 باید روابط عمومی ها در مسیر توسعه و و تعالی قرار گرفته و هر سه ماه یکبار فعالیت هایشان مورد پایش و ارزیابی قرار گیرند و رفع معایب و چالش های آنها مد نظر باشد.
دبیر نهمین همایش سرآمدی روابط عمومی هاتاکید کرد: ارزیابی مدل سرآمدی شامل پنج مرحله است که عبارت است از: 1-نتایج که باید مشخص شود بعد از برنامه ریزی راهبردی اهداف کمی و کیفی مشخص شده باشد و ملاک موفقیت این است که اهداف ذی نفعات به چه میزان محقق شده است.2-رویکرد یا چشم انداز، که بستگی به برنامه راهبردی است که افق روابط عمومی را مشخص میکند.3-استقرار مدل است که شامل 81 شاخص است که جهت تکمیل پازل باید ارزیابی شود.4-موضوع ارزیابی شجاعانه در برابر اقداماتی که انجام میشود.5-آخرین مورد اصلاح کا ردر جهت تعلی و پیشرفت است.
در پایان مراسم نیز بر اساس الگو و مدل تعالی و سرآمدی ؛ روابط عمومی ها یسرآمد معرفی شدند.