نسل X، نسل دست و دلبازی که برند‌ها از آن‌ها غافل شده اند

نسل X در عین حال که مستعد پذیرش شکل‌های سنتی تبلیغات است، کمپین‌های دیجیتال را نیز به راحتی قبول می‌کند. همین موضوع به بازاریابان فرصتی غنی برای بازاریابی در همه کانال‌های موجود را می‌دهد.

نسل X بین سال‌های 1965 تا 1980 میلادی متولد شده وهم اکنون تقریبا 43 تا 58 سال سن دارند. به عبارت دیگر این نسل احتمالا درآمد قابل تصرف بیشتری نسبت به جوانان داشته و با یک سابقه فرهنگی غنی ظاهرا پذیرا هستند.

بعضی از موثر ترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات تلویزیونی به دهه 90 باز می‌گردند و این زمانی است که نسل X در بهترین حالت خود قرار داشت.

با این حال، بسیار مهم است که به یاد داشته باشیم نسل X تحت عنوان مصرف کننده تمایل به اصالت و بازاریابی واضح و آشکار دارند.


منبع: http://mbanews.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/3333-Generation-X,-the-generation-that-brands-have-neglected.html

بسیاری از اعضای نسل X، ابراز تاسف می‌کنند که نسل آن‌ها به نفع نسل‌های جوان از رادار ردیابی برند‌ها خارج شده اند. اکثر شرکت‌ها به جای این که تمرکز خود رو روی برندسازی برای نسل X معطوف کنند، به طور کامل از آن‌ها صرف نظر کرده و بازاریابی برای نسل بعدی را در پیش می‌گیرند. این در حالی است که مطالعات رفتاری مصرف کننده ثابت کرده نسل X پول بیشتری نسبت به نسل Y خرج می‌کنند.

اخیرا گزارش شده که نسل X بیش از هر نسل دیگر و یک سوم بیشتر از همتایان هزاره (millennial) خود هزینه می‌کنند. بریتانیایی‌های چهل ساله تاثیرگذار ترین گروه مصرف کنندگان در جامعه به شمار می‌روند. برند‌ها باید قدرت خرید نسل X را به خاطر بسپارند که آشکارا جمعیتی بسیار مهم محسوب می‌شوند.


همزمان با ورود نسل X به دوران میانسالی، علیرغم ثروت و دارایی اشان، این گروه از مردم جامعه توسط برند‌ها نادیده گرفته می‌شوند.