مفاهیم: بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا/ روش های تولید محتوا/ سایت fieldmarketing تبلیغ نویسی چیست؟ یکی از راه هایی که می توانید به سرعت کسب و کار خود را بهبود بخشید و نسبت به رقبای خود چندین پله صعود کنید استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می باشد. به حافظه تان اطمینان نداشته باشید؛ چینی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: دوام کم رنگ ترین مرکب، بیش تر از بهترین حافظه هاست. بازاریابی سنتی هنوز هم نقش مهمی در زندگی افراد داره چون افراد زیادی هستند که تلویزیون نگاه می کنند و یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی تاثیر زیادی در حافظه آنها داره.

بسیاری از بخشهای بازاریابی میتوانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام میدهید را خودکار کنند. با محتوای حمایت شده، شما به عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول میدهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به معرفی برند یا خدمات شما بپردازد. شما میتوانید مستقیماً در پروفایل خود پستهای محصول یا خدمات خود را به اشتراکگذارید یا میتوانید دکمههای اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی را در وبسایت خود اضافه کنید. امیدواریم آشنایی با آنها به شما کمک کند تا با تصمیمگیری و انتخاب مناسب، کمپینهای بهتر و موثرتری اجرا کنید. سرنخهای فروش واجد شرایط تا حد زیادی توسط بازاریابهای وابسته تأثیرگذاری ایجاد میشوند که مخاطبان هنگام تصمیمگیری برای خرید به آنها اعتماد میکنند. اگر بتونین با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال، سفر مشتری در طول چرخه خرید رو بهبود بدین، احتمالا نتایج مثبت اون رو در درآمد نهایی کسب و کارتون مشاهده میکنین.

نوسانات و تغییراتی که رقبایتان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشتهاند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید. نیز وجود دارند که به شما کمک میکنند تا بتوانید کانالهای مختلف ورودی و خروجی مخاطبانتان را بررسی کنید و به مشاهده رتبهی سایت خود و سایتهای رقیب در ایران و خارج از کشور بپردازید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپینهای مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید. یک پلتفرم تجزیه و تحلیل اولیه مانند Google Analytics که رایگان هم است، میتواند به شما کمک کند تا نتایج تلاشهای بازاریابی خود را به سمت هدف اولیه خود بررسی کنید. با فناوریهای تلفن همراه مانند کدهای QR (پاسخ سریع)، مشتریان میتوانند آنها را اسکن کنند تا به وبسایت شما بروند، به جزئیات کسبوکارتان دسترسی داشته باشند یا آنها را ذخیره کنند، هزینه خریدشان را بپردازند و هر چیزی که تعامل بین شما و مشتریانتان را فوریتر کند.

بازاریابی دیجیتالی میتواند برای هر کسبوکاری کار کند؛ صرفنظر از اینکه بیزینس B2B (کسبوکار به کسبوکار) یا B2C (کسبوکار به مشتری) باشید. بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing): در این نوع بازاریابی جذب مشتری از طریق محتوای مفید و افزودن ارزش در هر مرحله از سفر خرید او انجام میگیرد. این به شما امکان میدهد با مشتریان آنها که برای خرید نیز آماده هستند ارتباط برقرار کنید. افرادی که از طریق دستگاههای موبایل با شما ارتباط برقرار میکنند، باید دارای همان تجارب مثبتی باشند که با دستگاههای مبتنی بر دسکتاپ کسب میکنند. را انجام نداده اند تبدیل ضعیفی صورت گرفته است و باید تدبیری در این مورد اندیشیده شود. شبکههای اجتماعی یکی از معدود کانالهای دیجیتال است که ارتباط دوطرفه را بین برند و مشتریان بهراحتی فراهم میکند. همانطور که در بالا گفتیم دیجیتال مارکتینگ در تمامی حوزه های کسب و کار جواب می دهد و و موقعیت معرفی برند و خرید اینترنتی را فراهم می کند. جمع آوری ایمیل مشتریان و ارسال ایمیل با طرح های پیشنهادی ویژه و تخفیفی، منجر به ترغیب مشتریان به خرید دوباره از سایت شما خواهد شد و به مرور زمان این رابطه نوعی مشتری وفادار به برند و محصول را به وجود خواهد آورد.

این امکانات باعث مدیریت بهتر ارتباط با مشتری میشود. بنابراین اگر بخواهیم بگوییم هدف از ایمیل مارکتینگ چیست باید گفت، هدف آن چیزی جز ترویج محصول یا خدمات یک کسب و کار و در نهایت حفظ و گسترش ارتباط با مشتریان با استفاده از ایمیل نیست. سطح سه: نمایندگان فروش یا واسطهها در این سطح مطرح میشوند. برای ارتقای سطح شغلی باید ابتدا یک هدف خاصی را مشخص کرد و درنتیجه با آمادگی لازم و کسب مهارت بالا به بررسی دقیق مراحل بازاریابی پرداخت. که می توان با ایجاد UTM (لینک یا حتی سخت افزارهای خاص) تعداد مخاطبان، کانال های مختلف و Engagement (میزان درگیری یا وادار کردن یک مخاطب به فعالیت بیشتر در یک ابزار بازاریابی) و حتی رفتار یک کاربر را تحلیل و بررسی کرد. با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گستردهای از مخاطبان از طریق وبسایتها، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا خبرنامهها ارجاع داده میشود. خیلی مهم است که شما با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید و برای هر کدام از انواع بازاریابی دیجیتال، فن و تکنیک خاص را با نهایت بازدهی به کار ببرید. این روش به ارزشگذاری و توانمندسازی مشتریان مربوط میشود که در نهایت شما را به اهداف بازاریابیتان برسانند.

به عنوان مثال، اخیراً شرکت تحلیل گر اینتلیدین (Intellidyne) اطلاعات مربوط به هزاران آمریکایی را جمع آوری کرده است. این محتوا به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر میشود. با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت میکند تا پستها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در شبکههای اجتماعی منتشر کند. زمانی که برنامه انتشار محتوا را طرح ریزی می کنید، به خاطر داشته باشید که محتوا باید به طور منظم منتشر شود؛ در غیر این صورت به نتایج مطلوب نخواهید رسید. امروزه اصلی ترین مرحله برای هر کسب و کاری حضور در دنیای اینترنت است ولی نکته بسیار مهم این است که زمانی که شما در فضای وب حضور پیدا میکنید باید سعی کنید تا در بین رقبای خود دیده شوید تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به کاربران ارائه دهید و در همین راستا نیاز دارید تا به وسیله اهرم دیجیتال مارکتینگ در معرض دید قرار بگیرید و مجموعه راه دی ام با ارائه سرویسهای دیجیتال مارکتینگ شما را در این مسیر همراهی میکند.با توجه به اینکه ما در مجموعه راه دی ام خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهیم سعی داریم تا متناسب با هر کسب و کاری پلن و برنامه اختصاصی مختص کسب و کار شما ارائه بدهیم و برای همین نیاز است تا یک فرآیند مشخص کلی تعیین شود تا بتوان برای هر کسب و کاری طرح اختصاصی بر روی آن بستر طراحی و پیاده سازی شود.

هر دو همچنین با موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ سروکار دارند. در مراحل برنامه بازاریابی نسل چهارم، از ابزارهایی مانند ماشینها، انواع رباتها، هوش مصنوعی و هر آنچه که مربوط به اینترنت است استفاده میشود. دیجیتال مارکتینگ چیه و به چه بخش­هایی تقسیم میشه یک تعریف ساده از دیجیتال مارکتینگ بخواهیم بگوییم به روش بازاریابی که در فضای دیجیتال انجام میشه بازاریابی دیجیتالی گفته میشه همین­جا می­توانیم تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و اینترنت مارکتینگ بفهمیم و خود اینترنت مارکتینگ یک بخشی از دیجیتال مارکتینگ ولی یک موضوع وجود داره که تو اینترنت مارکتینگ هر روش بازاریابی که مربوط به این اینترنت هست دخیله و آن تو دسته بندی قرارش می­دهیم ولی مواردی مثل اس ام اس مارکتینگ این که تو فضای دیجیتال داره رخ می­دهد ما تو بخش بازاریابی دیجیتال حسابش می­کنیم. فراموش نکنید که وقتی مشتریان شما موفق به اقدامی مثل خرید میشوند، در واقع شما موفق میشوید. تعامل: ارائه بینش و راهحلهایی که افراد بیشتری را به سمت خرید هدایت کند. دنیای آنلاین به شما امکان می دهد بدون پرداخت هزینه مالی با افراد مختلف در شبکههای اجتماعی در تماس باشید. بازاریاب جوامع کوچک، به مشتریان چنین سایت هایی، اطلاعات بسیار با جزییات تری را می دهد.

کسانی که در اینترنت به دنبال چنین محصولاتی هستند و آنها را جستجو میکنند. روند پرورش لید: تولید سرنخها و تبدیل آنها به مشتریان میتواند یک فرآیند طولانی باشد. شما میتوانید این فرآیند را با ارسال ایمیلها و محتوایی که با معیارهای خاصی مطابقت داشته باشند، خودکار کنید. با استفاده از Mailchimp شما میتوانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. ایمیل را برای بازخورد و پشتیبانی مشتری رزرو کنید. بهتر است رابطه فروشنده با مشتری تعاملی باشد در اینصورت مشتری خیلی سریعتر جذب شده و شما می توانید فروش را به مرحله نهایی برسانید. و اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید به موفقیت چشمگیری در کسب و کار خود برسید و در عرض چند سال درآمد خود را به صد ها میلیون در ماه برسانید.شاید در اولین نگاه این کار برای شما غیر ممکن به نظر بیاید ولی این راه طی ده و افراد بسیاری طبق این اصول به موفقیت رسیده اند و کسب و کار خود را محیط اینترنتی گسترش داده اند. ممکن است که بعضا این ها با یکدیگر اشتراک داشته باشند. نوع دیگری از محتوای حمایت شده میتواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است.

بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتالی است که شامل مشارکت با یک خردهفروش آنلاین است که در آن از هر فروش یا سرنخهایی که وارد میکنید، کمیسیون دریافت میکنید. آیا به این موضوع دقت کرده اید که در دستور تهیه از موادی نام برده می شود که معمولاً خود آن کمپانی آن ها را تولید می کند و ارائه می دهد؟ در صورتی که در پست های خود در شبکه های اجتماعی از افراد و مخصوصا چهره آن ها استفاده کنید، نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می کند. بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، همانطور که از نام آن پیداست، همهچیز در مورداستفاده از قدرت محتوا در این شبکهها برای بازاریابی کسبوکار شما است. مثلا دیجیکالا که یکی از شرکتهای بازاریابی وابسته است را در نظر بگیرید. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره تلفنی با شمارههای شرکت تماس بگیرید. خرید آگهی های تلویزیونی و رادیویی ، یا تبلیغات چاپی بسیار پرهزینه می باشد. از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، میتوانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر میشوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقهی آنها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آنها ارائه کنید. مثلا وقتی شما به ورزش فکر میکنید، فورا برند «nike» به ذهنتان میآید.

جذب: جذب افراد مناسب با انتشار محتوای کاربردی و ارائه راه حل و مکالمات ارزشمند که شما را به عنوان مشاور قابل اعتمادی معرفی میکند که میخواهند با افراد تعامل داشته باشید. بالا بردن ترافیک سایت از دو روش ترافیک ارگانیک و خریداری شده صورت می گیرد که ترافیک ارگانیک به دلیل حاصل شدن از روش کلاه سفید به عنوان یکی از بخش های موتورهای جست و جو تاثیرات طولانی مدت دارد اما ترافیک های خریداری شده کوتاه مدت می باشند. ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در بهینهسازی موتور جستجو کمک میکند. کاربران میتوانند پستهای شما را لایک کنند، نظر بگذارند و با محتوای شما درگیر شوند. به همین دلیل، ارائه محتوای تبلیغاتی صرفاً به کاربران تلفن همراه امری منطقی است. خیلی ساده بخواهیم بگوییم، بازاریابی داخلی عبارت است از: ارتقا چشم انداز، اهداف، فرهنگ و بیانیه ماموریت یک شرکت در داخل سازمان. بازاریابی درونگرا روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان احتمالی است. برنامهریزی برای پست شبکههای اجتماعی: اگر میخواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید به طور مکرر پست بگذارید. جمع آوری اطلاعات مخاطبین باید در ازای پیشنهاد مناسبی از طرف سایت شما اتفاق بیفتد .

شما با همکاری در فروش با یک شرکت وابسته به مخاطبان هدف یا مصرفکنندگان جدید در جوامع خاص دسترسی پیدا میکنید، برای هزینه هر کلیک یا فروش به تواق میرسید و فقط برای تبدیلهای واقعی ملزم به پرداخت هزینه میشوید. زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات میگردند، تمایل دارند با هرکسی که رتبه بالاتری دارد پیش بروند. هدایت بهتر نرخ بازگشت سرمایه (ROI): استراتژیهای بازاریابی اینترنتی نسبت به شکل سنتی بازاریابی، صرفه بیشتری دارد. SEMrush یکی از ابزارهایی است که شما را در کسب رتبهی بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری میکند. امکانات چند رسانهای قابلیتی است که در اختیار بازاریاب اینترنتی قراردارد.

در ادامه اهورا نیازی از امکانات جذاب و جالبی که eways در اختیار کاربران خود قرار داده، صحبت کرد و بخش های مختلف پنل کاربری ایویز را معرفی کرد. فروشندگان مختلف میتوانند به واسطه همکاری با دیجیکالا محصولات خود را برای کاربران میلیونی این سایت به نمایش بگذارند تا فروش قابلتوجهی به دست آورند؛ در عوض مبلغی توافق شده که درصدی از فروش است را به دیجیکالا پرداخت میکنند. کارشناسان بازاریابی دیجیتال باید مجموعه ای از مهارت های مختلف رو کسب کنند. دایرکتوری ها مانند موتورهای جستجو روش موثر در بازاریابی اینترنتی تجارت آنلاین می باشند و کمک می کنند کسب و کار شما بیشتر دیده شود اما تفاوت بزرگی با موتور های جستجو دارند. مثلا کسبوکارها میتوانند کمپینهای روابط عمومی آنلاین را برای ایجاد آگاهی از برند راهاندازی کنند، از خدمات بازاریابی محتوا استفاده کنند تا به مشتریان کمک کنند تا محصولات را ارزیابی کنند. استفاده از ابزارها و آمارهای دیجیتال به منظور بررسی میزان موفقیت یک برند. البته بررسی ریدایرکت نیز از جمله وظایف یک سئوکار خواهد بود. خدمات خوب به مشتریان همیشه راه خوبی برای افزایش فروش است؛ بنابراین از نظرسنجی گرفته تا بررسی و حل مشکل، استفاده از ایمیلها بسیار کاربردی هستند.