مدیریت بحران: پپسی



ام بی ای نیوز:
لذت پرواز زیر رادار احتمالا هرگز به نظر نمی رسید که برای اعضای هیات رئیسه و مسئولان اجرایی پپسی خوشحال کننده و شیرین باشد. در آوریل 2017، پپسی یک کمپین تبلیغاتی را با درخشش کندال جنر (مدل و شخصیت تلویزیونی آمریکایی) شروع کرد. در 48 ساعت آینده، 1 میلیون و 600 هزار نفر در یوتیوب از این فیلم کوتاه بازدید کردند.

این اتفاق ممکن است به اندازه کافی بی ضرر بی نظر برسد اما این بار همه می دانیم که پس از آن چه روی داد. جهان با جنر بد رفتار کرد. جنر در آگهی تبلیغاتی از جمع معترض سیاهپوست جدا می شود و به عنوان یک سفید پوست به افسر پلیس یک قوطی نوشابه پپسی می دهد. واکنش به آن سریع شدید بود و آگهی تبلیغاتی را توهین پپسی به جنبش “زندگی سیاهپوستان ارزش دارد” می دانست اما در دفاع از پپسی، بحران مدیریت شد.

مدیریت بحران پپسی

برند ابتدا در قالب یک بیانیه با گفتن این حرف ها از خود دفاع می کند: “این آگهی تبلیغاتی جهانی بازتابی از نژادهای مختلف یک جامعه با روحی هماهنگ است و مدیران و کارمندان پپسی فکر می کنند که این پیام مهم باید منتقل شود.”

به هر حال، کمتر از 24 ساعت بعد، شرکت نوشابه سازی آگهی تبلیغاتی را پایین کشید و کمپین را به طور کامل متوقف کرد. بیانیه دوم در ادامه چنین می گوید: “پپسی درصدد طرح پیام جهانی وحدت، صلح و درک بود. به وضوح، ما نشانه را از دست دادیم و معذرت خواهی می کنیم.” پاسخ سریع و به طور مستقیم از پیش تعریف شده است اما بهبود یافتن پس از “بدترین آگهی تبلیغاتی در تمام دوران ها” که در داخل ایجاد شده است، زمان می برد.

مترجم: مرضیه فروتن

www.brandfolder.com


منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/408-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86–%D9%BE%D9%BE%D8%B3%DB%8C.html