متخصص سئو چه کاری انجام میدهد؟

به طور کلی هدف سئو کلاه سفید جلب رضایت کاربر و خشنود نگه داشتن آن است ، اما در سئو کلاه سیاه صرفا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو تلاش می شود. مفهوم SEO و تاثیر آن بر کسب و کار بر هیچکس پوشیده نیست و اکثر افراد به این موضوع پی برده اند، که به خدمات سئو نیاز دارند و رسیدن به بالاترین رتبه سو سایت، به یک هدف مهم برای آنها تبدیل شده است. حجم جست و جوها معمولاً به صورت ماهانه تغییر میکنند ولی ارزش بر کلیک فاکتوری است که طی چند دقیقه امکان تغییر دارد. بسیاری از بازاریابهای حوزه محتوا و سئو، ارزش کلمات کلیدی را براساس ماجرای خرید کاربران میسنجند.

مانند ساختار URL همه تگ های متا باید مختصر و قابل فهم باشند، از این طریق میتوانید به موتورهای جستجو بفهمانید که صفجه شما ارزش کلیک را دارد. ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. این کار باعث شناسایی و رفع برخی از مشکلات وبسایت از جمله تکراری بودن مطالب، بد بودن طرح URL و اصلاح معماری سایت، برداشتن متون پنهان شده، بهبود زمان دانلود از سایت و غیره میشود. اینترنت در سراسر دنیا در دسترس کاربران قرار دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد لذا میتوانیم مشتریانی از سراسر جهان را جذب کسب و کار خود نماییم. کاربران با انجام هر جست و جویی، به هدف خاصی میاندیشند.

Sitecheckup: سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیلگر، هر وبسایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز میکند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکارهای اثربخش پیشنهاد میدهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند. بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل تکنیکهای که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی میکنند. مواردی که در بالای قیف قرار میگیرند، بیشترین پتانسیل برای جذب ترافیک بیشتر را دارند اما کاربران هنوز در این مرحله به دنبال خرید چیزی نیستند. در خدمات سئو سایت وردپرس اشاره کردیم که ، باید درمورد آنجه میخواهیم بنویسیم و کاربرد کلمات کلیدی مرتبط به موضوع حسابی تفکر و تجزیه تحلیل کنیم ، حالا باید ، به اصول نگارش توجه کنیم ، برای نوشتن یه متن عالی شما باید از چند مرحله بگذرید ، پیش نویس ، انتشار پست ، ویرایش و باز نشر یا باز نویسی . گوگل هدف از هر جست و جو را به خوبی تشخیص میدهد و در نهایت، نتایجی را بالاتر نشان میدهد که با هدف کاربران منطبق است.

این ماجرا، فرایندی است که کاربران پیش از انجام یک خرید پشت سر میگذارند. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان میهد. ابزار تست سرعت گوگل به شما می گویید یک سایت با سرعت خرگوش دارید یا سایتی شبیه لاک پشت ! نکته: این وب سایت صفحات وب سایت را به صورت جداگانه اعتبارسنجی می نمایید بنابراین کار تست می بایست بر روی تک تک صفحات وب سایت انجام گردد. روش مذکور مبتنی بر کار شخصی است و باید زمان زیادی را هم به آن اختصاص داد. را مشاهده و بررسی کنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخشهای مختلف ساییتان را مشاهده میکنید که با سه رنگ مختلف جدا شدهاند. اما بعد از اینکه در مورد سئو و روشهای تاثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو خواندید اکنون نیاز به ابزارهای دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک کند. پس از آنجایی که مطالب از صفر تا صد تدریس خواهند شد، نیاز به پیش آموزش سئو رایگان نیاز آموزشی نیست. به این معنا که این محتواها نهتنها دارای مطالب آموزنده و ارزشمند است بلکه از نظر کمی نیز به بهترین نحو به نگارش در آمده است. این بخش از مطالب با توجه به سودمندی و ارتباط آنها با کاربر در حال انجام جستجو رتبهبندی میشوند.

بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. در حالی که مقدار جست و جو، ترافیک بالقوه، درجه سختی و هدف از جست و جوی یک کلمه کلیدی بسیار مهم هستند اما شما باید بدانید که جذب ترافیک از یک کلمه کلیدی چقدر و چگونه برای کسب و کار شما اهمیت دارد. در ادامه ما یک آموزش برای فعال کردن کش سایت از طریق فایل htaccess برای شما آماده کرده ایم که در صورت نیاز می توانید از این آموزش استفاده کنید. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایتهایی که بکلینکهای انبوهی از سایتهای بیکیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. این قشر سعی میکنند از زمانی که شما یک مشکل را به سختی درک میکنید تا زمانی که با راه حل آنها بتوانید آن مشکل را حل کنید، دنبال خود بکشند.

اگر باور دارید که میتوانید توجه جست و جو کنندگان را با نوع دیگری از قالب، ماهیت و مقصود محتوا جلب کنید، نترسید؛ بر باور خود پایدار بمانید و آن را امتحان کنید. اگر شما یک فروشگاه آنلاین همراه با یک بلاگ در اختیار دارید، باید متوجه شوید که چه صفحاتی باید روی هر یک از این بخشهای وبسایتتان نمایش داده شوند. ترافیک حاصل از سمت موتورهای جستجو هنوز هم بهترین نوع جذب بازدیدکننده و مشتری برای سایت به شمار می رود و میتواند باعث موفقیت یا شکست یک کسب و کار آنلاین شود. با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید اطلاعاتی راجع به کاربران (جنسیت، سن، محل زندگی، مدت زمان ماندن در سایت و… )، آمار دقیق ترافیک سایت، نحوۀ ورود کاربران به صفحه، صفحاتی که کاربران بعد از ورود به سایت شما بازدید کردهاند، نرخ تبدیل کاربران به مشتری و اطلاعات دیگر را بهدست آورید.

گوگل آنالیتیکس: همهچیز را راجع به کاربران سایتتان بدانید. شما در حالی که برای سایتتان محتوا تولید میکنید و آن را سئو میکنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج بهدست آمده از سئو نیاز دارید. بنابراین قسمتی از وظایف متخصصین تحلیلگری و آنالیز است. معمولاً محبوبترین روش برای ارزیابی ایدههای کلمههای کلیدی استفاده از سه عبارت «بالای قیف»، «وسط قیف» و «پایین قیف» است. برای مثال شما هرگز صفحهای برای عبارت کلیدی «آموزش راهاندازی گوشی» در بخش محصولات وبسایت خود ایجاد نخواهید کرد زیرا منطقی نیست. برای مثال کسی که عبارت «نحوه راهاندازی گوشی» را جست و جو میکند، به احتمال بسیار بالا قصد دارد این کار را بدون کمک یک مرکز تخصصی انجام دهد. اما اگر «خرید گوشی» موضوعی باشد که ما باید در خصوص آن تصمیمگیری کنیم، باید به سراغ بخش محصولات برویم و این موضوع را در آن قسمت پوشش دهیم. چطور کلمات کلیدی را هدف قرار دهیم؟ بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روشهای است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمیکنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. خطاهای رایج شامل خطای 404، محتوای تکراری، عنوان صفحه تکراری، صفحات بدون عنوان و صفحاتی که توسط robots.txt از پایش آنها جلوگیری شده می باشند.

موتورهای جستجو به عباراتی که در تگ عنوان خود استفاده می کنید توجه زیادی دارند. آیا گوگل این کلمات کلیدی را به عنوان موضوع مشترک در نظر میگیرد یا هر کدام را موضوعی جداگانه تلقی میکند؟ برای مثال اگر سه نتیجه نخست نتیجه جست و جو برای دو کلمه کلیدی یکسان باشند، احتمالاً گوگل آن دو عبارت را یکسان در نظر میگیرد. به ازای هر کلمه کلیدی که در فهرست شما جود دارند، باید محتوای مناسب و صفحهای مجزا تهیه و آماده کنید. اگر ندارم، چطور و چگونه میتوانم یک محتوای مناسب برای آن تهیه کنم؟ کارشناسان سئو و بهینه سازی وبرمز سایت شما را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و در نهایت یک پروپوزال و گزارش سئو از وضعیت وبسایت شما تهیه میکنند.

بنابراین اگر در این مرحله به درستی تصمیم گیری نکنید در نهایت کل پروسه شما در انتها زیر سوال خوهد رفت. اولویتبندی کلمات کلیدی آخرین مرحله در زمینه تحقیق درباره کلمات کلیدی نیست. مخفی کردن متنها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست. گروه سئو و بهینه سازی پرشیانا وب جهت فراهم کردن شرایط بهبود رتبه سایت شما و افزایش بازدید سایت و بازدهی بیشتر برای کسب و کار شما، خدمات سئو خود را با بالاترین کیفیت و با استفاده از استاندارد ترین تکنیک های روز سئو به شما عزیزان ارائه می نماید. لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینکهای ناوبری (navigation bars) باعث میشود که بتوانید مهمترین بخشها و دستههای سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینکها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخشها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید. 5. وبلاگ ها ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند به سادگی محیطی را برای شما فراهم آورند که هر گونه محتوایاتی را بتوانید به راحتی منتشر نمایید.

اغلب خیلی زود تر از آن چیزی که فکرش را هم بکنم، میخواهند به نتایج اول گوگل برسند. اگر بخشی از محتوا یا لینکهای شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید. شما می توانید محتوای تکراری ، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینکهای زیادی پر شدهاند. با بهبود این موارد متوجه میشوید که کاربران زمان بیشتری را صرف بررسی و گشتن در سایت شما میکنند. انتشار این الگوریتم باعث شد که کسبوکارهای محلی رونق یابد و بتوانند جز نتایج اولیه جستجو کاربران نزدیک به خودشان باشند. وقتی از این تکنیک ها در سایت استفاده کنیم باعث میشه درخواست هایی که سمت سرور ارسال میشه سریعتر پاسخ داده بشه و همین امر میتونه در افزایش سرعت لود سایت تاثیر بسزایی داشته باشه. از تصاویر حرفه ای استفاده کنید – بر اساس یک تحقیق موسسه ی بازار یابی محتوایی که از تصاویر تخصصی استفاده می کنند ۴۵٪ بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

اساس و سنگ بنای استراتژی سئو، کشف، سرقت، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و رصد تغییرات آنها در طول زمان است. برای بعضی از کلمات کلیدی مشخص است که باید چه کار کنید. عامل دیگری که در بهینه سازی طراحی سایت میتواند کمک کند، قابلیت ریسپانسیو بودن است. دو وب سایت با ظاهر یکسان و هر دو دارای محتوای عالی یکی بدون بهینه سازی و دیگری با بهینه سازی دو عملکرد کاملا متفاوت. شاید این بخش آخرین تیتری باشد که در این مقاله پوشش میدهیم ولی شما باید فرایند اولویتبندی کلمات کلیدی را در زمان دیگری و در حقیقت در میانه پژوهش در این خصوص انجام دهید. نکته سوم این است که برخی از بازاریابها تعریف خود را از بالای قیف به حدی گسترش میدهند که بتوانند سایر موارد را هم در آن جای دهند. برای مثال عبارت «نقلقولهای معروف» با زاویه دید بیطرف میتواند در بالای قیف دستهبندی شود ولی بسیاری از وبسایتها سعی میکنند حتی در اینباره هم دست به فروش محصولات خود بزنند و مثلاً، تابلوهایی را بفروشند که نقلقولهای معروف روی آنها چاپ شدهاند.

شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت میتوانید به این نتیجه دست یابید. نکته کلیدی این است که آن را تا حد امکان به حداقل برسانید تا بدین ترتیب بر عملکرد سئوی شما تأثیر منفی نداشته باشد. این هدف بر چه اساسی اتفاق می افتد؟ سئو سفید یا کلاهسفید به فرایند قانونی گفته میشود که شما انجام میدهید تا سایت شما نسبت به کلمات کلیدی در رتبههای بهتری از گوگل قرار گیرد و این فرایند همیشه پایدارتر است و مشکلاتی که در سئو کلاهسیاه برای شما پیش میآورد را نخواهد داشت. موارد میان قیف و پایین قیف ترافیک کمتری را برای وبسایت شما جذب میکنند اما افرادی که در این قسمت قرار گرفتهاند، تبدیل به مشتریان یا حداقل بازدیدکنندگان وفادار شما میشوند. در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم میگوید و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه میدهد.