مرد سئویی: نه! نه! این کار خیلی باید وسیعتر از این انجام شه و به علاوه، گوگل خیلی به کلمات کلیدی تگ متا کار نداره، چون آدمهای زیادی تا حالا ازش سوء استفاده کردن.
مرد سئویی: آره، مثل اینه که سایتتون به گوگل پیشنهاد شده باشه! خب، فکر کنم الان بهتر متوجه شدی که سئو چی هست.
مشتری: ولی دقیقاً چرا اینکار رو میکنید؟
مرد سئویی: لازم نیست نگران باشی! ما فقط میفهمیم که چه چیزی جستجو شده، نه اینکه چه کسی جستجوش کرده. حالا دقیقا دنبال عبارتهای میگردیم که خیلی از مردم جستجو میکنند، یعنی عبارتهای متداول در جستجو!
مرد سئویی: حالا که کلمات و عباراتی رو داریم که قصد داریم رتبه خوبی توشون داشته باشیم، باید در صفحات وبسایت شما ازشون استفاده کنیم.
مشتری: آهان! تقریباً مثله اینه که سایت من پیشنهاد شده باشه!
مرد سئویی، فرآیند سئو را توضیح میدهد!
مرد سئویی: البته! هر بازاریابی دیجیتال خوبی با تحلیل شروع میشه. اما تحلیل به همین ختم نمیشه. کار بعدی ما اینه که ببینیم نقاط قوت سایتهایی که همین الان، توی این عبارتها رتبه خوبی دارن، چیه.
مرد سئویی: خب، گوگل معیارهای خیلی متنوعی برای ارزشگذاری به وبسایتها داره. معیارهایی از قبیل قدمت یک سایت یا تعداد صفحاتی که داره. اما یک فاکتور خیلی خیلی مهم دیگه هم هست.
مشتری: سر در نمیارم که این سئو چیه! اصلاً چرا انقدر برای همه مهمه؟ پاک گیج شدم.
مشتری: که اون چیه؟
مشتری: باید از کلماتی استفاده کنم که آدمها جستجو میکنند، اونها رو در جاهای مهم از صفحات سایت خودم بزارم و لینکهایی بگیرم که به گوگل نشون بده سایت من مهم هست. درسته؟
مرد سئویی: امکان نداره! اما خوبه که بدونیم دقیقاً با چه رقبایی طرف هستیم. موافق نیستید؟
مرد سئویی: لینکها!
مرد سئویی: اگر این سایتها جا افتاده باشن و روشون کار شده باشه، بالا زدن رتبه شما ازشون کار سختی میشه.
مشتری: منظور سایتهایی هست که بهشون لینک دادم؟
مرد سئویی: نه، به این سادگی نیست. چطور میتونه انقدر ساده باشه؟ اگر همین کافی بود، گوگل چطور میتونست تصمیم بگیره که کدوم صفحه باید رتبه یک رو داشته باشه و کدوم صفحه رتبه 10 رو؟
مرد سئویی: نه، برعکس! اون سایتهایی که به شما لینک دادن!
مشتری: نمیدونم… چطور این تصمیم رو میگیره؟
مشتری: پس به همین راحتی تسلیم میشیم؟
مشتری: پس چه کاری میکنید؟
مشتری: البته! به نظرم این حرف کاملاً با عقل جور در میاد. خب، بعد چی؟
مرد سئویی: اگر یک عبارت جستجو، زیاد استفاده شده باشه، یعنی شانس فرستادن ترافیک اینترنت به وبسایت شما رو میتونه زیاد بکنه.
مرد سئویی: مطمئن میشیم که کلمات کلیدی مورد نظر در بخشهای مهم از صفحات وبسایت شما قرار گرفته باشن.
مرد سئویی: من چه معلم خوبیم!
منبع: https://www.novin.com/blog/seo-process-explained/
مشتری: چه حرفهای! پس کار شما با تحلیل شروع میشه.
مشتری: چطوری این کار رو میکنید؟ چطوری میفهمید که مردم موقع جستجو توی گوگل، دقیقاً چه چیزی رو تایپ میکنن؟
مشتری: اما مگه این ورود به حریم خصوصی کاربر محسوب نمیشه؟
مشتری: اهمیّت این کار رو توضیح میدی؟
مشتری: همش همین؟ به همین سادگی، صفحات من رتبه #1 گوگل رو بدست میارن؟
مرد سئویی: نگران نباش، من دقیقاً بهت توضیح میدهم که سئو چی هست و چرا مهمه. اولین کاری که میکنیم اینه که بفهمیم کسایی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارن، دقیقاً چه کلمههایی رو جستجو میکنند.
مشتری: اما این موضوع چرا مهمه؟
مرد سئویی: ساده است. دیتابیسها یا پایگاههای دادهای وجود دارد که این اطلاعات رو دارن و ما هم بهشون دسترسی داریم.
مشتری: درسته! در این مورد شنیدم. اضافه کردن این کلمات به تگهای متای سایت که گوگل اونا رو میخونه.
مرد سئویی: برای اینکه، در نگاه گوگل، وقتی یک سایت به شما لینک میده، به این معنیه که شما رو دوست داره و این یعنی سایت شما مهمه.