شغل در اینترنت: نویسنده‌ی تجربه‌ي کاربری



ام بی ای نیوز:
 نقش نویسنده‌ی تجربه‌ی کاربری، در چند سال گذشته پررنگ شده و روز به روز بر اهمیت آن تاکید بیش‌تری می‌شود. نقش نویسنده‌ی UX به کار بردن کلمات برای طراحی رابط کاربری و نوشتن متنی است که به کاربران برای رسیدن به هدف‌شان یاری می‌رساند و عمدتا در اپلیکیشن‌ها و هر جا که پای اینترنت به میان می‌آید، کارایی دارد. 
به نظر می‌رسد در چند سال گذشته بعضی از سازمان‌ها درک کرده‌اند که کپی‌رایتینگ، تنها به تیم بازاریابی منحصر نمی‌شود و ارتباط با کاربران، فقط برای فروش محصول و خدمات نیست. 
نویسنده‌ي UX، حتی پیش از خلق چارچوب‌ها، تاثیر زیادی روی فرایند طراحی دارد و این نقش بسیار بااهمیت است زیرا برای خلق رابط‌های کاربری تاثیرگذار، محتوا چیزی نیست که بعدا به آن پرداخته شود. برای مثال، در صورتی که یک وب‌سایت را به عنوان وسیله‌ای برای برقراری مکالمه با مخاطب در نظر بگیرید، محتوا پیش از ترکیب‌بندی صفحه در نظر گرفته می‌شود.
وقتی می‌دانید قرار است چه چیزی را به مخاطب‌تان انتقال دهید، کلمات معمولا بهترین نقطه‌ برای آغازند و از همین جاست که می‌توانید چیدمان صفحه‌ را نیز آغاز کنید. 
به طور خلاصه نویسندگی UX عبارت‌است از:
• نگارش برای طراحی در جایی که کلمات هدفی را دنبال می‌کنند، هدفی که از نیاز کاربر برای رسیدن به یک نقطه شروع می‌شود
• نقطه‌ي مخالف فروش و بازاریابی (ساده و بدون پیچش‌های معمول)
• فرایند فکری و احساسات کاربر را در نظر می‌گیرد


منبع: http://mbanews.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/688-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA–%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%8A-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C.html