شرکت emrc با همکاری مدیران ارشد و ام‌بی‌ای نیوز نظرسنجی «هزینه‌کرد در ارتباطات بازاریابی 1403» را برگزار می‌کند


ارتباطات بازاریابی به روایت آمار- ۱۴۰۳

شرکت emrc با همکاری مدیران ارشد و ام‌بی‌ای نیوز نظرسنجی «هزینه‌کرد در ارتباطات بازاریابی ۱۴۰۳» را برگزار می‌کند.

با شرکت در نظرسنجی «هزینه‌کرد در ارتباطات بازاریابی ۱۴۰۳» به بهبود جایگاه مارکتینگ در کسب و کارها کمک کنید و از نتایج ارزشمند آن در جهت ارتقای کسب و کار خود بهره‌مند شوید.

نظرسنجی «هزینه‌کرد در ارتباطات بازاریابی ۱۴۰۳» به همت شرکت emrc و با همکاری مدیران ارشد سازمان‌ها و ام‌بی‌ای نیوز برگزار می‌شود. این نظرسنجی با هدف بهبود جایگاه مارکتینگ در میان کسب‌وکارها و با تاکید بر اهمیت بودجه‌بندی در مارکتینگ اجرا می‌شود. ساختار نظرسنجی به پشتوانه سال‌ها تجربه شرکت emrc در حوزه تحقیقات بازار و با مشورت  کارشناسان طراحی شده و دسته‌بندی‌های صورت‌گرفته بر پایه مطالعات عمیق و بررسی مدرن‌ترین نمونه‌های خارجی انجام شده است. لازم به تذکر است که در جریان مطالعات، دسته‌بندی‌های دیگری نیز مشاهده شد، اما به تشخیص هیأت علمی پژوهش، دسته‌بندی انتخاب‌شده بهترین تطابق را با شرایط امروز صنعت ارتباطات بازاریابی در ایران دارد. نتایج این پژوهش سازمان‌یافته می‌تواند شما را در بودجه‌بندی سالانه فعالیت‌های مارکتینگ یاری کند تا شاهد اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های مارکتینگ در شرکت خود باشید.

اطلاعات تکمیلی

در چند سال اخیر، ام‌بی‌ای نیوز در آذرماه گردهمایی ارزنده‌ای را با هدف بررسی «اهمیت برنامه و بودجه در مارکتینگ» برگزار کرده است. در این گردهمایی موضوع اهمیت بودجه و نگاه نتیجه‌محور در ارتباطات بازاریابی به بحث و گفتگو گذاشته شده و ضمن آن سؤالاتی از حاضران پرسیده شده و نتایج آن به شرکت‌کنندگان عرضه شده است. امسال پیشنهاد توسعه این ایده، توسط شرکت emrc ارائه شد تا نتایج پژوهش کمی در کنار بحث عمیق در گردهمایی، راهگشای دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات بازاریابی شود. در این راستا بنا داریم نظر دست‌اندرکاران حوزه بازاریابی و تبلیغات را درباره سایز بازار هر یک از خدمات ارتباطات بازاریابی و همچنین درصد تخصیص بودجه در هر حوزه به تفکیک نوع شرکت جویا شده و جمع‌بندی نتایج را در اختیار شرکت‌کنندگان نظرسنجی قرار دهیم. همچنین خلاصه‌ای از این گزارش در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شرکت emrc برای اجرای درست و دقیق این نظرسنجی، پس از مطالعات بسیار و بررسی الگوهای مختلف به دسته‌بندی مناسبی رسید که جمع‌آوری اطلاعات را تسهیل می‌کند. در نهایت تصمیم بر آن شد که موضوع بودجه‌بندی از پایه مورد بررسی قرار بگیرد و فرآیند ارتباطات و چرخه بهبود کمپین به عنوان مرجع در نظر گرفته شود.

با استفاده از دو نمودار بالا فرآیندهای ارتباطات بازاریابی را در دیاگرام زیر خلاصه کرده‌ایم که فرآیند بازاریابی از «پژوهش» آغاز و با تدوین «استراتژی» ارتباطات بازاریابی و «ایده» در هر کمپین ادامه پیدا کرده و پس از «تولید محتوا» از طریق ۴ دسته کانال “Owned Media” و “Earned Media” و “Paid Media” و “Non Media” در بستر ابزارهای تکنولوژی به مخاطب خود می‌رسد.

طبق بررسی‌های emrc هریک از این هشت دسته اصلی به یک یا چند زیردسته تقسیم می‌شود که در دو نمودار زیر آن را نشان داده‌ایم. به طور نمونه «تولید محتوا» به سه زیردسته تقسیم شده است:

  • طراحی و تولید محتوا
  • حمایت و اسپانسرینگ
  • ساخت و تولید

 

این دسته‌بندی‌ها به طور دقیق در سؤالات نظرسنجی گنجانده شده است.

از شما درخواست می‌کنیم در تکمیل این نظرسنجی ما را یاری کنید و به سؤالاتی که در لینک زیر برای شما ارسال شده، پاسخ دهید.

لینک نظرسنجی

 


منبع: https://mbanews.ir/16876-2/