با فرایند ریبرندینگ سپ، نسل z بهعنوان مخاطبان جدید شناخته خواهند شد؛ نسلی که در همین هزاره متولد شده و تکنولوژی استفاده از تلفن همراه، جزء اجتنابناپذیر زندگیشان است. این نسل با بازآفرینی سپ بیش از مابقی نسلها از خدمات ما بهرهمند خواهند شد.
نمادی بر پایه چهار عنصر
حسین واعظ قمصری، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، در مراسم رونمایی، با اشاره به تاریخچۀ شرکت پرداخت الکترونیک سامان گفت: «در اوایل دهۀ نود، ستاره 724 (۷۲۴*) برای اولین بار از ظرفیتهای ussd در صنعت پرداخت استفاده کرد. براساس استراتژی تعریفشده در سازمان، با همدلی و همکاری مستمر به رتبۀ یک کشور در حوزۀ فعالیت خود رسیدیم و در حال حاضر نیز فاصلۀ شرکت با دیگر رقبای فعال در حوزۀ PSPقابل توجه است و حفظ این فاصله، جزئی از برنامههای ما خواهد بود. برای من بهعنوان مدیرعامل شرکت، مایۀ خوشحالی و افتخار است که در آستانۀ ورود به دهۀ سوم فعالیت شرکت و با سپریکردن دو دهۀ سرشار از موفقیت و چالشها و دستاوردهای ارزشمند بتوانیم با انجام موفقیتآمیز پروژۀ بازآفرینی هویت بصری، شرکت خود را برای آینده آماده کنیم. بازآفرینی هویت بصری ما را آماده خواهد کرد که با توجه به تغییر نسل، تحولات بازار و شرایط رقابتی، بیش از گذشته آماده باشیم؛ چراکه المانها و امکاناتی که هویت بصری قبلی در اختیار ما قرار داده بود، برای رویکردهای استراتژی آیندۀ شرکت محدودیتهای فراوانی ایجاد میکرد. ما در این مسیر تلاش کردیم تا با بهرهبرداری از یک شرکت مشاور و متخصص در حوزۀ برندسازی به نام 1001 برندینگ، مقدمات و زمینۀ کار را فراهم کنیم و امروز به لطف خدا و همکاری این شرکت و تلاش متخصصان داخلی در واحد ارتباطات، مفتخر هستیم تا بهصورت رسمی از هویت بصری جدید شرکت رونمایی کنیم. ازاینرو تصمیم گرفتیم از این پس تمامی درگاهها، ابزارها و خدمات اعم از اپلیکیشن، پایگاههای فروشگاهی و… را تحت یک نام و ظاهر، بهصورت منسجم و یکپارچه به مخاطبان عرضه کنیم تا از ارسال پیامهای چندگانه به جامعۀ مخاطبان خودداری کرده باشیم.»
در این مراسم، ناصر پاشاپور نیکو، مدیرگروه dnaunion، با اشاره به اینکه سازمانها چه زمانی به بازآفرینی نیاز دارند، گفت: «همکاری گروه dnaunion با گروه سامان به 12 سال پیش بازمیگردد، زمانی که گروه ما فرصت پیدا کرد تا در طراحی برند سامان، در کنار نیروهای داخلی سازمان قرار بگیرد. این همکاری باعث شد که دانش برندینگ در کشور ارتقا یافته و اندوخته شود. حال، امروز در کنار هم بازآفرینی برند سپ از خانوادۀ گروه سامان را جشن میگیریم.» او در ادامه افزود: «مخاطبان برند فقط مشتریان نیستند و آنها را میتوان به پنج دسته تقسیمبندی کرد. در این تقسیمبندی مشتریان رتبۀ اول را دارند و کارکنان سازمان، سرمایهگذاران، صنعت و جامعه در جایگاههای بعدی قرار میگیرند. در بازار امروز برندها نیاز دارند که وارد بورس شده و سرمایهگذار بورسی را بهسمت خود جذب کنند؛ بنابراین برندِ سهامداری را به برند کارفرمایی اضافه میکنیم. هر پنج دستهای که از آنها یاد کردیم، در زمان مناسب باید بازآفرینی شوند. تمایز از رقبا، سازماندهی مجدد سازمان و حذف زیربرندها، تغییر در رهبری استراتژی، ادغام یا خرید شرکت جدید، تغییر در مخاطبان برند، تغییر در سبد خدمات، قدیمیشدن برند، اصلاح درک مخاطب از برند و تغییر جغرافیایی بازار هدف، مواردی است که یک سازمان را مجبور به بازآفرینی میکند.»