رویکردی تازه برای ساختن برند شخصی

 3. طراحی قصه‌ی شخصی‌

حساب‌رسی سالانه داشته باشید تا کاستی‌ها را شناسایی و برطرف کنید و نقاط قوت‌تان را مبنای رشد و پیشرفت خود قرار دهید.

چه بخواهید و چه نخواهید، نظری که افراد درباره‌ی شما دارند، در مکالمه‌های غیررسمی و خودمانی، مهمانی‌ها و مصاحبه‌های شغلی شکل می‌گیرد. شما به شکل خودآگاه یا ناخودآگاه در حال تبلیغ کردن خودتان هستید.

Harvard business review


منبع: http://mbanews.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/3347-A-fresh-approach-to-building-a-personal-brand.html

برندسازیِ شخصی یک تجربه‌ی انفرادی نیست.

 5.منتشر کردن داستان برند شخصی

به پیام‌هایی که در هر یک از تعاملات اجتماعی می‌فرستید، توجه کنید.

رویکردی تازه برای ساختن برند شخصی

دل‌تان می‌خواهد در زندگیِ آدم‌هایی که برایتان مهم هستند، چه تغییری ایجاد کنید؟ دوست دارید وقتی چنین تاثیری را بر اطرافیان‌تان می‌گذارید، چه ارزش‌هایی را دربر گرفته باشید؟

  2. بازنگری تصویر بیرونی

ماموریت، علایق و نقاط قوت‌تان را کشف کنید.

داستان‌های به‌یادماندنی و تاثیرگذاری را شناسایی کنید که به بهترین وجه، آنچه را که هستید انعکاس می‌دهند. بعد این داستان‌ها را برای دیگران تعریف کنید.

سوابق و صلاحیت‌هایتان را بنویسید، سرمایه‌ی اجتماعی‌تان را اندازه‌گیری کنید و صفاتی که شما را توصیف می‌کند، لیست کنید. بعد از آشنایان مورد اعتمادتان بخواهید شما را توصیف کنند و روی تفاوت‌هایی که پیدا می‌کنید، کار کنید.

متحدانی را در میان اینفلوئنسرها، مروجین و گروه‌های آنلاین و آفلاین پیدا کنید.

 7.ارزیابی مجدد و تنظیم برند شخصی

منبع:

به طور منظم بررسی کنید که ارزش پیشنهادی و داستان‌ شخصی‌تان تا چه حد با بستر و فضای حرفه‌ای و شخصیِ فعلی‌تان تناسب دارد.

تاکتیک‌هایتان را متناسب با مخاطبانِ هدف‌تان تدوین کنید و آنها را از طریق کانال‌های متعدد پیاده‌سازی کنید.

مشخص کنید که چه چیزی برند شما را ارزشمند می‌کند و پیام‌تان را منتشر کنید. این کار را از طریق سخنرانی در انظار عمومی، شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات و سایر کانال‌ها انجام دهید.

 6.اجتماعی کردن برند شخصی

با پیمودن هفت گام می‌توانید جهان را از ارزش‌ فردی‌تان مطلع کنید.

  1. تعریف کردن هدف

وقتی ارزشِ پیشنهادیِ فردی‌تان را از طریق داستان ارائه می‌دهید، به‌یادماندنی‌تر، تاثیرگذارتر، قابل‌فهم‌تر و متقاعدکننده‌تر می‌شود.

 4.تجسم بخشیدن به برند شخصی

بررسی کنید که آیا تصویری که از خودتان ارائه می‌دهید، هم‌سو با هویت مطلوب‌تان است یا خیر.