دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست + معرفی 5 ابزار دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با فضای کلی بازاریابی دیجیتال و بیان اهمیت به کارگیری آن در حوزه سلامت و خدمات درمانی از اهداف سایت fieldmarketing این مقاله است. سئو به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم میشود. بازاریابی املاک بهطور کلی دو بخش بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن تقسیم میشود. در دنیای امروز که ارتباطات حرف اول را میزند، مهمترین بخش درباره مشتریان، ارتباط با آنهاست. در ابتدای اولین ستون سمت راست تصویر بالا (مراحل اصولی بازاریابی اینباند)، شما نیاز دارید که افراد ناآشنا یا غریبه را به وب سایت خود جذب کنید و آنها را به بازدیدکنندگان وب سایت تبدیل کنید.

ولی اگر اینطور نیست، حتی یک روز فرصت خود را از دست ندهید و از همین حالا دست بجنبانید. بازاریابی دیجیتال از تکنولوژیهای روز در راه رسیدن به بهترین شیوه تعامل با مشتری استفاده میکند، تا در نهایت به هدف اصلی یعنی فروش حداکثری خدمات و محصولات دست یابیم. یعنی بتوانید ارتباط خود را با مخاطب در لحظاتی که به شما نیاز دارند ایجاد کنید و در ادبیات دیجیتال به آن لحظات سرنوشت ساز می گویند. تا جایی که می توانید از بازاریابی دیجیتال در ارتقای برند پزشکی خود استفاده کنید. بازاریابی دیجیتالی در عصر جدیدی که در آن زندگی میکنیم، تنها یک شیوه نوین در کسبوکار نیست؛ بلکه میتوان آن را یک شرط لازم در انجام کارها و تبلیغات دانست که به وسیله آن یک کسب و کار رونق میگیرد. تأثیر بازاریابی آنلاین را میتوان با فناوریهای رو به رشد و ابزارهای مورد استفاده برای ارائه کمکهای لازم به مشتریان یا ردیابی موفقیت کسبوکار قضاوت کرد. روشی که در چند ساله اخیر آنقدر رشد کرده که بسیاری از آدمها را به خود مشغول کرده است. حضور چشم گیر و فزاینده ابزارهای الکترونیکی سبک زندگی جوامع را تحت تاثیر قرار داده به طوری که افراد برای رسیدن به پاسخ کوچک ترین پرسش های خود وابستگی شدیدی به این فضا پیدا کرده اند.

بازاریابی از طریق «تبلیغات کلیکی» در موتورهای جستجو، نوعی از تبلیغات است که موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، تبلیغات در هنگامی که کاربر کلماتی خاص را جستجو کند به وی نمایش دهند و به ازای هر کلیک روی نشانی سایت، مبلغی به موتور جستجو پرداخت شود. دیجیتال مارکتینگ چیست : نوعی بازاریابی محصولات و خدمات است که با استفاده از فناوریهای دیجیتال انجام میشود. فضای رقابتی و تنوع خدمات پزشکی به حدی است که با روش های گذشته نمی توان به نتایج خوبی دست یافت. در محیط بسیار رقابتی امروز، سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. هزینه تبلیغات و کانالهای بازاریابی بسیار کمتر و مناسبتر از روشهای سنتی است. بازاریابی سنتی تفاوت بسیار زیادی با بازاریابی آنلاین دارد، با این حال نمیتوان روشهای بازاریابی سنتی را به طور کامل جایگزین دیجیتال مارکتینگ کرد. بازاریابی عصبی، پیوند تکنولوژیهای حوزه پزشکی با دنیای مارکتینگ و کسب و کار می باشد. از آنجا که برای تبلیغ محصولات خود و ایجاد چشم انداز بیشتر به وب سایت خود به شرکت های وابسته اعتماد می کنید، با حداقل کار اضافی می توانید فروش بیشتری را بدست آورید. در حقیقت همان کلمه ای که کاربر در گوگل جست وجو کرده تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند.

این کتاب از صاحبان کسبوکارها میخواهد که حضور خود را در اینترنت قویتر کرده و در قالب پیامهای صوتی و تصویری نقش فعالتری در رسانهها ایفا کنند. پس با ما همراه باشید تا شاهد نتایج استفاده از این روش در فرایند کاری خود باشید. بهینه سازی سایت در موتورهای جست وجو (seo)، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ده ها مور جذاب دیگر از جمله این ابزرها است که شناخت آن ها در این نوشتار نمی گنجد، کافی است با پذیرش ۲۴ همراه باشید تا در سلسله یادداشت های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید. یکی از روشهای بازاریابی مستقیم که در آن با مشتری بالقوه تماس میگیرند و از راه تماس تلفنی سعی میکنند آنها را به خرید یا استفاده از یک محصول کنجکاو یا ترغیب کنند.

درصد زیادی از این زمان هم صرف خرید و فروش محصولات و دریافت خدمات میشود که طبیعتاً قدرت نفوذ کسبوکارهای آفلاین را کاهش میدهد. معمولا افراد مایل به تهیه و خرید اجناسی هستند که درباره آن از مشتریان حقیقی بازخوردهای واقعی دریافت کنند. خیلیها فکر میکنند این حوزه تنها برای کسب و کارهایی مفید است که وبسایت دارند؛ در حالی که این تصور اشتباه است و بازاریابی دیجیتال به راحتی میتواند تحولی عظیم در کسب و کارهای سنتی ایجاد کند و از این طریق، خدمات آنان را به مشتریان معرفی کند. نکته مهم در بازاریابی این است که محصول و خدماتی که دارید را مطرح کنید و نشان دهید که هدف شما از معرفی این خدمات چیست؟ در بازاریابی محتوایی مطالبی که تولید میشود باید در خدمت برند باشند و محصول یا خدمات را به بهترین شکل معرفی کند؛ تا برای مخاطب ایجاد سوال و انگیزه شود. بازاريابي تأثیرگذار یکی از انواع بازاریابی است که از اینفلوئنسرها برای تبلیغ برند در بازار بزرگتر کمک گرفته می شود. اما سوال این است که بازاریابی اینترنتی املاک را به عنوان یکی از روشهای بازاریابی املاک، چگونه و با چه روشها و ابزاری باید انجام دهیم؟ برای رسیدن به این هدف هر رسانهای که مرتبط با کسب و کارمان است، میتواند به بازاریابی دیجیتال کمک کند.

برای رسیدن به این مهم، نیاز به ابزارهایی داریم که ابزارهای بازاریابی دیجیتال گفته میشوند. همانطور که در ابتدا اشاره شد حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال شامل ابزارهای مختلفی است که همگی از طریق یک سلسه فرایند مرتبط بهم می توانند شما را تا رسیدن به هدف نهایی که همان جذب بیمار است همراهی کنند. از آنجایی که امروز، روشهای تبلیغات سنتی جای چندانی در میان افراد و کسبوکارها ندارد، اکثر آدمها به دیجیتال مارکتینگ روی آوردهاند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمونطرح، با مفهوم دقیق دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) و آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا بیمار در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به شما داشته باشد. البته من تک، تک این مواردی که الان دارم میگم در ادامه این قسمت خیلی کاملتر برای شما توضیح میدم که دقیقاً مثلاً شما چطور بستر مناسبی رو انتخاب کنید، پیادهسازی کنید و محتوای خوبی رو به کاربران ارائه کنید که بهتر و بیشتر دیده بشید یا اینکه چهکارهایی رو لازم انجام بدیم که کاربران از بازدیدکنندههای عادی تبدیل بشن به مشتریان احتمالی و همینطور توضیح میدم که شما چطور با استفاده از تکنیکها و روشهای ایمیل مارکتینگ که توی مرحله سوم هست اولین فروش تون رو باید انجام بدید.

شاید بتوان همین دلایل ذکر شده را اصلیترین دلیل تبدیل شدن گوگل به یکی از مهمترین انواع بازاریابی الکترونیکی دانست که میتوان با استفاده صحیح از آن به بالاترین نرخ فروش و درآمد برای مارکتها دست یافت؛ زیرا شما با استفاده از این ابزار میتوانید با مخاطبینی که به دنبال شما و یا محصولاتتان هستند ارتباط برقرار کنید. امروزه در دنیای فناوری و اینترنت حدود 50% افراد با مراجعه به سراچهها و جستجو در گوگل و اینترنت، بدون هیچ دردسری به دنبال هدف خود میگردند. توجه داشته باشید که ابتدا باید سئو وبسایت خود را آماده کنید؛ زیرا ازنظر آماری تعداد افرادی که بر روی نتایج گوگل کلیک میکنند نسبت به کسانی که بر روی تبلیغات کلیک میکنند بهمراتب بیشتر است. هشتگها استفاده کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن عکس مورد نظر خود، از هشتگهای اینستاگرام استفاده میکنند؛ بنابراین باید هشتگهایی که برای جستوجو بیشتر مورداستفاده قرار میگیرند را در پستهای خود قرار دهید.

در این مرحله باید ویژگیهای محصول یا خدمت خود را برای کاربر تشریح کرده و به مزیتهایی که برای او دارید اشاره کنید. و به این موضوع اشاره میکند که کار بازاریابی و وظیفه آن برطرف کردن خواستهها و نیازهای مشتریان است. بنابراین در کسبوکارها میتوان از نوع بازخورد مشتریان در فضای دیجیتال، نسبت به یک کار اطمینان کسب کرد. هدف اصلی ما در بازاریابی دیجیتال، جذب مخاطبان بیشتر و صد البته فروش بالا است. دنیای دیجیتال، آنقدر پر پیچ و خم و بیانتها است که با هر قدمی که به سمتش برمیداریم، راه جدیدی پیش پایمان نمایان میشود. مخاطب گذاشت که این همان قدرت نفوذ رسانه است. با گذشت زمان ، رسانه های اجتماعی می توانند به شما در بهبود وفاداری مشتری کمک کنند. به این تکنیک که بتوان مخاطب را ترغیب کرده تا تبدیل به مشتری شود، بازاریابی محتوایی گفته میشود. محبوبترین ابزار برای SEM، به دلیل امکانات و قابلیتهایی که به کاربر میدهد، Google AdWords و پس از آن Bing Ads است که در موتورهای جستجو یاهو و بینگ استفاده میشود. در سراسر وب آموزش های زیادی برای استفاده از این دو ابزار حیاتی گوگل وجود دارد.

این ابزار ردپای رقبای شما را به شما نشان میدهد. البته که تنها شناخت آنها کافی نیست و باید بدانیم که با استفاده از کدام ابزار، میتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم. با تولید محتوای ارزشمند، شما مشتریان را به سمت خود جذب میکنید. لازم به ذکر است که شما می توانید تنها با چند کلیک، به آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ و دیگر مفاهیم مربوط به آن مانند آموزش سئو، آموزش طراحی وب و… اطمینان حاصل کنید که پیام های خود را بر روی اهداف مختلف و برای سایزهای مختلف آزمایش میکنید تا همه مطالب خوب به نظر برسند. البته اگر مخاطب هدف خود را مشخص نکرده باشید، از این مزیت نیز نمیتوانید استفاده کنید. از این رو جهت جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات و افزایش درصد موفقیت در زمینه شغلی خود نسبت به انتخاب هدف برای تیم یا گروه اقتصادی خود اقدام کنید. در تحقیقی ۷۲% بیماران اذعان داشتند که در سال گذشته برای کسب اطلاع از مشکل سلامتی خود و یافتن پزشک مناسب از اینترنت استفاده کرده اند و ۸۲ درصد از آن ها از طریق منابع آنلاین و آفلاین به دنبال خدمات پزشکی خود بوده اند. بازاریابی دیجیتال در حوزه خدمات درمانی مقوله ای است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

بدون داشتن این ابزارها، هرگز موفق به پیاده سازی یک استراتژی مناسب در این حوزه نخواهیم بود. این امر باعث می شود کل فرایند بی نهایت علمی تر شود و با انجام این کار، عنصر موفقیت و امید در استراتژی تبدیل شما کاهش می یابد. شناخت ابزارها و استراتژی دیجیتال مارکتینگ، مانند چراغی است که راه شما را در مسیر بازاریابی دیجیتال روشن میکند. براساس آنچه که گفته شد، بازاریابی حضوری دو هدف کلی را تعقیب می کند:1-معرفی 2-جلب سفارش دلایل زیادی برای استفاده از بازاریابی حضوری وجود دارد. به صورت کلی به فرآیند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری برای کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته میشود. در واقع منظور از این اصطلاح استفاده از پتانسیل بالای کانال های مبتنی بر وب ( مثل ایمیل، شبکههای اجتماعی، سایت ها و …) برای تبلیغات و بازاریابی و البته جذب مخاطب است. رفتارهای گذشته می گوید که کدام آدم ها چه قدر خریداری کردند، بد قول بوده اند؟ اگر می خواهید آموزش بازاریابی از طریق اینترنت را شروع کنید، خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا مسیر یادگیری خود را مطابق با اصول و استاندارد ثابت شده ای هماهنگ کنید و مطمئن شوید که وقت و انرژی خود را در جهت درستی مصرف می کنید.

آمارها نشان داده افراد اولین واکنشی که در مواجهه با بیماری از خود نشان می دهند، جستو کردن در خصوص آن مشکل در فضای وب است. به وسیله طراحی و اجرای کمپین بازاریابی مناسب است که میتوانیم به فروش و ارائه خدمات بیشتر برسیم. مشاوران دیجیتال مارکتینگ باید در مورد برنامه های تبلیغاتی مختلف PPC ارائه شده در گوگل و کانال های رسانه های اجتماعی دانا باشند. این روش برای اهدافی مانند عضویت برای دریافت مجلههای تبلیغاتی نیز کاربرد دارد. اما باید بگم دیدگاه من در جذب مارکتینگ فقط روش های مارکتینگی هست که هیچ نمونه تبلیغاتی رو در نظر نداریم. دنیایی که روز بهروز به سمت دیجیتال پیش میرود و تمام کسب و کارها برای موفقیت، باید حضوری فعال در فضای دیجیتال داشته باشند. به همین علت، یک بازاریاب خوب باید مهارتهای خوبی در زمینه رهبری داشته باشد. آمار ها به خوبی اهمیت “دانستن در مورد دیجیتال مارکتینگ” را یادآور شدند.

با توجه به آنچه که گفته شد لازم است دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بدانیم و برای پیشرفت در کسبوکارمان آن را به کار ببندیم. پیش از هر چیز بهعنوان فردی که میخواهد در این حوزه فعالیت کند، باید بدانیم که فضای مجازی اصطلاحی غلط است و باید بگوییم فضای دیجیتال. هر چقدر که وبسایت شما رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشد، شما در تبلیغ کسب و کارتان موفقتر خواهید بود. اینگونه مطمئن خواهید بود که تمامی مذاکرات با توافق های طرفین یعنی شما و مشتریان به پایان خواهد رسید – یعنی، شما برای مشتریان مناسب کسب و کارتان ارزشی را فراهم کرده اید. این میتواند میزان تعامل شما با مشتریان را بالا برده و موجب موفقیت درکسب و کارتان شود. سئو سبب میشود تا ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو همچون گوگل به سمت وب سایت شما هدایت شود. برای مشاهده و ثبت رایگان لینک در دایرکتوری ها کلیک کنید. فایل های ویدئویی، پادکست ها، کتاب های الکترونیکی، عکس ها و اینفو گرافیک ها، همگی در «جعبه ابزار» بازاریابی محتوایی قرار می گیرند.