فایل های صوتی : این هم برای مرور دوباره بدون دیدن فیلم! برای آنکه افراد زیادی با شما آشنا شوند و در نهایت از شما خرید کنند لازم است بر افزایش ترافیک سایت کار کنید. علاوه بر این می توان میزان درگیری مشتری با محصولات، اثر گذاری تخفیفها بر افزایش فروش، علت عدم خرید کاربران از یک فروشگاه اینترنتی و … ولی مسلما این موضوع کافی نیست و شما به عنوان مدیر یک مجموعه که دیجیتال مارکتینگ انجام میدهید باید در ماه عددی را مشخص کنید و به خودتان قول دهید که من در ماه به هر قیمتی مثلا 10 هزار نفر را به وبسایتم هدایت میکنم و اگر این اتفاق نیافتاد من در قسمت جذب یا فرآیند جذب دیجیتال مارکتینگ خود شکست خوردهام که این اولین پارامتر یا معیار عددی است که اگر میخواهید در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال موفق باشید باید برای خودتان تعریف کنید. برای این کار، مشتریان ایده آل خود را نیز در نظر بگیرید. نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که بدون هدف و بودجه، سنجش موفقیت یا عدم موفقیتِ کمپین شما بسیار دشوار میشود. به همین دلیل باید اهدافی برای انجام بازاریابی محتوا داشته باشید این اهداف، قابل دسترس و قابل سنجش باشند.
بازاریابی توسط این موتور ها به دو صورت رایگان و پولی انجام میشود. آمار نشان می دهد 97 درصد از افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند به صورت متوسط هیچ کاری انجام نمی دهند. بنابراین برای اینکه ما بتوانیم در بخش Activation یا فعالسازی قوی کار کنیم و مانند قبل بتوانیم ایمیلهای زیادی را دریافت کنیم یک پیشنهاد بسیار عالی آن است که اگر بر روی همین یک نکته کار کنید میتوانید نرخ تبدیل خودتان را به 50 درصد برسانید البته روشهای زیادی وجود دارد ولی یک روشی که من تایید میکنم این است که اگر قرار است یک PDF 10 صفحهای را به عنوان جایزه صفحه فرود قرار دهید به جای صفحه فرود یک مگاپست بسازید. بنابراین نکته اصلی این است که SEO پیچیده شده و به راحتی قبل نیست که کسی چند کلیدواژه را برجسته کند و تغییرات سادهای دهد تا بتواند در اولین نتایج گوگل قرار بگیرد. استراتژی بازاریابی (Marketing Strategy)، همان استراتژی و نقشه راهی است که تعیین میکند یک سازمان چگونه به اهداف بازاریابی خود می رسد، مثلاً بر کدام بازارها و محصولات متمرکز شود و چه مقدار برای فعالیت های بازاریابی هزینه کند.
Analygy یعنی شباهت. چه طور می توانی بین موقعیت های به ظاهر متفاوت، یک سری ویژگی های مشترک تشخیص داد. در این روش بازاریابی صاحبان کسب و کار بیشتر با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و انتخاب مناسب مخاطبان در ازای هر کلیک بر روی تبلیغ باید هزینه پرداخت کنند. از این رو تلاش برای آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ بیشتر از گذشته اهمیت دارد. به همین منظور شما باید برای هدف گیری مجدد اقدام کنید. سایر موارد میتواند مربوط به سرعت سایت باشد یا مربوط به اشتباهات و مشکلاتی که سایتتان بر روی موبایل پیش میآورد و موارد دیگری که در Google Web Master Tools میتوانید این موارد را چک کنید و ببینید که سایتتان چه مشکلاتی دارد.
در بازاریابی اثر گذار مخاطب به صورت مستقیم با اینفلوئنسر در ارتباط نیست و از طریق شبکه های اجتماعی، رسانه ها و … رسانه تعاملی است و از طرفی هویت کاربر را مخفی نگه می دارد. حتماً از تکنیک به اشتراکگذاری نظریات هم استفاده کنید. شاید روزانه بسیاری از ما با اینگونه تبلیغات مواجه شویم؛ ولی چون این تکنیک به صورت پنهان است متوجه آن نشده ایم. این افراد احتمالاً به طور کامل متوجه نوع فعالیت کسب و کار شما نشده اند. چهارمین مورد برای جذب، فعالیت آفلاین است. شما در هر کلیدواژهای که فکر میکنید کلیدواژه خوبی برای خودتان است زمانی که در گوگل سرچ میکنید میبینید دهها رقیب جدی در آن حوزه وجود دارند. در بازاریابی محتوا برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید در هر حوزه ای که فعالیت میکنید باید مشکلات و نیازهای کاربران تان را پیدا کنید و در آن زمینه شروع به تولید محتوای حرفهای و هدفمند کنید.
چهارمین قسمت این مدل دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال «حفظ» است، منظور از حفظ تمام کارها و فعالیتهایی است که ما انجام میدهیم و در نتیجه این فعالیتها، کسی که با ما آشنا شده و خریدی انجام داده است ما را رها نکند و به سمت رقیبان برود بلکه تا ماهها و سالها با ما کار کند که هم ما سود بیشتری خواهیم کرد و هم طرف مقابل رضایت خیلی بیشتری کسب خواهد کرد. مثلا تبلیغنویسی را تا حد قابلقبولی مسلط میشدند و خودشان در سایتشان محتوا و مقاله میگذاشتند و طوری بود که یک مدیر کسبوکار در کنار تمام فعالیتهای کسبوکاری که انجام میداد، میتوانست با صرف زمانی مثلا روزی یک یا دو ساعت کل کارهای سایت و دیجیتال مارکتینگ را هم به خوبی انجام دهد ولی اکنون شرایط کمی تغییر پیدا کرده است و درواقع شرایط سختتر شده است. شاید به نظر خیلی از افراد بازاریابی درونگرا و دیجیتال مارکتینگ معنای یکسانی داشته باشند ولی در حقیقت این دو معنای یکسانی ندارند و متفاوت هستند.
در این نوع ویدئو سعی می شود بیشتر بر روی مشکلی که پیش آمده برای شخصیت خریدار اصلی، تمرکز شود. با داشتن اطلاعات جغرافیایی، هر برند و کسب و کاری متناسب با بودجه و هزینه های خود می تواند برای مشتریان بالقوه در محل خاص و یا شهرهای مختلف از دیجیتال مارکتینگ استفاده کند. وقتی شما یک برنامه ریزی کامل و دقیق داشته باشید، متناسب با میزان توانایی های خود و کسب و کارتان می توانید از کوچک ترین فرصت ها بیشترین استفاده را داشته باشید. قطعا شما هم باشید، ترغیبتان می کند که حتما چیزی بخورید. برای اینکه تولید محتوای مناسبی داشته باشید، میتوانید مطلبی در رابطه با همین موضوع را در مجله فرادرس مطالعه کنید. پس شما می توانید از این فرصت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید. از این رو می توان از پادکستها به عنوان یک بازار یابی آنلاین استفاده کرد. این ارقام به تنهایی نشان می دهد که در سراسر جهان و البته ایران به شدت فضای آنلاین رو به رشد است. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره رایگان و بررسی سئو سایت تان با مشاوران با در این زمینه تماس حاصل نمایید . روش های جدید دیجیتال مارکتینگ هر روز روانه بازار می شوند اما در این بین کسب و کارهایی بیشتر موفق خواهند بود که بتوانند برای آموزش های اصول دیجیتال مارکتینگ تلاش کنند و خود را به روز نگه دارند.
هر چقدر که بیشتر با کسب وکار شما در ارتباط باشند و نام شما را از روشهای مختلف بشنوند و ببینند، اعتماد کردن برای آنها راحتتر خواهد شد. این برندها راحتتر میتوانند مخاطبانشان را تحتتأثیر قرار دهند. هدف در این نوع بازاریابی جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است که با ارائه محتوای ارزشمند عملی می شود. متن هوشمندانه: ارائه محتوای مناسب و شاخص به مشتریانتان با توجه به علایق آن ها در اولویت است.به آن ها کمک کنید تا به اهدافشان برسند و همزمان محصولاتی را آماده کنید که ممکن است به آن علاقه مند باشند. در این روش فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میشود و در آن بازاریاب ها از تولید فیلم چند دقیقه ای ممکن است اهداف زیر را دنبال کنند. در بازاریابی محتوا برای موفقیت باید ابتدا برنامه ریزی عالی داشته باشید و به نکات زیر توجه کنید. شرکتها میتوانند از دادهها برای ایجاد تجربیات مشتری مرتبطتر و شخصیسازیشده استفاده کنند. البته امروزه وقتی درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت میشود منظور بیشتر بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال است؛ یعنی استفاده از وبسایت، رسانههای اجتماعی و رسانههایی مانند ایمیل برای معرفی و فروش محصولات و خدمات. این موضوع یک ترفند بسیار حرفهای در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است به این دلیل که بسیاری از افراد پیدیافهای بیارزش و محتواهای بیارزشی تولید میکنند که ارزش دادن ایمیل را ندارد و اگر ما از محتوای خود مطمئن هستیم ابتدا این امکان را میدهیم که شخص کاملا محتوای آن PDF را ببیند و بعد اگر دوست داشت برای ذخیره این اطلاعات برای کاربردهای بعدی ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد.
اما در روش دوم می توانید با قرار دادن پیکسل تبدیل (conversion pixel ) بر روی صفحات خرید وبسایت خود، از نمایش تبلیغات محصول یا سرویسی که مشتری شما در حال پرداخت برای خرید آن می باشد، جلوگیری کنید. سادهترین روش آن است که شما اگر میخواهید یک PDF به عنوان هدیه بدهید به جای این کار کل محتوای آن PDF را در وبپیجی کپی کنید یعنی درواقع هیچ چیزی را پشت دروازهای قرار ندهید که مجبور باشند ایمیل بدهند و بعد ببینند که چه خبر است بلکه شخص کل محتوای آن پیدیاف را در همان وبپیج میبیند و در پایان آن وبپیج یا زمانی که شخص میخواهد آن صفحه را ببندد میتواند یک پیشنهادی بیاید و بگوید آیا میخواهید این مطالب را به صورت یک PDF شیک ذخیره کنید که هر زمان خواستید از آن استفاده کنید. در بسیاری از متون وقتی از دیجیتال مارکتینگ صحبت میشود منظور همان بازاریابی اینترنتی و بازاریابی آنلاین است. فرآیند ایجاد اعتماد برای افراد با استفاده از این ابزار ها را فراموش نکنید! اما راه دیگری که برای تبلیغات کلیکی در ایران وجود دارد نمایش تبلیغات در سایت ها و یا اپ های زیاد به منظور بازدید بیشتر است مهم ترین نقطه ضعف این روش نداشتن تسلط و کنترل بر روی کاربران و بازدیدکنندگان می باشد.
شاید باور کمی سخت باشد اما برخی کاربران فقط به دنبال بهانهی برای حس اعتماد هستند که خرید خود را کامل کنند. شاید در اغلب تبلیغات کلیکی که ما انجام میدهیم عددی بین 20 تا 50 درصد برای دادن اطلاعات تماس خیلی خوب باشد یعنی از هر 100 نفری که وارد وبسایت ما میشوند اگر بتوانیم کاری کنیم که 20 تا 50 نفرشان اطلاعات تماس دهند این موضوع فوقالعاده است؛ ولی این کار بخش جذب نیست؛ بلکه بخش جذب فقط ترافیک را میفرستد و آمار را از بخش Activation یا فعالسازی دریافت میکند و اگر آمار خوب نبود تغییراتی در جاهایی که تبلیغ میدهد انجام داده یا فکر میکند چگونه میتواند با همین بودجهای که دارد ترافیک با کیفیتتر و بهتری را ایجاد کند. برای جذب مخاطب به صفحه خرید سایت، میتوانید پستی مرتبط را تهیه و به مخاطبان توصیه کنید که به سایت شما سر بزنند. مثل کسب و کارهای سر راهی می باشد که مشتری یک بار می آید می خرد و تمام می شود. اصلا بیایید یک مثال تبلیغاتی بزنیم. شیوههای بازاریابی سنتی و آفلاین تغییر کرده است و بیشتر از شیوههای جدید و آنلاین تبلیغاتی استفاده میکنند. بخش سوم تبلیغ گسترده ورزش برای شرکت بیشتر افراد در برنامههای ورزشی است.
برای مثال تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه هایی مانند روزنامه ها، سایتهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون برعهده بخش بازاریابی بوده و برنامه ریزی زمان نمایش و محل قرار گرفتن این تبلیغات را سایت fieldmarketing نیز شامل میشود. کارمند سوم: کارش پولسازی است وظیفهاش دقیقا این است که از اطلاعات تماسی که افراد قبلی در وبسایت جمع کردهاند بتواند با پیشنهاد خرید محصولات و خدمات توسط پیامهایی که برای افراد ارسال میکند، پول و درآمد برای کسبوکارتان ایجاد کند. کارمند چهارم: کارش حفظ است یعنی بیشتر سروکارش با افرادی است که قبلا از شما حداقل خرید کوچکی را انجام دادهاند و اطلاعات این افراد به کارمند حفظ واگذار میشود و او تلاش میکند روی این افراد کار کند که رضایت بالاتری داشته باشند و همچنین فروشهای بیشتری ایجاد شود؛ درواقع کسی که یکبار خرید کرده است قانع شود که خریدهای بعدی را انجام دهد حتی اگر خریدی انجام نداد حداقل افراد دیگری را توصیه کند که بیایند و از وبسایت شما استفاده کنند. برای جلوگیری از کلافگی بازدیدکنندگان بهتر است هرچند وقت یکبار نمایش تبلیغات را برای کاربرانی که ریتارگت کرده اید محدود کنید. برای این کار اصلیترین راهی که وجود دارد این است که شما یک وبسایت راهاندازی کنید و همۀ اطلاعاتتان را در آنجا بارگذاری کنید.
ایجاد هویت برای برند خود. در واقع سایت شما جایی است که کاربران به برند و خدمات شما علاقهمند شده و درباره آنها بیشتر میآموزند. یعنی یک مقاله خیلی جامع درست کنید که وقتی بازدیدکننده وارد آن صفحه میشود احساس کند یک منبع یا مرجع خوبی را پیدا کرده که میتواند بعدها هم به این صفحه مراجعه کند.مسلما وقتی بازدیدکننده وارد صفحه یک مقاله خیلی کامل و جامع میشود بلافاصله به این نتیجه میرسد که من الان فرصت ندارم که یک ساعت از وقت خود را بگذارم و کل مطالب این صفحه طولانی را بخوانم و اولین چیزی که به ذهن بازدیدکننده میرسد این است که چگونه این اطلاعات را ذخیره کنم تا بعدا و سر فرصت و هر زمان که آن را لازم داشتم به این اطلاعات برگردم و بیشتر یاد بگیرم.
وقتی بدانید یکی از چهار قسمت کلیدی دیجیتال مارکتینگ جذب است؛ بنابراین از هر فرصت آفلاینی نیز به خوبی استفاده میکنید؛ مثلا اگر در نمایشگاهی شرکت میکنید حتما هدف میگذارید که ایمیل و اطلاعات تماس مخاطبان را جمعآوری کنید، اگر به یک همایش بروید حتما از این فرصت استفاده خواهید کرد، اگر افرادی به فروشگاه شما و محل کار شما یا شرکتتان مراجعه میکنند به هیچوجه این فرصت را از دست نخواهید داد و از آنها اطلاعات تماسی مانند ایمیل یا هر چیز دیگری دریافت میکنید تا بعدا بتوانید با این افراد در تماس باشید. در شرایط فعلی باید به نحوی این مشکل را حل کنیم که در ادامه مدل جدیدی از دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسبوکارها و تمام کسانی که به دیجیتال مارکتینگ علاقهمند هستند ارائه خواهم کرد که یک دید بسیار عمیق و کلی نسبت به فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسبوکارتان پیدا کنید تا بعدا اگر خواستید کاری را واگذار کنید یا بین کارمندانتان تقسیم کنید یا خودتان انجام دهید حداقل بدانید که مدل جدید دیجیتال مارکتینگ چیست، شامل چه بخشهایی است و هر کدام از بخشها چگونه میتواند کار خود را انجام دهد تا از سایت و رسانههای اجتماعیتان یک نتیجه عالی بگیرید و فروش و برندسازی قابلتوجهی توسط این ابزارهای دیجیتال انجام شود.