تویوتا، برند برتر سال گذشته، امسال به جایگاه دوم سقوط کرد. این در حالی است که هارلی دیویدسون با 12 پله افت نسبت به سال 2021، امسال به رتبه چهاردهم تنزل یافت.
صنعت خودرو دارای میانگین ضریب صمیمیت برند 47.5 است که بسیار بالا تر از میانگین بین صنعتی 36.8 میباشد.
تسلا همواره در مسیر ایجاد پیوندهای عاطفی قوی با کاربران و همچنین حرکت به سوی تبدیل شدن به برندهای سازگار با محیط زیست پیش رفته و همچنان به این روند ادامه میدهد.
MBLM یک آژانس برندسازی جهانی است که برای اولین بار دست به ابداع واژه «صمیمیت برند» زد. این مطالعه با ترکیب هوش مصنوعی و دادههای کلان به تجزیه و تحلیل 600 برند بزرگ در همه جای دنیا پرداخته و ارزیابی چگونگی پیوند مصرف کنندگان با برندهای دوست داشتنی و مورد علاقه خود را محور اصلی فعالیتهایش قرار میدهد.
مرسدس بنز در رده دوم و پورشه در رده سوم قرار گرفت. دیگر رتبههای موجود در فهرست ده برند برتر را جگوار، مزدا، فورد، بی ام دبلیو، هوندا، ولوو و تویوتا به خود اختصاص دادند.
همانند سالهای گذشته، MBLM دریافت که دوست داشتنی ترین برندهای جهان از لحاظ سود، درآمد و عملکرد سهام، جزء فهرست 500 برند برتر مجله تحلیلی Fortune به شمار میروند.