خدمات سئو – خدمات Seo – خدمات بهینه سازی سایت

حالا دیگر می دانیم وقتی وب سایتی را سئو می کنیم، این سایت در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده می شود. این جا همان جایی است که بخش اعظمی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی دغدغه حضور در صفحات اول و چه بسا سه لینک اول در موتور جستجو گوگل را پیدا میکنند. Google چندین بار در سال «core updates» انجام میدهد تا به کسانی که در اینترنت جستجو میکنند خدمات بهتری ارائه دهد. هرچقدر هم که سئوی سایت را بخوبی انجام داده و نتایج رضایت بخشی را گسب کرده باشید، با اینحال یک کاربر می تواند بنا به هر دلیل رضایت شنا جلب نشده باشد و برای مشتری شدن، خریدی انجام ندهند. در دنیای تجارت الکترونیک، صرفا به وسیله سئو نمی توانید برای جلب رضایت مشتری و جذب ترافیک به نتیجه برسید. سپس این بازدیدکنندگان به طور بالقوه میتوانند به مشتری تبدیل شوند. شاید تعریف شما از یک موتور جستجو وبسایتی باشد که شما به آن مراجعه کرده و موضوعی را در قسمت مشخص شده تایپ میکنید و مرورگر مورد استفاده شما، به صورت جادوئی لیست بلند بالایی از لینک وب پیجهای مختلف را به شما ارائه میدهد که هرکدام امکان دارد به طور بالقوه دارای محتوا و اطلاعات موردنظر شما باشند.

به طور دقیقتر، تمامی بازدیدهای سایت شما که از طریق صفحات نتایج موتور جستجو بدست میآیند و شما برای آنها هزینهای نکردهاید، بازدید طبیعی محسوب میشوند. در ابتداییترین سطح، موتورهای جستجو میخواهند کاربران مرتبطترین محتوا را با جستجوی خود پیدا کنند. به این ترتیب پس از افزایش رتبه قاعدتا افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجو را به دنبال خواهد داشت. نحوه رجوع کاربران به سایت و تجربه ای که از کسب و کارتان بدست می آورند، بسیار مهم تر است از چیزی که در نتایج جستجو تجربه خواهد کرد. این طرز دید اشتباه نیست؛ اما آیا تا بحال قکر کردهاید چه چیزی پشت این لیستهای جادویی قرار دارد؟

3. آیا سئو روشی قانونی محسوب می شود؟ سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO): سئوکار کلاه سیاه به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست و نتیجه آنی را جایگزین سخت کوشی و دوام رتبه های بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو می کند و بر صندلی قمار می نشیند و معمولا همه داشته های خود در دنیای وب را می بازد. معنای لغوی این اصطلاح “بهینه سازی موتورهای جستجو” میباشد. مزرعه لینک یکی از روشهای سئو کلاه سیاه (به انگلیسی: Black Hat SEO) میباشد که در آن روش مدیران وبگاهها (به انگلیسی: Website) برای افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو، بهطور گروهی و توافقی به یکدیگر لینک میدهند؛ به این معنی که لینک سایت همدیگر را در سایت خود قرار میدهند یا اینکه مدیر یک سایت با پرداخت پول به مدیران سایتهای دیگر بهطور مصنوعی و غیرطبیعی بکلینک دریافت میکند.

سئو یک برنامه ریزی بلند مدت است و باید با روش های تبلیغاتی مانند PPC و همینطور بهره گیری از SEM همراهی شود. حتی اگر استراتژی سئو ندارید، آژانس سئو وب سایت شما را از منظر سئو ارزیابی می کند و به این می پردازد که کجا برتر است و کجا می تواند از پیشرفت ها استفاده کند. هدف اصلی از سئو در مشهد کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو است. سئو ممکن است انواع گوناگون جستجو را دربرگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. فرض کنید در دو وب سایت متفاوت از کلمه کلیدی یکسان “طراحی سایت” استفاده می شود. SEO به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتمهای برنامهریزی شده توسط رایانه را که رفتار موتور جستجو را تعیین میکند، آنچه افراد جستجو میکنند، اصطلاحات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو، و اینکه موتورهای جستجو توسط مخاطبان هدف آنها ترجیح داده میشود، در نظر میگیرد. افراد مبتدی تمایل دارند فیلم های بیشتری مشاهده کنند زیرا تماشای یک چیز بسیار آسان تر از خواندن درباره آن است. با این حال، در حالی که ممکن است گوگل اغلب تغییراتی ایجاد کند، نگرانی اصلی شما باید به ایجاد محتوای با کیفیت بالا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد روابط بک لینک معتبر ادامه دهد.

کافی است سایت خود را با کلمات کلیدی مرتبط با این حوزه سئو کنید تا در معرض دید متقاضیان آموزش طراحی سایت قرار بگیرید. اینجا جایی است که مشتریان شما باید برند شما را شناخته باشند، در نتایج جستجو رتبه خوبی در کلمات کلیدی مرتبط م تنوع داشته باشید و همینطور محتوای بسیار ارزشمند یا محصولات خیلی خوب را عرضه کرده باشید. این امر در جایی مهم تر می شود که رقابت برای کلمات کلیدی خاص را نیز انحصارا به ارمغان نمی آورد. یکی از اصطلاحات مهم که در سئو سایت نیز بسیار خواهید شنید پنالتی شدن وب سایت می باشد .

درست از زمانی که یک فرد وارد سایت می شود، این سایت شما است که در حال مدیریت مسیر پیمایش او است. حال سوال اصلی اینجاست که بهینهسازی موتورهای جستجو دقیقا روی چه فعالیتهایی تمرکز دارد؟ امروزه این رویکرد کمکم جای خود را به سناریوهای پیچیدهتری میدهد که در آن بهینهسازی نرخ کلیک (Click-through rate) اهمیت بیشتری نسبت به گنجاندن کلیدواژه هدف در برچسبهای عنوان دارد. بهینهسازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحه وب در موتورهای جستجو است. واژه بازاریابی موتورهای جستجو اولین بار توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ اختراع شد. اما برای بیشتر مبتدیان ورود به این عرصه، سفر SEO قبل از اینکه شروع شود به پایان میرسد زیرا نداشتن اطلاعات لازم نه تنها به کسب جایگاه در موتورهای جستجو کمک نمیکند بلکه شما را متحمل ضربهای سنگین و سخت از جانب موتورهای جستجو میکند و دقیقا زمانی که فکر میکنید در یک مسیر درست در حال حرکت هستید با آپدیت شدن الگوریتم بعدی گوکل مانند یک تانک منفجر میشوید. اگر در این زمینه ضعیف عمل کرده باشید، هرچقدر هم که برای آفپیج هزینه کنید، نتیجه کافی و لازم را نخواهید داشت. بسیاری از کارفرمایان و یا کارشناسان سئو در این مرحله به هزینه های زیاد برای تبلیغات و رپورتاژ آگهی روی می آورند و همچنین بعضا از روش های کلاه سیاه نیز استفاده می کنند.

استفاده از این روش باعث کسب نتایج خیره کننده ای در کوتاه مدت شده ولی پس از مدتی، گوگل یا سایر موتورهای جستجو، دستش را خوانده و مشت سئو کار کلاه سیاه را باز می کنند و او را محکوم به خروج از نتایج جستجو می نمایند، به عنوان مثال زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی، خرید یا ایجاد بک لینک به تعداد زیاد به صورت کاملا غیرطبیعی و در مدت زمانی کوتاه، ریدایرکت کاربران به صفحه ای متفاوت از صفحه ای که موتور جستجو ایندکس نموده است! اطلاعات جمعآوری شده توسط این رباتها، به شکل کدهای صفر و یک به موتور جستجو بر میگردنند، سپس الگوریتمهای تعریف شده و مشخص جستجوگر، شروع به اسکن این صفحات ایندکس از طریق صدها فاکتور و سیگنال رتبهبندی شده میکنند تا تعیین کنند سایتها باید به چه ترتیبی در صفحات نتایج جستجو نشان داده شوند. موتورهای جستجو مانند بینگ، گوگل و یا هر موتوری که شما از آن استفاده میکنید، رباتی به نام کراولر (خزنده) دارند که این رباتها، تمام صفحات وب را آنالیز میکنند؛ از وبسایتی به وبسایت دیگر میروند و تمام اطلاعات صفحه را جمعآوری میکنند. هنگامی که شما بازدیدکنندگان درست را برای وبسایت خود یافتید و به اصطلاح کیفیت بازدید شما بالاتر رفت، واضح است که تعداد بازدید (کمیت) بیشتر بهتر است.

در حال حاضر با توجه به درک بهتر محتوا توسط گوگل، سئوی داخلی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. هوش مصنوعی موتورهای جستجو در حال حاضر با هوش تر از قبل هست و روز به روز پیشرفت می کند تا تجزیه و تحلیل دقیق تری داشته باشد. بنابراین در حال حاضر هیچ راهی به اندازه سئو کردن سایت، نمی تواند ترافیک ارگانیک را به سمت ما هدایت کند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که این الگوریتم ها دائما در حال تغییر و بهروزرسانی هستند در نتیجه یک سئو کارکه وظیفه انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت را برعهده دارد باید همیشه اطلاعات خود را مهدی نجاری بهروز نگه دارد.

اگر چگالی کلمات کلیدی بیش از حد باشد و کاربر را در هنگام مطالعه دچار مشکل کند، اگر گوگل نیز به شما رتبه خوبی اختصاص داده باشد، کاربر بعد از چند ثانیه سایت شما را بسته و وارد سایت دیگری خواهد شد. البته شما هم باید با انتخاب کلمات کلیدی و محتوای درست، گوگل را در این مسیر راهنمایی کنید. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO): سئو کار کلاه خاکستری اغلب موارد به رعایت از اصول سئو کلاه سفید پایبند می ماند ولی معمولا گاهی مواقع هم روی لبه تیغ حرکت کرده و به میزان کمی از فعالیت های سئو سیاه هم استفاده می کند. طی این مدت نتایج کمی را در نتایج شاهد هستید و یا حتی ممکن است در صفحات دورتر سرپ ظاهر شوید ولی لازمه رسیدن به هدف مورد نظر، تداوم و پافشاری بر اصول سئوی کلاه سفید و مسیر درست بهینه سازی است. روش سئو خاکستری ترکیبی از روش کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو خارجی: انواع روش های تبلیغاتی خارجی و جذب بک لینک از منابع دیگر.

آنها این کار را با ایندکس تمام صفحاتی که خزش کنند، ایجاد و توسعه الگوریتم های خود و نمایش نتایج به روش های مختلف که بیشترین ارتباط را با هدف جستجو دارند، انجام می دهند. موتور جستجوی گوگل برای شناسایی سایت شما و خزش در آن، مقدار معینی از داده و زمان را در نظر میگیرد. ما از تحقیقات گسترده کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی هدفی استفاده می کنیم که ارتباط بیشتری با کسب و کار شما دارند و احتمال بیشتری برای جذب مخاطبان هدف شما دارند. در سئو نیز این قانون صادق است و اگر برای شناسایی برند بخواهید برنامه ریزی داشته باشید، سئو نقش سازنده ای ایفا می کند ولی به تنهایی هرگز قابل اتکا نیست. با این حال، در پایان روز، شما سایتی را دریافت می کنید که به سرعت بارگذاری می شود زیرا فایل های غیر ضروری را بارگذاری نمی کند و امکان ادغام بیشتر برنامه ها را می دهد. همانطور که اشاره کردیم، سئو نیازمند صبوری است و باید برای آن استراتژی و برنامه ریزی خوبی داشت. حضور این الگوریتم ها از آن جهت حائز اهمیت است که در رابطه با هر موضوع، وب سایت های بسیاری مشغول به ارائه اطلاعات هستند.

وقتی صحبت از الگوریتمهای گوگل به میان میآید، نباید سعی کنید «از تکنیک های کلاه سیاه»تبعیت کنید، زیرا دلیل اصلی بهروزرسانیهای مداوم حذف افرادی است که این کار را انجام میدهند. افرادی که تجربهی کافی ندارند، از روشهای غیرمجاز سئو استفاده میکنند، به دنبال انجام سئو سایت در زمان خیلی کوتاه هستند و.. این سؤال باید خیلی هوشمندانه پرسیده شود. به نظر شما، این لیستها بر چه پایه و اساسی رتبهبندی میشوند؟ پایه و اساس الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جست و جو یک چیز است: “جلب رضایت کاربران”. اگر شما نتوانید رضایت و نظر مخاطبین تان را جلب کنید و یا تجربه بدی بجای بگذارید، قطعا دیگر جایگاه پایداری را متصور نخواهید بود. سایت هایی که نتوانستند رضایت مخاطبین شان را بدست آورند، در نتایج جستجو نیز رتبه مناسبی را بدست نخواهند آورد. URL کنونیکال به گوگل، بینگ و یاهو اعلام می کند که چه صفحاتی را نشان دهند و چه صفحاتی را در صفحات نتایج موتور جستجو پنهان کنند. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید.

بدون ردیابی و گزارش تهیه کردن از شاخص های کلیدی کارایی، اثرات کلی تلاش های سخت خود را هیچوقت متوجه نمی شوید. در 6 ماهه اول شروع فعالیت، بر حسب اینکه همه چیز را بخوبی پیش برده باشید، بمرور برای کسب جایگاه در کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت وارد عرصه رتبه بندی خواهید شد. تمامی موارد مطرح شده پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب با کسب و کار انجام می شود. در چک لیست سئو تکنیکال ما باید به دنبال موارد فنی سایت باشیم . این موارد هم در یک مقاله جداگانه ای به صورت کامل توضیح داده شده است که شما عزیزان می توانید وارد مقاله زیر شوید و همه موارد رو به صورت کامل دسترسی داشته باشید و انجامش بدین. بنابراین نام بردن از همه آنها در این بحث نمی گنجد.