کلونی یک فعال اجتماعیست. محیط زیست، حقوق اقلیتها و فعالیت به نفع پناهجویان سودان برخی از فعالیتهای سیاسی-اجتماعی او را تشکیل میدهد. به عبارت دیگر او دنیا را میشناسد و از قالب بازیگر خوشسیمای موفق بیرون آمده و صدای بلندش را برای نجات چیزهایی که به نظرش بااهمیت است بهکار میگیرد و همین امر باورپذیری حضورش در کمپینهای پایداری محیط زیست نسپرسو را بیشتر میکند. به همین علت است که صدایش در نسپرسو شنیده میشود و مخاطبان گمان نمیکنند کسی که حقوق انسانها برایش مهم است، دروغ بگوید و حرفش را باور میکنند. او سفیر برندیست که جای درستی نشسته و زندگی شخصی و حرفهایاش را وقف انسانها کرده است و تا وقتی عکسش ثابت نشده انتخاب درستیست.
سالهای زیادی از حضور جرج کلونی در کنار برند نسپرسو به عنوان سفیر این برند میگذرد. اما این حضور چیزی بیش از لبخندهای کلونی و تبلیغ برای خرید نسپرسو است.
از جایی به بعد کلونی انتقالدهندهی ارزشهای مورد احترام برندش شد و از پایدارسازی محیط زیست و حمایت از کشاورزان قهوه حرف زد. این مجموعه فعالیتها به طور جدی از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و برند به معرفی فعالیتهای بلندمدت خود دربارهی محیط زیست پرداخت.
مترجم: نازنین کینژاد
اما نقش کلونی و باورپذیریاش در این میانه چیست؟
آنها میخواستند مخاطبانشان هنگام نوشیدن نسپرسو به انتخاب خود آفرین بگویند و بدانند که قهوه از کجا میآید و نقش نسپرسو در زنجیرهی تولید قهوه کجاست. توجه به زندگی کشاورزان قهوه و همچنین پایداری کرهی زمین از مهمترین محورهای تلاشهای برند در این زمینه بوده است.
ام بی ای نیوز: سفیر برند یا همان چهرهی برند قرار است به فروش محصولات و خدمات برند کمک کند و در فعالیتهای ارتباطی کنار برند باشد. ظاهر، رفتار و ارزشهای برند در ظاهر و رفتار او جاریست و همین مساله است که او را از سلبریتیها و اینفلوئنسرهایی که برند در تبلیغاتش بهکار میبرد، جدا میکند. براساس موضوع مورد بحث برندها، سفیرشان فردیست که در جامعهی هدف خودش تاثیرگذار است و به عبارت دیگر در حوزهی مورد بحث برند، حرف و عملش یکیست. به عنوان مثال فردی که لباسهایش را از پوست حیوانات تهیه میکند، نمیتواند سفیر برندی باشد که مدافع حقوق حیوانات است.
منبع: www.marketingweek.co