ازسوی دیگر بازاریابی جهانی یک مفهوم بازاریابی است که شامل تلاشهای بازاریابی برای ایجاد یک بازار منحصر به فرد در سایت fieldmarketing سراسر جهان است. خیلی وقت است که بازاریابی محصولات از طریق پلتفرمهای پیامرسان در سطح جهانی باب شده است. موضوعی که اهمیت گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ را دو چندان میکند این است که میتوانید با روشهای مختلف این کار را انجام دهید تا نهتنها فروش شما بیشتر شود، بلکه بتوانید تعامل بهتری داشته باشید و بیشتر دیده شوید. مثلاً لینکهای ورودی به وب سایتتان را میتوانید در سایتها دیگر که مرتبط با کسب و کار شما هستند، قرار دهید. در بازاریابی، برنامهریزی تجاری بلندمدت وجود دارد که تمرکز آن بر وفاداری برند و هزینه سوییچینگ بالا است.
مرحله بعد – که بر مشتریان تمرکز میکند. اما تمرکز بیش از حد و بیرویه بر رویآن باعث تاثیر عکس و نارضایتی مخاطب میشود. در اتوماسیون بازاریابی این ابزارهای دیجیتال و نرمافزارها هستند که به توسعه فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ کمک کرده و باعث بهبود کارایی تبلیغات میشوند. بزرگنماییهایی چون امکانات محصول در مقایسه با سایر محصولات مشابه و خدمات پس از فروش. ویزیتور، نماینده ای برای انجام فروش و فروختن است که می بایست در زمان معرفی محصول، اطلاعات کاملی درباره محصول داشته باشد (فروش نیز با بازاریابی تفاوت دارد که در ادامه به آن می پردازیم). در طی سال های پیش از اینترنت، روشهای جذاب و متنوعِ تبلیغات، در میان تجارتها و تولیدکنندگان رواج یافته است. اگر نمی توانید راهی برای متمایز شدن از دیگران پیدا کنید، شما نیز در میان جمعیت زیادی از برندهایی که در صنعت شما برای جلب توجه مخاطب رقابت می کنند محو می شوید. یکی از این انواع دیجیتال مارکتنیگ، به ویدئو مارکتینگ معروف است که در مقاله نقش ویدئو مارکتینگ در بازاریابی و فروش مفصل به آن پرداخته ایم.
این رشته به رفتار اقتصادی مشهور شده است که هنوز هم علم اقتصاد است، اما با علم روانشناسی و علوم اجتماعی دیگر درآمیخته است. و اگر شما در زمانی که مشتری به دنبال رفع خواسته خویش است، در دسترس او نباشید؛ این یعنی از دست دادن فرصت و از دست دادن سهم از بازار. یعنی ویژگی هایی از محصول که موجب ایجاد آسایش و آرامش او می شود و او می تواند به وسیله هاردی که خواسته های او را پاسخ می دهد، به انجام امور شخصی و کاری خویش بپردازد. بازاریابی محتوایی یعنی با دادن محتوا و اطلاعات و مطالب مفید و مناسب مخاطبان را تبدیل به مشتری کنیم. مخاطب شما چگونه به دنبال پیدا کردن راه حل و یا محصولات مورد نیازش می گردد؟ رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. فکر می کنم اکنون بدانید چرا سئو برای شما و کسب و کارتان مهم است و نقش مهم آن را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ درک نمایید. این نوع از بازاریابی از مقوله های مهم و بروز است و خود به تنهایی یک سرفصل مجزا را می طلبد.
در اثر سرعت تحولات فناوری و گسترش ارتباطات و امکان الگو برداری، میزان شباهت کالاها به یکدیگر هر روز بیشتر می شود و از این نظر فاصله بین رقبا در طبقه خاصی از مشتریان هر روز کمتر می شود. در حالی که تجارت B2C تجارتی است که بین شرکت ها و مصرف کنندگان انجام میشود. در بازاریابی نفوذگر، به جای بازاریابی به طور مستقیم؛ بازاریابان در فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی خود از افراد مشهور، تولید کنندگان محتوا، اینفلوئنسرها یا بلاگرها کمک گرفته و به این ترتیب با یک گروه بزرگ از مصرف کنندگان، نامهای تجاری و سرمایه گذاران ارتباط برقرار کرده و خدمات و محصولات خود را در ابعاد بزرگتری به فروش میرسانند. همچنین به کسب و کار ها این امکان را می دهد تا سریعا به نیار های مصرف کنندگان و تغییر بازار پاسخ دهد. ما می خواهیم در این مقاله به مواردی اشاره نماییم که به شما در شناخت صحیح از سئو کمک نماید و واقعاً بدانید چرا کسب و کار شما در دنیای امروز که فضای دیجیتال به دنیای واقعی همه ما تبدیل شده است به سئو نیاز دارد. به عبارت دیگر، برای این که یک کسبوکار بتواند رقابتی باقی بماند، باید بتواند دست کم بعضی از جنبههای بازاریابی دیجیتال را در خود ایجاد و از آنها استفاده کند.
ناصری در ارائه مقاله خود گفت: طبق نظر متخصصان تنها راهکار برای برونرفت از این وضعیت، بازار کتاب و جذب مخاطب بیشتر و بازاریابی است. در واقع خواسته ی همراه با داشتن قدرت خرید به تقاضا منتج می شود. با تحلیل دادههای خام و جمع بندی آن به صورت اطلاعاتی معنادار و سازمان یافته می توانید پایهای قوی برای تحقیقات بعدیتان ایجاد نمایید. باید بپذیریم که رفتار مصرف کننده با گسترش اینترنت به معنی واقعی تغییر کرده است و نه تنها این تغییرات منجر شده است که یک کسب و کار نیاز به حضور در دنیای دیجیتال داشته باشد؛ بلکه باید برای حضور قدرتمند خویش و برندینگ و بازاریابی خویش برنامه و استراتژی طراحی کرده باشد.
در صورتیکه با نصب یک بیلبورد در بزرگراه نمیتوانید به نتایج دقیقی از تعداد فروشی که از این تبلیغ داشتهاید دست یابید. همچنین میتوانید با ایجاد یک محتوا بر ذهن، افکار و عقاید مخاطبان نیز تأثیر بگذارید و آنها به مشتریهای بالقوه تبدیل کنید. این برند آبجو هلندی همچنین اسپانسر جشنواره تابستانی Coachella، یکی از بزرگترین گردهمایی های این نسل، است. این وب سایت یکی از شناختهشدهترین وب سایتهای برگزارکننده دورههای آموزشی است. برخی از افراد توانسته اند بدون داشتن محلی برای شغل خود ، فقط با یک تلفن همراه هوشمند برای خود کسب و کار پر درآمدی را راه اندازی نمایند . به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه ایمیل مارکتینگ چیست؟ یکی از اولین پذیرندگان بازاریابی اینترنتی در دنیای شرکتی Fortune 500، شرکت Coca-Cola بود. در نهایت ارزش های شرکت همان هایی هستند که موجب می شوند به درک ارزش های شرکت توسط مخاطبان کمک نماید و هزینه های سازمان را در جذب و تبدیل هریک از مراحل سفر مشتریان و هزینه های نگهداشتن مشتری را کاهش می دهد. در این روش فرد تبلیغکننده آگهی را آماده میکند که مخاطبان او با کلیک بر روی آن به وب سایت یا صفحه کسب و کار مورد نظر هدایت میشوند.
بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعهای از تاکتیکها و دستورالعملها گفته میشود که اگر به درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو ( به خصوص گوگل ) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر میشوند. این روش در واقع یک سرمایهگذاری مشترک میان دو یا تعداد بیشتری شرکت برای اشتراک منابع به منظور تبلیغ و فروش محصولات و خدمات است. ارزش های شرکت بیان کننده چشم انداز سازمانی است که از یک طرف به ایجاد جایگاه برند، استراتژی های بازاریابی و کلان سازمان و از طرفی در بر گیرنده وعده های برند در مواجه با مخاطبان بازار هدف در هر تمامی مراحلی است که مخاطبان در طول سفر خویش در کنار سازمان خواهند بود. در ادامه به مهارت های لازم برای انجام بازاریابی آنلاین اشاره میکنم. اما برای آن که بتوانید ترافیک باکیفیتتر و بهینهسازی نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید، باید ابتدا کلیدواژههای مرتبط با کسب و کارتان را به خوبی انتخاب کنید. برای مثال، بهینهسازی توضیحات متا و تگ عنوان یکی از فعالیتهای سئو داخلی سایت به شمار میرود. تولید محتوا روشهای مختلفی دارد که به عنوان مثال میتوان رسانههایی مانند تلویزیون، رادیو، وب سایتهایی که فیلمهای آموزشی یا متنهای تخصصی را ارائه میدهند، اشاره کرد.
شرکت بازاریابی و برندینگ دیجیتالی است که من افتخار آن را دارم به عنوان ریاست هیئت مدیره آن به طراحی و راه اندازی کسب و کارهای دیجیتال بر اساس المان ها و پارامترهای هویت برند و ارزش گذاری شده بر اساس الگوریتم های بهینه سازی شده جهت موتورهای جستجو برای بسیاری از کسب و کارهای این مرز و بوم فعالیت می نماید. امروزه با توجه به پیشرفتهای زیاد در عرصه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای متفاوت آنلاین، شرکتها یا بازارهایی که سایت ندارند، از نظر خیلی از مشتریان قدیمی بوده و به نظر آنها، محصولات مناسبی توسط این کسب و کارها، ارائه نخواهد شد و این تصور را به مخاطب میدهد که شرکت مورد نظر، ضعیف است! در صبح جنیفر لوپز و … اشاره کرد. جنیفر لوپز در حقیقت با ایجاد این چالش سعی در تبلیغ آهنگ جدید خود داشت. در مورد ارتباط ایمیل مارکتینگ و SMM به این جلسه از بلوک ایمیل مارکتینگ کالج مراجعه کنید. بازاریابی شبکههای اجتماعی از دیگر روشهای مناسب و کارآمد برای رشد و توسعه بیش از حد کسب و کار است که حجم بسیار زیادی از مخاطبان را به سمت شما میکشاند. از طریق تولید محتوا و سئو کردن آن می توان ویژگی های محصولات و مزایای استفاده از آنها را برای مشتریان بیان کرد، برندهای گوناگون موجود را مقایسه کرد و…
همان مطلبی که ما در علم بازاریابی به نام سفر مشتری یا Customer Journey می شناسیم که در شکل زیر می توانید آن را مشاهده نمایید. در ازای مشتری راغب: در مدل پرداخت در ازای «مشتری راغب» (Lead)، بازارایابان برای هر مشتری راغب ک تولید کنند، کمیسیون دریافت میکنند. دقیقاً مشابه چالشی که جنیفرلوپز برای تبلیغ آهنگ جدید خود انجام داده است. بدون شک برای موفقیت هر کسب و کاری، برآورده شدن نیازهای مشتریان از طریق تولید محتوای ارزسمند و گیرا از اهداف بسیار مهم بازاریابی محتوایی است. برای همین است که یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی سایت، با برنامه بودن و احترام به قوانین و مقررات موتورهای جستجویی است که شما بیشتر دوست دارید در آن ها رتبه به دست آورید. در حقیقت استراتژی محتوا کلیدیترین و مهمترین گام در شروع بازاریابی محتوایی است. شما در حقیقت با تولید محتوای ارزشمند میتوانید مخاطبان بسیار زیادی را به سمت وب سایت و کسب و کارتان جذب کنید.
علاوه بر آن یکی از ارزش های مورد احترام برای موتورهای جستجو، درک مناسب از از ارزش هایی است که باید یک وب سایت و به طور کلی یک کسب و کار دیجیتالی در مورد مخاطبان مورد نظر و بازار هدف خویش درک نماید در حقیقت منجر شود به تجربه کاربری بسیار مناسب یا همان (UX (User Experience و یا رابطه کاربری مناسب (UI (User Interface، که توجه به هر دو نکته و عواملی دیگر که منجر می شود که یک کسب و کار دیحیتالی بتواند موقعیت مناسبی، در دنیای دیجیتال به دست آورد. این استراتژی از تکنیکهای زمان بری به شمار میرود اما نتیجه مطلوب و اثر بخشی در دراز مدت داشته و حتی ممکن است محتوایی که ساختهاید در آینده نیز بر روی روند نتایج کسب و کار اثر بگذارد.
امکان توقف تبلیغ در زمان دلخواه و فعال کردن آن بهصورت مدیریت شده. برخی از این تبلیغات با توجه بهرسانهای که در آن نمایش داده میشوند، بسیار پرهزینه هستند. از جمله رایجترین آنها میتوان پخش تراکت، چاپ بروشور، تیزرهای تلوزیونی و رادیویی، تبلیغات محیطی مانند نصب بیلبورد در اماکن عمومی، مترو، بر روی اتوبوسها و… این کار سبب افزایش تعداد دفعات خرید در بازه زمانی کوتاهی میشود. این بازدیدها میتوانند منجر به خرید یا هر اکشن دیگری شوند. کلید ایجاد بازاریابهای چندرشتهای این است که گروه را به مجموعهای از مهارتها و دانش و در کنار آن درک عمیق و تجربه در تنها یک یا دو رشته بیشتر مورد نیاز برسانید.
من محمدحسین مهریزدان، دانش آموخته دکتری بازاریابی و سخنران حرفه ای در حوزه بازاریابی و برندینگ و از اساتید مدیریت صنعتی ایران، هستم. برای مطالعه بیشتر در مورد سئو خارجی مطالعه مطلب زیر توصیه میشود. به هر حال، اگر پرسونای مخاطبی را که برای آنها بازاریابی میکنید؛ نشناسید، برقراری ارتباط موثر با آنها دشوار خواهد بود. اینگونه خواهد بود که شما می توانید برای برند خویش، صدای برند را ایجاد نمایید و موجب افزایش اعتماد در مخابین خویش بشوید و این امر به مخاطبان بازار هدف کمک می نماید که شما را به دیگران نیز معرفی نمایند. می توانید در کمتر از 5 دقیقه صفحه تجارت خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، استفاده درست از ابزاری است که می تواند به شما کمک نماید تا سریع تر و چابک تر از دیگر همتایانتان بتوانید در هر مرحله بازاریابی، از جذب تا تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار و کسانی که شما را به دیگران معرفی می نمایند، بهتر و کارآمدتر فعالیت نمایید و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا با بهبود جایگاه خویش در موتورهای جستجو و سئو به یکی از ارزشمندترین اهداف بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به نام پیروزی در لحظه صفر خرید دست یابید که به واقع سرنوشت خرید در دنیای دیجیتال و به صورت کلی اگر بخواهم نظر شخصی خود را بیان نمایم، آینده یک کسب و کار را در دنیای بازاریابی امروز را مشخص و یا تغییر خواهد داد.