به بازاریابی لینکدین مثل بازی اعداد نگاه کنید
بازاریابی لینکدین بیشتر از آن که هنر باشد، علم است و بازی اعداد. بعد از مدتی قواعد بازی دستتان میآید و میفهمید هر بازدید، به چند واکنش و چند تماس و خرید ختم خواهد شد. به این ترتیب میتوانید به جای شرکت در کنفرانسهای تجاری و نمایشگاهها و صرف هزینههای هنگفت، به راحتی برای خودتان رابطه دست و پا کنید و کسب و کارتان را توسعه دهید.
فهرست بازاریابی ایمیلی خود را توسعه بدهید
صاحبان کسب و کار میتوانند با استفاده از لینکدین، روابط حرفهای و شبکهی ارتباطاتشان را تقویت کنند و فهرست بازاریابی ایمیلی خود را توسعه بدهند. میتوانید با جا باز کردن برای لینکدین در استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان، تحولی جدی در روند کارتان ایجاد کنید؛ چون لینکدین برخلاف فیسبوک و اینستاگرام، یک شبکهی حرفهای است که مشخصاً برای ایجاد و تقویت روابط حرفهای طراحی شده است. اینجا نسبت به سایر شبکههای اجتماعی کمتر به فروش یا بازاریابی محصول یا خدمات پرداخته میشود و از تبلیغ مستقیم، هرزنویسی و تحت فشار گذاشتن مشتری برای خرید خبری نیست. به همین خاطر است که بهکارگیری یک استراتژی بازاریابی خاص برای این پلتفرم از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به چند ترفند بازاریابی در لینکدین اشاره کردهایم که به رشد کسب و کار شما کمک میکند.
کاری کنید که مشتری از شما غافل نشود
روی مشتریان و روابطِ بهدقت هدفگذاریشده تمرکز کنید
از کارمندانتان بخواهید به لینکدین بپیوندند
استفاده از قابلیتِ آپدیتهای شامل هزینهی لینکدین به کسب و کارها این امکان را میدهد که پستهایشان را برای تعداد بیشتری از افراد به نمایش بگذارند تا کاربرانی که صفحهی کسب و کار را دنبال نمیکنند هم بتوانند به جمع دنبالکنندگان کسب و کار بپیوندند. از طریق این ابزار علاوه بر دستیابی به مشخصاتی مثل موقعیت مکانی، جنسیت و سن، میتوانید فهرست کاربران را بر اساس اسم شرکت، عنوان شغلی، عملکرد شغلی، مهارتها، مراکز تحصیلی و گروهها دستهبندی کنید.
ارتباط خود را با کسانی که به طریقی از طریق لینکدین به کار شما ابراز علاقه کردهاند، حفظ کنید. صفحهی کاریتان را روزانه بهروز کنید و به صورت هفتگی پستهایی باکیفیت بگذارید تا اسمتان مدام جلوی چشم شبکهی روابطی باشد که در لینکدین برای خود دست و پا کردهاید. مردم دلشان نمیخواهد کسی در لینکدین مزاحمشان شود، به خاطر همین تمام تلاشتان را بکنید که شما را کشف کنند. از استراتژیهای بازاریابی محتوا و بازاریابی درونگرا برای این شبکهی اجتماعی استفاده کنید.
کارشناسان توصیه میکنند که بعد از اضافه شدن هر عضوی به شبکهی لینکدین کسب و کار، پیامی با متنی از پیش طراحیشده برای او ارسال شود که عضو جدید را به عضویت در فهرست بازاریابی ایمیلی دعوت میکند. لینکدین به شما اجازه میدهد که از این طریق، هر بار همزمان برای ۵۰ نفر پیام بفرستید. در پیامتان لینک مستقیم برای ثبت ایمیل را قرار دهید و به مخاطب نشان دهید که این یک بدهبستان است و در صورت عضویت در فهرست، چه چیزی عایدش میشود.
در قلمروی تبلیغات دیجیتال، هدفگذاری مشتری در لینکدین به شکل موازی با سایر پلتفرمها صورت نمیگیرد. اینجا بهتر است فقط روی مشتریانی تمرکز کنید که در صدر فهرست هدفگذاری شما قرار میگیرند و میدانید که به احتمال زیاد، کالا یا خدمت شما را خریداری خواهند کرد. مثلاً اگر کارتان فروش نرمافزارهای پشتیبانی از مشتری به کسب و کارهای کوچک در آمریکاست، میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را طوری طراحی کنید که فقط به کسب و کارهایی نمایش داده شود که زیر ۱۰۰ کارمند دارند و در آمریکا هستند یا از این گروه مخاطب، تبلیغات شما فقط برای مدیرانی از شرکتهای مذکور نمایش داده شود که عنوانهای شغلیشان مرتبط با پشتیبانی از مشتری است.
منبع: www.businessnewsdaily.com