اینفلوئنسر مارکتینگ دارای مزایای مختلفی است که سبب شده طی سال های اخیر بسیاری از کسب وکارها به سراغ تبلیغات از این طریق بروند. شما میتوانید با تعیین پرسونای خریداران خود، دقیقاً در محیطهایی که حضور دارند به سراغ آنها بروید و از طریق کانالها به آنها متصل شوید. مخاطبان بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، استفاده بسیاری از اینترنت دارند. همچنین بر اساس آمار منتشر شده در سال ۱۳۹۶، ۳۳ میلیون نفر از جمعیت ایران با موبایل به اینترنت متصل میشوند. بر اساس مطالعات Forrester Research، تقاضا برای مهارتهای مارکتینگ آنلاین در پنج سال گذشته، تقریبا دو برابر شده است. مهمترین قسمتهای سئو خارجی، بکلینک سازی و کمپینهای ایمیل مارکتینگ و فعالیت در شبکههای اجتماعی است. بازاریابی درون گرا بسیار کلیتر از مدل آنلاین آن است. این افزایش استفاده از اینترنت باعث شده که نوع خرید مردم نیز از خریدهای فیزیکی و حضوری به خرید آنلاین تغییر کند. اگر در یک حوزه تخصص دارید، برای تغییر جایگاهتان لازم است تا کمی تلاش کنید و سپس وارد شاخههای دیگر آن شوید.
ازآنجاییکه در این نوع بازاریابی احساسات در تصمیم خرید نقشی ندارند، درک خریداران و نحوه تصمیمگیری سازمانی آنها در تصمیم خرید ضروری سایت fieldmarketing است. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام میشوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است. هم اکنون بیش از نیمی از مردم جهان، یک کاربر آنلاین هستند و فعالیتهای خود را از طریق گوشیهای هوشمند یا لپتاپ انجام میدهند. بازاریابی از طریق رسانه های جمعی: این روش به تبلیغ برند از طریق قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی، برای افزایش دادن آگاهی به نام، جذب و نگهداری مشتری که به ایجاد کسب و کار برای خودتان ختم میشود. مصرف کنندگان مدرن انتظار دارند که رویکردی ساده، متحد و مداوم در تمام رسانه های دیجیتال – وابسته به مقادیر پدیده بازاریاب داده ها در نوک انگشتان خود باشد تا هر جنبه ای از برنامه رقابت شما را آگاه کند. نه تنها در ایران بلکه در پیشرفتهترین کشورهای دنیا نیز هنوز رادیو زنده است و به عنوان یک رسانه و کانال برای دیجیتال مارکتینگ قابل استفاده است.
در اسرع وقت با کارشناسان نوین مارکتینگ تماس بگیرید. بازاریابان دیجیتال و به ویژه کارشناسان بازاریابی آنلاین، به این میزان گسترده استفاده از اینترنت باید توجه کنند. جهت اطمینان بیشتر، کافی است نام او را در اینترنت جستجو نمایید تا آشنایی بیشتری با ایشان داشته باشید. در بخش reach هدف جذب مشتریان یا آشنایی اولیه آنها با خدمات است. در این بخش میتوان از شبکههای اجتماعی، صفحات فرود، بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ یا… دیجیتال مارکتینگ از این نوع را میتوان در بیلبوردهای الکترونیکی یافت که بسیار رایج شدهاند. عادل طالبی فعالیت خود را در سال 1379 آغاز کرده و اکنون استارتآپ و کسبوکارهای اینترنتی بسیار خوبی نظیر تیزلند، میم، کتاب مارکت، هوپا مارکت و… در بعضی موارد، استراتژی و برنامه ممکن است در یک سند گنجانده شود، به ویژه برای شرکتهای کوچکتر که فقط ممکن است یک یا دو کمپین اصلی را در یک سال انجام دهند. بازاریابی دیجیتال امروزه بسیار گسترده انجام میشود. دادهها و بینشهایی که از کمپینهای بازاریابی دیجیتال خود به دست میآورید بسیار باارزش هستند. مدیریت یک صفحه اینستاگرام ممکن است به پیچیدگی چیزی که مشاهده میکنید نباشد و قواعد و اصول خود را دارد.
بلکه باید به کمک این روش مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. این موارد میتوانند شامل تخفیفات، کمک هزینه ها، دوره و گزینه های پرداخت و شرایطاعطای اعتبار باشند. اما با وجود اهمیت بازاریابی از نزدیک یا محدود، متخصصان بازاریابی همواره هشدار می دهند که بازاریابی از نزدیک، اگر بیش از حد از نظر تعداد و حجم و یا به صورت غیرمسئولانه استفاده شود، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و مصرف کنندگان با دریافت پیام های اولیه یک شرکت به عنوان هرزنامه یا Spam با دریافت پیام های اضافی بعدی موافقت ننموده و ما یک سرنخ مهم تبلیغاتی و یک مشتری بالقوه را از دست خواهیم داد.
خوشحالی بارش برف باعث شد تصمیم بگیرم موضوع ایمیل را به مربوط به فروش یک محصول آموزشی بود عوض کنم و به این جمله تغییر بدهم: روز برفی. چه چیزی باعث میشود دربارهی این مشکل اینگونه فکر کنید؟ همینطور مشخص میکند که شرکت به کدام بخشها خدماترسانی بهتری خواهد داشت و باعث میشود که خدمات و محصولات متناسب با بازار طراحی شود. در یک استارتاپ یا کسب و کاری کوچک ممکن است یک دیجیتال مارکتر همه مسئولیتهای بازاریابی دیجیتال را برعهده بگیرد؛ اما در سازمانهای بزرگتر به مرور برای هریک از کانالها و تاکتیکها متخصصینی خاص به وجود میآید. در هریک از این مراحل، اهداف و کانالها و روشها بازاریابی متفاوت خواهد بود. چارچوبی در حوزه اهداف و کانالهای این حوزه مرسوم است به نام چارچوب (RACE (Reach-Act-Convert-Engage. از تاکتیکهای مرسوم است. بازاریابی تلویزیونی نیز بسیار رایج و مرسوم بوده و هست و به دلیل مخاطبان زیادی که سالها در بین عموم داشته بسیاری از کسب و کارها را ترغیب به استفاده از این کانال کرده است و به همین دلیل است که هزینههای سرسامآوری را به شرکتها تحمیل کرده و سازمانهای کوچک یا نوپا توانایی پرداخت آن را ندارند. استفاده از رادیو برای مخابره یک پیام تبلیغاتی میانبرنامهای و یا حتی اسپانسرینگ یک برنامه میتواند روش بسیار کاربردی باشد.
در نتیجه این فعالیت افراد و تیم ها در زمان های کوتاهی بخش های کاری خود را تکمیل کرده و سرعت انجام فعالیت ها به طرز چشمگیری افزایش می یابد. کمک به تقویت برند شرکت از طریق مدیریت برند، رسالتی است که گروه کلید آن را برای کسب و کارها محقق ساخته و در نهایت نگرشهای مثبت و وفاداری مشتریان را به شرکت ها هدیه می دهد. بنابراین اگر شرکت شما B2B است، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید بتواند از طریق وبسایت و پشتیبانی از کانالهای دیجیتال با کمک سئو، باارزشترین سرنخها را برای فروشندگان خود جذب و تبدیل کند. همچنین امکان تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل، توسط دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.
در ادامه بررسی خواهیم کرد که برای هر کدام از کسبوکارها دیجیتال مارکتینگ چگونه میتواند مؤثر باشد. درنتیجه استفاده از استراتژیهای ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و گوگل ادز و همچنین بازاریابی محتوا میتواند برای بیزینسهای B2B بسیار مناسب باشد. به عنوان یک بازاریاب اگر تسلطی به نحوه فروش یک محصول نداشته باشید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت فیزیکی فعالیت کنید، موفقیت شما بسیار پایین خواهد بود. بازاریاب مویرگی: بازاریاب مویرگی همان عمده فروشی است که مسئولیتهای بیشتری بر عهده دارد. بازاریابی آنلاین یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصتهای شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. در این زمینه، گزینههای بسیار زیادی در کنار فرصتهای یادگیری وجود دارد و در نتیجه میتوانید از مهارتهای خود بهترین استفاده را کنید.
این فرآیند از لحظهای که شخصی در وبسایت شما وارد میشود تا لحظهای است که خرید میکند. آنها بهسادگی به دنبال محصول یا خدماتی هستند که زندگی آنها را کمی آسانتر کند؛ بنابراین روی تسریع فرآیند خرید توسط مشتریان باید تمرکز کنید. در بخش Act هدف آن است که مشتری اولین خرید خود را انجام دهد و به قولی فعال سازی شود. میتوان در این بخش استفاده کرد. ۱۸۸۵- جان دیر اولین مجله مخصوص مشتریان با نام The Furrow را منتشر کرد. او به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و در این زمینه در مجله فرادرس به تولید محتوا میپردازد. آژانس و آکادمی دیجیتال مارکتینگ منتوریکس براساس آخرین به روزرسانیهای دوره دیجیتال مارکتینگ گوگل و ابزارهای بازاریابی دیجیتال تدوین شده است تا یک دوره جامع دیجیتال مارکتینگ را در اختیار کارآموزان خود قرار دهد تا دیدگاه خوبی نسبت به آیندهی شغلی خود داشته باشند و کنترل آن را از همین الان به دست بگیرند و روزی ناخدای کشتی خود شوند. هنگام خرید، مصرفکنندگان از شما میخواهند توضیح دهید که چگونه نرمافزار و ویژگیهای آن سودمند خواهد بود. تصمیمی که مصرفکنندگان میگیرند، در مقایسه با کسبوکارهایی که محصولی را از طریق بازاریابی B2B میخرند، بیشتر بر حسب احساسات است. بازاریابی دیجیتال تا حدودی با بازاریابی اینترنتی و راهکارهای ویژه مثل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بنرهای اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات با موبایل، سئو، کمپین های پرداخت فقط با کلیک کردن، پیام و یا هر برنامه ای که از طریق اینترنت تهیه شده باشد، هم معنی می باشد.
بازاریابی پیامکی نیز با اینکه با اصول مارکتینگی درست میتواند بسیار موثر باشد؛ ولی در صورت استفاده نابجا ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای افراد شود و اثری منفی بجای گذارد. سئو به بکارگیری اصول و تکنیک برای مدیریت وب سایت می باشد به گونه ای که کاربر با ساده ترین سرچ بتواند از طریق موتورهای جست و جو به وبسایت دسترسی پیدا کند. چرا که هرچقدر دسترسی به فضای آنلاین راحتتر شود، تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ هم بیشتر میشود. سپس میتوانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید. میزان بودجه لازم به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد.
البته این مسئله تا حد زیادی به موضوع هم بستگی دارد و یک قاعده ۱۰۰ درصد درست نیست! آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز است؟ همچنین خواندن بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ میتواند باعث پیشرفت شما در این زمینه شود. هر چند همین بازار نو و رو به رشد باعث شده تا با شکاف مهارتهای دیجیتال مواجه شویم. شما احتمالا با برخی از مارک های مورد علاقه خود که فعالانه بازاریابی اینترنتی درونی را انجام می دهند، مواجه شده اید. در صورت انتخاب مخاطبین هدف اشتباه، مارکتینگ با شکست مواجه خواهد شد. نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ۳. دلایل اصلی خرید از شما چیست؟
در ایالات متحده میانگین شنیدن رادیو به طور سرانه 2 ساعت در روز است. هرچند که داشتن یک محصول خوب ، پایه آمیزه بازاریابی است ، اما بدون داشتن قیمت ، ترفیع و مکان ارائه مناسب ، توانایی فروش محصول به تعداد مناسبی از مشتریان فراهم نخواهد شد. بازاریابی محتوا در مورد ایجاد یک رابطه پایدار و قابل اعتماد با مشتریان شما است که به طور بالقوه می تواند منجر به فروش محصولات زیادی در طول زمان شود، نه تنها انجام یک معامله. مثلاً هنگامی که شما همزمان هم در رادیو و هم در تلویزیون و هم در بیلبوردهای شهر تبلیغ کردهاید نمیتوانید به طور دقیق بدانید چند نفر تبلیغ شما را دیدهاند، چند نفر از طریق آن از شما خرید کردهاند، به طور تفکیک شده چند نفر از رادیو و چند نفر از بیلبورد از شما خرید کردهاند و … به عنوان مثال در شهر تهران شما روزانه بیش از 4000 سازه تبلیغاتی از قبیل بیلبورد، استرابورد و… به عنوان یک مدیر، دغدغهی استخدام، مدیریت و تحمل هزینهی دائمی تیم دیجیتال مارکتینگتان را نخواهید داشت. هماکنون همورا، با راهاندازی یک تیم بسیار حرفهای و مسلط بر دانش صحیح امروزی، تحت نام «منتوریکس» خدمات منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه میدهد.
بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصتهای شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای پیوسته و مداوم در بازار است؟ دیجیتال مارکتینگ چقدر هزینه دارد؟ اگر هم بخواهید از کانالهای تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان استفاده کنید میتوانید با بازدهی خیلی خوبی با دریافت آمار دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجهای که میخواهید بگیرید یا تعداد کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد میکنید. مثلاً خیلی جذابتر میبود اگر برای کسی که تا به حال شما را نمیشناخته پیامی برای جذبش ارسال کنید و برای کسی که قبلاً از شما خرید داشته است پیامی برای تشکر یا تخفیف ویژه بدهید که مجدد از شما خرید کند. ۱. نکتهای منفی درباره بازاریابی آفلاین آن است که به طور کلی خیلی سخت میشود پیامی را سفارشی سازی شده و هدفگیری شده به بخش خاصی از مشتریان رساند.