بهترین استراتژی های بازاریابی که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

هدف از بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، ارتباط نزدیک با مشتری و تولید لید فروش سایت fieldmarketing است. مشتری هدف رستوران ها همه مردم هستند. مرحله نهایی نیز این است با نظرسنجی، محتوای هوشمند و نظارت بر کانال های اجتماعی خود خدماتی فراتر از انتظار مشتریان به آن ها ارائه نمایید. «هزینه به ازای مشاهده» (Cost Per View | CPV): هر بار که ویدیوی تبلیغاتی شما مشاهده شود، به ازای آن هزینهای پرداخت میکنید. واقعیت این است که نسبت به سال های قبل مردم چند برابر وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. نمایشگاه بینالمللی گردشگری ژاپن (جاتا) ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه ۱۴۰۱ در شهر توکیو و نمایشگاه فرانسه (تاپ رزا) ۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در پاریس برگزار میشود که این گردهمایی بهمنظور آشنایی دفاتر خدمات مسافرتی از چگونگی برپایی غرفه ایران در نمایشگاههای بینالمللی کشورهای فرانسه، ژاپن و اسپانیا، چگونگی حضور فیزیکی و مجازی دفاتر خدمات مسافرتی در این نمایشگاهها و تشریح برنامههای جنبی به همت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد.

بازاریابی محتوای یک اصل ضروری، برای بازاریابی وبسایت شما در فضای آنلاین است.این روش یک اصل ویژه در معرفی برند و کسبوکارها قلمداد میشود. حتی ممکن است در یک شرکت کوچک، یک متخصص کارهای بسیاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ که توضیح دادیم را انجام دهد. حضور در این دوره ی آموزشی که یکی از به روز ترین گرایش ها در جهان محسوب می شود به کلیه ی صاحبان کسب و کار، کارآفرین ها، مدیران فروش و مشاوران بازاریابی و برند و همه ی فعالان و علاقمندان در حوزه بازاریابی توصیه می شود . متخصصان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را به مانند چتری می دانند که همه فعالیت های حوزه دیجیتال تحت پوشش آن قرار می گیرد.

حتی اگر آن ها از نیاز خود به آن محصول خبر نداشته باشند. طراحی وب یک زمینه کاملاً فنی است که در بسیاری از موارد نیاز به سواد بالا دارد. بسیاری افراد در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می کنند و متخصصان این روش را برای رشد یک کسب و کار آنلاین فوق العاده می دانند. هدف از معرفی بازاریابی درونگرا در این قسمت این است که شاید بسیاری از افراد بازاریابی درونگرا را با بازاریابی دیجیتالی که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت یکسان بدانند. امروزه هر کسب و کاری چه فروشگاهی کوچک و چه یک سازمان بزرگ خود را دور از مسائل بازاریابی و فروش نمی داند و نیاز به مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی برای تمامی کسب و کارها احساس می شود.

بازاریابی درونگرا یک اصطلاح کلی است که تقریباً همه انواع بازاریابی را در بر می گیرد. در حالی که تقریباً غیرممکن است که یک تجارت کاملاً از هرگونه نظر منفی اجتناب کند، مطالعه هاروارد ثابت می کند که پاسخ دادن به نظرات منفی می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. مثلا ممکن است رستورانی لاکچری باشد و مشتریانش به صورت غالب افراد جامعه با وضعیت مالی خیلی خوب باشند. البته ممکن است که رستورانی با شرکتی یا سازمانی همکاری کند اما به طور کلی نوع کسب و کار همین است. دلیل اینکه تنها به این موارد بسنده شده این است که اولا در اینجا نمی خواهیم بحث تخصصی بازاریابی دیجیتالی را داشته باشیم زیرا ممکن است از حوصله خارج شود و دوما در ادامه می خواهیم مشخصا در مورد رستوران ها بحث را داشته باشیم و مواردی که اعلام نشده کاربرد چندانی در رستوران ها ندارد. قبل از اینکه با خودتان بگویید ایمیلها دیگر مورد توجه مخاطبان نیستند و… اکنون که با بحث دیجیتال مارکتینگ تا حدودی آشنا شدیم بیایید یک بار دیگر و به صورت کامل تر تعریف بازاریابی درونگرا را برای شما مطرح کنیم. قبل از اینکه بحث دیجیتال مارکتینگ را برای شما باز کنیم می خواهیم با مبحثی آشنا شویم به نام بازاریابی درونگرا.

باید بگوییم که تفاوت های جزئی ای بین آن ها وجود دارد و زمانی که با کسب و کارهای گوناگون در مور تاثیر این تفاوت ها بحث کنیم متوجه می شویم که همین تفاوت های جزئی چقدر در کسب و کارها تاثیر بزرگی دارد. در این حالت پست های ذخیره شده در قسمت آرشیو اینستاگرام شما تا هرزمانی که آرشیو آنهارا بردارید ،ماندگار بوده و قابلیت تماشا کردن دوباره آنها وجود دارد. برای تبلیغات در سایت های مختلف روش های بسیار زیادی وجود دارد. بازاریابی همیشه یک معنی دارد : ارتباط با مخاطب در بهترین زمان و بهترین مکان. از طرف دیگر فرض کنید شما همان تبلیغ را در کانالی قرار دهید که اعضای آن گروه افرادی هستند که محل زندگی آن ها در نزدیکی مکان رستوران شما است. اگر امتیازات بازاریابیای دارید که در حال اجرا هستند، مانند وبسایتهای ایجادکنندهی ترافیک یا شبکههای طرفدار در رسانههای اجتماعی یا هرجای دیگری، بازاریابی پورسانتی روش بسیار خوبی برای استفاده از آنهاست. طبق بررسی انجامشده، برخی از اساتید دوره بسیار حاذق و زبده هستند، ولیکن برخی از آنها تجربه بسیار زیادی ندارند. شرکتها برای بقا و توفیق نیاز به ارائه ارزش بیشتری به مشتریان نسبت به رقبا هستند، ارزش، مقایسه بین هزینه ها و فایده هایی است که از سوی مشتری صورت می گیرد و ملاک انتخاب آنها است.

فعالیت هایی که شما در رسانه های اجتماعی به منظور رشد برند و محتوای تان انجام می دهید را می گویند. این روش برخلاف روشهایی مانند تبلیغات اینترنتی نیاز به بودجه و هزینههای زیاد ندارد و حتی به صورت رایگان هم میتوان به ایمیل مارکتینگ پرداخت. برای مثال فرض کنید که کالای مورد نیاز مخاطبین خود باکیفیت و بسته عالی در زمان مناسب و با قیمتی باور نکردنی را در دسترس مخاطبین خود قرار میدهید اما تعداد اندکی از افراد این کالا را خریداری میکنند. اگر شما از تبلیغات پولی نیز استفاده کنید سریع تر به نتیجه می رسید؛ گرچه پیشنهاد ما این است که فعلا این مورد را کنار بگذارید و روی فعالیت های ارگانیک (رایگان) مانند محتوای خوب، سئو و رسانه های اجتماعی تمرکز کنید تا موفقیت های بعدی شما پایدار باشد.

به عنوان نمونه به اینستاگرام سایت نوین که در زمینه ارائه و آموزش خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند، نگاهی داشته باشید. اگر می خواهید در بهترین زمان و بهترین مکان مشتریان خود را به دست بیاورید شک نداشته باشید که امروز آن مکان، فضای آنلاین است. یکی از مهم ترین قدم ها در سئو ثبت مکان در نقشه گوگل یا سئوی محلی است تا بهتر بتوانید مشتریان هدف تان را جذب کنید. این مرحله با ابزارهایی مانند وبلاگ، سئو و نشر در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. این یکی از رایج ترین ابزارهایی است که توسط سازمانها برای بازاریابی استفاده می شود. اما به خاطر داشته باشید که پیاده سازی این روند خیلی هم ساده نیست و ایجاد هماهنگی، سخت، زمان بر و هزینه بر است. در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزار های تحلیلی میتوانید تعداد دقیقی از افراد که صفحه ی اصلی وبسایت در زمان مشخصی مشاهده کرده اند اطلاع داشته باشید یا اینکه با چه دستگاهی (کامپیوتر،موبایل) و از کدام کشور وارد وبسایت شما شده اند. برای این که شما کاملاً به بازاریابی اینترنتی وارد بشین، لازمه که خلاقیت و ایده جدید داشه باشین.

اکنون دیگر درک می کنید که چرا به دنبال تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا هستیم. اگر به دنبال یک مرجع مناسب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ، در همه شاخهها هستید، فکر میکنم مقالات آموزشی و دورههای جامع وب سایت novin بهترین انتخاب هستند. همچنین ثبت وقایع و رویداد مشتری در سیستم مدیریت روابط مشتری باعث می شود تا ارزش طول مشتری (CLV) به راحتی محاسبه گردد، همچنین میتوان برنامه ها و پیشنهادات جذاب را برای آنها ارائه نمود و با توجه به پاداش های ارائه شده، میزان وفاداری مشتریان را افزایش داد. با ایجاد اعتماد در بین مخاطبان تان، آنها به سادگی در عضویت ایمیلی شما مشترک می شوند، پیشنهادات محتوایی شما را بارگیری می کنند، شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کرده و احتمالاً وارد چرخه فروش شما خواهند شد. در اوایل شروع وب سایت بامیلو، وارد هر وب سایتی که میشدید تبلیغ بامیلو در گوشهای به چشم میخورد. به همین دلیل میتوانند از فروش محصولات خریداری شده در مقیاسهای کوچکتر (با قیمتی بالاتر) سود بیشتری ببرند. ایجاد کنید. یک یا چند دستهبندی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آنها بگذارید، آنها وارد فانل فروش کنید تا بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

فقط کافی است در یکی از زیرشاخههای آن وارد شده و در آن متخصص شوید. در تولید محتوا شما برای سایتتان محتوا تولید میکنید اما با بازاریابی محتوا سعی می کنید که با استفاده از محتوای که تولید کردید کاربرانی که وارد سایت تان می شوند را به مشتری تبدیل کنید یا آنها را وادار به انجام کاری داخل سایت تان کنید. در این نوع مارکتینگ که بسیار در افزایش فروش نیز موثر است یکی از مشتریان فعلی تجربه مثبت خود را به مشتری دیگر انتقال میدهد، آن شخص مشتری شما میشود و او هم تجربه مثبت خود را به فرد دیگری انتقال میدهد و این زنجیره ادامه پیدا میکند. در تمامی استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، باید اعتماد مخاطب را با ارائه محتوای مناسب جلب و در انتهای کار، اقدام مناسب را از او درخواست کرد. درواقع این فرآیند از «یکی از کارهایی که بازاریابی انجام می دهد» به «کاری که بازاریابی باید انجام دهد» تبدیل شده است.

این بخش مربوط به تبلیغات و مجموعه اطلاعاتی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرند تا از آن طریق حس علاقه در آنها ایجاد گردد. برای انجام این کار ابتدا لازم است یک شرکت بازاریابی اینترنتی پیدا کنید که بتواند به شما جهت انجام بازاریابی اینترنتی کمک کند و استراتژی درستی با توجه به بودجهتان ارائه دهد؛ اگر در این زمینه کمک خواستید، کارشناسان مجموعه 5درصدیها در خدمتتون هستن. این شخص باید درک قویای از استراتژیها و ابزارهای بازاریابی فعلی داشته باشد و بتواند کمپینهای بازاریابی دیجیتال یکپارچه را از زمان شروع تا زمان اتمام کار با در نظر گرفتن بودجه به درستی رهبری کند. از سایت رستوران تان بگیرید تا همه ابزارهای آنلاینی که به معرفی رستوران خود می پردازید مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… پاسخ به سوالاتی که مخاطب شما در قسمت کامنت ها قرار می دهد و یا پاسخ به نظراتی که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود از این نوع است. در این مطلب ابتدا تا حدودی با دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم و سپس به کاربرد های دیجیتال مارکتینگ در رستوران داری می پردازیم. فرض کنید شما می خواهید برای رستوران یا فست فود خود تبلیغاتی در فضای مجازی انجام دهید.

اجازه دهید ابتدا مخاطبین هدف رستوران را مشخص کنیم. ایمیل ها اغلب با هدف ترویج محتوا، معرفی خدمات، ارائه تخفیفات و اطلاع رسانی رویداد استفاده می شود. این مرحله نیز با فرم ها، صفحات فرود و CTA ها صورت می گیرد. دیجیتال مارکتر ها می گویند بازاریابی دیجیتالی برای هر کسب و کاری و در هر صنعتی کار می کند. البته در اینجا بحثی داریم که برخی رستوران ها و کسب و کارهای مشابه مخاطبان خاصی دارند. ابزارها و تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ فراتر از مواردی است که در اینجا ذکر شد. یکی از دلایلی که موشن گرافیک ها باعث رشد سریع سایت شما میشوند آن است که ب طور کلی محتوای تصویری خیلی راحت تر باعث جلب اطمینان مخاطبان میشود و موشن گرافیم نیز از این قانون مستثنی نیست. در این الگو تبلیغات در قالب یک پیام کوتاه و موجز دربازه زمانی کوتاه به صورت گسترده و تصاعدی منتشر میشود. جذب مخاطب، تبدیل مخاطب به لید فروش، تبدیل لید به مشتری و در نهایت ارائه ارزش فراتر از انتظار به مشتری چهار مرحله بازاریابی درونگرا است. ارزش ملاک انتخاب مشتری است و مقایسه ای است که مشتریان بین هزینه هایی پرداختی در مقابل فایده های دریافتی قائل می شوند (شکل شماره یک).

یک از راه هایی که شما می توانید به کمک آن ترافیک سایت خود را بالا ببرید تبلیغات کلیکی است. ابزار هایی مثل Heat Map، گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر و . رایج ترین ابزار تبلیغات کلیکی ادوردز گوگل ( Google AdWords ) است. صرف نظر اینکه شرکت شما چه چیزی می فروشد، دیجیتال مارکتینگ شامل شناسایی شخصیت خریداران برای درک نیاز آن ها و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است. آیا شرکت در این دوره پیش نیاز خاصی لازم دارد ؟ آیا دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری مناسب است؟ امروزه یکی از ارکان هر کسب و کاری، بخش دیجیتال مارکتینگ آن است. و در نتیجه سبک زندگی آن ها تغییر کرده است و می توان اینگونه در نظر گرفت که احتمال خیلی زیاد روش های خرید آن ها نیز تغییر کرده است. دقیقاً کاری که نیمی از فروشگاههای ایرانی انجام داده و بازخورد خوبی نمیگیرند… بهعنوانمثال فردی که در زمینه محتوا بازاریابی میکند با استفاده از تولید پست و کتاب الکترونیکی این کار را انجام دهد. راستش را بخواهید اگر بخواهم کل این مقاله را در مورد دیجیتال مارکتینگ و روشهای آن صحبت کنم، احتمالا باید در حدود 3 برابر چیزی که تا الآن نوشتهام، متن بنویسم!