بررسی Omnisend – بستر بازاریابی ایمیل: یک مرور کلی

در بازاریابی سنتی، شرکت ها مجبورند تنها به محتواهای متنی و چند قطعه تصویر اکتفا سایت fieldmarketing کنند. امروزه عجیب به نظر می رسد که یک برند تجاری یا حتی یک شرکت در ابعاد متوسط، هیچ وب سایتی نداشته باشد. فرآیند استفاده از تلفن برای تولید و ایجاد سرنخ های فروش، ایجاد فروش یا عمل جمع آوری اطلاعات بازاریابی میباشد. همه میدانند که در طول چند دهه گذشته با پیشرفت های دنیای دیجیتال، سبک زندگی مردم در همه حالات از جمله نحوه خرید و فروش اجناس و خدمات، روش های ارتباطی، اشتغال و حتی سرگرمی ها دستخوش تغییرات بنیادی بوده است. علاوه بر تولید و فروش در گستره جغرافیایی یک کشور، همان محصول بدون تغییر، به یک یا چند کشور دیگر هم صادر میشود. بیشتر تمرکز اینستاگرام بر روی ارائه محتوای بصری و تصویری می باشد و شاید همین موضوع هم باعث محبوبیت این شبکه اجتماعی شده است.

همچنین بازاریابی تمایل به تمرکز به عمده مخاطبان (یا هر موضوعی در اینباره) دارد در حالیکه فروش علاقمند به تمرکز بر ارتباط شخصی و یا در گروه های کوچک با مشتریان احتمالی دارد. اگر شما یک کسب و کار کوچک با بودجه محدودی را اداره می کنید، احتمالاً بر روی شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو بیشتر سرمایه گذاری خواهید کرد زیرا با کمترین هزینه، ROI بیشتری حاصل می شود. برای مثال شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالاتیکس، موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی شرکت خود را رصد کنید. بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی باشد. همچنین می توانید به بازخوردها و کامنت های آنلاین مخاطبان خود واکنش مناسب نشان دهید.

به کمک ایمیل مارکتینگ میتوان در لحظه وارد دنیای شخصی مخاطب خود شوید و محصول خود را به او نشان دهید زیرا ایمیل اولین چیزی است که مخاطب آن را محیط کاملا شخصی برای خود میداند. در اینجا کاملا از طریق direct marketing برای هر نفر، آنچه را که می خواهد ارائه می شود. مرحله بعد تعیین گروه مخاطب و ارائه راهکارهای بازاریابی در چهار شاخه: محصول، قیمت گذاری، توزیع و ارتباطات با استناد به تحلیل داده های به دست آمده است. چیزی که در روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی مقدور نبود. در روش های سنتی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی، نمی توانید انتخاب کنید چه کسی تبلیغات شما را مشاهده کند. نوع دیگر آن همان مقالات یا پست هایی است که درباره شما در وب سایت های دیگر نوشته می شود. زمانی که شما به جای استفاده از تبلیغات بالاپر (pop-up ads) که بسیار آزاردهنده هستند، رو به وبلاگ نویسی و تولید محتوای مناسب می آورید یا اینکه تاکید بیشتری بر بازاریابی ویدئویی دارید تا آگهی های تجاری، از بازاریابی ربایشی بهره می برید.

بسیاری از افراد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی (آنلاین) را یکسان میدانند، در حالی که دیجیتال مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ دو مبحث متفاوت هستند، در بازاریابی اینترنتی فرایند کار تنها با استفاده از بستر اینترنت (مثلا سایتها و شبکههای اجتماعی) انجام میشود ولی در بازاریابی دیجیتال این فرایند علاوه بر ابزارهای آنلاین با استفاده از تمام پتانسیل بستر دیجیتال انجام میپذیرد، در حقیقت اینترنت مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ است. برای مثال، بر سفر مشتری تمرکز بیشتری داشته باشید تا فاصله زمانی که مشتری بالقوه وارد وب سایت شما می شود تا زمانی که خرید صورت می گیرد را کاهش دهید. امروزه کمتر مدیری اهمیت تبلیغات دهان به دهان را نادیده می گیرد.

هرچند امروزه بیشتر کسب و کارها ترجیح می دهند بیشتر از ابزار دیجیتال آنلاین مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. همانطور که گفته شد، دیجیتال مارکتینگ دارای مزایای بسیاری می باشد که با استفاده از ابزارها و استراتژی های گوناگون صورت می پذیرد. حال با توجه به بازار رقابتی بکارگیری روش های به روز و پیشرفته برای موفقیت در کسب و کار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارها و استراتژی های خاص و منحصر به فرد در زمینه بازاریابی اینترنتی به شما در شناخت بازار هدف و رسیدن به موفقیت کمک شایانی خواهد کرد. از نتایج آماری برای ارتقا استراتژی های خود استفاده کنید. آیا بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها یکسان است؟ در این نوع بازاریابی، تبلیغات با ظاهر و محتوای پلتفرمی که در آن ارائه می شود، هماهنگ است. به زبان ساده زمانی که شما از یک کانال دیجیتال خاصی استفاده می کنید و نرخ بازگشت سرمایه ROI مناسبی حاصل نمی شود، می توانید درباره ادامه فعالیت خود در آن کانال تصمیم گیری کنید. از طرفی نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا بسیار بالا است. به همراه یک سال پشتیبانی به صورت رایگان است.

فهرست سازی: این مورد اشاره دارد به ایجاد کردن یک پایگاه داده ی متشکل از مشترکین، یعنی کسانی که وقتی در ای زین شما شرکت می کنند یا در مقابل دادن آدرس ایمیلشان به شما امکان دانلود رایگان دارند، به فهرست آن پایگاه داده وارد می شوند. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، فرایندی است که طی آن یک سایت تلاش می کند خود را به رتبه اول نتایج موتور جستجو برساند تا ترافیک بیشتری به سمت سایت خود جذب کند. ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع و گوناگون می باشند که باید به صورت اصولی و صحیح از آنها استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. » نرخ باز شدن ایمیل افزایش پیدا میکند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و فراگیر شدن ابزارهای دیجیتال و اینترنت، راه اندازی کسب و کار آنلاین برای کلیه مشاغل به یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. اگر شما محصولات و خدمات را به مشتریان حقیقی ارائه می دهید، احتمالاً ترجیح می دهید استراتژی های دیگری را دنبال کنید. ما در پونه مدیا با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ، بیشترین پیشنهادات را با توجه به نوع کسب وکار شما ارائه خواهیم کرد. همچنین باید در جایی که بیشترین آمادگی را دارند، اطلاعات مورد نظر خود را منتقل کنید. بنابرین خیلی عادی است که مشتریان برای شناخت برندها از این ابزار استفاده کنند و مسئولان کسب و کارها نیز به تبع آن ناچار هستند با آغوش باز به استقبال بازاریابی دیجیتال بروند. بنابراین برای اینکه بتوانید مشتری جذب کنید، یک تبلیغ ۲۵۰ هزار تومانی در روزنامه چاپ میکنید. بعد یه کدی به ما میدن که با روش خاصی که توضیح داده میشه وقتی توی سایت وارد میکنیم باعث میشه که مرورگرهای معروف مانند کروم یا فایرفاکس سایت ما رو یک سایت امن معرفی کنند و به خریداران و بازدیدکنندگان این اطمینان رو بدن که خرید در سایت ما کار خطرناکی به حساب نمیاد.

از آنجا که این نوع بازاریابی دربرگیرنده یک مفهوم کلی است، می تواند انواع دیگر بازاریابی مانند تبلیغات شبکه-های اجتماعی را نیز در خود جای دهد. در این نوع بازاریابی کانال هایی مانند اینستاگرام اغلب مناسب تر از پلتفرم هایی مانند LinkedIn خواهند بود. در روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، شما نمی توانید به اندازه رقبای بزرگتر خود هزینه کنید. و به سختی می توانید حجم زیادی از پیام را به صورت پایدار در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. تبلیغات کلیکی با سرعت بسیار زیادی در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی در حال گسترش می باشد که شما باید برای افزایش سود از این تبلیغات پولی و کلیکی برای سایت و محصولات خود بهره بگیرید.  انفجار حجم داده ها : مصرف کنندگان دنباله ای از اطلاعات را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند بنابراین مدیریت تمام داده ها بسیار سخت است .  رقابت ارزان کانال دیجیتال : رقابت در کانال های دیجیتال نسبت به ابزارهای سنتی ارزان تر و وسیع تر است و برای هر کسب و کاری با هر اندازه ای به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی کارآمد است.  گسترش کانال های دیجیتال: مصرف کنندگان برای برطرف کردن نیازهای مختلف خود از ابزار مختلف با مشخصات و پروتکلهای متفاوت استفاده می کنند.

بازاریاب دیجیتال قدرتمند با شناخت و تجربه ای که در حوزه ها و کانال های مختلف دیجیتال دارد، در جهت حضور قدرتمندتر برندها و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان اصلی شرکت ها، فعالیت می کند. در واقع در این روش فروشنده به دنبال مشتری نمی گردد بلکه با انجام تدابیری مشتریان را در هر گام از سفر مشتری (مراحلی که طی آن یک مشتری بالقوه به مشتری وفادار تبدیل می شود)، جذب و ترغیب می کند. در واقع این رهیافت طیف گستردهای را مخاطب قرار میدهد تا به طور تصادفی مشتری هدف خود را پیدا کند. انتظار می رود با پیدایش ویروس کرونا و اقبال بی سابقه از دنیای دیجیتال به عنوان یک راه حل موثر در کاهش خطر سرایت، این روال سرعت بیشتری نیز پیدا کند. به عنوان نمونه می توان به بازاریابی تاثیرگذار اشاره کرد. این مفهوم اشاره به ابزاری دارد که برای اتوماسیون عملکردهای بازاریابی شما به خدمت گرفته می شود. کار کردن هماهنگ تیم های بازاریابی و فروش به ایجاد تصویر دقیقی از سرنخ های ایده آل کمک می کند؛ بدین ترتیب، می توان به دقت تعیین کرد که برای ایجاد سرنخ های فروش و همراهی آنها تا تبدیل شدن به مشتری در گذر از قیف فروش چه کارهایی لازم است.

اهمیت ویدئو به مراتب بیشتر شده است و تنها 20 درصد افراد متن های صفحات را مشاهده کرده و حدود 80 درصد ویدئوها را تماشا می کنند. مدت زیادی است که شرکت ها از ابزار ایمیل به عنوان راه ارتباطی با مخاطبانشان استفاده می کنند. به عنوان مثال یکی از اهداف شما در استراتژی بازاریابی آنلاین میتواند این باشد که امسال میزان تعامل یا تعداد کاربران با سایت خود را 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهید. درواقع مساله ای که سرمایه گذاران و مدیران دنبال آن هستند این می باشد که آیا بازاریابان اینترنتی استراتژی تعیین کرده اند که مشتری مجدد به وب سایت برگشته واز آنها خریداری نماید که باعث افزایش گردش مالی وب سایت و کسب وکار آنها گردد یا خیر. 1. بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری در متاورس کدام است؟ برای آشنایی بیشتر با ویدئو مارکتینگ و نکات کلیدی برای انجام این روش، پیشنهاد می کنیم به صفحه چرا از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟ در ادامه درباره هر یک از این موارد توضیح مختصری ارائه می شود.

ما توجه زیادی به نیازهای شما داریم و راهبردهای بینظیر خود را به شما ارائه میکنیم. این کار به دلایل زیادی برای ما موفقیتآمیز بوده است. توانایی تجزیه و تحلیل، یک مهارت لازم برای بازاریابی محسوب میشود. لازم به گفتن نیست که نقش بازاریابی دیجیتال نیز به تبعیت از این تغییرات روز به روز پررنگ تر می شود. همانطور که متوجه شدید، بهترین سیستم PPC دنیای تبلیغات کلیکی، گوگل می باشد که موتورهای جستجو با راهنمایی های لازم شما را به سمت موفقیت در بازار رقابتی سوق خواهند داد. • بازاریابی دیجیتال نسبت به روش های بازاریابی سنتی، مخاطب بیشتری را جذب کرده و مشتریان احتمالی که ممکن است روزی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند را هدف قرار می دهد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال و اشراف کامل به آنها، تنها امکان رسیدن به هدف شما در بازاریابی دیجیتال است. ، بودجه بازاریابی شرکت ها در فوریه سال 2020 ، 13 درصد رشد داشته است در حالی که این عدد در آگوست 2019، تنها 8/11 درصد بوده است. در سال 2020 در هر ثانیه به طور متوسط تنها 83787 جستجو در موتور جستجوی گوگل صورت گرفته است. اما باید بدانید گوگل ادوردز جایگاه سایت را برای همیشه در صفحه اول حفظ نمی کند ، اما بهینه سازی سایت و تداوم انجام آن ، جایگاه سایت را در صفحه اول برای همیشه حفظ خواهد کرد .

گوگل ادوردز بر سیستم مبتنی بر «قیمت پیشنهادی» (Bidding) کار میکند. ، دیگر نقش تبلیغات در این شبکه ها بر کسی پوشیده نیست. در این صورت احتمالاً افرادی از روی کنجکاوی و برای جست و جوی کالای “الف” وارد فروشگاه شما شوند؛ اما شما در حال عرضه کالای “ب” هستید. افرادی که صفحه خرید شما دیدن می کنند آماده خرید می باشند. از طرفی دیگر زیرمجموعه های شما نیز افرادی را وارد شبکه فروشندگان خود می کنند که شما به عنوان سردسته، بخشی از کمیسیون فروش آن ها را در اختیار می گیرید. کانال های دیجیتال مارکتینگ، دومین رکن بازاریابی دیجیتال است. برای هر کانال دیجیتال، بودجه مشخصی تعیین کنید. هر مشاغل با مشکلاتی روبرو هستند که می توانند چه چیزی، چه زمانی، برای چه کسی و چه میزان تولید کنند. از اینرو روشی مانند بازاریابی اینفلوئنسری که گونه ای از بازاریابی محتوای اسپانسری محسوب می شود، بسیار پر طرفدار است. به عنوان مثال سایت هایی مانند آپارات یا یوتیوب در زمینه تبلیغات چند ثانیه ای فعالیت گسترده ای دارند که به بازاریابی ویژه ای منجر خواهد شد. در این روش یک وب سایت از فروش محصولات و خدمات شرکت دیگر از طریق وب سایت خود، مبلغی به عنوان پورسانت دریافت می کند.