براساس بررسی صورت گرفته محصول بستنی در حدود 1 درصد از مغازههایی که در آن محصول توزیع شده است به فروش نرسیده است و به عبارت دیگر محصول در این مغازهها خاک خورده است. همچنین در این دوره محصول بستنی در حدود 0.3 درصد از مغازههای تحت پوشش emrc به اتمام رسیدهاند. در ادامه این گزارش آمده در دوره مورد بررسی،محصول بستنی در میزان فروشی حجمی حدود 20 درصد و فروش ریالی حدود 27 درصد رشد داشته است همچنین سه برند برتر این محصول در میزان فروش حجمی و ریالی نسبت به دوره قبلی رشد مثبت داشته اند. طبق نتایج، 3 برند برتر این محصول به ترتیب حدود 71 درصد، 52 درصد و 32 درصد از فضای قفسه مغازههایی که در آن حضور داشتهاند، به خود اختصاص دادهاند. همچنین طبق نتایج، سهم بازار حجمی 3 برند برتر این محصول صرفا در مغازههایی که در آن حضور داشتهاند به ترتیب حدود 69 درصد، 50 درصد و 24 درصد است که نسبت به دوره قبل تفاوت چندانی نداشته است.
لازم به ذکر است اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از بازار بستنیها است که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و دادههای گروههای محصولی را در صنایع مختلف جمعآوری میکند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیمها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.