بازاریابی و فروش

سپس در مورد اصلاح شیوه­ ی بازاریابی سایت fieldmarketing نتیجه ­گیری می­شود. این پیش­بینی سبب می­شود تا با صرف انرژی کم بتوانیم تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذاریم. شناخت مشتریان سبب می­شود تا محتوای مناسب­تری برای هر یک از مشتریان تولید کرده و سبب وفاداری مشتریان شویم. شبکه های اجتماعی راه جدیدی را برای مکالمات و ارتباطات بین کسب وکارها ایجاد کرده اند. ظرفیت های دیجیتالی موجود را برای ارتقاء یک محصول یا خدمات، یا ایجاد یک برند دیجیتال در برمی گیرد. شما با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو می توانید به صورت هدفمند تر مخاطبان را به سمت سایت و یا اپ خود هدایت کنید. این به معنای پرش مخاطب از سایت شماست. این به معنای میزان ورود مخاطبان از طریق شبکه­ های اجتماعی به وب­سایت شماست. این به معنای میزان زمانی ست که هر فرد در هر یک از صفحات وب­سایت شما سپری می­کند که به معنای میزان جذابیت محتوای شما برای مخاطبان است.

در واقع برند شما نیز از جانب او برای مخاطبان بازاریابی میشود. و با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. درآمدزایی در این مدل از بازاریابی به این صورت است که فرد پورسانتی را هم در ازای فروش مستقیم محصول توسط خودش و هم در ازای فروش های تحقق یافته افراد زیرمجموعه اش، دریافت می کند. در این روش مشتری چه بسا برنامهای از پیش تعیین شده برای برخورداری از محصول یا سرویس مدنظر ندارد اما در مواجهه با تبلیغات مستقیم جهت تهیه آن تحریک میشود. همچنین باید تولید کننده ها، محصولات یا ارائه دهندگان راهکارهای جایگزین رو هم در نظر بگیرین و راجع بهشون تحقیق کنین.

بازدید کننده در مورد جدید ترین محصولات روشنایی در موتورهای جستجو ، جستجو می کند و شما در وبلاگ خود قبلا در این مورد مطلبی مفید نوشته اید و جدید ترین محصولات را به همراه تصاویر و توضیحات قرار داده اید و بازدید کننده شما را می یابد ، به وبلاگ شما وارد می شود ، مطلب را می خواند و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کند. در بخش بعدی مراسم بعد از توضیح داستان شکل گیری موبونیوز و مسیر طی شده تا به امروز، در مورد امکانات جدید سایت موبونیوز صحبت شد و از لوگو جدید موبونیوز رونمایی شد. توسط ابزارهایی می­توانید بفهمید که کدام کلیدواژه ­ها باعث ایجاد ترافیک در سایت شما شده­ اند و درنتیجه کلمات کلیدی محتواهای خود را ارتقا بدهید. مردم روی مسابقات فوتبال، مسابقات اسبدوانی، حتی زمان تولید واکسن کرونا و اینکه کدام کشور نخست آن را میخرد شرطبندی میکنند. باید بدانید که باید روی کدام بعد این محصول تأکیید کنید تا بگیرد. این معیار آنالیز به شما نشان می­دهد که مخاطبان از طریق کدام لینک­ها به سایت شما وارد شده­اند.

به شما نشان می دهد که کدام صفحات­تان پربازدید ترین ها بوده اند و محتوای آن برای مخاطبین جذاب­تر بوده است. روش هایی مانند تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا تبلیغات بنری، تبلیغات در نشریات، تلویزیون، حضور در نمایشگاه ها و … مثلا چطور مشتری، بازار یا رقبا را شناسایی کنید و استراتژی را بر چه اساسی بنویسید. گزارشتان باید شامل آیتمهایی مانند تعریف اندازهی بازار، رقبا و اندازهی بازاریابیشان و همچنین برآوردهای سهام بازار باشد. گاهی تبلیغات ماهیت، informative دارد و فقط می خواهد شما را آگاه کند از برند جدیدی که وارد بازار شده است و یک تقاضای basic وجود دارد. بازاریابی درونگرا روشی برای جذب، تعامل، رضایت و خوشحالی افراد برای رشد کسب و کار است که اولا ارزش ایجاد می کند و ثانیا اعتماد ایجاد می کند. بیشتر افراد از دیگران تأثیر میگیرند و حتی ممکن است یک فرد غریبه که در یک لحظه او را دیدهاند، در تصمیمگیری بعدی آنها نقش داشته باشد. مشاور حقوقی سازمان نظام صنفی رایانهای کشور تاکید کرد: در کشورهایی که مقررات راجع به قمار وجود دارد نخست به فعالان قمار میگویند اول الگوریتم سایت را باید بررسی کنیم و ببینیم شیوه برنده و بازنده شدن در سایت شما چگونه است تا سایتهای قمار تبدیل به سایتهای کلاهبرداری گردانندگان آنها نشود.

او با اشاره به اینکه زمانی که در سایتهای قمار بازی میکنید هوش مصنوعی به کار رفته در این سایتها متوجه میشود فرد چه مدت است که در حال بازی کردن است، گفت: اگر تازهکار باشید با ورود به این سایت مدتی بازیها را میبرید تا تشویق شوید و بیشتر بازی کنید. در بخش بعدی با حضور مهدی شجاری، آرش برهمند، رضا عالیان و پشوتن پورپزشک، در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر رفتار خرید کاربران و حجم فروش آنلاین و دلیل عدم ورود و فعالیت پخش کنندگان اصلی بازار موبایل گفتگوی خوبی شکل گرفت. او در خصوص عدم نظارت کافی روی سایتهای قمار بیان کرد: یا باید پذیریم مجرمانه است و امکان هرگونه فعالیت سایتهای قمار و داشتن درگاههای بانکی را مسدود کنیم، یا اینکه میدانیم این صنعت مخاطب دارد و برخی در این سایتها بازی میکنند و پول بسیار زیادی در آن وجود دارد، بنابراین مقرراتی برای آن وضع کنیم. به طور کلی، مشتریان بالقوه باید در رابطه با ویژگیها، نحوه ارائه و موارد استفاده از محصول و خدمت، اطلاعات کافی داشته باشند. به زبان ساده تر در بازاریابی وابسته یا بازاریابی پورسانتی، فردی محصول شما را بر روی وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود تبلیغ می کند و اگر این تبلیغات منجر به فروش شود، مبلغی را از طرف صاحب محصول که شما باشید می گیرد.

کمپین های ایمیل مارکتینگ به سازمان ها این اجازه را می دهند که با مشتریان خود در ارتباط بوده و خبرنامه ها یا پیشنهادات سفارشی را بر اساس سابقه خرید گذشته یا مشارکت برند برای آن ها ارسال کنند. با این همه در سالهای گذشته قمار به صورت غیرعلنی مطرح بوده و عده قابل توجهی نیز در سایتها، شرطبندی میکنند. سپس این سه مرحله دوباره تکرار می­شوند اما این بار روند شما بهینه شده و در صورت آنالیز درست نتایج بهتری به دست خواهد داد. بقای کسب­ وکار شما به میزان زیادی به این مرحله وابسته است. این معیار در واقع به وب­سایت شما نیز وابسته است و به شما نشان می­دهد که تبلیغات شما در شبکه­ های اجتماعی تا چه میزان بر فروش شما در وب­سایت­تان اثر گذاشته است. هر کسبوکاری که میخواهد فروش و بازاریابی خود را افزایش دهد، میتواند از طریق استراتژیهای مختلفی مانند بهینهسازی وبسایت و سئو، ایجاد کمپینهای ایمیلی، انجام تستهای A/B برای تعیین بهترین استراتژی برای شما و بسیاری موارد دیگر به این هدف کمک کند. در حال حاضر افزایش هزینه زندگی و میل به دستیابی سریع و آسان به پول زیاد، باعث شده تا برخی از جوانان در کنار ریسکهای سرمایهگذاری در پولهای مجازی، به قمار و شرطبندی مجازی یعنی کاری که میتوان هر لحظه انجام داد و امیدوار بود که سودی کسب شود، رو بیاورند.

برای جمع ­آوری این داده ها در برخی موارد نیاز به صرف هزینه دارید که در این مورد بهتر است با کارشناس دیجیتال مارکتینگ مربوط به خود مشورت کنید. او تاکید کرد: اگر بخواهم درگاه بانکی بگیرم باید نخست اینماد را داشته باشم، در صورتی میتوانم اینماد را دریافت کنم که هویت مشخص، برنامه کسبوکار مشخص و کسبوکاری شفاف داشته باشم و کارشناس اینماد نیز کسبوکار من را بررسی کرده باشد. برای نمونه در یک تست مشخص شده که ایمیلهای ارسال شده در روز جمعه، بیشترین میزان تعامل را ایجاد کردهاند؛ اما ایمیلهای ارسالی در روز شنبه بود که نرخ تبدیل بالایی داشته است. 862- برند Staffelter Hof: شرکت Staffelter Hof، اولین برند نوشیدنی را ایجاد کرد. این در حالی است که شبکه مجازی کشور را هم میتوان به راحتی کنترل کرد اما باید دریافت چه کسی یا افرادی ذینفع هستند که کنترل قطعی و لازم نمیشود. در زمان استراحت علاوه بر پذیرایی، شرکت کنندگان در همایش می توانستند با اساتید موبوکالج و بلاگرهای حاضر در مراسم طرح مسئله کنند یا عکس یادگاری بگیرند. بخش چالش و مسابقه یکی از بخش های جالب رویداد دورهمی موبونیوز بود که در فواصل زمانی، چالش های مختلفی اعلام می شد و به شرکت کنندگان در چالش ها از طرف اسپانسرهای برنامه، گوشی موبایل و لوازم جانبی برای هر چالش اهدا شد.

در ابتدا داوران مسابقه (مهدی شجاری، اهورا نیازی، بهزاد واردی و زی زی سلیمی) در خصوص نحوه انتخاب برگزیدگان توضیحاتی را ارائه دادند و در ادامه به نفر اول جایزه ۱۵ میلیون تومانی، نفر دهم جایزه ۱۰ میلیون تومانی و نفرات سوم تا پنجم جایزه ۳ میلیون تومانی به همراه امکان ضبط ویدئو مشترک با موبونیوز اهدا شد و مراسم در ساعت ۲۱ به اتمام رسید. تنها طی دو سال، تعداد کاربران وب از ۱۶ به ۷۰ میلیون نفر رسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نکات بسیار مهم و حیاتی در بازاریابی با اینستاگرام را در قالب یک کتاب الکترونیکی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از نکات ارائه شده در این کتاب الکترونیکی، مسیر کسب درآمد از اینستاگرام را بهتر و سریعتر طی کنید.

مهم ترین اتفاق در فضای کسب و کار این است که با توجه به رشد هزینه ها، درآمدها با آن رشد نکرده و کم شدن سطح درآمد باعث شده است که کسب و کار به مشکل بزرگی بر بخورد. بازاریابی را مانند چتر بزرگی در نظر میگیرند که تبلیغات، روابط عمومی، تاکتیکها و استراتژیهای فروش زیرمجموعه آن هستند. این بازی جدی است، در دنیا مافیاهای بزرگی پشت صنعت قمار هستند. او افزود: در ایران اساسا سایتهای قمار و شرطبندی ممنوع است، مدیران سایتهای قمار هم میگویند چه بهتر، حالا اینجا بهشت است. برای تمام فعالان صنعت قمار در دنیا، کشورهایی که مقرراتی برای فعالیت سایتهای قمار ندارند، بهشت محسوب میشود. در واقع ایران بهشت سایتهای قمار و شرطبندی است.

در واقع نوعی از شیوه فروش که در آن محصولات و خدمات بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسند و افراد پس از خرید میتوانند از طریق بازاریابی محصولات به سود برسند. ایازی گفت: صنعت قمار به اندازهای پولساز است که ممکن است بسیاری از افراد ذینفوذ در سایتهای قمار دخیل باشند. با گسترش فضای اینترنت کسب و کارهای بسیاری از این روشهای مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند تا به برندسازی خود کمک کرده باشند. با کمک ویدئو میتوان پیامِ خود را به گوش صدها نفر رساند و کسبوکار خود را معرفی کرد. او افزود: فردی میگفت ما ۱۰ سال است سایتهای قمار در ایران داریم اما در این یک سال و یک ماه اخیر به شدت کسب و کارشان خوب شده، چراکه چند نفر تازهکار و بچه آمدهاند در این بازی و نتوانستهاند قوانین را به درستی رعایت کنند. بسته به کلمه کلیدی، هزینه این تبلیغات میتواند مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، به همین دلیل بسیار خوب خواهد شد که از قبل هزینه و میزان بودجه خود را مشخص کنید. خوب اولین سؤالی که هست آیا این بررسی اهمیت داره؟

فرض کنید که شما هزینه ای را برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته اید. علت ساده است. شما برای بازاریابی دیجیتال خود پول و انرژی صرف کرده ­اید بنابراین لازم است بدانید تا چه حد موثر واقع شده است تا بتوانید در ادامه به شیوه­ ی موثرتری هزینه کنید. برای ایجاد تنوع و بازگشت انرژی حضار سالن بعد از بخش استراحت و پذیرایی، ابوطالب حسینی با اجرای استندآپ کمدی مرتبط با مشکلات خرید گوشی، لحظاتی مفرح و خاطره انگیز را برای شرکت کنندگان در مراسم ایجاد کرد. آنها همیشه در حال تحقیق و تجزیه و تحلیل مصرف کنندگان خود، انجام گروه های تمرکز، ارسال نظرسنجی، مطالعه عادت های خرید آنلاین و درخواست یک سوال اساسی هستند: “کجا، چه زمانی و چگونه مشتری ما می خواهد با کسب و کار ما ارتباط برقرار کند”؟ در مقابل، ایران هیچ برنامه و قانونی برای الگوریتم سایتها ندارد و تنها آنها را نفی میکند.

بازاریابی معاملهای کاملا بر افزایش نقطه فروش متمرکز است و هیچ تاکیدی بر ارتباط با خریدار یا جوانب دیگر شرکت ندارد، درنتیجه، اغلب به رواطی کوتاه مدت بین شرکت و مشتری ختم میشود. البته این نکته را به یاد داشته باشید که مخاطب هدف بسته به هر کانال یا هدف مورد نظر، تفاوت دارد. بسته به کسب ­وکار مورد نظر شما و پروسه ی دیجیتال مارکتینگی که برای آن در نظر گرفته ­اید داده ­های شما متفاوت هستند. بازاریابی به معنی طیف وسیعی از فعالیت های تحقیقاتی، طراحی، تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، بسته بندی، فروش و خدمات پس از فروش است. برای بازاریابی و فروش محصول در واتساپ از استوری غافل نشوید.