اعلانهای یادآوری کننده: اعلانهای یادآوری کننده میتوانند راهی عالی و تمام عیار جهت یادآوری مشتریان برای بازدید مجدد از وبسایت شما یا خرید از شرکتتان به شمار روند. برای جلوگیری از آزار و اذیت مشتریان و از دست دادن توجه آنها، از این اعلانها به اندازه کافی استفاده و زیاده روی نکنید.
به طور خلاصه، به انواع پاداشهایی فکر کنید که میتوانید به مشتریانتان بدهید. این پاداشها میتوانند شامل کارتهای تخفیف تولد نیز بشوند.
-
بازاریابی شفاهی: 75 درصد از مشتریان وفادار با توصیه محصولات برند شما به دوستان و اعضای خانواده خود، برای کسب و کارتان دست به بازاریابی میزنند.
-
بازاریابی حفظ مشتری در مقابل جذب مشتری
تبلیغات پولی به ازای هر کلیک: تبلیغات پولی به ازای هر کلیک (PPC) یکی از راههای هدف قرار دادن مجدد مشتریان به حساب میآید. به عنوان مثال، اگر مشتری یک نوع خدمات 30 روزه را از شما بخرد، ممکن است 30 روز پس از اولین خرید، شروع به ارسال تبلیغات برای همان نوع خدمات یا خدمات مشابه کنید.
در حالی که به دست آوردن یک مشتری جدید هزینه زیادی برای شما به دنبال دارد، درسی که در قانون فوق نهفته است این خواهد بود که حفظ مشتریان قدیمی کم هزینه تر از تلاش برای جلب توجه مشتریان جدید میباشد.
www.sendgrid.com
برنامههای وفاداری مشتری به خریداران نشان میدهند که برای آنها اهمیت قائل هستید. مراجعه به فروشگاه یا وبسایتتان، مشتری را به دوستدار برند تبدیل کرده و ان وقت است که شما برنده بازی شده اید.
بهترین کانالهای بازاریابی بازگشتی
بازاریابی بازگشتی به روشی درست و مناسب، موجب حفظ مشتریان قدیمی و علاقمند شما و به احتمال زیاد پایبندی بیشتر به برندتان را به دنبال خواهد داشت. در نهایت این قبیل مشتریان سودآور تر از گذشته خواهند بود.
پیشنهادات VIP انحصاری برای کاربران یا مشتریان وفادار و ثابت
-
بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را میدهد تا از کمپینهای قبلی خود درس گرفته، فهرستی از مخاطبان واقعی خود تنظیم کرده و سطح پیامهای خود را بالا ببرید. سپس میتوانید از دادههای اطلاعاتی مشتری برای ارسال پیام مناسب به مشتری مناسب در زمین مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید یاد بگیرید که مشتریان شما چه نوع ایمیلهایی را باز خواهند کرد. در ادامه در مواقع مقتضی برایشان ایمیل حاوی پیشنهاد تخفیف بفرستید.
برنامههای وفاداری به مشتریانتان برای صادق ماندن و خرید از شما پاداش میدهند. آنها ممکن است بتوانند از دهها کافی شاپ در سطح شهر خرید کنند اما تصمیم میگیرند که هر روز به قهوه خانه شما بیایند بنابراین منطقی است اگر به ازای هر 10 بار مراجعه به کافی شاپتان، به آنها یک نوشیدنی رایگان بدهید.
تیغهای اصلاح Harryʼs
هر تیغ اصلاحی در نهایت به فروش میرسد اما شیوه فروش آن مهم است که میتوان از تاکتیک بازاریابی بازگشتی در این مسیر استفاده کرد. این برند از یک مدل باکس اشتراک برای ترغیب مشتریان به ثبت نام برای تعویض تیغه تیغ کمک میگیرد.
رسانههای اجتماعی: رسانههای اجتماعی در ایجاد روابط خلاصه میشود. از پروفایلهای خود در رسانههای اجتماعی برای تبدیل مشتریان فعلی به فالوئر و فالوئرهایتان به مشتریان وفادار به برند استفاده کنید.
هیچ رویکرد یکسانی برای بازاریابی بازگشتی وجود ندارد که به کار همه آید. هر کسب و کاری بسته به صنعت و بازار هدف خود در یک کانال خاص به موفقیت بیشتری دست خواهد یافت. در این جا مواردی وجود دارد که باید هنگام تدوین استراتژی بازاریابی بازگشتی مخصوص به خود، آنها را در نظر بگیرید:
ایمیل: ایمیل یکی از معدود کانالهای انتخابی است. مشتریان شما آدرس ایمیل خود را به شما میدهند تا اسامی آنها را در فهرست تماسهایتان وارد کرده و برای پیگیری مکالمات و ارائه پیشنهادهای ویژه از این به بعد از این روش کمک بگیرید.
مزایای بازاریابی بازگشتی:
فقط در این طور مواقع مراقب نرخ تعامل خود باشید. اگر احساس کردید حجم پیامهایتان کمی زیاد از حد شده، زمان آن فرا رسیده تا کمی عقب نشینی کنید.
-
بازاریابی بازگشتی در استراتژیها و تاکتیکهایی خلاصه میشود که جهت تقویت و حفظ روابط خود با مشتریان از آنها استفاده میکنید. تنها فعالان تجارت الکترونیک در این زمینه فعالیت ندارند بلکه همه کسب و کارها از شرکتهای بزرگ گرفته تا فروشگاههای مادر این کار را انجام میدهند تا انگیزه خرید بیشتر را در مشتریان به وجود آورند.
گزینههای ارتباط چند کاناله