اینترنت و راه به سوی رسانه‌های جدید

وبسایت

روزنامه‌‌های آنلاین نسخه پیشرفته روزنامه‌های سنتی به شمار می‌روند اما هرگز مشابه هم نیستند. روزنامه‌های آنلاین را می‌توان با انتشار مطالب جدید مدام به روز رسانی کرد. در ادامه مردم می‌توانند درباره مقالات خبری و تحلیلی نظر داده و فورا واکنش نشان دهند.

  1. تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که قبل از ظهور ایمیل چه می‎کردیم؟ باید به اداره پست رفته، نامه را در صندوق پست انداخته و دو هفته منتظر دریافت پاسخ باشیم. در اواخر دهه 1990 میلادی، به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران به سبک دیجیتال، امکان برقراری ارتباط کتبی بین افراد و کسب و کار‌ها را سریع تر از قبل فراهم کرد.

    1. اصطلاح رسانه‌های جدید برای توصیف همه رسانه‌هایی استفاده می‌شود که ارتباط دو طرفه، اعطای مجوز برای تولید محتوا توسط مصرف کننده و دیجیتالی کردن ارتباطات را در بر گیرند.

      واقعیت مجازی

    واقعیت افزوده (AR) همان واقعیت مجازی است اما هدف بسیار متفاوتی را دنبال می‌کند. به عنوان نمونه می‌توانید عینکی را بزنید که به شما بگوید با چه سرعتی می‌دوید.

    1. پلتفرم‌های به اشتراک گذاری ویدئو

    در ادامه به شرح توضیحاتی مختصر درباره رسانه‌های جدید می‌پردازیم:

    1. اینترنت راه را به سوی رسانه‌های جدید می‌گشاید

      www.helpfulprofessor.com


منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/3225-13-Examples-Of-New-Media.html

پادکست‌ها چند سالی است که به سرعت جای خود در دنیای رسانه‌های جدید باز کرده اند. پادکست در سال 2005 متولد شد. مردم پادکست‌های خود را با موضوعات مختلفی نظیر داستان، بحث و گفتگو، مصاحبه و غیره تهیه و در فضای آنلاین منتشر می‌کنند تا افراد بتوانند آن را دانلود کرده و بشنوند. در این جا بار دیگر می‌توانید به چشم ببینید که رسانه‌های جدید همه با محوریت ارائه راه‌های تازه برای تولید و توزیع دانش در میان مردم مدام در حال فعالیت هستند.

  1. وبلاگ

واقعیت افزوده

مسلما در دنیای امروز بزرگ ترین پلتفرم به اشتراک گذاری ویدئو با دیگران، یوتیوب نام دارد. این پلتفرم به افراد اجازه می‌دهد تا ویدئو‌های خود را پست، ویدئو‌های دیگران را لایک کرده، آن‌ها را با بقیه به اشتراک گذاشته و درباره ویدئو‌ها اظهار نظر کنند. یوتیوبر‌ها می‌توانند پایگاه طرفداران مخصوص به خود را ایجاد کرده و بدون نیاز به استخدام در یک شرکت پخش، به شخصیت‌های آنلاین تبدیل شوند.

  1. وقت حرف از رسانه‌های جدید به میان می‌آید، معمولا رسانه‌هایی به ذهن خطور می‌کنند که در عصر اینترنت ظهور کرده اند. این انقلاب اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 میلادی با ظهور وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و پلتفرم‌های به اشتراک گذاری ویدئو به وقوع پیوست.

    پادکست

روزنامه‌های آنلاین

ویکی‌ها یک سری پایگاه اطلاعاتی آنلاین هستند که در آن هر کسی می‌تواند حجمی از اطلاعات را جهت تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی در آن ثبت کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد. معروف ترین آن‌ها، ویکی پدیا است اما رقبای دیگری نیز برای آن‌ در دنیای اینترنت وجود دارد. این قبیل پایگاه‌های اطلاعاتی به طور مرتب به روز رسانی شده و افراد از فضای اینترنت برای راه اندازی بزرگ ترین بانک‌های دانش در جهان استفاده می‌کنند.

  1. همزمان با ظهور اینترنت، کسب و کار‌ها یکی پس از دیگری آنلاین شدند تا بتوانند مستقیما با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. صاحبان کسب و کار دیگر نیازی به تبلیغ در صفحات روزنامه‌های زرد ندارند تا در معرض دید قرار گیرند. آن‌ها زین پس می‌توانند به طور مستقیم با مصرف کننده ارتباط برقرار کنند. در نهایت مردم می‌توانند نظرات خود را ارسال کرده و سوالات خود را مستقیما در وبسایت شرکت بپرسند.

    1. وبینار‌ها به افراد امکان تدریس آنلاین می‌دهند. می‌توانید در این فضا اسلاید‌ها را به اشتراک بگذارید، اطلاعات ارائه دهید و در ادامه از مردم دعوت کنید تا حرف زده و سوال بپرسند. همه این امور از طریق اینترنت انجام می‌شوند. رسانه فوق به واسطه توانایی فراوان خود در زمینه برقراری ارتباط، تولید محتوا و استفاده از دروس عرضه شده در قالب سمینار به بهترین شکل ممکن بهره می‌برد.

      انجمن‌های آنلاین

    Vlog چیزی شبیه به وبلاگ است اما تنها محتوای ویدئویی در آن وجود دارد. افراد یک سری تصاویر ویدئویی درباره زندگی روزمره، سفر‌ها یا افکار خود را در پلتفرم‌های به اشتراک گذاری ویدئو آنلاین با هدف تماشای آن‌ها توسط دیگران ارسال می‌کنند. Vlogerها از طیف گسترده ای از پلتفرم‌ها مانند یوتیوب، اسنپ چت، اینستاگرام و استوری فیسبوک برای انجام این کار کمک می‌گیرند.

    1. Wikis

    عینک‌های مجهز به فناوری مجازی (VR) را می‌توان به راحتی بر روی سر گذاشته و در نهایت وارد دنیای مجازی شوید. با تکان دادن سر، امکان جستجو در دنیای مجازی به وجود می‌آید. گاهی اوقات میتوانید با پوشیدن یک نوع دستکش‌های خاص، به لمس دنیای اطراف خود بپردازید. در نتیجه این ورودی شما به رسانه است که نحوه عملکرد آن را مدیریت می‌کند.

    1. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی

    وبینار‌ها

از این تعریف می‌توان دریافت که رسانه‌های جدید نه تنها دیجیتال نبوده بلکه تعاملی نیز هستند. رسانه‌های جدید قوانین قدیمی را نقض کرده و به ما اجازه می‌دهند تا به روش‌های جدید و مطابق سلیقه خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

از جمله انجمن‌های آنلاین رایج و متداول در دنیای امروز می‌توان به «Quora» و «Reddit» اشاره کرد. این قبیل انجمن‌ها فضا‌هایی هستند که افراد برای یافتن پاسخ سوال‌های خود می‌توانند سوالاتشان را در آن‌ها ارسال کنند. در ادامه، بقیه افراد نیز می‌توانند در پاسخ به سوالات دیگران، اظهار نظر نموده و با دیگران مشارکت کنند.

  1. Vlogها

دنیای رسانه‌های اجتماعی شامل پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره می‌شود. به لطف وجود رسانه‌های اجتماعی، حالا دیگر همه ما می‌توانیم زندگی روزمره و افکار خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذاشته و در عین حال با رفقا و همکاران قدیمی خود در ارتباط باشیم.

  1. توسعه اینترنت موجب گردیده تا رسانه‌های تعاملی دیجیتال جای رسانه‌های سنتی را بگیرند.

    ایمیل

وبلاگ‌ها بعد از وبسایت‌ها به سرعت قد علم کردند. وبلاگ‌ها همان وبسایت‌های شخصی هستند که افراد می‌توانند در مورد زندگی روزمره و افکار و ایده‌های خود درباره موضوعات مختلف بنویسند. در حال حاضر، دیگر هر کسی می‌تواند یک مخاطب جهانی برای نوسته خود ایجاد کند. بسیاری از وبلاگ‌هایی که در رابطه با سفر می‌نویسند، در طول سال‌ها محبوبیت فراوانی پیدا کرده و تعداد زیادی فالوئر جذب آنها شده اند.