در حالی که با دیجیتال مارکتینگ با هزینه خیلی کمی تبلیغ میکنید و تنظیم بودجه هم دست خودتان است! یعنی خودتان میتوانید به طور روزانه عملکرد کمپینتان را بسنجید و ببینید که بازخورد کدام استراتژی بهتر است؛ نتیجه بودجهتان را صرف همان استراتژیهایی کنید که مؤثر هستند و جواب میدهند. بودجه کمتر، نتیجه و بازخورد بهتر و مؤثرتر!
دیجیتال مارکتینگ مثل همان اتوبوسی است که همه میخواهند سوارش شوند و به مقصدشان برسند، اما متأسفانه بعضیها جا میمانند. این روزها هم هر روز مردم بیشتری به اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسبوکارشان پی میبرند و شروع به یاد گرفتن آن میکنند. از جمله رقبای شما! پس از غافله جا نمانید که این روزها کسی که خودش را با علمِ روز تطبیق ندهد، محکوم به شکست است.
4. شما را صاف و مستقیم به مشتریان هدفتان میرساند
امروز ما داریم در دنیایی زندگی میکنیم که در گوشیهای هوشمند و لپتاپها و کامپیوترها خلاصه میشود. دنیای دیجیتال! مگر میشود در دنیای دیجیتال زندگی کنیم اما با روشی غیر دیجیتال کارکنیم و موفق شویم؟
بازاریابی دیجیتال یک تخصص است و راه و چاه خودش را دارد و به قول قدیمیها، کا را باید به کاردان سپرد. وگرنه اگر شما بهترین ابزار و قدرتمندترین استراتژیهای دنیا را هم به دست یک نابلد بسپارید، فایدهای نخواهد داشت.
اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم، دیجیتال مارکتینگ مهارت استفاده از کانالها و ابزارهای اینترنتی برای بازاریابی، تبلیغ و فروش محصول یا خدماتمان است. البته شاید بگویید خب همه ما که همین حالا هم یک جورهایی از اینترنت برای فروش محصولمان استفاده میکنیم. پس اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟ بله. بگذارید برایتان یک مثال بزنیم:
پس برای چند دقیقه هم که شده چشمانتان را به این صفحه بسپارید. مطمئن باشید که بعدها بابت این چند دقیقه وقتی که برای خواندن این مطلب گذاشتهاید، از خودتان تشکر خواهید کرد.
آیا کسبوکار من به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد یا نه؟
بر اساس یک تحقیق که کمپانی GWI انجام داد، مردم سراسر جهان به طور متوسط روزانه 7 ساعت از اینترنت استفاده میکنند. روزی 7 ساعت خودش یکعمر است! مطمئنیم اگر به شما بگویند همه مخاطبانتان هر روز 7 ساعت در یک سالن جمع میشوند و شما میتوانید بروید و کسبوکارتان را به آنها معرفی کنید، این فرصت را از دست نمیدهید. خب، گوی و این میدان! پس چرا فرصت معرفی بیزینستان به مخاطبانتان در اینترنت، جایی که آنها روزی 7 ساعت در آنجا جمع میشوند، را از دست بدهید؟
دیجیتال مارکتینگ اصلاً چیست و چه تفاوتی در کارتان ایجاد میکند؟
اگر شما هم به دنبال آن ستارهی موفقیت کسبوکارتان در دور دستهای آسمان میگردید، ما میخواهیم نردبانی به اسم دیجیتال مارکتینگ را نشانتان بدهیم که باعث میشود بالاخره دستتان به آن ستاره برسد!
در این مطلب میخواهیم 5 دلیل محکم به شما بگوییم که بدانید چرا متخصصان اینقدر بر اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای هر کسبوکاری تأکید میکنند. سپس یادتان میدهیم که چطور از دیجیتال مارکتینگ برای رساندن کسبوکارتان به بالاترین درجات استفاده کنید.
تصور کنید من میخواهم با یک دوست قدیمی صحبت کنم، اما در خانه همسایهشان دنبال او میگردم! شاید به این جمله بخندید؛ اما جالب است بدانید که شما هم وقتی بازاریابی دیجیتال انجام نمیدهید، دقیقاً دارید کاری مشابه این را انجام میدهید!
شاید قدیم فلان کسب و کار بزرگ میتوانست برگترین بیلبورد شهر را اجاره کند و یک کسب و کار کوچک توانش را نداشت ولی الان هر دو میتوانند از تبلیغات اینترنتی استفاده کنند و تنها تفاوتشان اصولی کار کردنشان باشد.
در بعضی روشهای دیجیتال مارکتینگ مشتری به دنبال شما میآید و فقط کافیست در آنجا حضور داشته باشید تا از شما خرید کند. همه اینها منجر به فروش بیشتر میشود که اصلاً با روشهای سنتی نمیشود به آن رسید.
اگر اینطور باشد که الان همه موفق بودند چون همه به تمامی ابزارها دسترسی دارند.
آموزشهای اصولی و عمیق این دوره به شما کمک میکند که نهتنها نقشه راه موفقیت کسبوکار خودتان را بکشید، بلکه به یک متخصص تبدیل شوید و بتوانید به بقیه بیزینسها هم کمک کنید.
مثلاً برگردیم به همان مثال قبل: اگر شما کفش مردانه میفروشید، تبلیغ شما برای کسانی به نمایش در میآید که به دنبال عبارت «خرید کفش چرم مردانه» در اینترنت هستند. این فقط یک مثال بود؛ اما مابقی استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ هم به همین صورت فقط به طور مستقیم مخاطبین هدف شما را نشانه میگیرند تا تبلیغ شما بیشترین اثربخشی را داشته باشد و حتی 1% از زحماتتان هم هدر نرود.
5. حساب بانکیتان را خالی نمیکند!
وقتی شما یک بیلبورد برای تبلیغ کسبوکارتان سفارش میدهید، صدها نفر روزانه از کنار آن رد میشوند. اما متأسفانه شاید 50% آنها اصلاً مخاطبان هدف شما نباشند؛ یعنی با زمینه فروش یا خدمات شما مرتبط نباشند و نیازی به خدمات یا محصولات شما نداشته باشند.
در دوره دیجیتال مارکتینگ نوین، ما تجربه ۱۷ساله خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ به روش حرفهای را در اختیار شما گذاشتیم. همیشه آدم مجبور نیست خودش دهها سال تجربه و آزمونوخطا کند تا در کاری خبره شود؛ گاهی هم میشود با استفاده از تجربه دیگران، در عرض مدتی کوتاه تجربه یک تیم ۱۷ساله را روی هوا قاپید. در این دوره بیش از 25 آموزش تخصصی که برای هر کسبوکار آنلاینی واجب است را میبینید و بازاریابی به روش حرفهایها را یاد میگیرید.
«هر کاری که از دستم بر میآمده است کردهام، اما چرا کسب و کارم آنطور که باید و شاید دیده نمیشود؟» این سؤالی است که از هر صد نفری که به جلسات مشاوره با ما در آکادمی نوین میآیند، میپرسند. اگر شما هم در چنین شرایطی هستید و این سوال را میپرسید، حق دارید. دنیای کسب و کارهای امروزی، همیشه دنیای عادلانهای نیست.
مشتریهای شما مثل 90% مردم این روزها وقتشان را در اینترنت میگذارند. پس چرا در جایی به جز اینترنت به دنبال آنها بگردید؟ بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند مشتریانتان را در جایی درست و در جایی که در آن وقت میگذرانند، پیدا کنید.
حتما بخوانید: اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه کسبوکارتان را متحول میکند؟
کانالهای فروش و بازاریابی را میشناسید؟ در بازاریابی دیجیتال شما میتوانید از کانالها و روشهای مختلف تبلیغ کنید و از همه طرف مشتری جذب کنید. سایت، شبکههای اجتماعی، تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات اینلوئنسری، تبلیغات ویدیویی و چندین کانال دیگر.
سرتان را درد نیاوریم؛ پیشنهاد میکنیم خودتان نگاهی به صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ (پکیج کامل) بیندازید و آنچه میگوییم را به چشمان خودتان ببینید. تجربه نشان داده است که اگر طبق آموزشهای تخصصی این دوره عمل کنید، در کمتر از چند ماه دهها برابر هزینهای که برای خرید دوره کردهاید به شما باز خواهد گشت.
سخن آخر: آیا راه موفقیتی بهجز دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟
هر کاری اگر بخواهد به نحو مؤثر انجام شود، نیاز به تجربه و مهارت دارد؛ حتی کوچکترین کارها. پس چطور بعضیها انتظار دارند بدون کسب مهارت و تجربه در کار پیچیدهای مثل دیجیتال مارکتینگ موفق شوند؟ درست است که دیجیتال مارکتینگ راه موفقیت کسب و کارها در دنیای امروزی است و در این موضوع هیچ شکی نیست؛ اما اینطورها هم نیست که هر کسی بدون مهارت به سراغ ابزارها برود و موفق شود!
چطور مثل حرفهایها بازاریابی دیجیتال انجام دهیم؟
برای مثال اگر شما کفش چرم مردانه میفروشید، حداقل 50% از افرادی که از کنار بیلبورد شما میگذرند خانم هستند یا اصلاً علاقهای به کفش چرم ندارند. پس این یعنی 50% از زحمات شما صرفِ هیچ شده است.
حتما بخوانید: بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چگونه دنیای تبلیغات را دگرگون کرده است؟
رقابت زیاد است و موفقیت گاهی اوقات مثل یک ستاره کوچک در دور دستهای آسمان به نظر میرسد که هر کاری هم میکنیم دستمان به آن نمیرسد. اما همین که به این صفحه آمدهاید و مشغول خواندن این مطلب در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ هستید، خودش نشان میدهد که مرد عمل هستید و تسلیم نشدهاید. و چه خوب که اینطور است! چون جوینده یابنده است و کسی که تلاش میکند همیشه در نهایت پاداشش را میگیرد.
از این که چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب از آکادمی نوین صرف کردید، از صمیم قلب از شما ممنونیم. اگر این مطلب قطرهای به دانشتان اضافه کرد، مطمئن باشید که دریایی از دانش عمیق و اصولی در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ آکادمی نوین منتظرتان است.