انواع سبک دکوراسیون داخلی اداری

دورکاری علاوه بر کاهش هزینه های شرکت باعث افزایش بهره وری و صرفه جویی در وقت می شود. و هر روز حداقل ۱۰ دقیقه وقت خود را صرف نظم و مرتب بودن دفتر کار خود در خانه کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد هر رنگ، می تواند طاقت فرسا باشد. توجه ویژه داشته باشید. که این در صورتی است کارکنان شما با توجه به فعالیت های حاکم بر اداره و محیط کار نیاز به تمرکز بالایی دارند. دمای محیط بهتر است با توجه به خواستهی کارکنان تعیین شود. در غیر این صورت، یک روز و زمان مشخص را برای تمیز کردن خانه خود تعیین کنید. شما احتمالاً هیچ کنترلی بر روشنایی عمومی خود ندارید ، بنابراین در صورت لزوم برای خودتان چراغ مطالعه یا وسایل روشنایی تهیه کنید. برای خودتان صندلی قابل تنظیم تهیه کنید یا از کارفرمای خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. است که هر کدام کاربری خاص خود را دارا هستند و در طراحی دکوراسیون داخلی آنها بایستی کوشید رنگ و بو و هارمونی اصلی مدنظر کاربران ایجاد شود و هر ببیننده یا مراجعه کننده ای با دیدن هر یک از این بخش ها کاملا متوحه مرتبط بودن این مجموعه با یکدیگر بشود و هر یک از این عرصه ها را مانند جزایر جدا از یکدیگر نبیند این هنر طراحی داخلی در بخش اداری است که با استفاده از استاندارد های اداری و آیتم های برندینگ و برند سازی و بهره گیری از رنگ سازمانی مجموعه اداری و..

بلکه رنگ وسایلی که شما در دکوراسیون به کار می برید اهمیت زیادی دارد. این به آن معنی است که طراحی دفتر شما، چه در خانه کار کنید و چه در یک محیط بزرگ تر مانند شرکت، از اهمیت بالایی برخوردار است. کار کردن در یک محیط اداری که از طراحی دکوراسیون اداری استاندارد و زیبایی برخوردار باشد، به میزان قابل توجهی کارایی کارمندان را افزایش می دهد. در برخی از استارتاپ های معروف دنیا که عمده آنها در سیلیکون ولی ایلات کالیفرنیا ایلات متحده آمریکا قرار دارند این ساختار شکنی از روند گزینش افراد شروع میشود مثلا در برای برخی از سمت ها شخص واجد شرایط نیازی به تحصیلات آکادمیک نداشته و با گذراندن تست های هوش و خلاقیت به استخدام مجموعه در می آید پس از استخدام فرد مختار است طراحی دکوراسیون محیط کار خود را پیشنهاد دهد این طراحی دکوراسیون از میز و صندلی گرفته تا رنگ آمیزی و روشنایی متراژ همگی بر عهده شخص مورد نظر است از آنجا که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به شیوه مرسوم ارتفاع میز ها و نوع صندلی ها متناسب با طرز نشستن اداری و پوشش مرسوم پیراهن و شلوار است در این روش شخص می تواند به صورت خوابیده یا نشسته بر روی مبل یا کاناپه میز کار خود را تنظیم کند همچنین برای جلوگیری از خستگی و کاهش خلاقیت فردی در این محیط های اداری فضای های بازی متنوعی وجود دارد مانند فوتبال دستی و دارت و .. تا کارمند با ذهن پویا از خلاقیت و ایده های خود به نحو احسن در جهت رشد و شکوفایی کمپانی استفاده کند.

طراحی داخلی به معنای طراحی کردن و برنامه ریزی برای تغییر ساختار و چیدمان یک محیط است. در طراحی داخلی ما فقط با ساختار محیط سر و کار نداریم، بلکه نحوهی استفاده از اشیا و اجزای مورد استفاده در آن محل نیز اهمیت زیادی دارند. طبق مطالعات انجام شده در مورد اهمیت محل کار و داشتن بهره وری ، مهم ترین عامل در داشتن تمرکز یک کارمند، محیط فیزیکی وی است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروز در سطح جهان مورد بحث قرار می گیرد، طراحی داخلی محیط های مختلف است. انتخاب متریال مناسب به عنوان یکی از مهمترین اصول طراحی دفتر کار شناخته شده است. بنابراین انتخاب رنگ های مناسب برای فضای کار شما توانایی زیاد برای تأثیر گذاری در بهره وری شما دارد.

استفاده از رنگ های خاص می تواند باعث ایجاد حس خوب یا بد در ما شود. دما در محیط های کاری توسط اشخاص دیگری تنظیم می شود. در بیشتر دفاتر اداری، دما چیزی در حدود ۶۵ تا ۶۸ درجه فارنهایت می ماند و این دمایی است که افراد آن را ترجیح می دهند. اما قبل از هر چیزی بیایید ببینیم طراحی داخلی به چه معناست و چرا طراحی داخلی یک محیط اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. در فضای خود به چه چیزهایی نیاز دارید و چگونه می توانید هر روز از زندگی خود را در یک فضا بگذرانید ؟ نگران نباشید که با فضای خانه خود، پرماجرا باشید. حتی در محیط کاری نیز باید مبلمانی برای پذیرایی از مهمانان تان داشته باشید. فضای اداری مشترک حتی به تیمهای مختلف امکان همکاری داده تا از مزایای دانش یکدیگر استفاده کنند. با حذف پارتیشن ها در محیط کار می توانید حتی در محیط های کوچک فضایی باز ایجاد کنید. هدفون های حذف نویز یا noise canceling به همراه داشته باشید و از موسیقی هایی که دوست دارید، استفاده کنید. رنگ هایی که ما در محیط های کاری استفاده می کنیم، می توانند بر عملکرد بدن ما و همچنین مغز ما تاثیر داشته باشند.

اگر در خانه کار می کنید ، کنترل بسیار بیشتری بر رنگ های اطراف خود دارید. از آن جایی که شما اختیار دمای اتاق کار خود را دارید، می توانید با توجه به فصل گرم یا سرد، پنجره را باز یا بسته نگه دارید. اگر توانایی مالی آن را دارید ، برای تمیز نگه داشتن خانه خود یک سرویس نظافت حرفه ای استخدام کنید. این موضوع می تواند بر توانایی شما در تمرکز (و متمرکز ماندن) و توانایی کلی شما و داشتن بهره وری تاثیر مستقیمی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما این موضوع را می داند تا فکر نکنند که شما می خواهید از کار کردن فرار کنید.

اگر فضای شما بسیار کوچک است ، به روش های خلاقانه تری برای تغییر فضای کار خود فکر کنید. مانند رنگ فضایی که در آن کار می کنید، بوهایی که احساس می کنید نیز می تواند به شدت بر روحیه، طرز فکر و در نتیجه بهره وری شما تأثیر بگذارد. رنگ های تضاد می توانند مکمل خوبی باشند. می توانید با سرمایه گذاری در این نوع طراحی داخلی احساس خوبی داشته باشید زیرا مطمئناً برای دهه های آینده جذاب خواهد بود. شاید تا پیش از این هم خودتان متوجه رعایت برخی نکات در انتخاب تم رنگی محیطهای مختلف، شده باشید. این یک حقیقت است؛ رنگها روی مغز ما تاثیر میگذارند برخی انرژی زا هستند و برخی دیگر آرامشبخش هستند. طراحی داخلی شرکت از جمله مهمترین موضوعاتی است که ذهنیت کارکنان و مراجعه کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در طراحی داخلی اداری مدرن، ما معتقدیم که زمان آن رسیده است که تأثیری را که یک فضای کاری مدرن و شاد میتواند بر رفاه کارکنان و در نهایت بر نتیجه نهایی داشته باشد را ایجاد کنیم. بسیاری از دفاتر، محیط های مختلفی را برای کار در اختیار کارکنان قرار می دهند: لابی، اتاق های استراحت، اتاق کنفرانس، آشپزخانه و مکان های غذا خوردن.

معمولا زمانی از این مدل استفاده می شود که فضای کمی نیز وجود دارد به همین دلیل ملزومات جانبی مورد نیاز را در غالب میز گروهی باید پیش بینی نمود تا یک پکیج کامل در اختیار کاربران قرار گیرد . در فضای اداری کوچک بهتر است برای ایجاد نظم بیشتر از کمدها و قفسه های اداری استفاده شود تا فضای کاری شما بی نظم و آشفته به نظر نرسد. طراحی داخلی واحد های اداری مدرن نظیر استارتاپ ها در سالهای اخیر انقلابی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری ایجاد نموده اند به گونه ای که تقریبا تمامی اصول کلاسیک طراحی داخلی را نادیده گرفته و اقدام به نوعی از طراحی دکوراسیون داخلی اداری انسان محور نموده اند در فلسفه این گونه از طراحی داخلی، نیروی انسانی به چشم قلب تپنده مجموعه اداری نگریسته میشود در نتیجه از روز ابتدا تا آخرین روزکاری هر کارمند کلیه شرایط محیطی طراحی داخلی همسو با آرامش و رضایت فرد پیش خواهد رفت به نحوی که از ابتدا و نحوه گزینش افراد می توان تمایز را در این نوع از محیط های کاری دید که در نهایت به اثر آن در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خواهیم پرداخت. شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده میکنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بهترین طراحی داخلی اداری بیاورید.

طراحی دکوراسیون داخلی اداری امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد و برای ایجاد یک فضای زیبا، آرامش بخش و مناسب برای کارمندان و مراجعان خود، باید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید چینش محل کار خود را به بهترین شکل انجام بدهید. چیدمان مبلمان، میزهای اداری و ترکیب رنگها در تمامی روحیه شما حین کار موثر است. باشد. ازجمله مزایای چوب عایق مناسب ، ترکیب بندی زیبا ، القای حس طبیعی بودن فضا میباشد. برای ایجاد القای این آرامش نیز از بالش هایی کوچک به تعداد زیاد بر روی مبلمان آن استفاده می شود. اگر مجبور هستید آن را تحمل کنید، بالش هایی را برای قسمت کمرتان یا ناحیه پشت خود تهیه کرده و آن ها را بر روی صندلی قرار دهید. تهیه کردن یک میز و صندلی مناسب برای محل کار یکی از کارهای اولیه ای است که باید انجام شود. دکوراسیون اداری دفتر کار ، برای مدیران و صاحبان شرکت یکی از مسائل مهمی است که تصمیم گیری درباره آن باید با دقت انجام شود.

دکوراسیون اداری کلاسیک بر خلاف دکوراسیون اداری مدرن که برای فضاها و ادارات کوچک به کار گرفته می شود، برای محیط های بزرگ و فضا های بازتر می تواند انتخابی مناسب و منحصر به فرد باشد. در محیط های چند منظوره میشه از یک فضا برای کار کردن دو نفر استفاده کرد. پلان بسته مناسب برای فعالیت هایی می باشد که نیاز به سکوت و آرامش دارند. به همین خاطر بهتر است در انتخاب تجهیزات اداری، میز و صندلی هایی را بخرید که علاوه بر زیبایی و تناسب با سایر وسایل، از استانداردهای لازم برخوردار بوده و اصول ارگونومیک در آنها رعایت شده باشند.

رنگ آمیزی دیوار ، افزودن رنگ به میزی که بر روی آن کار می کنید یا آویزان کردن عکس هایی که تحت تأثیر یک رنگ خاص هستند می توانند ایده های خوبی باشند. یک رنگ براق و پر انرژی میتواند زیبایی محیط را دو چندان کند. این ۱۴ عامل طراحی داخلی اداری را بررسی می کنیم تا ببینیم چطور می توانیم یک طراحی داخلی اداری خوب داشته باشیم که علاوه بر ایجاد زیبایی و آرامش در محل کار، بازدهی و بهره وری کارمندان را افزایش دهد. میزهای اداری، میز کارمندی، کنفرانس و کانترها هم که در برخورد اول مورد توجه پذیرش دهندگان قرار می گیرند، سهم عمده ای را در زیبایی محیط اداری دارند. پژوهش های علمی ثابت کرده اند که این تنها یک احساس نیست بلکه از نظر علمی بسیار مهم است که چیدمان دکوراسیون اداری ، نورپردازی محیط و کاربرد رنگها و نیز انتخاب مبلمان باید بسیار حرفه ای و با رعایت دقیق استانداردها و اشراف به علم دکوراسیون داخلی و معماری صورت بگیرد.