افزایش بودجه تبلیغات محیطی برندهای بزرگ


با توجه به اطلاعات دریافتی جدید از اتحادیه تبلیغات خارج از خانه آمریکا (OAAA)، بودجه تبلیغات خارج از خانه به لطف سرمایه گذاری‌های برند‌های بزرگ برتر در سه ماهه نخست سال 2022 میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته آن، 40.5 درصد افزایش یافته که نشان دهنده بازدهی فراوان و پیروزمندانه برای یکی از بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را از سیوع کرونا دیده است.

بر اساس آمار و ارقام به دست امده، در مجموع 1 میلیارد و 800 میلیون دلار بودجه صرف تبلیغات خارج از خانه شده است.

به گفته آنا باگر، رئیس و مدیر اجرایی OAAA، سال به سال، تبلیغات خارج از خانه روند حرکت در یک مسیر صعودی را با قدرت ادامه می‌دهد. اکثریت قریب به اتفاق تبلیغ کنندگان یزرگ و برتر در عرصه تبلیغات خارج از خانه بودجه خود را در سه ماه نخست سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا بردند. تقریبا نیمی از بازاریابان برای این کار دو برابر هزینه کردند. این رشد در زمینه سرمایه گذاری در سه ماهه اول سال در کنار بازگشت مصرف کنندگان به رفتار‌های قبل از دوران همه گیری و افزایش میزان توجه آن‌ها به تبلیغات خارج از خانه این انتظار را در دل مدیران برند‌ها به وجود می‌آورد که سهم تبلیغات خارج از خانه از بودجه تبلیغاتی برند‌ها رشد یابد.

در این میان، بودجه تبلیغات دیجیتال خارج از خانه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد رشدی 57 درصدی بود. سایر انواع تبلیغات OOH مشتمل بر بیلبورد‌ها، تبلیغات بر روی خودرو‌های حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو نیز رشدی قابل توجه را در این زمینه تجربه کردند.

پیشتر نیز درآمد تبلیغات خارج از خانه نسبت به سال قبل تقریبا 16.7 درصد افزایش یافته بود.

تبلیغات خارج از خانه در سه ماهه نخست سال 2022 در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها نیز به طور قابل توجهی بالا رفته است.

در اینجا 10 برند بزرگ با بیشترین بودجه تبلیغات خارج از خانه در سال 2022 از اول به آخر رده بندی شده اند:

  1. Apple

  2. Capital One (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی آمریکایی)

  3. مک دونالد

  4. نتفلیکس

  5. HBO (پخش کننده شبکه‌های تلویزیونی کابلی در آمریکا)

  6. American Express (شبکه ارائه دهنده خدمات مالی در آمریکا)

  7. آمازون

  8. AT&T (شرکت مخابرات آمریکا)

  9. Verizon (شرکت مخابرات آمریکایی چند ملیتی)

  10. Universal Pictures (شرکت بزرگ فیلمسازی در آمریکا)

www.thedrum.com


منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/3047-Apple-Capital-One-and-McDonalds-spearhead-40-percentage-surge-in-outdoor-ad-spending.html