ارزش تعرفه‌ای تبلیغات ده برند برتر فصل بهار


06/6
1401

ارزش تعرفه‌ای تبلیغات ده برند برتر فصل بهار

شرکت پژوهش بازار رسانه امروز ((EMRC در گزارشی ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات در رسانه های تلویزیون، روزنامه و مجله را دوره زمانی بهار سال 1401 منتشر کرده است. طبق این گزارش تلویزیون سردمدار رسانه‌های تبلیغاتی است و سهم قابل توجه‌ای از ارزش تعرفه‌ای تبلیغات بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده سهم هر یک از رسانه‌ها از کل ارزش تعرفه‌ای تبلیغات بنگاههای اقتصادی شامل: تلویزیون 23/549 میلیارد ریال، روزنامه 119،226و مجله 19،426میلیون ریال است. در ادامه اطلاعات جامع‌تری از این گزارش که در آن ارزش تعرفه‌ای  ده برند برتر پرتبلیغ سه رسانه در زمستان نیز مشخص شده را می‌خوانید.

ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند برتر در مقایسه با سایر برندها
طبق گزارش ارائه شده ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند برتر در مقایسه با سایر برندها در سه رسانه تلویزیون 8/303 میلیارد ریال، روزنامه  81،084و مجله 7،671میلیون ریال بوده است. چنین داده‌هایی نشان می‌دهد که تبلیغات رسانه‌های چاپی روز به روز افول کرده و از اقبال کمتری برخوردار می‌شوند. بنابراین براساس گزارش 35درصد از سهم ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات تلویزیونی، 68درصد تبلیغات روزنامه و 39درصد تبلیغات مجله به 10برند برتر اختصاص دارد. این 10برند شامل: سرای ایرانی، شهر فرش، دلپذیر، شهر لوازم خانگی، باسلام، چای شهرزاد، آمارانت، محصولات غذایی طبیعت، آروا و میهن هستند که %47 از  ارزش تعرفه ای تبلیغات این 10برند مربوط به رسته فروشگاه مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک بودند و %33 آن به تبلیغات صنعت موادغذایی و نوشیدنی تعلق دارد

ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند برتر تبلیغات تلویزیونی
ارقام ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند برتر تبلیغات تلویزیونی نیز جالب توجه است. اطلاعات نشان می‌دهد، ده برند برتر که حدوداً %35هزینه تبلیغات فصل بهار ، شامل سرای ایرانی، شهر فرش، دلپذیر، شهر لوازم خانگی، باسلام، چای شهرزاد، آمارانت، محصولات غذایی طبیعت، آروا و میهن است. بنابراین گزارش نشان میدهد، دو برند پر هزینه مربوط به خرده فروشی بوده‌اند.
ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند در روزنامه
وقتی به سراغ بررسی ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات در روزنامه ها میرویم، نام برندهای دیگری نمایان می‌شوند. اکو ایران، امگا، چرم مشهد، فلومکس، کرمان موتور، آسیا تک، ریموندویل، گلها، لونژین و هلدینگ سفیر؛ 10برند برتری هستند که در فصل اول سال بیشترین ارزش تعرفه‌ای تبلیغات در روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات 10برند در مجله
بهران، بیمه معلم، همراه اول، بانک صادرات ایران، دامپزشکی پایتخت، فردا موتور، سایپا یدک، ایساکو، بیترسوییتو ایرانسل ؛ 10برند برتری هستند که بیشترین ارزش تعرفه‌ای  تبلیغات را در مجلات به خود اختصاص دادهاند. نکته جالب این بخش از گزارش تنوع در نامهای برندها است. در تبلیغات مجلات برندهای برتر از حوزه‌های مختلفی هستند که این ویژگی، تبلیغات مجلات را از مابقی رسانه ها تفکیک کرده است. در مجموع گزارش ارزش تعرفه‌ای  به برندها کمک می‌کند تا مسیر حرکتی رقبای خود را دقیقتر شناسایی و برنامه‌های منسجم تری را برای آینده تدوین کنند. 

شایان ذکر است، در گزارش ارزش تعرفه‌ای  سه رسانه تلویزیون، روزنامه و مجلات در نظر گرفته شده و اطلاعات تبلیغات رسانه های دیجیتال آورده نشده است. همچنین اطلاعات کلیه برندها از صنایع مختلف در بانک اطلاعات EMRC برای ارائه موجود است و علاقهمندان می‌توانند با مراجعه از آنها استفاده کنند.




برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.


منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/3126-Tariff-value-of-advertisements-of-the-top-ten-brands-of-the-spring-season.html