www.thedrum.com
آینده پیش روی اپلیکیشن های پیام رسان
منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/3129-The-future-of-messaging-apps-trends-challenges-and-prospects.html
البته نوآوری نیز نقش بسیار مهمی در بازاریابی از طریق اپلیکیشنهای پیام رسان ایفا میکند. از استفاده از چت باتها گرفته تا جذب مخاطبان از طریق استیکرهای خاص برند، بازی، واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، ابزارهای خلاقانه زیادی وجود دارند که کسب و کارها میتوانند از آنها به نفع خود استفاده کنند.
ارائه ترکیبی از این نوع خدمات به برنامههای پیام رسان اجازه سرویس رسانی با مزایای مختلف را داده و به آنها در مسیر کسب موفقیت کمک خواهد کرد.
دادههای اطلاعاتی دریافتی خبر از آن میدهند که در سه ماهه نخست سال 2022، اپلیکیشنهای پیام رسان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار شده اند: 95.6 درصد از کاربران بزرگسال اینترنت، ماهیانه این اپلیکیشنها را چک میکنند. در ادامه مدت زمان استفاده از آنها همچنان در حال افزایش است. نکته مهم این که بیش از 43 درصد از کاربران برای تحقیق در مورد محصولات و برندها به رسانههای اجتماعی و برنامههای پیام رسان متکی هستند. به این ترتیب بیایید ببینیم این وابستگی چه معنایی برای کسب و کارها و مشاغل مختلف دارد؟
ترسیم چنین آینده روشنی برای کسب و کارها بدین معنا خواهد بود که با وجود چنین برنامههای هوشمندی، این اپلیکیشنهای پیام رسان بهترین گزینه برای برقراری ارتباط با مشتری به حساب میآیند. حالا این سوال پیش میآید که اپلیکیشنهای هوشمند پیام رسان چه قابلیتهایی خواهند داشت؟
این علاقه و محبوبیت، برنامههای پیام رسان را در موقعیت خاص و منحصر به فردی قرار داده زیرا در اصل یک نوع ابزار ارتباطی به شمار میروند که استفاده از آنها برای بسیاری از کاربران لازم و ضروری است. افراد ممکن است از بین برنامههای پیام رسان مختلف یکی را انتخاب کنند اما با این حال، تعداد کمی از آنها به طور کلی بی خیال این قبیل اپلیکیشنها خواهند شد. در ادامه وقتی صحبت از رقابت بین پیامرسانهای مختلف به میان میآید، ارائه خدمات بیشتر و کارایی بهتر، بر محبوبیت یک اپلیکیشن پیام رسان خاص خواهد افزود.
نسل آینده اپلیکیشنهای پیام رسان: مبتکرانه، شخصی سازی شده و همه کاره
در نهایت برخورداری از قابلیت مکالمه فوری کاربر با نماینده امور مشتریان و قرار نگرفتن در لیست انتظار، به برندها در مسیر استفاده مفید و موثر از اپلیکیشنهای پیام رسان کمک خواهد کرد. در همین حال، برندها میتوانند به خوبی از پیامهای تجاری و چت باتها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، حفظ ارتباط با مخاطبان و کاهش هزینهها به لطف وجود این نوع اتوماسیون، بهره ببرند.
انصافا، بسیاری از برندها در حال حاضر بر لزوم ارائه امکانات نوآورانه واقف شده و در این زمینه تلاش میکنند. به عنوان مثال، 52 میلیون لنز وایبر به عنوان یک سرویس واقعیت افزوده در سه ماهه نخست فعالیت از سوی برندها بسیار مورد توجه قرار گرفته و امروزه برندهای بیشتری از لنزهای وایبر مخصوص به خود به عنوان یک راه منحصر به فرد و جالب برای افزایش آگاهی درباره برند و تعامل با مشتری استفاده میکنند.
-
رمزگذاری امنیت را به بهترین شکل ممکن تضمین خواهد کرد. یک پیام رسان که اقعا به حفظ حریم خصوصی کاربر اهمیت میدهد، پیام های رد بدل شده توسط کاربر و مخاطبانش را در سرورهای خود ذخیره نمیکند.
تاکید بر روی حفظ امنیت و حریم خصوصی
در حالی وجود یک اتصال امن HTTPS ضروری است که روشهای راستی آزمایی دقیق و ابزارهای تشخیص اکانتهای واقعی (مانند تیک آبی وایبر که اکانتهای کاری تایید شده را مشخص میکند) به نوعی ضامن امنیت بوده و احتمال کلاهبرداری را کاهش میدهد.
امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که کلاهبرداری اینترنتی و جرایم سایبری بسیار شیوع پیدا کرده یا حد اقل گمان میرود که کاربران اینترنت چنین احساسی را داشته باشند: بیش از 40 درصد از کاربران اینترنت بابت سوء استفاده احتمالی از اطلاعات شخصی خود نگران هستند. مدیران اپلیکیشنها پیام رسان نیز باید آگاه باشند که هر روز بیشتر از دیروز اهمیت حفظ امنیت داده و حریم خصوصی نزد افراد افزایش یافته و لازم است به نیاز کاربران پاسخ داده شود.
اول از همه این که برنامههای پیام رسان ابعاد بسیار بزرگ و بی سابقه ای داشته و چنین اپلیکیشنهایی به برند اجازه میدهند تا مستقیما از طریق این برنامه به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کند. با این حال، اطلاع رسانی خسته کننده و غیر شخصی در این ابعاد به نوعی هدر دادن پتانسیل است، زیرا پیام رسانها فرصتی منحصر به فرد برای شخصی سازی ارتباط فراهم نموده و مسلما استفاده از چنین فرصتی هوشمندانه خواهد بود.
بازاریابی شخصی میتواند یک مزیت فوق العاده برای شرکتهای داده محور باشد و البته در همین راستا برنامههای پیام رسان همه قابلیتهای لازم برای شخصی سازی را فراهم میکنند. از آنجایی که دسترسی شخصی کارآمد تر است، این کار به برندها اجازه خواهد داد تا به شیوه ای معنادار تر با مشتریان ارتباط برقرار کرده، میزان تعاملات افزایش یافته و در نهایت حس وفاداری به برند با مرتبط ماندن و حفظ آرامش مخاطبان حاصل شود.
ریتم زندگیهای مدرن سریع بوده و وجود مشغلههای فراوان باعث میشود تا هر روز با استرسهای جدید روبرو شویم. در عین حال که هر روز نمیتوان به ده ها ایمیل کاری پاسخ داد اما با این وجود حاضر نیستیم لحظه ای از اپلیکیشنهای پیام رسان که دنیای ما را شیرین تر کرده و منجر به حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده میشوند، دست برداریم. در هیمن اثناء، مردم دیگر نمیخواهند سر خود را با انبوهی از اپلیکیشنهای پیام رسان جدید شلوغ کنند. در عوض آنها ترجیح میدهند از برنامههایی که قبلا استفاده میکردند، بهره بیشتری ببرند. آنها تقریبا در نیمی از مواقع فقط یک اپلیکشین خاص را چک کرده و کمتر به سراغ دیگر اپلیکیشنهای پیام رسان موجود در گوشی هوشمند خود میروند.
گفتگو مداوم با مشتریان و همراهی با آنها در طول تمام مراحل خرید، از پاسخگویی به سوالات آنها گرفته تا ایجاد امکان خرید محصولات و استفاده از خدمات بدون نیاز به خروج از برنامه پیام رسان، همگی نقشی موثر در افزایش آمار فروش برندها دارند.