آموزش کامل بازاریابی دیجیتال و ابزارهای آن

سرانجام، برای تدوین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای طولانی مدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل این استراتژی را تدوین کند. هر چه نیاز دارد را خودش تولید می کند از خوراک، دام و همه چیزهای مورد نیاز خودشان. این کار را می توان با ارائه نمونه هایی مانند مینی سمینار رایگان یا نمونه ای از خبرنامه خود، انجام داد. در صورت تردید، هر دو را امتحان کنید و با رسیدن به اینکه کدام کانالها – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارند، روند بازاریابی خود را تکرار کنید.

در مورد افزایش مشتریان جدید ، سرمایه گذاری در تبلیغات محصول انجام می شود ، در حالی که نگه داشتن دوباره مشتریان قدیمی دوباره و دوباره بسیار آسان تر است. اهمیت بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ به توانایی آن در افزایش حجم ترافیک باکیفیت به وب سایت شما مربوط می شود. استیو جابز و همراهانش به بازاریابی و تبلیغات اهمیت زیادی میدادند و بودجه قابلتوجهی را برای این امور در نظر میگرفتند. این افراد در انجام تحقیق و تجزیه تحلیل کوتاهی میکنند یا صرفا به شکلی سرسری به این میپردازند که آیا یک عبارت کلیدی اصلا ارزش دنبال کردن را دارد یا نه.

علاوه بر این، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی در شبکههای اجتماعی نیز میتواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانالهای مختلف اجتماعی نیز مفید باشد. علاوه بر این، شبکههای اجتماعی شما را قادر میسازند تا از طریق بازاریابی تاثیرگذار به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. در نهایت، بازاریابی دیجیتال شما را قادر میسازد تا تحقیقات لازم برای شناسایی پرسونای خریدار خود را انجام دهید و به شما این امکان را میدهد استراتژی بازاریابی خود را با گذشت زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به خریداران واقعی دست پیدا میکنید. این افراد در تیم بازاریابی با استفاده از روشهای مختلف به بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو میپردازند، که این شخص ممکن است مستقیماً با تولیدکنندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده آنها در گوگل به خوبی نتیجه خواهد گرفت – حتی اگر شرکت این محتوا را در شبکههای اجتماعی نیز ارسال کند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا در مورد استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی به یک جمع بندی برسند. در این روش با جمع آوری ایمیل های کاربران وب سایت ، اطلاعیه و آفرهای ویژه تبلیغاتی را می توان برای آن ها فرستاد. کمک به ایجاد نوآوری در گزینه های بازاریابی.

اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است. فروشندگی و تبلیغات فقط بخشی از مجموعه ی گستردهی عناصر بازاریابی» است، به عبارتی بازاریابی مجموعه ای است از ابزارهایی که برای تأمین نیازهای مشتری و ایجاد روابط بلند مدت به کار می رود. به عنوان مثال، اگر وقت خود را صرف شناخت پرسونای مخاطب کنید میتوانید به خوبی نیازهای مخاطبان خود را شناسایی کنید و روی ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، پس با وجود حداقل تبلیغات، در شش ماه اول احتمالاً نتایج خوبی با میزان خرج پایین به دست خواهید آورد. صرف نظر از آنچه شرکت شما میفروشد، بازاریابی دیجیتال میتواند با شناسایی پرسونای خریداران و شناسایی نیازهای مخاطبان به شما در تولید محتوای ارزشمند کمک کند. ایشان مدیر عامل آژانس تبلیغاتی ۱۲۸ بوده و سابقه طولانی و درخشانی از ارائه خدمات متمایز و ارزشمند را به مشتریان خود دارند. ایشان مفهوم بازاریابی را در کتاب “اصول بازاریابی برای مدیران اجرایی ” اینطور بیان کردهاند و در ادامه تعریف کاتلر را نیز بهعنوان تعریف معتبر بازاریابی آوردهاند.

آنها میتوانند برای ارزشی که ایجاد کردهاند بازار بسازند و از آن سود به دست بیاورند. تصور کنید اگر این افراد با آموزش دیدن و استفاده از تجربیات دیگران، همین مسیر را طی میکردند میتوانستند به چه موفقیتهایی دست پیدا کنند؟ مصرف کنندگان ممکن است به صورت آنلاین خرید کنند و خرید خود را در فروشگاه تحویل بگیرند. از این رو باید همیشه حواسمان به نرخ بازگشت سرمایه باشد. که یعنی لازم است با یکی از دادههای آماری مهم به اسم نرخ بازگشت سرمایه و طریقه محاسبه آن آشنا باشد. هزینه آن به این بستگی دارد که از چه بسترهایی برای تبلیغات خود استفاده کنید. بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند با استفاده از روشهای سنتی مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه میتوانستید داشته باشید به دست آورید و افرادی را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. اجرای برنامههای دیجیتال مارکتینگ نیازمند آگاهی از ویژگیهای روشهای آن میباشد که در ادامه این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت. شما به هیچ عنوان نمیتوانید عملکرد کمپین بیلبوردی خود را بررسی کنید و میزان بازگشت سرمایه از آن را اندازه گیری کنید. یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص است – با این حال، اگر ابتدا مخاطبان خود را شناسایی نکنید، نمیتوانید از این مزیت استفاده کنید.

امروزه تمام برندهای معتبر از بازاریابی آنلاین در کنار سایر روشهای بازاریابی خود استفاده میکنند. اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی توانسته بود تا ویژگی های جدیدی را به مخاطبان خود ارائه کند. بازاریابی ایمیلی، تبلیغات با هر کلیک یا تبلیغات کلیکی، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همگی نمونه های عالی از بازاریابی دیجیتال هستند. به عنوان مثال، اگر در یک تجارت کوچک با بودجه محدود کار میکنید، ممکن است سرمایه گذاری در شبکههای اجتماعی، وبلاگ نویسی یا استخدام کارشناس سئو برای انجام کارهای مربوط به سئو را امتحان کنید – سه استراتژی میتوانند بازدهی بالایی برای شما داشته باشند. آنها مرتباً تقویم وبلاگ نویسی شرکت را ردیابی میکنند و به یک استراتژی محتوایی که شامل ویدیو نیز باشد، برای شرکت تدوین میکنند. تولید محتوا در رسانههای اجتماعی میتواند به صورت متن، عکس، و ویدیو باشد.

برای اینکه از بازاریابی دیجیتال بهترین نتیجه را بگیرید به این احتیاج دارید که هم روی تبلیغات پولی و هم روی تبلیغات رایگان به یک اندازه تمرکز داشته باشید و تعادل را بین این دو برقرار کنید. خب معلومه احتمال داره نتیجه نگیرید چرا که مخاطب اون محتوا دوستان شما نبودن. چرا که تنها با هزینه کردن نمی توان به نتیجه برای هزینه صرف شده رسید، بلکه برای جذب کاربران و تبدیل مخاطبان به مشتریان خود به وسیله ی تبلیغات آنلاین، باید تاثیر گذار باشید.برای تبلیغات آنلاین بیش از حد هزینه نکنید. تا زمان توسعه اینترنت در دهه 1990، بازاریابی سنتی تنها نوع بازاریابی بود. با بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا خواهد بود که برای مخاطب هدف شما تولید میشود که این کار تنها به سرمایه گذاری روی زمان نیاز دارد. اهداف شما در این زمینه میتواند شامل طراحی ریسپانسیو وبسایت بر روی نسخه موبایل و همچنین تجربه کاربری عالی بر روی موبایل باشد تا کار با آن راحتتر شود. نحوه عملکرد بازاریابی مجدد به این شکل است که وقتی کاربری از سایت شما بازدید میکند، چند خط کد از یک پلتفرم تبلیغاتی – مانند Google AdWords – یک «کوکی» (Cookie) را در مرورگر کاربر ایجاد میکنند.

وقتی به طور مستقیم از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با دانشجویان و معرفی یک کتاب یا منبعی که تازه منتشر شده استفاده میکنید. وقتی به او پاداش دهیم که دیر نیاید، promotion است. اما اگر تازه به دنبال دیجیتال مارکتینگ هستید، میتوانید با استفاده از منابع مفید سراغ یادگیری ترفندها و بایدها و نبایدها آن بروید و به موفقیت شرکتها کمک کنید. به عنوان مثال، با کمک تبلیغات کلیکی و گوگل ادورز میتوانید سراغ کلمات کلیدی بروید که در صنعت شما بیشترین اثرگذاری را دارند. از همه بهتر، بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تا در گروههای فرعی نیز بازاریابی را انجام دهید. به نظر میرسد که گوگل به دنبال تغییر ذائقه کاربران تغییراتی در سیستم جستجوی خود به وجود آورده که یکی از آنها جستجوی صوتی است.

این نوع از تبلیغات می تواند در قالب های متن، تصویر و ویدئو ظاهر شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه و نیز مولفه های اصلی آن و اینکه چگونه به توانیم از آن به درآمد برسیم صحبت کنیم. در ظاهر، این دو شبیه به نظر میرسند: هر دو در درجه اول به صورت آنلاین رخ میدهند و هر دو بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای مصرف مردم تمرکز دارند. کامنتهای دارای اینگیجمنت بالا بر روی وبسایت یا وبلاگ: همان کاری که شما در شبکههای اجتماعی برای پاسخ دادن به نظرات در پیش میگیرید، باید در مورد نظرات وبسایت و وبلاگ نیز انجام دهید و به این ترتیب میزان تعامل کاربر با وبسایت خود را افزایش دهید. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حدادیان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: مهم است بدانیم کرونا چه حوزههایی را در تجارت و بازاریابی تحت تاثیر قرار میدهد و در برابر این تغییرات باید چه استراتژیهایی را در پیش بگیریم. خوب همانطور که می دونید فعالیت اصلی ما در سایت من آموزش و راهاندازی کسبوکار اینترنتی هست که در ورژنهای قبلی سایت فقط روی همین موضوع محتوا و محصولات آموزشی تولید میکردیم و در ورژن جدید سایت یکسری تغییرات کلی ایجاد کردیم که یکی از این تغییرات همین صفحه دیجیتال مارکتینگ هست داستان اینه که قبلاً مباحث دیجیتال مارکتینگ رو هم در صفحات کسبوکار اینترنتی توضیح میدادم ولی چون این حوزه وسیعی هست تصمیم گرفتم که این مبحث رو جدا کنم تا شما بهتر بتونید از خدماتمان استفاده کنید و این تصمیم حدود 2 ماه پیش گرفته شد و چون تغییرات کلی بودن فرصت نمیشد که این صفحه رو طراحی کنم تا اینکه دیروز 22 بهمن 1400 این صفحه رو ایجاد کردم و همون دیروز یه درخواستی به گوگل دادم که بیاد این صفحه رو ببینه و امروز که بررسی کردم دیدم خوب این صفحه بهخوبی دیده شده و الان نیاز هست که محتوا جدید رو روی این صفحه بارگذاری کنم و بهترین محتوا به نظرم همین محتوای داستانی که بگم برا طراحیش چهکارهایی کردم.

سعی کنید در کسب و کار خود این دسته افراد را پیدا کنید و از حضور آنها استفاده کنید. جالب است بدانید که ۸۲٪ از افرادی که ایمیل خود را چک میکنند، ایمیل مربوط به کسب و کارها را باز میکنند. ممکن است بسیاری از برندهای بزرگ را در شبکههای اجتماعی دنبال نکنید، اما اینفلوئنسر هایی را دنبال میکنید که گهگاه محصولات یا خدماتی که دوست دارند را به نمایش میگذارند و تبلیغ میکنند، که ممکن است برای شرکتهای کوچک باشند. در این شرایط شما چه کار میکنید؟ 8- بازارداری: بازارداری یعنی حفظ مشتری و یا بازگردانی مشتری سابق از طریق فعالیتهایی مثل: ارتباط با مشتری، خدمات مناسب و آگاهی از حرکات رقبا در این زمینه. اگر شرکت شما (B2B) است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. خطوط تلفنی که از قضا برای جوانان یک گزینه عالی دارد و در ساعت ۳ تا ۶ تخفیف مکالمه نیم بها دارد و چون خط تلفن جدید است، مزاحمت برای اعضای دیگر خانواده نیز ایجاد نمی کند. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید بیشتر روی جذب مخاطب از سمت شبکههای اجتماعی تمرکز کنید.

به یک چتر مفهومی که فرایند استفاده از فناوری های دیجیتال برای جذب مشتری و ایجاد ترجیحات و اولویت­ های مشتری، تبلیغ برندها، حفظ مشتریان و افزایش فروش را نشان می دهد، تکامل یافته است. گستردگی استفاده از اینترنت نشان میدهد حرکت در مسیر تکنولوژی از ضروریات فعالیتهای اقتصادی در عصر حاضر به شمار میرود و هر کسب و کاری لازم است حضور فعالی در فضای مجازی داشته باشد. طبق آنچه در مسیر شغلی سئو آمده است، مدیران سئو کسب و کار را در گوگل رتبه بندی میکنند. انواع بازاریابی را می توان در هشت گروه دسته بندی نمود شامل؛ (بازاریابی تعدیلی، بازاریابی انگیزشی، بازاریابی توسعه ای، بازاریابی مجدد، بازاریابی همزمان، بازاریابی محافظتی، بازاریابی تضعیفی، بازاریابی مقابله ای).

در واقع این روش بازاریابی اینترنتی مانند سئو است و تفاوت آن این است که به جای بهینهسازی، وبسایت با پرداخت هزینه در جایگاههای برتر گوگل قرار سایت fieldmarketing میگیرد. تفاوت این روش با قبلی این است که در SEO شما خودتان بالا میآیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمیآورد! برای اینکه بتوانید در هرکدام از این زمینه ها موفق عمل کنید؛ باید مخاطب هدف خودتان را بشناسید. 72. رسالت بازاریابی این است که پیام ها یا اقدامات مناسب را به شخص مناسب وصل کند. در تیم دیجیتال مارکتینگ استخدام مدیر دیجیتال مارکتینگ از اصلیترین کارها است تا این فرد بتواند تیم را برای رسیدن به اهداف بازاریابی هدایت کند. در شرکتهای بزرگتر، اهداف دیجیتال مارکتینگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است که هر کدام KPI مخصوص به خود را دارند.