بسیاری از مصرف کنندگان فکر میکنند که تبلیغات مغرضانه است و احتمالا به کیفیت آن چیزی که مبلغ میگوید، نیستند. این موضوع کاملا بستگی به استراتژی شما دارد .اگر شما بر روی تاکتیک های بازاریابی جاذبه ای مثل سئو ،شبکه های اجتماعی و تولید محتوا یک سایت تمرکز کنید خبر خوبی که دارم شما به هیچ وجه نیاز به بودجه زیادی ندارید،در بازاریابی جاذبه ای تمرکز اصلی بر روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا هست که برای مخاطبان شما تولید میشود (مگر اینکه تصمیم به برون سپاری اینکار کنید) و سرمایه ای که باید بذارین وقت شما هست ، اما با تاکتیک های outbound marketing مانند تبلیغات آنلاین ،خرید لیست های ایمیل و .
نرم افزارها و پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ به طور خودکار تعداد تبدیل های مورد نظر شما را پیگیری میکنند . به این ترتیب میتوانید امیدوار باشید که پلتفرم بازاریابی وابسته در مسیر بازاریابی دیجیتال تجارت شما نتیجه دهد. بنابراین، اگر قصد انجام بازاریابی دیجیتال آفلاین را دارید، پیشنهاد میکنم زمان و پول خود را صرف تمرکز بر پلتفرم یا کانال بازاریابی آینده کنید. اگر شما هم صاحب یک کسبوکار آنلاین هستید یا قصد دارید کسبوکارتان را در فضای آنلاین هم توسعه دهید، قطعا به تبلیغات در فضای دیجیتال نیاز پیدا میکنید. برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما کار میکند یا خیر، باید دریابید که چه تعداد مشتری را جذب میکنید. تصور کنید که 80 میلیون ایرانی در کشور ما و یا حتی تعداد بیشتری در خارج از کشور، مخاطب برنامههای تلویزیونی و ماهوارهای هستند.
بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند .صرف نظر از آنکه شرکت شما چه محصولی سایت fieldmarketing ارایه میکند. یکی دیگر از کانال های بازاریابی اینترنتی، پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC (PAID PER CLICK ) می باشد. بازاریابی دیجیتال شامل اجزای مختلفی همچون بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی موتورهای جستجو (بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ)، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات (تبلیغات هوشمند و آنلاین)، می باشد. در ویدئو مارکتینگ ، رسانه های اجتماعی از قبیل یوتیوب، آپارات، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و… همچنان که می بینید شرکت های مختلف که در حوزه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت دارند، همواره بیشتر و بیشتر نسبت به استفاده از این نوع محتوا در استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی خودشان و مشتریان خودشان اقدام می کنند و از این طریق بر اهمیت استفاده از ویدئو تاکید می کنند. محتوا شامل هر متن، تصویر، صدا و ویدئو هست و هرکاری بخواید انجام بدین به این 4 محتوا نیاز دارید. موضوعی هم که باید بهش توجه کنین اینه که بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ هست . تصور کنین که شما یک بروشور محصول درست کردین و از طریق نامه برای مردم ارسال کردین ،این بروشور شکلی از محتوا هست،شما بعد از ارسال هیچ اطلاعاتی ندارین که چه تعداد بروشور شما را بازکرده اند و چه تعداد آن را مستقیم به سطل آشغال انداخته اند ، حالا تصور کنید این بروشور را در وبسایت خود داشته باشین ،شما میتوانید ببینید که دقیقا چگونه صفحات ارسال شده را مشاهده کرده اند .
این امر باعث میشود دامنه کسب و کار شما در بازار افزایش یافته و تنها محدود به یک منطقه نباشید. سطح مشارکت آنها با دیدن تاثیر این مشارکت فعال در مورد برند شما افزایش می یابد. نسخه الکترونیک این کتاب را میتوانید از سایت فیدیبو خریداری کنید. با تبلیغات سنتی ،فوری ترین نتیجه ای که میتوانید به آن امیدوار باشید ،تماس تلفنی مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی است. بازاریابی دیجیتال نه تنها مخاطبان وسیع تری نسبت به بازاریابی سنتی دارد ،بلکه هزینه کمتری نیز دارد. آنها همچنین کنترل کمتری را برای بررسی میزان بازدهی و رضایت مخاطبین در اختیارتان میگذارند. وقتی مخاطبان مورد نظر آخرین پست شما را میبینند بسیار عالی است، اما وقتی در مورد آن نظر میدهند یا آن را به اشتراک میگذارند بهتر است. ما از طریق ایجاد پایدار پستها، بهروزرسانی محتوا و کمک به هدایت کاربران به سوی گوگل مای بیزینس نتایج بسیار خوبی کسب کردهایم.
در برندینگ و بازاریابی دیجیتال احتیاج به صبر و حوصله داریم چون در کوتاه مدت تمامی نتایج مطلوب حاصل نمی شود (: برای ما فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایدهی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمیدارد. بازاریابی دیجیتال به مشتریان این اجازه را میدهد تا با شما ارتباط برقرار کنند. چنانچه بخواهید برای کسب و کار خود بازاریاب انلاین استخدام کنید نیز میتوانید از شرکتهای فعال در این حوزه کمک بگیرید. در هرحال چه بخواهید بازاریاب باشید یا بازاریاب پیدا کنید، اولین قدم ارتباط با طرف مقابل ارتباط است. در این میان ممکن است از دادن امتیازات ویژه به خریدار نیز برای جلب رضایت بیشتر او بهره ببرند که به نفع هر دو طرف است.
عواملی مانند جلب اعتماد به وسیلهی شبکههای فامیلی و آشنایان و دسترسی راحتتر که سبب شده تا این شبکهها در بازار فروش، تجارت و کسب درآمد بسیار عالی عمل کنند. ما از وی دیجیتال مارکتینگ برای انجام کمپینهای تبلیغاتی انجامشده بسیار متشکریم. فربد و تیمش انرژی و وقت زیادی برای موفقیت کمپینهای تبلیغاتی گذاشتند. موفقیت بزرگ وی عمدتا به خاطر توانایی های او در پرسیدن سوالات درست، در زمان درست بوده است. اما در قدم اول باید ابزارهایی را که بازاریابان برای موفقیت به آن نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهید. قسمتی از صفحهٔ وبسایت که کاربر برای دیدن آن باید اسکرول کرده و در صفحه پایینتر برود.
تبلیغات بومی در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم هستند و فریبنده نیستند. این روش بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی است با این تفاوت که در فضای اینترنتی انجام میگیرد. بازاریابی همهمهای هنگامی بسیار عالی عمل میکند که در ابتدا با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و برای ایجاد هیجان و حتی شاید موارد رازآلود، برنامهی جایگزینی داشتهباشید. مثلا در سئو یکی از مهمترین موارد سرعت سایت است و اگر سرعت سایت شما در حد قابلقبولی نباشد خیلی سخت میتوانید جزو اولین نتایج گوگل قرار بگیرید. بازاریابی علمی است که به سرعت در حال پیشرفت است و ما روز به روز شاهد پدید آمدن روشهای جدیدی هستیم.
فقط این مهم را نیز در نظر داشته باشید که برای یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن باید تجربه عملی داخل شرکتها را داشته باشید تا بهتر بتوانید پیشرفت کنید. چند پرونده تلفن باید داشته باشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به تعریف جامعی در مورد بازاریابی و اهمیت آن بپردازیم. تبلیغات بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرم کردن کاربران، این سوگیری را دور زده و جنبه “تبلیغ” را کم اهمیت جلوه میدهد. این نوع بازاریابی مربوط به خدمات و محصولات سازگار با محیط زیست است. و هرگونه اطلاعاتی که مربوط به خرید مشتری است. اکنون که میدانید مردم چگونه تصمیم میگیرند زمان آن است تا قیف بازاریابی خود را با ایجاد محتوا که مربوط به هر مرحله از قیف است شروع کنید. هر دو ایمیل معاملاتی و تبلیغاتی را ادغام میکند توجه کنید که شما میخواهید مشتریان احتمالی شما این ایمیلها را به عنوان یک سرویس ارزشمند ببینند نه فقط به عنوان یک ابزار تبلیغاتی! همچنین اگر به مسیر تبلیغات رادیویی سنتی بروید، نکته کلیدی این است که سرگرم کننده بوده و توجه شنونده را به خود جلب کنید.
میکرو اینفلوئنسرها در بسیاری از موارد بهتر از افراد مشهور عمل می کنند. کمپینها میتواند شامل مدلهای مختلفی از رسانه، رویدادها، تبلیغات مستقیم، مشارکتهای مالی، روابط عمومی و موارد دیگر باشد. پس از شناخت مخاطبان و تعیین بودجه، زمان آن رسیده تا محتوای دیجیتالی مختلف برای کانالهای خود تولید کنید. تا به حال راهی برای برقراری ارتباط مداوم با مشتریان وجود نداشته است و هیچ چیز دیگری سطح شخصی سازی داده های دیجیتالی را ارائه نمی دهد. تابلوهای تبلیغاتی قدیمی، یا بیلبوردهای ثابت، فرصت های تبلیغاتی منحصر به فردی را که بیلبوردهای الکترونیکی ارائه می دهند، ارائه نمی دادند، تصاویر و متون تغییر نمیکرد. بازاریابی دیجیتال به مشتریان اجازه میدهد بلافاصله پس از مشاهده تبلیغ یا محتوای شما اقدام کنند. کمپینهای محیط زیستی گفتگو و حمایت از صحراها و بیابانها، هوای پاک و بهرهوری انرژی را ترویج میکنند. آژانسهای حرفهای برای بازاریابی املاک پرسود و پرپتانسیل خود از این روش استفاده میکنند. در نهایت همه این داده کاوی ها و گزارش دهی ها به کسب و کارها این امکان را می دهند تا اطلاعات ارزشمندی را درباره مخاطبان خود جمع آوری کنند و براساس این اطلاعات تصمیمات تجاری هدفمندی بگیرند. برای تبلیغ نویسی که شامل تهیه ویدیو و متن و مانند آن می باشد باید از خلاقیت و نوآوری استفاده کرد تا بتوان توجه مخاطب را جلب کرد.همچنین از دیگر نکات مهم در تبلیغ نویسی جلب اعتماد افراد می باشد چه بسا انتشار تبلیغ هایی بر پایه مبالغه و دروغ که حقیقت آنها در محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید تایید نشده باشد موجب بی اعتمادی کاربران شده و نتیجه نامناسبی بر بازاریابی اینترنتی شما خواهد گذاشت.
شما در ابتدا با استفاده از دورههای آموزشی رایگان دیجیتال مارکتینگ که خود گوگل نیز آموزش میدهد میتوانید شروع کنید تا به دورههای پولی و متنوع زیر نظر اساتید برتر کشور تعلیم ببینید و یک دیجیتال مارکتر شوید. اول از همه، باید مطمئن شوید که ایمیلهای شما مورد نیاز مخاطبین خود میباشد. امروزه با وجود گوشیهای هوشمند، ترافیک بیشتری از گوشیهای موبایل به سایتها منتقل میشود و برای همین منظور، طراحی سایت باید به شکلی واکنشگرا تنظیم شده باشد تا در دستگاههای مختلف، بدون وجود مشکلی نمایش داده شود. تحلیل داده های دیجیتالی – داده های موجود در رسانه های دیجیتال میتواند سیر حرکتی مشتریان و مخاطبان موجود در فضای آنلاین را بصورت کمّی و کیفی نمایش دهد. رسانه تعاملی یا VOD در سالهای اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است و فرصتهای مناسبی هم برای تبلیغات کسبوکار فراهم میکند. به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. شما باید با دقت در مورد مطالبی که میخواهید در هر مرحله به آن ها بگویید فکر کنید و تعیین کنید که در کدام بخش از مسیر، این اطلاعات میتوانند برای مشتری مفید باشند.
برای مثال یک دیجیتال مارکتر مسئول سئو (SEO) باید ترافیک (ارگانیک) که از طریق جستجوی گوگل به یک صفحه از وبسایت آمده است را پیدا کند.در کسب و کار های کوچک ممکن هست یک متخصص عمومی بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال که در بالا گفته شده را داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیت های بازاریابی هست که از اینترنت یا دستگاه های الکترونی استفاده میکنند.در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از کانال های دیجیتالی مثل موتور های جستجو ،رسانه های اجتماعی،ایمیل و . در واقع داده های دیجیتالی جمع آوری شده بسیار دقیق تر و دقیق تر هستند. قطعاً محتوای منتشرشده مانند رسانه، اخبار، مقالات و وبلاگها بسیار وابسته به رسانههای اجتماعی است. به طور مثال در تولید محتوای تبلیغات بومی به جای کلماتی مانند “تبلیغ” از “حمایت” استفاده کنید. با بازاریابی دیجیتال ،آنها میتوانند روی پیوند کلیک کرده یا یک پست وبلاگ را ذخیره کرده و بلافاصله در امتداد مسیر خرید حرکت کنند. اما چگونه میتوانید با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتالی این کار را انجام دهید؟ این صنعت به قدری در تمام دنیا جالب و پر مخاطب است که احتمالا هرگز از بین نخواهد رفت. ورود دیجیتال مارکتینگ به صنعت گردشگری، کوچکترین جزئیات این صنعت را از خرید و فروش محصولات گرفته تا ارتباط با مشتریان تغییر داد و فرصت خوبی برای سازمانها و تامینکنندگان گردشگری به وجود آورد تا پیشنهادات و محصولات خود را در کانالهای دیجیتالی تبلیغ کنند، بفروشند و ارتباط طولانیمدت با مشتریان برقرار کنند.
در مرحله توجه، هدف اصلی شما تبدیل مشتریان راضی به مشتریان وفادار و همیشگی است. 2- مدیر شبکههای اجتماعی (Social Media Manager): این گروه از افراد، به دنبال افزایش تعداد فالوئرها در اینستاگرام، جذب آنها به کسبوکار، تبدیل آنها به مشتری هستند. تبلیغات بومی در حال تبدیل شدن به یک سبک بازاریابی نوین است. او میگوید: «فقط کسبوکارهای معدودی هستند که از یک استراتژی پیامرسانی شخصیسازیشده استفاده میکنند… ارسال پیامهای بازاریابی در زمان مناسب برای مخاطبان مناسب بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از مشارکت احتمالی کاربران (یا عدم وجود آن) استفاده میکنند. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از مهمترین پاسخها برای سوال مراحل بازاریابی چیست؟