محتوایتان باید جوری باشد که هم مشتریهای قدیمیتان را نگهدارد و هم مشتری جدید جذب کند. در واقع چطور میتوان مشخص کرد که چه فعالیتهایی در یک کسب و کار و تجارت، بازاریابی به شمار میروند. اما از طرف دیگر بازاریابی آفلاین دارای رسانه های آفلاین گران می باشند، اما در بازاریابی دیجیتال با روش های رایگان و حتی ارزان قیمت میتوان مشتری های بیشتری را جذب کرد و موانع سر را ه را نیز برداشت. چهار نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ هستند که برای داشتن تجربه کاربری خوب باید در نظر داشته باشید. چند نکته ای که در ادامه گفته میشود چیزهایی هستند که معمولا در بهبود تجربه کاربری از آنها استفاده می شود. تجربه کاربری خوب، چیزی است که باعث میشود استراتژی شما چه خوب، چه بد به شما پاسخ بدهد. اما مهمترین هدف مارکتینگ افزایش آگاهی از برند و برندسازی است که میتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند.
دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه اقدامات مربوط به بازاریابی محصولات و خدمات از طریق تکنولوژیهای دیجیتال در بستر اینترنت اطلاق میشود. داشتن وبسایت حرفهای خودتان، نه تنها به یادگیری و کسب تجربه در کار با کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال کمک میکند، بلکه به وسیله آن میتوانید مهارت و تجربه خود را به کارفرماهای جدیدتان نمایش دهید و آنها را مجاب کنید تا به شما اعتماد کنند. در طراحی وبسایت، کاربرپسند بودن به این معناست که وبسایت شما طراحی جذاب و مطلوبی دارد، جهتیابی (Navigation) و تعامل با آن آسان است و برای انواع سیستمهای عامل (کامپوتر، لپتاپ و انواع موبایل) طراحی شدهاست. نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید. بعلاوه، آنها این فرصت را ایجاد می کند که با مصرف کنندگان رابطه ای نزدیک و صمیمانه داشته باشند.
میتوان گفت که تقریبا همه ما به خوبی با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستیم، اما فقط شاید تعریف آن را نمیدانستیم. این وبسایتها، که اغلب وابسته نامیده میشوند، فقط زمانی کارمزد میگیرند که تبلیغشان به خرید منجر شوند. اما بدون ایجاد قیف فروش و استراتژی بلند مدت سئو؛ این کسب و کارها تمام توان خود را روی تبلیغات پولی برای فروش بیشتر می ریزند. در پروژه هایی که نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد، یکroad show برگزار می شود. داشتن یک سایت که با صفحه های کوچک هماهنگ است دیگر یک ویژگی محسوب نمیشود، بلکه از ملزومات داشتن یک وبسایت خوب است.
اگر آموزش و توسعه بازاریابی بهبود وضعیت کسب و کارتان را در درازمدت حمایت کند، با شناختی که از فرصت ها و تهدیدها در این بازار به دست می آورید می تواند سود زیادی را نصیب کسب و کارتان نمایید. نه این که حدس بزنیم. اگر به مسئله آموزش فروش و بازاریابی، حرفه ای نگاه میکنید ما دوره ها، وبینار و سمینارهای مختلف برگزار خواهیم کرد که در همه آنها یک سری سرفصل هامانند نحوه صحبت کردن با مشتریان، شیوه های جدید و تاثیرگذار معرفی محصولات و خدمات، ترفندهای مذاکره با مشتری، استراتژی قیمت گذاری محصولات، آموزش عقد قراردادهای بلند مدت برای محصولات تولیدی و … این روند در حال انجام است و روز به روز شاهد رشد آمار اینترنتی شدن بازاریابی کسب و کارهای مختلف هستیم. با این حال، تمرکز این شغل ممکن است از یک موقعیت به موقعیت دیگر متفاوت باشد. شما ممکن است که منابع کافی هم در اختیار داشته باشید اما ندانید چگونه این منابع را استفاده کنید و هیچگونه استراتژی نداشته باشید، نه تنها نمیتوانید از منابع خود استفاده بهینه کنید بلکه پول و زمان خود از دست خواهید داد. در این نوع از بازاریابی تنها از رسانههای اینترنتی (رسانه های آنلاین) استفاده میکنیم.
یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهای اینترنتی، تسلط بر اصول دیجیتال مارکتینگ است. ممکن است به هر دلیلی شما تعریف استراتژی دیجیتال مارکتینگ را با کمپین بازاریابی دیجیتال اشتباه بگیرید. ممکن است بازاریابهای ربایشی تصور کنند Inbound Marketing (بازاریابی ربایشی/ بازاریابی درونگرا/ بازازیابی جاذبهای) و دیجیتال مارکتینگ کمابیش یک مفهوم و یک هدف دارند. بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing یکی از ارزانترین راهها برای دستیابی به بازار هدف شماست. اگر علاقهمندید با وضعیت بازار کار دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید و بدانید درآمد دیجیتال مارکترها در موقعیتهای شغلی مختلف چقدر است، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید. بهتر است که از چندین کانال مختلف استفاده کنید و بازخورد آن را بررسی کنید و برای تبلیغات آینده برنامهریزی بهتری داشته باشید. از طریق بازاریابی آنلاین یا اینترنتی میتوانید کاربرانی را که قدرت خرید بیشتری دارند شناسایی کنید، از نیازهای آنها آگاه شوید و محصولات متناسب با نیازشان را به آنها معرفی کنید. 2. شما برای بازدهی بهتر کسب و کارتان به استراتژی مدیریت مشتری احتیاج دارید تا بتوانید بهتر به مشتری های خود وصل شوید.
چگونه انتظار داریم که با تولید یک محصولی که در مورد آن، تنها چند خط بیشتر توضیح ندادیم، بتوانیم فروش های فوق العاده ای را داشته باشیم؟ بنابراین باید گفت که دیجیتال مارکتینگ فقط برای کسب و کارهای آنلاین نیست. 9 انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ کداماند؟ انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ کداماند؟ پیش از شروع، برای اینکه بدانید منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست باید با مفهوم بازاریابی یا همان مارکتینگ آشنا شوید. کسی که قصد دارد وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شود، باید با اصول سئو به خوبی آشنا شود. بنابراین کسی که قصد دارد وارد حوزه بازاریابی اینترنتی شود باید با تخصصها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مختلفی آشنا شود.
این رایانه ها پس از سفارشی سازی به سرعت در منزل یا روی میز کار تحویل مشتریان می شوند. اشتباه تازه کارها این است که فکر می کنند کاربر به محض سر زدن به سایتشان از آنها خرید می کنند. بسیاری از افراد تصور میکنند که بازاریابی اینترنتی فقط به کسب و کارهایی محدود میشود که دارای یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل هستند. اما در حقیقت امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی هم از دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند تا فروش محصولات خود را افزایش دهند. با توجه به مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ، قطعا در سال 1399 حجم زیادی از بودجه کسب و کارهای محتلف برای تبلیغات صرف دیجیتال مارکتینگ خواهد شد. در سال 2009، گوگل جستجوهای زمان واقعی خود را راه اندازی کرد. ویدیو در سال های اخیر بیشتر از همیشه مورد توجه کاربران بوده است. درحالیکه نتایج پایانی ممکن است توجیهکننده مفاهیم باشند، اما همیشه به اشتراکگذاری این مفاهیم را توجیه نمیکنند.
ایمیل مارکتینگ یکی از روشهایی است که هر کسب و کاری میتواند از آن برای جذب مخاطبان خود استفاده کند. دقت کنید که بازاریابی محتوا چیزی متفاوت با کپی رایتینگ است. زیرا هر نوع فعالیتی در فضای دیجیتال قابل اندازهگیری به وسیله شاخصهای متفاوت یا اصطلاحا KPIs است. در این مقاله قصد داریم دیجیتال مارکتینگ را به زبانی ساده تعریف و سپس شما را با شاخه های اصلی آن آشنا کنیم. برای گرفتن پاسخ سوال های مطرح شده و همچنین، درک تفاوت بین دو مفهوم بازاریابی و فروش تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید. افراد به دنبال پاسخ سوالاتشان هستند.
گواهینامه های مهارتی یا تجربه کاری در حوزه بازاریابی نیز عاملی مهم برای نقش آفرینی در این حوزه است. یعنی در این روش شاید با نوشتن یک مقاله و یا اینکه تولید یک پادکست صوتی یا ویدئوی آموزشی بتوانید نیاز بسیاری از مخاطبان یک حوزه را برطرف کنید. زیرا دیجیتال مارکتینگ صرفا به کسب و کارهای آنلاین خلاصه نمیشود و کسب و کارهای سنتی هم برای دوام آوردن در این رقابت باید به زودی به این سمت و سو روی آورند. 8 کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک آپارتمان باشد، کمپین های تبلیبغاتی بلوکهای تشکیل دهنده آن است که منتهی به نتیجه نهایی مورد نظرتان میشود. پس از آشنایی با مزایای دیجیتال مارکتینگ، نوبت به بررسی مختصر تاریخچه آن میرسد.
این خدمات از تولید محتوا تا طراحی جنبههای مختلف بازاریابی اینترنتی و اجرای تبلیغات را سایت fieldmarketing در بر میگیرند. اما با ظهور بازاریابی دیجیتال راه و روشهای بیشتری پیشروی کسب و کارهای مختلف قرار گرفت. چراکه مزیت و وجه تمایز اصلی بازاریابی دیجیتال در مقایسه با روشهای بازاریابی سنتی، شاخصه هدفمندی آن است. کافی است وضعیت کسب و کارهای امروزی را با چند سال پیش مقایسه کنید و میبینید که حوزه بازاریابی به سرعت در حال تغییر و تحول است. با این حال تفاوتهای اندکی میان این دو حوزه وجود دارد. این نوع از بازاریابی از طریق روشهای تبلیغات مستقیم صورت میگیرد و کسب و کار هرجایی که بشود، سعی میکند محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کند. پس زمانی که شما محصول و یا خدمات خود را با استفاده از بستری مانند اینترنت سفارش دادهاید، قطعا درگیر دیجیتال مارکتینگ شدهاید. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله تلفن های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می شود.
به عنوان مثال اگر یک فروشگاه آنلاین برندهای زیادی را میفروشد، ممکن است بر اساس آن چه که مشتریان دیگر خریداری کرده اند، به کاربر پیشنهاد خرید دهد. بلکه میتوانید همانطور که در خانهتان روی کاناپه دراز کشیدهاید و سیستم جلو روی شماست، تنها با چند کلیک به تجارت بپردازید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. ایده خوبی است؛ در ابتدای شروع کار کسب و کار مقداری هزینه می کنید تا ترافیک سایت شما زیاد شود. رقبای شما در حال تکرار اشتباهاتی هستند که تنها در حال ضرر رسانی به آنهاست در حالی که شما می توانید با قدری فکر و مطالعه به راحتی کسب و کار خود را با این ۸ نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ رشد بدهید. در این گام لازم است به اصول محتوا نویسی، هدف گذاری مخاطب، استراتژی محتوا، انتشار محتوا، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری تسلط یابید. یک متخصص بازاریابی محتوا موفق باید تسلط خوبی نسبت به مفاهیم بازاریابی محتوا داشته باشد و هیچ وقت از این تکنیک بازاریابی استثنایی غافل نشود.
یک وبسایت ساده یا صفحه فرود(Landing Page) با یک فرم مناسب میتواند به شما در توسعه برند و ایجاد ترافیک کمک کند. به عنوان مثال اگر یکی از اهداف شما در استراتژی بازاریابی آنلاین افزایش 50 درصدی فروش یک محصول خاص باشد، کمپین تبلیغاتی شما میتواند شامل تولید محتوای اختصاصی و یا برگزاری مسابقه تخفیفی برای آن محصول باشد. بازاریابی دقیقا کاری میکنه مشتری خودش ، محصول یا خدمت شما را پیدا کنه. ایمیل: اگر یکی از مخاطبین شما بر روی دکمه فراخوان شما کلیک کند، صفحه فرود را بررسی و فرم آن را تکمیل نماید، یا فایلی از شما دانلود نماید و هنوز آمادگی تبدیل به مشتری را نداشته باشید چه کار خواهید کرد؟ آیا می دانید که بازاریابی محتوا از یک مفهوم جدید بازاریابی هیجان انگیز به یک قدرت ضروری بازاریابی برای همه مشاغل در هر صنعت تبدیل شده است.؟ در این مطلب از مجله بوکاپو اهمیت بازاریابی و ۶ مرحله مهم آن را به سادهترین شکل ممکن بررسی کردهایم تا کمک کنیم هیجان و لذت افزایش فروش ناشی از بازاریابی صحیح را تجربه کنید. به همین دلیل ممکن است با یک پیام ساده بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش دهید. در غیر اینصورت همچنان باید شاهد طیف وسیعی از تبلیغات گسترده و بیهدف میبودیم.