آموزش بازاریابی اینترنتی از 0 تا 100 (آپدیت جدید)

بازاریابی اینترنتی به برندها کمک میکند تا بدون واسطه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و آنها را از انواع محصولات و خدمات خود، کمپینها و سایر سایت fieldmarketing رخدادها آگاه کنند. میدانید که تولید محتوا، یکی از ابزارهای با ارزش دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید و دانستن و رعایت استانداردهای آن، موضوعی حیاتی برای برند شما است. برخلاف بازاریابی سنتی ، بازاریابی دیجیتال بازده بالاتری از سرمایه گذاری و نرخ تبدیل بیشتری دارد یعنی شما با استفاده از استراتژی مناسب، با کمترین هزینه میتوانید برند خود را به مشتریهای خود معرفی کنید و شناخته شوید. این سایت علاوه بر ارائه مطالب مفید و کاربردی، از آخرین اتفاقات و رخدادهای روز در حوزه دیجیتال مارکتینگ و همچنین امکانات جدید شبکههای اجتماعی پشتیبانی میکند. جالب است بدانید که این منبع، محبوبیت به شدت بالایی در میان دیجیتال مارکتر ها به خود اختصاص داده است و مطالعه مطالب آن، خالی از لطف نخواهد بود. اما این دو مشاهده کاملا با هم متفاوت است که در زیر به هر یک از آنها می پردازیم. میدانید که آنالیز دادههای یک وبسایت، از عمدهترین وظایف دیجیتال مارکترها است؛ حال اگر بخواهیم بهترین ابزار را برای آنالیز وبسایت، رصد نمودن ترافیک دریافتی، ثمربخشی بازاریابی شبکههای اجتماعی و بررسی استراتژیهای جدید بکار گرفته شده به کارشناسان بازاریابی آنلاین معرفی کنیم، گوگل آنالیتیکس در اولویت قرار خواهد گرفت.

اگر از یک آژانس بازاریابی دیجیتال برای انجام بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید، برند شما همچنین حضور آنلاین بیشتری در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به دست خواهد آورد. بزرگ ترین و بهترین مزیت بازاریابی ویروسی این است که با وجود اینکه تاثیر شگفت انگیزی دارد، اما هزینه انجام آن برای برند ها چندان زیاد نیست. سرویس سمراش از دیگر ابزارهای تحلیلی به شمار میرود که مورد استفاده بسیاری از دیجیتال مارکترها به خصوص متخصصان سئو و بهینه سازی است. در ادامه میخواهیم برخی از این ابزارهای مهم را بررسی نماییم. در نتیجه شما هم میتوانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، کارهای آنها را بررسی کنید و ببینید برای رونق کسب و کار خود چه کاری انجام میدهند. هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنید، می توانید پیام مناسب را از طریق رسانه آنلاین مناسب و در زمان مناسب برای هر سرنخ در قیف فروش خود دریافت کنید. اگر یک استراتژی توسعه یافته محتوایی داشته باشید، محتوای شما می تواند به کسب رتبه بالاتر شما در موتورهای جستجو کمک کند. انتخاب این کلیدواژه ها بسیار مهم است چرا که به رنک گرفتن شما در موتورهای جستجو کمک می کند. میدانید که تبلیغات، یکی از اصلیترین ستونهای بازاریابی دیجیتال به شمار میرود؛ حال اگر بخواهیم بهترین سرویس تبلیغاتی آنلاین را به شما معرفی کنیم، بدون تردید گوگل ادز انتخاب ما خواهد بود.

با استفاده از روش بازاریابی آنلاین، نه تنها مشاغل بلکه خریداران نیز از مزایای آن برخوردار میشوند. زیرا امکانات و کاربردهای رایگان آن نیز میتواند تا حدودی به حرفه شما کمک کند. هدف کلی هر تلاش دیجیتال مارکتینگ این است که ترافیک ارگانیک به وب سایت تجاری فرد ایجاد کند. بهتر است قبل از معرفی هر گام یک تعریف دقیق از دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم. طراحان وب، ظاهر و عملکرد صفحات را تنظیم می کنند، چه برای یک وب سایت کاملاً جدید، چه برای طراحی مجدد وب سایت و یا یک پروژه کوچکتر. آنها نه تنها استراتژی را هدایت می کنند و به پیگیری پیشرفت آن کمک می کنند، بلکه از طرفی هم اطلاع می دهد که چه چیزی می تواند برای بهینه سازی مداوم کمپین های شما سازگار یا تنظیم شود. بازاریابی داخلی، یکی دیگر از اصطلاحات رایج در بازاریابی اینترنتی است که به معنی تمرکز بر روی بهینهسازی وبسایت، سئو و تولید محتوای قوی به منظور جذب مشتریان بیشتر است در این نوع از بازاریابی شما میتوانید به کمک وبلاگ، سئو، فایلهای صوتی و تصویری، خبرنامه، بازاریابی شبکههای اجتماعی، کتابهای الکترونیکی و … مدرسین دوره همگی از اعضای تیم نوین هستند، تجربه بالایی دارند و هر روز در حال کار روی پروژههای واقعی هستند.

درصورتیکه نمونهای رایگان از محصولات خود را برای چنین افرادی ارسال کنید، با هدیهای کوچک، احترام و علاقه خود را نسبت به کار آنها نشان دادهاید. مشاوران دیجیتال مارکتینگ دانش گسترده ای از بازاریابی دیجیتال دارند و می توانند به کسب و کارها در ارائه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک کنند. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه کاملاً تخصصی است؛ زیرا انتخاب روشها و استراتژیهای مناسب برای تبلیغات مؤثر و تعیین میزان بودجه تبلیغات، نیازمند برنامهریزی، تجربه و تخصص میباشد. شما در واقع شرکتی را که انتخاب میکنید، بستگی به نوع محصولی دارد که هم میخواهید طراحی کنید و هم بفروشید. اگر بلوغ کسب و کارتان و حاشیه سودتان پاسخگو باشد، میتوانی ددر تلویزیون و رادیو هم تبلیغات کنید. و اگر شما در این فضا حضور نداشته باشید، به احتمال زیاد، مشتریهای بسیاری را از دست خواهید داد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا با جابجایی سرنخ ها از بالای قیف فروش خود به پایین، سرنخ های آماده فروش ایجاد کنید. به زبانی سادهتر، یک بازاریاب دیجیتال سعی میکند با استفاده از روشهای گوناگون، کاربران را ترغیب به خرید محصولات شما یا مراجعه به وبسایت شما کند.

تعریفهای گوناگونی برای توصیف بازاریابی دیجیتال وجود دارد؛ اما اساسا، به تمامی ابزارها و عملهای یک بازاریاب در جهت پیشرفت کسبوکار شما در زمینه وب، دیجیتال مارکتینگ میگویند. ۴- دسترسی به گستره بیشتری از مخاطبان: در حال حاضر تمامی افراد هر روزه شبکههای اجتماعی را چک میکنند و در نتیجه شما به گروه وسیعتری از مخاطبان نسبت به حالت آفلاین دسترسی دارید. در بعضی از مواقع می توان مشاهده نمود عرضه و تقاضا با هم برابر نیستند. البته لازم به ذکر است که اگر قصد در نظر گرفتن هزینه برای این سرویس را ندارید، باز هم مراجعه به آن را توصیه میکنیم. من توصیه میکنم که از دورههای دیجیتال مارکتینگ شروع کنید و بعد سراغ فیلمهای آموزشی یوتیوب بروید. اینک نیز ممکن است این رشته برای برخی از افراد، ناشناخته و البته جذاب باشد. همچنین بدانید که عضویت در سرویس گوگل ادز کاملا رایگان است. همچنین باید بدانید که دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع و گسترده است به گونهای که نمیتوان برای شرح آن، تعریف مرجعی را ارائه داد. همچنین جالب است بدانید که این ابزار، محبوبیت زیادی در بین متخصصان سئو پیدا کرده است. از همین رو، سایت Content Marketing Institute راهنمای فوق العادهای برای ارائه نکات و استراتژیهای لازم تولید محتوای بهینه است.

سایت الکسا، یکی از مدرنترین و محبوبترین ابزارهای آنلاین مورد استفاده دیجیتال مارکترها است که شهرت زیادی نیز در بین طرفداران و کارشناسان سئو دارد. همچنین تلاش ما بر این است تا انواع بازاریابی دیجیتال و البته ابزارهای کاربردی این حرفه را به شما معرفی کنیم. اگر اطلاعاتی در مورد بازاریاب ندارید بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریاب کیست را مطالعه کنید. مهم ترین قسمت بیزیینس مدل، این است که چه کسانی مخاطب محصولات می باشند. حتی زمانی که شما خواب هستید، کمپینهای دیجیتال مارکتینگ بیدار بوده و مشغول شکار فرصتهای خوب برای رشد تجاری شما هستند؛ این ویژگی است که شما هیچگاه نمیتوانید در روشهای تبلیغات سنتی از آن بهرهمند شوید.

برای اینکه بتوانید برای هر کدام از چهار مرحله مدل RACE شاخص های کلیدی عملکرد (KPIS) مناسبی را تعریف کنید باید به برند و اهداف برند خود توجه کنید. الکسا یک ابزار تحلیلی و آنالیزی به حساب میآید که این امکان را به شما میدهد تا بتوانید برند رقبایتان را بررسی نمایید و دامنه وبسایت خود را تحلیل کنید. یک مشاور بازاریابی آنلاین تخصص و تجربه بیشتری نسبت به شما دارد. این ابزار ماهیت تقریبا رایگان دارد اما شما با خریداری نسخه Premium آن، میتوانید از امکانات بیشتری که شامل آنالیز سئو هم میشوند، بهرهمند شوید. در این کتاب، به وضوح از تاثیرات بازاریابی دیجیتال بر کسبوکارها سخن به میان آورده شده است و همچنین به بررسی دقیق کارآمدی این رشته، پرداخته شده است. بازاریابی یک فعالیت راهبردی و راه و روشی است متمرکز بر فرجام اقدامات مربوط به جذب مصرف کننده بیشتر، برای خرید محصول شما در دفعات بیشتر به نحوی که شرکت شما پول بیشتری به دستآورد. به عنوان مثال از زمانی که شما تلاش بر فروش محصول خود میکنید مانند اقداماتی از قبیل تبلیغات، جلب اعتماد و …

در ادامه فهرستی از برترین و معتبرترین منابع خارجی بازاریابی دیجیتال را تهیه کردیم که میتوانند راهنمای خوبی برای تمام دیجیتال مارکترها در هر سطحی باشد. آنها همچنین ممکن است شبکه ای از متخصصان یا آژانس های بازاریابی دیگر داشته باشند که می توانند شما را برای کمک بیشتر به آنها ارجاع دهند. برای فعالیت در هر کدام از آژانس های دیجیتال مارکتینگ می بایست مهارت لازم را کسب نمایید. بیمه محصولی است که عموم افراد جامعه به آن نیاز دارند اما درک جامعی نسبت به اهمیت و مزایا آن ندارند و این عامل سبب شده است که بازاریابی بیمه یکی از پردرآمدترین و معروف ترین رشته های بازرگانی و مدیریتی محسوب شود. البته تعداد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ امروزه به طرز چشمگیری افزایش یافته است و هر کدام از آنها، روزانه دستخوش تغییراتی از قبیل پیشرفت یا پسرفت میشوند.

تیم شما ممکن است در همه این زمینه ها تخصص نداشته باشد. هنگام شروع همکاری به این نکته توجه داشته باشید که تخصص و تجربه مشاور سازمان شما با اهداف کاریتان هماهنگی داشته باشد. نکته مهم در برقراری ارتباط این است که با افرادی در ارتباط باشید که کسب و کار آنها در راستای فعالیتهای شما قرار داشته باشند اما رقیب مستقیم یکدیگر نباشید. یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان نتوانند به درآمدهای بالایی در ماه برسند و نتوانند محصولات و خدماتشان را در اینترنت بفروشند این است که برای کسب و کارشان سایت راه اندازی نکردند. تا زمانی که پس از فروش محصول خود، سعی بر کسب رضایت مشتری خود را دارید، در واقع قلمرو فعالیت شما حول محور دیجیتال مارکتینگ میچرخد. همچنین قرار دادن یک ویدیو در صفحه فرود سایت و یا اپ شما می تواند نرخ تبدیل را تا 80% افزایش دهد.مطالعات نشان می دهد که 74 درصد کاربرانی که ویدیویی توضیحی درباره یک محصول تماشا میکنند، علاقمند هستند آن را خریداری کنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با بهرهمندی از یک تیم کاملاً حرفهای و با تجربه میتواند خدمات ویژهای را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مشاوره مدیریت به شما عزیزان ارائه دهد.

امروز بازاریابی محتوایی یکی از نوین ترین روش های فروش آنلاین محصولات در اینترنت است. بهتر است نگاهی هم به آمار و ارقام سال های قبل بزنیم. روش های بازاریابی اینترنتی بسیار متنوع می باشد که این چند نمونه از موفق ترین و ساده ترین روش های ممکن می باشد. معمولا افراد حوصله ی مطالعه ی محتوای چند هزار کلمه ای را ندارند، چون همان محتوای متنی چند هزار کلمه ای را می توانند در یک ویدئو چند دقیقه ای به صورت خلاصه و مفید تماشا کنند، ولی اگر قصد دارید فقط از تولید محتوای متنی استفاده کنید، باید حتما از عکس های با کیفیت، و در عین حال کم حجم استفاده کنید، زیرا تصاویر، تاثیر بسیار و فوق العاده ای در جلب توجه کاربران و مخاطبان دارد. یک اصطلاح جدیدتر برای بازاریابی سنتی است که زمانی که بازاریابی ورودی محبوب شد، رایج شده است.

نظرات آنلاین در تعدادی از وب سایت ها و کانال های رسانه های اجتماعی است. متخصصان بازاریابی در آژانس های دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی درونگرا، سفر مشتری (مراحل مختلف سفر مشتری از مرحله ای که مخاطب با محصول یا خدمات شمار آشنا می شوند تا مرحله خرید از شما) و الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجو را می دانند. مثلاً تضمین به محصول خود اضافه میکنیم. بهترین کار این است که این تصمیمات را بر اساس نیازها و انگیزه های مصرف کنندگان و اینکه محصول چه سودی برای مصرف کننده دارد بگیرید. بازاریابی و برندینگ ما در اصل با موفقیت شما در کسب و کار تان تعریف می شود. وقتی برندها داستانی را تعریف می کنند، مصرف کنندگان گوش می دهند. هر چند که تاثیرات آن هم تعریف شده است و تا حدودی محدود هم هست تبلیغات ممکن است جلب توجه کند، اما الزاما به افزایش فروش منجر نمیشود. اینطور نیست و این یک خطای مهلک برای بازاریابان است.

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم و در آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنیم؟ به همین منظور در این مقاله سعی کرده ایم به روز ترین و مهم ترین آموزش های اصول دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. همان طور که در تبلیغ دیده بود، دوربین عکس های با کیفیتی می گیرد. مثلاً در تبلیغات تلویزیونی، یک فرد می بایست حداقل سه بار، تحت تأثیر قرار گیرد. گفته شد که امروزه، این حرفه بیشتر از گذشته مورد توجه همگان قرار گرفته است سرمایه گذاری در آن، یک تصمیم درست و البته مقرون به صرفه است! علاوه بر آن، شما قادر هستید در این سایت از تجربیات دیگر متخصصان این حوزه، بهره لازم را بگیرید.