شناخت مخاطب نیازمند زمانه و اگرچه ممکنه تیم مارکتینگ پرسوناهای مخاطب رو در اختیار داشته باشه، اما مصرف کننده هایی که به صورت فعالانه از فضای آنلاین استفاده می کنن گاهی اوقات رفتاری متفاوت رو نشون میدن. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ برای فضای آنلاین خرج می شود. نوعی از بازاریابی با کسب اجازه محسوب میشود و کاربر هدف با علاقه خود به سراغ شما میآید. جالب است بدانید که با رواج یافتن استفاده از ایمیل در سال گذشته روزانه چیزی در حدود ۳۱۹ میلیارد ایمیل ارسال میشده است. این رقم بسیار بزرگ نشان دهنده این بوده که این قالب محتوایی در حوزه خود طرفداران بسیاری دارد. وقتی محتوای ضعیفی ایجاد کردهاید یا ماهیت آن را به وضوح فاش نکردهاید (که این یک تبلیغ است)، میتوانید به خوانندگان این احساس را بدهید که از آنها سوء استفاده شده است.
اگر کاربر وارد وب سایت شما گردد و هیچگونه مطلب جدیدی را پیدا نکند، وب سایت شما را یک وب سایت متروکه فرض خواهد کرد و در ضمن به دلیل بروز نشدن هم نیز از طرف گوگل جریمه خواهید شد. 3.بازاریابی شبکههای اجتماعی که شامل فعالیت و استفاده از انواع سوشیال است. با توجه به افزایش استفاده از انواع شبکههای اجتماعی مختلف، فعالیت در آنها دیگر یک وسیله کمکی نیست، بلکه ضروری خواهد بود.
هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی
که ترجیحا در تمامی اقدامات و برنامههای خود بهویژه فرایندهای بازاریابی و تبلیغات به استراتژی نیاز داریم تا موفق شویم. این ابزار برای صاحبان وب سایت ها رایگان است و آن ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند. پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده میکنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است.
تبلیغات کلیکی را میتوان شناخته شدهترین شکل تبلیغات آنلاین دانست که سالهاست کاربرد دارد و امروزه نیز با اهداف گوناگون از جمله هدایت ترافیک یا خلق مشتری راغب، از سوی تبلیغدهندگان مورد استفاده قرار میگیرد. در این مدل بازاریابی دیجیتال (تبلیغات دیجیتال)، تبلیغدهنده به ازای هر بار کلیک روی آگهی تبلیغاتی مبلغ مشخصی پرداخت میکند. به عبارت دیگر میتوان مدل CPC را راهی برای خرید بازدید برای یک صفحهی مجازی (در مقابل جذب مخاطب ارگانیک) تعریف کرد. سادهترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغدهنده و نمایشدهنده دقیقا میدانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیقتر نیز میتوان فهمید چه تعداد از این کلیکها به فروش یا هر اکشن دیگری ختم شده است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Network Marketing )
معمولاً هر مجموعهای در یک یا دو زمینه قویتر است و در سایر زمینهها اطلاعات عمومی دارد. بنابراین احتمالاً برای این که به یک متخصص بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید، باید به سراغ «سبدی از آموزشها» بروید و از هر فرد یا مجموعه، بخشی را که بیشتر میداند و مسلطتر است، فرا بگیرید. مثلاً اگر آشنایی اولیه با HTML و کدنویسی نداشته باشید، یک دورهٔ سئو با محتوای کاملاً تکنیکال میتواند برای شما نامناسب باشد.
کی دوره کامل دیجیتال مارکتینگ هم داریم که تمام بخشها رو از پایه و به شکل مفهومی/عملی آموزش میده. در بخش آخر با هم نگاه عمیقتری به دو رویکرد کلی در بازاریابی خواهیم انداخت که برای درک کارکرد دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید است. منظور از هدفگیری این است که شما میتوانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. این افراد زن باشند یا مرد؟ سن آنها چقدر باشد؟ اهل کدام کشور باشند؟ علایقشان؟ و … در تصویر زیر نمونهای از تبلیغات گوگل را مشاهده میکنید که با جستجوی کلمه «خرید بلیط هواپیما» نمایش داده شده است.
- آیا میخواهید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید؟ پیشنهادات و هدایای ویژهای برای مخاطبین خود در نظر دارید؟ قصد افزایش فروش و یا افزایش سهم بازار محصول خود را دارید؟ برای انجام تمام این موارد اتوماسیون به شما کمک خواهد کرد.
- برای رسیدن به این منظور بهتر است پیامها جنبه عمومی نداشته و شخصی سازی شده باشند.
- بسیاری از شرکت ها به شرکت های بازاریابی دیجیتال مراجعه می کنند تا به آنها کمک کنند تا تکنیک ها و کمپین های خود را برای افزایش دید آنلاین و افزایش فروش خود مدیریت کنند.
- بر اساس برنامههایی که تا به حال چیدهاید دست به کار شوید و کمپینهای بازاریابیتان را شروع کنید.
آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ رایگان، بیشاز۳۰۰ دقیقه آموزش ببینید
همچنین میتونین به صفحهی اینستاگرام یکتانت و هایلایت معرفی کتاب مراجعه کنین. چرا که نه، بسیاری از کسب وکارهای کوچک و بزرگ دارن داخل ایران از این روشها استفاده میکنن. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارتهای مورد نیاز برای انجام کار و مهارتهایی که یک فرد شرکت طراحی سایت سی یو وب دارد، گفته میشود. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام میشوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است. برای شرکتهای B2C، کانالهایی مانند اینستاگرام، پینترست و فیسبوک اغلب میتوانند برای چنین مقاصدی ارزشمندتر از پلتفرمهای تجاری مانند لینکدین باشند.
بررسی اثربخشی و مقرون بهصرفگی دیجیتال مارکتینگ:
در این حالت شما با دست گذاشتن روی سؤالات آنان و ارائه پاسخی صریح راه رفع نیاز آنان را خدمات و محصولات خود معرفی مینمایید. سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز از مهمترین ابزارها هستند که یک دیجیتال مارکتر باید بتواند با آنها کار کند. البته شبکههای اجتماعی نیز در خود ابزارهایی جهت آنالیز دارند که مارکتر باید با آنها آشنا باشد. از آنجا که در دیجیتال مارکتینگ شما روی مخاطبان خاصی تمرکز میکنید، احتمال تبدیل این مخاطبان به لید و لید به مشتری، افزایش مییابد. استراتژیهایی که در ادامه به آن میپردازیم، در این راه به شما کمک خواهند کرد. به تمامی فعالیت هایی که در حوزه ی اینترنت انجام می شوند و با شناسایی و بررسی رفتار مشتری به صورت آنلاین به تبلیغات در زمینه های مختلف می پردازد بازاریابی دیجیتال گفته می شود.