
انتشار: اسفند 14، 1401
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

ام بی ای نیوز:\xa0شهرت سوپرمارکت ادکا (EDEKA) به تنوع محصولاتش برمی گردد. برند برای اعتراض به نژادپرستی، یک روز تمام قفسه هایش را از محصولات کشورهای دیگر خالی کرد و تنها به عرضه ی محصولات آلمانی پرداخت و به این ترتیب آلمانی ترین فروشگاه تاریخ را به مردم نشان داد.\xa0
قفسه های خالی، به خوبی معنای تنوع را به مخاطبان نشان داد.\xa0
پس از تقریبا یک سال کار برای آماده سازی این کمپین، طبقات یک فروشگاه ادکا در هامبورگ بالاخره خالی شدند. در ۱۹ اوت سال ۲۰۱۷ آلمانی ترین فروشگاه تاریخ درهایش را به روی مردم گشود. مردم می توانستند ویدیو و عکس بگیرند و مسئولان فروشگاه هم از واکنش های مردم فیلم می گرفتند.\xa0
این کمپین یک هفته قبل از انتخابات فدرال آلمان اجرا شد تا به مردم در انتخاب فرد شایسته و تاثیر اندیشه های او در مورد نژادپرستی هشدار دهد.\xa0
جامعه ی هدف ادکا، دامنه ي گسترده ای از مردم را شامل می شد؛ بزرگسالانی از طبقه ی متوسط. هدف رسیدن به همین افراد بود، زیرا آن ها به مسائل سیاسی اهمیت زیادی نشان می دادند و انتخاب شان تاثیرگذار بود.\xa0
دو هفته بعد در ۳۱ اوت، فروشگاه ویدیوی خود را از مردم منتشر کرد. تا آن زمان مردم در سراسر دنیا ویدیوها و عکس های مربوط به آن اتفاق را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند. اخبار و مجله ها به کمپین ادکا اشاره کرده بودند و به این ترتیب آنها بخشی از اخبار نژادپرستی را به خود اختصاص داده بودند.
بیش از ۱۱۷ مقاله درباره ی این موضوع در سراسر دنیا منتشر شد و بیش تر از ۱۰۰۰ پست در شبکه های اجتماعی تولید شده بود و ۳۲۸۰۰۰ کاربر با آن تعامل کرده بودند. کمپین در سطح جهانی به بیش از ۱۰۵ میلیون نفر دسترسی پیدا کرده بود. بعد از ویدیوی برند، ادکا ۱۸۰۰۰ فالوئر جدید پیدا کرد.\xa0
منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/346-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE.html
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
آلمانی ترین فروشگاه تاریخ

ام بی ای نیوز:\xa0شهرت سوپرمارکت ادکا (EDEKA) به تنوع محصولاتش برمی گردد. برند برای اعتراض به نژادپرستی، یک روز تمام قفسه هایش را از محصولات کشورهای دیگر خالی کرد و تنها به عرضه ی محصولات آلمانی پرداخت و به این ترتیب آلمانی ترین فروشگاه تاریخ را به مردم نشان داد.\xa0
قفسه های خالی، به خوبی معنای تنوع را به مخاطبان نشان داد.\xa0
پس از تقریبا یک سال کار برای آماده سازی این کمپین، طبقات یک فروشگاه ادکا در هامبورگ بالاخره خالی شدند. در ۱۹ اوت سال ۲۰۱۷ آلمانی ترین فروشگاه تاریخ درهایش را به روی مردم گشود. مردم می توانستند ویدیو و عکس بگیرند و مسئولان فروشگاه هم از واکنش های مردم فیلم می گرفتند.\xa0
این کمپین یک هفته قبل از انتخابات فدرال آلمان اجرا شد تا به مردم در انتخاب فرد شایسته و تاثیر اندیشه های او در مورد نژادپرستی هشدار دهد.\xa0
جامعه ی هدف ادکا، دامنه ي گسترده ای از مردم را شامل می شد؛ بزرگسالانی از طبقه ی متوسط. هدف رسیدن به همین افراد بود، زیرا آن ها به مسائل سیاسی اهمیت زیادی نشان می دادند و انتخاب شان تاثیرگذار بود.\xa0
دو هفته بعد در ۳۱ اوت، فروشگاه ویدیوی خود را از مردم منتشر کرد. تا آن زمان مردم در سراسر دنیا ویدیوها و عکس های مربوط به آن اتفاق را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند. اخبار و مجله ها به کمپین ادکا اشاره کرده بودند و به این ترتیب آنها بخشی از اخبار نژادپرستی را به خود اختصاص داده بودند.
بیش از ۱۱۷ مقاله درباره ی این موضوع در سراسر دنیا منتشر شد و بیش تر از ۱۰۰۰ پست در شبکه های اجتماعی تولید شده بود و ۳۲۸۰۰۰ کاربر با آن تعامل کرده بودند. کمپین در سطح جهانی به بیش از ۱۰۵ میلیون نفر دسترسی پیدا کرده بود. بعد از ویدیوی برند، ادکا ۱۸۰۰۰ فالوئر جدید پیدا کرد.\xa0
مترجم: نازنين کي نژاد
www.coloribus.com
منبع: http://mbanews.ir/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/346-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE.html
نویسنده: تیم تحریریه روحانی نژاد